23 Nisan 2020 Perşembe

Türk Hava Yolları, 23 Nisan’ın 100. yılında Dünyanın En Büyük Bayrağı’nı gökyüzüne açtı Türk Hava Yolları, 23 Nisan’ın 100. yılında Dünyanın En Büyük Bayrağı’nı gökyüzüne açtı Bu özel uçuşa ait reklam filmi ise bu akşam saat tam 19:20’de Türk Hava Yolları’nın resmi sosyal medya hesaplarından yayınlanacak.   Milli Bayrak Taşıyıcı Havayolu, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin kuruluşunun 100. yılı ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda tarihindeki en anlamlı uçuşlardan birini gerçekleştirdi. Sabah saatlerinde bu özel uçuş için İstanbul’dan Ankara’ya intikal eden TC-JJF tescilli Boeing 777-300(ER) tipi uçak, 23 Nisan saat 09:40’da Esenboğa Havalimanı’ndan havalandı. 23 Nisan 1920 tarihine atfen sefer sayısı TK1920 olarak belirlenen ve yaklaşık 2 saat süren uçuşta, sırasıyla bayrağımızdaki ay ve yıldız sembollerinin oluştuğu bir rota izlendi. Uçuş takip verilerinin yer aldığı canlı hava trafiği sitesi Flightradar24 üzerinden de yoğun bir şekilde an be an takip edilen uçuşun ardından havacılık tarihimize geçecek ay-yıldızlı bir rota ortaya çıktı. Göklerde iz bırakan bu anlamlı uçuşu gerçekleştiren Kpt. Pilot Öner Samyel ve Pilot Murat Gülkanat, bundan tam 100 yıl önce açılan Meclis binamızın semalarında iken özel bir anons yaptı. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün “Egemenlik kayıtsız, şartsız milletindir” sözüne atıf da yapılan anonsta, onun emanet ettiği mirasın gökyüzündeki bekçileri olunduğu vurgulandı. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, “Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün, özgürlük ve bağımsızlık yolunda hiçbir fedakârlıktan kaçınmayan bir milletin iradesinin temsili için bundan tam 100 yıl önce kurulan Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılış gününü, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak evlatlarımıza armağan etmesi istikbalimizin ve istiklalimizin muhafazası olan gelecek nesillerimize duyulan güveni yansıtmaktadır. Ülkemizin milli bayrak taşıyıcı havayolu olarak biz de bugün gerçekleştirdiğimiz bu özel seferimizi geleceğimizin teminatı olan çocuklarımıza armağan ediyoruz” dedi. Türk Hava Yolları’nın TK1920 sefer sayılı özel uçuşu hakkındaki filmi bu akşam saat tam 19:20’de resmi sosyal medya hesaplarından yayınlanacak. Uçağın takip ettiği rotaya ait video kaydı bu bağlantıdan indirilebilir; https://we.tl/t-4V1m9Q5Hvw (MPEG2)

Türk Hava Yolları, 23 Nisan’ın 100. yılında Dünyanın En Büyük Bayrağı’nı gökyüzüne açtı

Bu özel uçuşa ait reklam filmi ise bu akşam saat tam 19:20’de Türk Hava Yolları’nın resmi sosyal medya hesaplarından yayınlanacak.

 

Milli Bayrak Taşıyıcı Havayolu, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin kuruluşunun 100. yılı ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda tarihindeki en anlamlı uçuşlardan birini gerçekleştirdi.

Sabah saatlerinde bu özel uçuş için İstanbul’dan Ankara’ya intikal eden TC-JJF tescilli Boeing 777-300(ER) tipi uçak, 23 Nisan saat 09:40’da Esenboğa Havalimanı’ndan havalandı. 23 Nisan 1920 tarihine atfen sefer sayısı TK1920 olarak belirlenen ve yaklaşık 2 saat süren uçuşta, sırasıyla bayrağımızdaki ay ve yıldız sembollerinin oluştuğu bir rota izlendi. Uçuş takip verilerinin yer aldığı canlı hava trafiği sitesi Flightradar24 üzerinden de yoğun bir şekilde an be an takip edilen uçuşun ardından havacılık tarihimize geçecek ay-yıldızlı bir rota ortaya çıktı.

