27 Kasım 2019 Çarşamba

46 milyon kişi İstanbul Havalimanı’ndan uçtu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2QRoa1Q

46 milyon kişi İstanbul Havalimanı’ndan uçtu İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA’nın CEO’su Kadri Samsunlu, havalimanını geçen bir yılda 46 milyon yolcunun kullandığını ve 280 binden fazla uçuş ile İstanbul’un dünyaya bağlandığını kaydetti. Samsunlu, havalimanının ekonomiye katkısının 40 milyar dolar civarında olacağını ifade etti.   Bu yıl 10’uncusu düzenlenen ve 90 ülkeden 3 bini aşkın katılımcının ağırlandığı Boğaziçi Zirvesi’nde konuşan İstanbul Havalimanı’nın işletmeci şirketi İGA’nın CEO’su Kadri Samsunlu, havalimanından geçen bir yılda 46 milyon yolcu taşındığını ve 280 bin uçuş gerçekleştiğini belirtti.   SEKTÖRDE YENİ BİR ÇAĞ BAŞLATTIK   Havacılık sektörünün Güney Avrupa’ya doğru kaydığını, 2031 yılına kadar da Türkiye’nin güneyine doğru bir kayma olacağını dile getiren Samsunlu, İstanbul Havalimanı’nın sektörde yepyeni bir çağın başlamasını sağladığını söyledi.   Atatürk Havalimanı kullanımdayken neden yeni bir havalimanı yapılmasına ihtiyaç duyulduğu sorusunu yanıtlayan Samsunlu, İstanbul’un hava yolu yolcu sayısının 100 milyonu aştığını, bir önceki havalimanının 38 milyon olan terminal kapasitesinin yıllık 68 milyon olan ihtiyacı karşılamadığını ifade etti. Bu yetersizlik nedeniyle yeni bir havalimanı yatırımı yapılmasına karar verildiğini anlatan Samsunlu, İstanbul Havalimanı’ndan Şili ve Avustralya haricindeki tüm dünyaya uçuş yapıldığını belirtti.   Atatürk Havalimanı’nın yıllık 1.2 milyon ton kargo kapasitesinin olduğunu ve bu kapasiteye bir kilogramlık fazla yük alınamadığını hatırlatan Samsunlu, yeni havalimanında 5.5 milyon ton kargo kapasitesinin olduğunu ve bu sayede yük trafiğinin arttığını ifade etti. Samsunlu, “Yeni havalimanımız ciddi bir kargo hub’ı olacak” dedi.   Samsunlu diğer taraftan bu yatırımın Avrupa ülkeleri ile diğer ülkelerde bulunan havaalanlarında da kapasite artırma yatırımlarını tetiklediğini dile getirdi ve Amsterdam Schiphol Havalimanı ile Paris-Charles De Gaulle Havalimanı’nda da kapasite artırım yatırımları yapılacağını sözlerine ekledi.   HAVALİMANIN EKONOMİYE KATKISI 40 MİLYAR DOLAR   İGA CEO’su Kadri Samsunlu yeni havalimanının Türkiye ekonomisine de ciddi katkıları olduğunu rakamlarla anlattı.  Samsunlu şu bilgileri verdi: “Havalimanımız istihdama da ciddi katkı sağlıyor. Binlerce kişiye iş imkanı sağladık, 10 binlerce ailenin geçimine katkı veriyoruz. Toplamda direkt –indirekt 225 bin kişiye istihdam sağlanacak. Bu da ekonomiye 40 milyar dolar civarında bir katkı sunacağımız anlamına geliyor. Samsunlu, 76 milyon metrekare alanda kurulu yeni havalimanın dünyanın en büyük 6. turizm bölgesi olan Türkiye’nin turizmine de büyük katkıları olacağını söylerken, 250’den fazla dış hat bağlantısı olan havalimanının İstanbul’a kültürler arasında köprü olma misyonu yüklediğinin altını çizdi.

İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA’nın CEO’su Kadri Samsunlu, havalimanını geçen bir yılda 46 milyon yolcunun kullandığını ve 280 binden fazla uçuş ile İstanbul’un dünyaya bağlandığını kaydetti. Samsunlu, havalimanının ekonomiye katkısının 40 milyar dolar civarında olacağını ifade etti.