Göklerde iz bırakan bu anlamlı uçuşu gerçekleştiren Kpt. Pilot Öner Samyel ve Pilot Murat Gülkanat, bundan tam 100 yıl önce açılan Meclis binamızın semalarında iken özel bir anons yaptı. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün “Egemenlik kayıtsız, şartsız milletindir” sözüne atıf da yapılan anonsta, onun emanet ettiği mirasın gökyüzündeki bekçileri olunduğu vurgulandı.

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, “Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün, özgürlük ve bağımsızlık yolunda hiçbir fedakârlıktan kaçınmayan bir milletin iradesinin temsili için bundan tam 100 yıl önce kurulan Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılış gününü, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak evlatlarımıza armağan etmesi istikbalimizin ve istiklalimizin muhafazası olan gelecek nesillerimize duyulan güveni yansıtmaktadır. Ülkemizin milli bayrak taşıyıcı havayolu olarak biz de bugün gerçekleştirdiğimiz bu özel seferimizi geleceğimizin teminatı olan çocuklarımıza armağan ediyoruz” dedi.

Türk Hava Yolları’nın TK1920 sefer sayılı özel uçuşu hakkındaki filmi bu akşam saat tam 19:20’de resmi sosyal medya hesaplarından yayınlanacak.

Uçağın takip ettiği rotaya ait video kaydı bu bağlantıdan indirilebilir; https://we.tl/t-4V1m9Q5Hvw (MPEG2)



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VuZP3z
via IFTTT

Türk Hava Yolları, 23 Nisan’ın 100. yılında Dünyanın En Büyük Bayrağı’nı gökyüzüne açtı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VuZP3z

DÜNYANIN EN BÜYÜK TÜRK BAYRAĞI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VP5Abv

DÜNYANIN EN BÜYÜK TÜRK BAYRAĞI 23 NİSAN SABAH 0900 uçuşuna başlayan TK1920 gökyüzünde dünyanın en büyük Türk bayrağını çizecek     Türkiye’nin bayrak taşıyıcı havayolu olarak, gökyüzünde dünyanın en büyük Türk bayrağını açıyoruz! Bu tarihi uçuşu canlı izlemek için linke tıklayın. https://t.co/tgXMVxG0ge#TürkHavaYolları #AyYıldızGöklerde #23Nisan pic.twitter.com/JkHeWJ31dz — Türk Hava Yolları (@TK_TR) April 23, 2020  

23 NİSAN SABAH 0900 uçuşuna başlayan TK1920 gökyüzünde dünyanın en büyük Türk bayrağını çizecek

 

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VP5Abv
via IFTTT

22 Nisan 2020 Çarşamba

TAV İLK ÇEYREK SONUÇLARINI AÇIKLADI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2yzgytF

TAV İLK ÇEYREK SONUÇLARINI AÇIKLADI Yılın ilk üç ayında 10,6 milyon yolcuya hizmet veren TAV Havalimanları, COVID-19 salgınıyla gelen seyahat yasakları nedeniyle tüm havalimanlarının kapandığını belirtti. Havalimanı işletmecisi TAV Havalimanları ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin operasyonel sonuçlarına göre ilk çeyrekte toplam yolcu sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23 düşüşle 13.7 milyondan 10.6 milyona geriledi. TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener sonuçlara ilişkin şu açıklamayı yaptı: ‘Türk turizminde rekorlarla gecen bir 2019’un ardından, 2020 yılının ilk iki ayında kaydettiğimiz yüzde 13’lük dış hat yolcu büyümesi, yeniden rekorların kırılacağı başka bir yıla işaret ediyordu. Ancak COVID-19 salgınının ana pazarımız olan Avrupa’ya yayılmasıyla birlikte, Şubat ayının son haftasından itibaren havacılık yetkilileri, işlettiğimiz havalimanlarını kullanan uçuşları kısıtlamaya başladılar. Birçok havayolu şirketi iptal edilen seferler nedeniyle uçaklarının tamamına yakınını yere indirdi. Mart ayının dördüncü haftası itibariyle de, salgının yayılmasını önlemek için alınan bu tedbirler nedeniyle, havalimanlarımızı kullanan dış hat yolcusu neredeyse sıfıra indi. Yaşanan bu gelişmelerden ötürü, sene başında açıkladığımız yolcuya ve finansal sonuçlara ilişkin 2020 hedeflerimizin artık geçerliliği kalmadı. Buna ek olarak, salgının yayılmasına karşı alınan önlemlerin süresi de şu anda tam net olarak bilinemiyor. Yaşanan bu belirsizlik nedeniyle, 2020 için revize edilmiş beklentilerimizi henüz paylaşamıyoruz, ancak, uçuş kısıtlamalarının süresine ilişkin belirsizlikler ortadan kalkar kalkmaz revize hedeflerimizi yeniden yatırımcılarımızla paylaşmak istiyoruz. Tüm acil olmayan yatırım harcamalarımızı durdurduk Yolcu sayımızın neredeyse sıfıra inmesine neden olan bu uçuş kısıtlamalarının çok açık bir mücbir sebep olması nedeniyle, faaliyetlerimizi etkileyen bir mücbir sebep durumu içinde bulunduğumuzu, ortaklık yaptığımız tüm havacılık otoritelerine bildirdik ve yolcu sayımızın tamamını etkisi altına alan bu öngörülemeyen ve kontrol edilemeyen gelişmelerin sonuçlarını nasıl telafi edeceğimize dair resmi süreçleri başlattık. Şu anda Haziran ayına kadar dış hat yolcumuzun sıfıra yakın seyretmesini beklediğimiz için tüm acil olmayan yatırım harcamalarımızı durdurduk. Ayrıca, bu dönemin finansal etkilerini hafifletmek için faaliyet giderlerimizde önemli kesintiler yaptık. Terminallerimizin çoğunun neredeyse yüzde 100 kapalı olması nedeniyle, terminal işletme maliyetlerimizde önemli ölçüde tasarruf sağlayabiliyoruz. Ayrıca tüm çalışanlarımızın ve yönetimimizin, yolcu trafiği yeniden başlayana kadar geçecek süre zarfında ayın üçte birini ücretsiz izinde geçirmesini planladık. Ücretsiz izin süresi boyunca Türkiye’deki çalışanlarımız, devletimizin sağladığı Kısa Çalışma Ödeneği yardımından azami 3 aylık bir süre boyunca faydalanabiliyor. Diğer ülkelerdeki operasyonlarımız için de çalışanlarımıza farklı düzeylerde devlet desteği sağlanıyor. Aldığımız bu tedbirlerle yolcu trafiğinin sıfır olduğu dönem boyunca oluşacak faaliyet giderlerimizde çok önemli bir azalma sağlamayı başardık. Kazakistan’daki Almatı Havalimanı için hisse alım müzakerelerine devam ediyoruz Bu krize, güçlü bir bilanço yapısı ile girdik ve bu sayede, küresel havacılık sektöründe, bu yeni dönemin zorluklarıyla baş etmeye ve bu dönemden daha da güçlü bir şekilde çıkmaya hazır olan bir şirket olduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu kriz, havacılık sektörü ile ilgili uzun vadeli vizyonumuzu değiştirmedi. Sektör, uzun vadede özellikle de gelişen piyasalarda büyümeye devam edecek. Bu nedenle, sınırsız bir süre boyunca işleteceğimiz, defansif trafik özelliklerine sahip olan ve önemli büyüme potansiyeli barındıran Kazakistan’daki Almatı Havalimanı için hisse alım müzakerelerine devam ediyoruz ve bu havalimanının portföyümüze çok büyük bir katkısı olacağını düşünüyoruz. Hissedarlarımız için önemli miktarda değer yaratacak olan Tunus borç yeniden yapılandırma sürecini de sonuçlandırmaya çok yakınız. Salgının yarattığı piyasa oynaklığından kaynaklanan aşırı fiyatların hissemizin gerçek değerini yansıtmadığına inandığımız için, TAV Havalimanları hisselerini Borsa İstanbul’da geri almaya başladık. Bu geri alım için ayırdığımız ödeneği, 200 milyon Türk Lirasına kadar çıkarabiliyoruz. Geçmişte de birçok benzer kriz yaşadık ve hepsini başarıyla atlattık. Her ne kadar içinde bulunduğumuz kriz, şimdiye kadar yaşadıklarımızın en uzunu ve etkileri bakımından en derini olsa da bu krizden de daha güçlenmiş bir şekilde çıkacağız. Tüm çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve iş ortaklarımıza bu zor dönemde de eksilmeyen destekleri için teşekkür ediyorum” dedi. ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER (milyon avro)         1Ç19          1Ç20         % değişim Konsolide ciro        150.9         118.5           -22% FAVÖK                     37.2           16.1              -57% FAVÖK marjı (%)  24.6%       13.6%           -11.0 b.p DEF Net Kâr          (20.5)        (47.8)            133% DF Net Kâr             44.4            (8.3)              a.d. Toplam Net Kâr    23.9              (56.1)           a.d Yolcu sayısı (mn)  13.7              10.6           -23% – Dış hat                  5.4                4.5              -18% – İç hat                   8.3                 6.2                 -26% * TAV Istanbul verileri Ciro ve FAVÖK hesaplamasına dahil edilmemiştir. Aynı şekilde yolcu sayılarına Istanbul Atatürk Havalimanı dahil değildir.