 

Bu yıl 10’uncusu düzenlenen ve 90 ülkeden 3 bini aşkın katılımcının ağırlandığı Boğaziçi Zirvesi’nde konuşan İstanbul Havalimanı’nın işletmeci şirketi İGA’nın CEO’su Kadri Samsunlu, havalimanından geçen bir yılda 46 milyon yolcu taşındığını ve 280 bin uçuş gerçekleştiğini belirtti.

 

SEKTÖRDE YENİ BİR ÇAĞ BAŞLATTIK

 

Havacılık sektörünün Güney Avrupa’ya doğru kaydığını, 2031 yılına kadar da Türkiye’nin güneyine doğru bir kayma olacağını dile getiren Samsunlu, İstanbul Havalimanı’nın sektörde yepyeni bir çağın başlamasını sağladığını söyledi.

 

Atatürk Havalimanı kullanımdayken neden yeni bir havalimanı yapılmasına ihtiyaç duyulduğu sorusunu yanıtlayan Samsunlu, İstanbul’un hava yolu yolcu sayısının 100 milyonu aştığını, bir önceki havalimanının 38 milyon olan terminal kapasitesinin yıllık 68 milyon olan ihtiyacı karşılamadığını ifade etti. Bu yetersizlik nedeniyle yeni bir havalimanı yatırımı yapılmasına karar verildiğini anlatan Samsunlu, İstanbul Havalimanı’ndan Şili ve Avustralya haricindeki tüm dünyaya uçuş yapıldığını belirtti.

 

Atatürk Havalimanı’nın yıllık 1.2 milyon ton kargo kapasitesinin olduğunu ve bu kapasiteye bir kilogramlık fazla yük alınamadığını hatırlatan Samsunlu, yeni havalimanında 5.5 milyon ton kargo kapasitesinin olduğunu ve bu sayede yük trafiğinin arttığını ifade etti. Samsunlu, “Yeni havalimanımız ciddi bir kargo hub’ı olacak” dedi.

 

Samsunlu diğer taraftan bu yatırımın Avrupa ülkeleri ile diğer ülkelerde bulunan havaalanlarında da kapasite artırma yatırımlarını tetiklediğini dile getirdi ve Amsterdam Schiphol Havalimanı ile Paris-Charles De Gaulle Havalimanı’nda da kapasite artırım yatırımları yapılacağını sözlerine ekledi.

 

HAVALİMANIN EKONOMİYE KATKISI 40 MİLYAR DOLAR

 

İGA CEO’su Kadri Samsunlu yeni havalimanının Türkiye ekonomisine de ciddi katkıları olduğunu rakamlarla anlattı.  Samsunlu şu bilgileri verdi:

“Havalimanımız istihdama da ciddi katkı sağlıyor. Binlerce kişiye iş imkanı sağladık, 10 binlerce ailenin geçimine katkı veriyoruz. Toplamda direkt –indirekt 225 bin kişiye istihdam sağlanacak. Bu da ekonomiye 40 milyar dolar civarında bir katkı sunacağımız anlamına geliyor.

Samsunlu, 76 milyon metrekare alanda kurulu yeni havalimanın dünyanın en büyük 6. turizm bölgesi olan Türkiye’nin turizmine de büyük katkıları olacağını söylerken, 250’den fazla dış hat bağlantısı olan havalimanının İstanbul’a kültürler arasında köprü olma misyonu yüklediğinin altını çizdi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2QRoa1Q
via IFTTT

Sani Şener, Almatı Yatırım Forumu’nda konuştu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KWt4a7