Yılın ilk üç ayında 10,6 milyon yolcuya hizmet veren TAV Havalimanları, COVID-19 salgınıyla gelen seyahat yasakları nedeniyle tüm havalimanlarının kapandığını belirtti.

Havalimanı işletmecisi TAV Havalimanları ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı.

Şirketin operasyonel sonuçlarına göre ilk çeyrekte toplam yolcu sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23 düşüşle 13.7 milyondan 10.6 milyona geriledi.

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener sonuçlara ilişkin şu açıklamayı yaptı:

‘Türk turizminde rekorlarla gecen bir 2019’un ardından, 2020 yılının ilk iki ayında kaydettiğimiz yüzde 13’lük dış hat yolcu büyümesi, yeniden rekorların kırılacağı başka bir yıla işaret ediyordu. Ancak COVID-19 salgınının ana pazarımız olan Avrupa’ya yayılmasıyla birlikte, Şubat ayının son haftasından itibaren havacılık yetkilileri, işlettiğimiz havalimanlarını kullanan uçuşları kısıtlamaya başladılar. Birçok havayolu şirketi iptal edilen seferler nedeniyle uçaklarının tamamına yakınını yere indirdi. Mart ayının dördüncü haftası itibariyle de, salgının yayılmasını önlemek için alınan bu tedbirler nedeniyle, havalimanlarımızı kullanan dış hat yolcusu neredeyse sıfıra indi.

Yaşanan bu gelişmelerden ötürü, sene başında açıkladığımız yolcuya ve finansal sonuçlara ilişkin 2020 hedeflerimizin artık geçerliliği kalmadı. Buna ek olarak, salgının yayılmasına karşı alınan önlemlerin süresi de şu anda tam net olarak bilinemiyor. Yaşanan bu belirsizlik nedeniyle, 2020 için revize edilmiş beklentilerimizi henüz paylaşamıyoruz, ancak, uçuş kısıtlamalarının süresine ilişkin belirsizlikler ortadan kalkar kalkmaz revize hedeflerimizi yeniden yatırımcılarımızla paylaşmak istiyoruz.

Tüm acil olmayan yatırım harcamalarımızı durdurduk

Yolcu sayımızın neredeyse sıfıra inmesine neden olan bu uçuş kısıtlamalarının çok açık bir mücbir sebep olması nedeniyle, faaliyetlerimizi etkileyen bir mücbir sebep durumu içinde bulunduğumuzu, ortaklık yaptığımız tüm havacılık otoritelerine bildirdik ve yolcu sayımızın tamamını etkisi altına alan bu öngörülemeyen ve kontrol edilemeyen gelişmelerin sonuçlarını nasıl telafi edeceğimize dair resmi süreçleri başlattık. Şu anda Haziran ayına kadar dış hat yolcumuzun sıfıra yakın seyretmesini beklediğimiz için tüm acil olmayan yatırım harcamalarımızı durdurduk. Ayrıca, bu dönemin finansal etkilerini hafifletmek için faaliyet giderlerimizde önemli kesintiler yaptık. Terminallerimizin çoğunun neredeyse yüzde 100 kapalı olması nedeniyle, terminal işletme maliyetlerimizde önemli ölçüde tasarruf sağlayabiliyoruz. Ayrıca tüm çalışanlarımızın ve yönetimimizin, yolcu trafiği yeniden başlayana kadar geçecek süre zarfında ayın üçte birini ücretsiz izinde geçirmesini planladık. Ücretsiz izin süresi boyunca Türkiye’deki çalışanlarımız, devletimizin sağladığı Kısa Çalışma Ödeneği yardımından azami 3 aylık bir süre boyunca faydalanabiliyor. Diğer ülkelerdeki operasyonlarımız için de çalışanlarımıza farklı düzeylerde devlet desteği sağlanıyor. Aldığımız bu tedbirlerle yolcu trafiğinin sıfır olduğu dönem boyunca oluşacak faaliyet giderlerimizde çok önemli bir azalma sağlamayı başardık.

Kazakistan’daki Almatı Havalimanı için hisse alım müzakerelerine devam ediyoruz

Bu krize, güçlü bir bilanço yapısı ile girdik ve bu sayede, küresel havacılık sektöründe, bu yeni dönemin zorluklarıyla baş etmeye ve bu dönemden daha da güçlü bir şekilde çıkmaya hazır olan bir şirket olduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu kriz, havacılık sektörü ile ilgili uzun vadeli vizyonumuzu değiştirmedi. Sektör, uzun vadede özellikle de gelişen piyasalarda büyümeye devam edecek. Bu nedenle, sınırsız bir süre boyunca işleteceğimiz, defansif trafik özelliklerine sahip olan ve önemli büyüme potansiyeli barındıran Kazakistan’daki Almatı Havalimanı için hisse alım müzakerelerine devam ediyoruz ve bu havalimanının portföyümüze çok büyük bir katkısı olacağını düşünüyoruz. Hissedarlarımız için önemli miktarda değer yaratacak olan Tunus borç yeniden yapılandırma sürecini de sonuçlandırmaya çok yakınız. Salgının yarattığı piyasa oynaklığından kaynaklanan aşırı fiyatların hissemizin gerçek değerini yansıtmadığına inandığımız için, TAV Havalimanları hisselerini Borsa İstanbul’da geri almaya başladık. Bu geri alım için ayırdığımız ödeneği, 200 milyon Türk Lirasına kadar çıkarabiliyoruz.

Geçmişte de birçok benzer kriz yaşadık ve hepsini başarıyla atlattık. Her ne kadar içinde bulunduğumuz kriz, şimdiye kadar yaşadıklarımızın en uzunu ve etkileri bakımından en derini olsa da bu krizden de daha güçlenmiş bir şekilde çıkacağız. Tüm çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve iş ortaklarımıza bu zor dönemde de eksilmeyen destekleri için teşekkür ediyorum” dedi.

ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER

(milyon avro)         1Ç19          1Ç20         % değişim

Konsolide ciro        150.9         118.5           -22%

FAVÖK                     37.2           16.1              -57%

FAVÖK marjı (%)  24.6%       13.6%           -11.0 b.p

DEF Net Kâr          (20.5)        (47.8)            133%

DF Net Kâr             44.4            (8.3)              a.d.

Toplam Net Kâr    23.9              (56.1)           a.d

Yolcu sayısı (mn)  13.7              10.6           -23%

– Dış hat                  5.4                4.5              -18%

– İç hat                   8.3                 6.2                 -26%

* TAV Istanbul verileri Ciro ve FAVÖK hesaplamasına dahil edilmemiştir. Aynı şekilde yolcu sayılarına Istanbul Atatürk Havalimanı dahil değildir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2yzgytF
via IFTTT