Sani Şener, Almatı Yatırım Forumu’nda konuştu Sani Şener, Almatı Yatırım Forumu’nda konuştu TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, Kazakistan’ın başkenti Almatı’da düzenlenen “Almaty Investment Forum”da konuştu. Bölge ülkeleri ve dünyadan 500’e yakın iş insanı, üst düzey kamu görevlileri ve yatırımcıları buluşturan forum, ülkeye yabancı yatırımları artırmayı amaçlıyor. Şener, Almatı Havalimanı’nı satın almak üzere görüşmelere devam ettiklerini belirtti ve sürecin olumlu sonuçlanması halinde gerçekleştirmeyi planladıkları projeleri aktardı. Havalimanının turizmin geliştirilmesi ve bölgenin kalkınmasında önemli bir rol üstlendiğini vurgulayan Şener, kamu ve özel sektörle işbirliği halinde tüm paydaşlar için en yüksek faydanın yaratılacağını ekledi. Dünya ölçeğinde bakıldığında, önümüzdeki dönemde havacılıkta en hızlı büyüyecek bölgenin Asya olduğunu söyleyen Şener, 20 yıl içinde Asya kıtasında 3 milyar kişinin daha orta sınıfa geçeceğini ve havalimanlarını kullanacağını ifade etti. TAV Havalimanları’nın ürün ve hizmetlerinin 28 ülkede 100’e yakın havalimanında yer aldığını söyleyen Şener, şirketin sahip olduğu bilgi birikimiyle, havalimanı işletmeciliğinde küresel ölçekte tercih edilen bir marka olduğunu belirtti. Şener, TAV’ın Almatı Havalimanı’nı almasının Türkiye ve Kazakistan arasındaki kültürel ve ticari bağların daha da gelişmesi için önemli bir adım olacağını da ekledi. Panelin ardından Almatı Vali Yardımcısı Saparbek Tuyakbayec ve Sani Şener arasında bir “iyi niyet anlaşması” imzalandı. Anlaşmayla, TAV’ın havalimanı satın alma işlemini tamamlaması halinde, bölgenin kalkınması için yoğun işbirliği yapılması planlanıyor. TAV, 8 Kasım’da yaptığı açıklamada Almatı Havalimanı’nı satın almak üzere görüşmelere başladığını belirtmişti.

Sani Şener, Almatı Yatırım Forumu’nda konuştu

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, Kazakistan’ın başkenti Almatı’da düzenlenen “Almaty Investment Forum”da konuştu. Bölge ülkeleri ve dünyadan 500’e yakın iş insanı, üst düzey kamu görevlileri ve yatırımcıları buluşturan forum, ülkeye yabancı yatırımları artırmayı amaçlıyor.

Şener, Almatı Havalimanı’nı satın almak üzere görüşmelere devam ettiklerini belirtti ve sürecin olumlu sonuçlanması halinde gerçekleştirmeyi planladıkları projeleri aktardı. Havalimanının turizmin geliştirilmesi ve bölgenin kalkınmasında önemli bir rol üstlendiğini vurgulayan Şener, kamu ve özel sektörle işbirliği halinde tüm paydaşlar için en yüksek faydanın yaratılacağını ekledi. Dünya ölçeğinde bakıldığında, önümüzdeki dönemde havacılıkta en hızlı büyüyecek bölgenin Asya olduğunu söyleyen Şener, 20 yıl içinde Asya kıtasında 3 milyar kişinin daha orta sınıfa geçeceğini ve havalimanlarını kullanacağını ifade etti.

TAV Havalimanları’nın ürün ve hizmetlerinin 28 ülkede 100’e yakın havalimanında yer aldığını söyleyen Şener, şirketin sahip olduğu bilgi birikimiyle, havalimanı işletmeciliğinde küresel ölçekte tercih edilen bir marka olduğunu belirtti. Şener, TAV’ın Almatı Havalimanı’nı almasının Türkiye ve Kazakistan arasındaki kültürel ve ticari bağların daha da gelişmesi için önemli bir adım olacağını da ekledi.

Panelin ardından Almatı Vali Yardımcısı Saparbek Tuyakbayec ve Sani Şener arasında bir “iyi niyet anlaşması” imzalandı. Anlaşmayla, TAV’ın havalimanı satın alma işlemini tamamlaması halinde, bölgenin kalkınması için yoğun işbirliği yapılması planlanıyor.

TAV, 8 Kasım’da yaptığı açıklamada Almatı Havalimanı’nı satın almak üzere görüşmelere başladığını belirtmişti.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KWt4a7
via IFTTT

DHL İstanbul’da 2.500 ağaçlık bir koru oluşturuyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2XNpynE

DHL İstanbul’da 2.500 ağaçlık bir koru oluşturuyor DHL Freight ve DHL Global Forwarding; ÇEKÜL Vakfı 7 Ağaç Ormanlarının İstanbul Silivri Çayırdere’deki dikim sahasında 2.500 fidanlık bir koru oluşturuyor. Dikim töreninde ilk fidanlar toprakla buluştu. Lojistikle ilişkili tüm salınımları 2050 yılına kadar net olarak sıfıra indirmeyi hedefleyen DHL, bu iddialı hedefe yönelik çalışmalarıyla adından söz ettiriyor. Hem 2015 Paris İklim Konferansı’nda (COP 21) hem de Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi’nde ortaya konmuş olan, global ısınmanın 2°C’nin oldukça altında tutulması hedefine önemli katkı sağlamayı amaçlayan DHL, ÇEKÜL Vakfı 7 Ağaç Ormanlarının İstanbul Silivri Çayırdere’de bunulan dikim sahasında 2.500 fidanlık bir koru oluşturmak için ilk adımı attı. 21 Kasım’da yapılan sembolik dikim etkinliği ile ilk çam fidanları toprakla buluştu. Hedef her yıl 1 milyon ağaç DHL Global Forwarding Türkiye CEO’su Ingo-Alexander Rahn fidan dikme töreninde şunları söyledi: “Bugün içinde yaşadığımız doğaya katkı sağlamak adına buradayız. Gezegenimizin geleceğine ilişkin çok sayıda tartışmanın yaşandığı bir dönemdeyiz. İklim değişikliği ile mücadele ve kaynaklarımızın verimli kullanılması artık dünya ülkelerinin en önemli hedefleri arasında. Ağaç hem küresel iklimin hem de başta su olmak üzere pek çok kaynağın koruyucusudur. Sağlıklı bir ağaç 500 litre su üretir ve ürettiği bu suyu geri havaya vererek bulut formasyonları, daha fazla yağmur ve daha iyi iklim koşulları oluşumuna yardımcı olur. Bu nedenle bugün burada DHL Global Forwarding ve DHL Freight çalışanlarından oluşan çok sayıda gönüllü ile birlikte fidan dikmekten ve bu fidanların ağaca dönüşüp ekosistemimize sağlayacağı faydaları hayal etmekten dolayı çok mutluyum.” DHL Freight Türkiye Genel Müdürü Murat Kavrar; “DHL Global Forwarding ve DHL Freight olarak bugün burada 2.500 adet fidanı toprakla buluşturmanın mutluluğunu ve heyacanını yaşıyoruz. Burada 20 yıl kadar sonra insanların gölgesinde dinlenebileceği bir koru meydana gelecek. Gelecek nesillere yaşanılabilir bir dünyayı miras bırakmak biz öncül nesillerin en önemli sorumluluğudur. DHL olarak yılda bir milyon ağaç dikme hedefimiz var. Bugün temellerini attığımız bu koru, söz konusu hedef açısından çok önemli bir adım.” dedi. GoGreen çevre programı kapsamında kaynakları sorumlu bir biçimde kullanarak, faaliyetlerinin çevre üzerindeki etkisini minimuma indirmeye yönelik çalışmalarda bulunan DHL, 2025 yılına kadar gerçekleştirmeyi taahhüt ettiği ara hedefleri de şöyle; 1. Küresel olarak gerek kendi faaliyetlerinin gerekse alt sağlayıcılığını üstlenen iş ortaklarının karbon verimliliğini 2007 yılına referansla yüzde 50 oranında artıracak. 2. Satışlarının yüzde 50’den fazlası GoGreen çözümlerini içerecek. Böylelikle müşterilerin tedarik zincirleri daha yeşil hale getirilecek. 3. 2025 yılına kadar çalışanlarının yüzde 80’ine GoGreen uzmanlığı eğitimi ve sertifikası verecek. Böylelikle çalışanlar çevre ve iklimin korunmasına yönelik faaliyetlerde aktif olarak yer alacak.

DHL Freight ve DHL Global Forwarding; ÇEKÜL Vakfı 7 Ağaç Ormanlarının İstanbul Silivri Çayırdere’deki dikim sahasında 2.500 fidanlık bir koru oluşturuyor. Dikim töreninde ilk fidanlar toprakla buluştu.

Lojistikle ilişkili tüm salınımları 2050 yılına kadar net olarak sıfıra indirmeyi hedefleyen DHL, bu iddialı hedefe yönelik çalışmalarıyla adından söz ettiriyor. Hem 2015 Paris İklim Konferansı’nda (COP 21) hem de Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi’nde ortaya konmuş olan, global ısınmanın 2°C’nin oldukça altında tutulması hedefine önemli katkı sağlamayı amaçlayan DHL, ÇEKÜL Vakfı 7 Ağaç Ormanlarının İstanbul Silivri Çayırdere’de bunulan dikim sahasında 2.500 fidanlık bir koru oluşturmak için ilk adımı attı. 21 Kasım’da yapılan sembolik dikim etkinliği ile ilk çam fidanları toprakla buluştu.