Eylül 2020’ye Kadar Havayolları 1.2 Milyar Yolcusunu Kaybedecek ICAO yeni tahminine göre Eylül 2020’ye kadar 1,2 milyar daha az uluslararası havayolu yolcusu olması bekleniyor  Montréal, 22 Nisan 2020 – Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün (ICAO) son projeksiyonlarına göre, Eylül 2020’ye kadar “olması gereken” ile karşılaştırıldığında uluslararası hava yolcu sayısı toplamda 1.2 milyar düşük kalacak. Uluslararası kapasitenin bu yılın ilk üç çeyreğinde tahmin edilenden üçte iki oranında düşebileceği tahmin ediliyor. Bu da havayolu gelirlerinin Ocak-Eylül dönemi için 160 ila 253 milyar dolar kadar düşebileceğini gösteriyor.  Avrupa ve Asya-Pasifik, kapasite ve gelir etkilerinden en çok etkilenecek, bunu Kuzey Amerika izleyecek. Benzer şekilde, yolcu sayısındaki en önemli azalmanın Avrupa’da, özellikle en yoğun yaz seyahat sezonunda, ardından Asya-Pasifik’te olması bekleniyor.  BM sivil havacılık ajansı, Şubat 2020’nin başından bu yana COVID-19’un hava taşımacılığı üzerindeki ekonomik etkisi hakkında düzenli olarak güncellenen analizler yapmaktadır .  Hava bağlantısı tüm dünya genelinde ekonomik ve sürdürülebilir kalkınma için çok kritik olduğundan, birçok ulusal hükümet ve bölgesel kuruluş için COVID-19 ekonomik iyileşme planları üzerinde çalışıyor. ICAO Genel Sekreteri Dr. Fang Liu, “Genel olarak pandeminin şiddeti ve süresi hala belirsiz olduğundan, ICAO, COVID-19 pandemisinin olası kısa vadeli ekonomik etkisini araştırmak için iki gösterge senaryosu altında altı farklı iyileşme yolu geliştirmiştir” dedi.  Raporun tamamı 21 Nisan 2020’de yayınlandı. Diğer tüm ICAO tahmin ve rehberlik materyallerinin yanı sıra, rapor ajansın COVID-19 bilgi portalı aracılığıyla herkese ücretsiz olarak sunulmaktadır . 

ICAO yeni tahminine göre Eylül 2020’ye kadar 1,2 milyar daha az uluslararası havayolu yolcusu olması bekleniyor 

Montréal, 22 Nisan 2020 – Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün (ICAO) son projeksiyonlarına göre, Eylül 2020’ye kadar “olması gereken” ile karşılaştırıldığında uluslararası hava yolcu sayısı toplamda 1.2 milyar düşük kalacak.

Uluslararası kapasitenin bu yılın ilk üç çeyreğinde tahmin edilenden üçte iki oranında düşebileceği tahmin ediliyor. Bu da havayolu gelirlerinin Ocak-Eylül dönemi için 160 ila 253 milyar dolar kadar düşebileceğini gösteriyor. 

Avrupa ve Asya-Pasifik, kapasite ve gelir etkilerinden en çok etkilenecek, bunu Kuzey Amerika izleyecek. Benzer şekilde, yolcu sayısındaki en önemli azalmanın Avrupa’da, özellikle en yoğun yaz seyahat sezonunda, ardından Asya-Pasifik’te olması bekleniyor. 

BM sivil havacılık ajansı, Şubat 2020’nin başından bu yana COVID-19’un hava taşımacılığı üzerindeki ekonomik etkisi hakkında düzenli olarak güncellenen analizler yapmaktadır . 

Hava bağlantısı tüm dünya genelinde ekonomik ve sürdürülebilir kalkınma için çok kritik olduğundan, birçok ulusal hükümet ve bölgesel kuruluş için COVID-19 ekonomik iyileşme planları üzerinde çalışıyor.

ICAO Genel Sekreteri Dr. Fang Liu, “Genel olarak pandeminin şiddeti ve süresi hala belirsiz olduğundan, ICAO, COVID-19 pandemisinin olası kısa vadeli ekonomik etkisini araştırmak için iki gösterge senaryosu altında altı farklı iyileşme yolu geliştirmiştir” dedi. 

Raporun tamamı 21 Nisan 2020’de yayınlandı. Diğer tüm ICAO tahmin ve rehberlik materyallerinin yanı sıra, rapor ajansın COVID-19 bilgi portalı aracılığıyla herkese ücretsiz olarak sunulmaktadır . 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VR7f0g
via IFTTT