Hedef her yıl 1 milyon ağaç
DHL Global Forwarding Türkiye CEO’su Ingo-Alexander Rahn fidan dikme töreninde şunları söyledi: “Bugün içinde yaşadığımız doğaya katkı sağlamak adına buradayız. Gezegenimizin geleceğine ilişkin çok sayıda tartışmanın yaşandığı bir dönemdeyiz. İklim değişikliği ile mücadele ve kaynaklarımızın verimli kullanılması artık dünya ülkelerinin en önemli hedefleri arasında. Ağaç hem küresel iklimin hem de başta su olmak üzere pek çok kaynağın koruyucusudur. Sağlıklı bir ağaç 500 litre su üretir ve ürettiği bu suyu geri havaya vererek bulut formasyonları, daha fazla yağmur ve daha iyi iklim koşulları oluşumuna yardımcı olur. Bu nedenle bugün burada DHL Global Forwarding ve DHL Freight çalışanlarından oluşan çok sayıda gönüllü ile birlikte fidan dikmekten ve bu fidanların ağaca dönüşüp ekosistemimize sağlayacağı faydaları hayal etmekten dolayı çok mutluyum.”

DHL Freight Türkiye Genel Müdürü Murat Kavrar; “DHL Global Forwarding ve DHL Freight olarak bugün burada 2.500 adet fidanı toprakla buluşturmanın mutluluğunu ve heyacanını yaşıyoruz. Burada 20 yıl kadar sonra insanların gölgesinde dinlenebileceği bir koru meydana gelecek. Gelecek nesillere yaşanılabilir bir dünyayı miras bırakmak biz öncül nesillerin en önemli sorumluluğudur. DHL olarak yılda bir milyon ağaç dikme hedefimiz var. Bugün temellerini attığımız bu koru, söz konusu hedef açısından çok önemli bir adım.” dedi.

GoGreen çevre programı kapsamında kaynakları sorumlu bir biçimde kullanarak, faaliyetlerinin çevre üzerindeki etkisini minimuma indirmeye yönelik çalışmalarda bulunan DHL, 2025 yılına kadar gerçekleştirmeyi taahhüt ettiği ara hedefleri de şöyle;

1. Küresel olarak gerek kendi faaliyetlerinin gerekse alt sağlayıcılığını üstlenen iş ortaklarının karbon verimliliğini 2007 yılına referansla yüzde 50 oranında artıracak.

2. Satışlarının yüzde 50’den fazlası GoGreen çözümlerini içerecek. Böylelikle müşterilerin tedarik zincirleri daha yeşil hale getirilecek.

3. 2025 yılına kadar çalışanlarının yüzde 80’ine GoGreen uzmanlığı eğitimi ve sertifikası verecek. Böylelikle çalışanlar çevre ve iklimin korunmasına yönelik faaliyetlerde aktif olarak yer alacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2XNpynE
via IFTTT

26 Kasım 2019 Salı

“Bir Kültür ve Turizm Köprüsü: Türk Hava Yolları” konferansı yapıldı Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi tarafından düzenlenen “Bir Kültür ve Turizm Köprüsü: Türk Hava Yolları” konulu konferans Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi’nin katılımıyla gerçekleştirildi   Süleyman Demirel Kültür Merkezi Malazgirt Salonunda düzenlenen konferansa; Selçuk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Okka, Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi, Rektör Danışmanı Prof. Dr. Tahir Balevi, Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmi Uyanık, dekan yardımcıları, öğretim üyeleri ve çok sayıda öğrenci katıldı.     Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren SÜ Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmi Uyanık, “Ülkemiz açısından bugün önemli bir değerimizi milli gururumuz modern Alperenimiz Türk Hava Yolları kurumumuzun Alperen bir genel müdürünü ve ekibini burada misafir etmekten öncelikle onur duyduğumuzu ifade etmek istiyorum. Selçuk Üniversitesi bir dünya üniversitesidir. Havacılık deyince elbette ki tarih devreye giriyor. Öncelikle de tarihi şuuruyla dolu genel müdürümüzü tebrik ediyorum. Misyon ve vizyon açısından geçmişi gelecekle buluşturuyor. Türk havacılık tarihi 11. yüzyılda İsmail Cevheri ile Türkistan’da başlıyor. Bugün Türk Hava Yolları Kurumu da 1925’te Tayyare Cemiyeti olarak kurulmuş. Daha sonra 1933’te yapılan son değişikliklerle bugüne kadar gelmiştir. Bugün dünyanın tek rakibi gerçekten Türk Hava Yolları’dır. Turizm enstitüsünde ve ekonomide 12.9 milyar dolar gibi belki de gayri safi milli hasılanın yaklaşık yüzde 3-4’lere gelen bir rakamı Türk Hava Yolları bizlere kazandırıyor. Uzakları yakın ediyor, bizleri uzaklarla buluşturuyor. Gerçekten kültür ve bir turizm köprüsü diyebiliriz.  Tüm hizmetleriyle ülkemize ve insanlığa yapmış olduğu katkılardan dolayı Türk Hava Yolları’nı ve ekibini tebrik ediyor, başarıların devamını diliyoruz” diye konuştu.     “Bir Kültür ve Turizm Köprüsü: Türk Hava Yolları” konferansını veren Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi, “Turizmde havacılık vazgeçilmez taşıma modlarından bir tanesi çünkü uluslararası turizmin yüzde 95’ten hava yoluyla gerçekleşiyor. Dolayısıyla turizm ve hava yolu sektör olarak birbirlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. Her şey önce hayal etmekle başlıyor. Hayal edince dünyada global bir marka haline gelirsiniz. Öğrenci arkadaşlarımız, eğer bir şeyi hedefliyorlarsa bir defa arzu etmeleri ve arzularında da ısrar etmeleri gerekiyor. Hangi hedefiniz varsa çekinmeden usanmadan o hedef doğru biraz çalışmanız lazım” diye konuştu. Türk Hava Yollarının kuruluş sürecinden söz eden THY Genel Müdürü Bilal Ekşi, “İlk olarak 1933 yılında Devlet Hava Yolları ismiyle kuruldu. O zaman 4 sefer yapılıyordu ve 5 uçak vardı. 1947 yılında Atina’ya ilk yurt dışı seyahat yapıldı. 1956 yılında aktarmalı olarak uçuşlar yapılıyor. 2003 yılına kadar THY dünyada büyük oranda Türkiye’ye hitap eden ve lokal bir taşıyıcı olarak görülen bir hava yoludur. Ancak 2003’te hava yolu taşımacılıkta bir dönüşüm başlıyor. Havacılıkta havacılığın bugüne gelmesindeki vizyon ‘hava yolu halkın yolu’ sloganı şeklinde belirleniyor. 2003 yılına kadar havacılık sadece belli bir zengin kesimin seyahat edebildiği bir taşıma modu olarak görülüyor. 2003 yılında 55 ülkeye 65 uçakla sefer yapıyoruz. 2006 yılına gelindiğinde özelleştirme yapılıyor. Türk Hava Yolları bugün global bir marka haline gelmişse ve dünyada artık sayılı hava yollarından biriyse esas dönüm noktalarından bir tanesi 2006 yılında halka arzla THY’nin devlet kurumu olmaktan çıkıp özel bir şirket statüsüne dönüşmesidir. 2006 yılında yüzde 51’i halk açık hale geldi yüzde 49 devlet hissesi olarak kaldı. 2006’ya geldiğimizde 69 ülkeye 103 uçakla seferler yapıyoruz. 3 yılda THY  ‘hava yolu halkın yolu’ olacaktır, vizyonu doğrultusunda 2 katına çıktı. Şu anda Türk Hava Yolları 126 ülkeye, 316 şehre 319 hava limanını uçuyor. Bu rakamlarla Dünyada en çok ülkeye uçan hava yolu unvanına sahiptir. Tabii biz bu 126 ülkeye Türkiye’nin kültürünü götürüyoruz, oradan Türkiye’ye turist iş adamı getiriyoruz. Yani kültürel baz bağlıyoruz. THY dünyada bilinen ikinci büyük Türk Hava Yolu’dur. THY dünyada en fazla Afrika devletlerine uçan ülkelerden bir tanesidir. Önümüzdeki 2023 yılına kadar da 200 uçak siparişimiz var. 450’den fazla uçağımız olmuş olacak. Dünyanın 10. filosuna sahibiz. 2023 hedeflerimiz arasında; 120 milyon yolcu taşıyan 500’den fazla uçağa sahip olmak yer alıyor” ifadelerini kullandı     THY Genel Müdürü Ekşi, Türk Hava Yolları’nın Avrupa’da yapılan emniyet denetlemelerinde en iyi puanı alan şirketlerden biri olduğunu ifade ederek 24 uçakla 88 şehre doğrudan kargo uçaklarıyla sefer yaptıklarını da belirtti. Konya Hava Limanı’nın kendi kendine yeten bir hava limanı olduğunu belirten THY Genel Müdürü Ekşi, THY olarak haftada 46 sefer yaptıklarının bu sefer sayılarının arttırılmasının muktedir olduğunu söyledi. İstanbul Hava Limanı’nın önemli bir proje olduğunu söyleyen THY Genel Müdürü Ekşi, “Yeni hava limanında tüm fazlar bittiğinde 200 milyon yolcu kapasiteli bir hava limanı olacak. Atatürk Hava Limanın kapasitesi 70 milyon kapasitesi vardı. Yeni hava limanın, istihdama katkısı 225 bin çalışan, gayri safi milli hasılaya katkısı 4.9’dur.  Bugüne kadar toplamda 41 milyon yolcu taşınarak 261 bin sefer yapıldı. İstanbul Hava Limanı olmazsa olmaz ve geç kalmış bir projedir. Atatürk Hava Limanı, uzun yıllar Türk Sivil Havacılığına hizmet etti. Ama maalesef mekân itibariyle artık genişlemesini mümkün olmayan Türk sivil havacılığını boğan ve büyümesine yetişemeyecek olan bir hava limanıydı. Dolayısıyla İstanbul’a bir hava limanı yapılması gerekiyordu. Türk Sivil Havacılığını şaha kaldıracak projelerden bir tanesidir” ifadelerini kullandı. Konferans soru ve cevapların ardından sona erdi.       Selçuk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Okka tarafından THY Genel Müdürü Bilal Ekşi’ye hediye, Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmi Uyanık tarafından ise plaket takdimi yapıldı.

Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi tarafından düzenlenen “Bir Kültür ve Turizm Köprüsü: Türk Hava Yolları” konulu konferans Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi’nin katılımıyla gerçekleştirildi

 

Süleyman Demirel Kültür Merkezi Malazgirt Salonunda düzenlenen konferansa; Selçuk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Okka, Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi, Rektör Danışmanı Prof. Dr. Tahir Balevi, Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmi Uyanık, dekan yardımcıları, öğretim üyeleri ve çok sayıda öğrenci katıldı.

 

 

Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren SÜ Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmi Uyanık, “Ülkemiz açısından bugün önemli bir değerimizi milli gururumuz modern Alperenimiz Türk Hava Yolları kurumumuzun Alperen bir genel müdürünü ve ekibini burada misafir etmekten öncelikle onur duyduğumuzu ifade etmek istiyorum. Selçuk Üniversitesi bir dünya üniversitesidir. Havacılık deyince elbette ki tarih devreye giriyor. Öncelikle de tarihi şuuruyla dolu genel müdürümüzü tebrik ediyorum. Misyon ve vizyon açısından geçmişi gelecekle buluşturuyor. Türk havacılık tarihi 11. yüzyılda İsmail Cevheri ile Türkistan’da başlıyor. Bugün Türk Hava Yolları Kurumu da 1925’te Tayyare Cemiyeti olarak kurulmuş. Daha sonra 1933’te yapılan son değişikliklerle bugüne kadar gelmiştir. Bugün dünyanın tek rakibi gerçekten Türk Hava Yolları’dır. Turizm enstitüsünde ve ekonomide 12.9 milyar dolar gibi belki de gayri safi milli hasılanın yaklaşık yüzde 3-4’lere gelen bir rakamı Türk Hava Yolları bizlere kazandırıyor. Uzakları yakın ediyor, bizleri uzaklarla buluşturuyor. Gerçekten kültür ve bir turizm köprüsü diyebiliriz.  Tüm hizmetleriyle ülkemize ve insanlığa yapmış olduğu katkılardan dolayı Türk Hava Yolları’nı ve ekibini tebrik ediyor, başarıların devamını diliyoruz” diye konuştu.

 

 

“Bir Kültür ve Turizm Köprüsü: Türk Hava Yolları” konferansını veren Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi, “Turizmde havacılık vazgeçilmez taşıma modlarından bir tanesi çünkü uluslararası turizmin yüzde 95’ten hava yoluyla gerçekleşiyor. Dolayısıyla turizm ve hava yolu sektör olarak birbirlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. Her şey önce hayal etmekle başlıyor. Hayal edince dünyada global bir marka haline gelirsiniz. Öğrenci arkadaşlarımız, eğer bir şeyi hedefliyorlarsa bir defa arzu etmeleri ve arzularında da ısrar etmeleri gerekiyor. Hangi hedefiniz varsa çekinmeden usanmadan o hedef doğru biraz çalışmanız lazım” diye konuştu.

Türk Hava Yollarının kuruluş sürecinden söz eden THY Genel Müdürü Bilal Ekşi, “İlk olarak 1933 yılında Devlet Hava Yolları ismiyle kuruldu. O zaman 4 sefer yapılıyordu ve 5 uçak vardı. 1947 yılında Atina’ya ilk yurt dışı seyahat yapıldı.

1956 yılında aktarmalı olarak uçuşlar yapılıyor. 2003 yılına kadar THY dünyada büyük oranda Türkiye’ye hitap eden ve lokal bir taşıyıcı olarak görülen bir hava yoludur. Ancak 2003’te hava yolu taşımacılıkta bir dönüşüm başlıyor.

Havacılıkta havacılığın bugüne gelmesindeki vizyon ‘hava yolu halkın yolu’ sloganı şeklinde belirleniyor. 2003 yılına kadar havacılık sadece belli bir zengin kesimin seyahat edebildiği bir taşıma modu olarak görülüyor. 2003 yılında 55 ülkeye 65 uçakla sefer yapıyoruz. 2006 yılına gelindiğinde özelleştirme yapılıyor.

Türk Hava Yolları bugün global bir marka haline gelmişse ve dünyada artık sayılı hava yollarından biriyse esas dönüm noktalarından bir tanesi 2006 yılında halka arzla THY’nin devlet kurumu olmaktan çıkıp özel bir şirket statüsüne dönüşmesidir. 2006 yılında yüzde 51’i halk açık hale geldi yüzde 49 devlet hissesi olarak kaldı. 2006’ya geldiğimizde 69 ülkeye 103 uçakla seferler yapıyoruz. 3 yılda THY  ‘hava yolu halkın yolu’ olacaktır, vizyonu doğrultusunda 2 katına çıktı. Şu anda Türk Hava Yolları 126 ülkeye, 316 şehre 319 hava limanını uçuyor.

Bu rakamlarla Dünyada en çok ülkeye uçan hava yolu unvanına sahiptir. Tabii biz bu 126 ülkeye Türkiye’nin kültürünü götürüyoruz, oradan Türkiye’ye turist iş adamı getiriyoruz. Yani kültürel baz bağlıyoruz. THY dünyada bilinen ikinci büyük Türk Hava Yolu’dur.

THY dünyada en fazla Afrika devletlerine uçan ülkelerden bir tanesidir. Önümüzdeki 2023 yılına kadar da 200 uçak siparişimiz var. 450’den fazla uçağımız olmuş olacak. Dünyanın 10. filosuna sahibiz. 2023 hedeflerimiz arasında; 120 milyon yolcu taşıyan 500’den fazla uçağa sahip olmak yer alıyor” ifadelerini kullandı

 

 

THY Genel Müdürü Ekşi, Türk Hava Yolları’nın Avrupa’da yapılan emniyet denetlemelerinde en iyi puanı alan şirketlerden biri olduğunu ifade ederek 24 uçakla 88 şehre doğrudan kargo uçaklarıyla sefer yaptıklarını da belirtti.

Konya Hava Limanı’nın kendi kendine yeten bir hava limanı olduğunu belirten THY Genel Müdürü Ekşi, THY olarak haftada 46 sefer yaptıklarının bu sefer sayılarının arttırılmasının muktedir olduğunu söyledi.

İstanbul Hava Limanı’nın önemli bir proje olduğunu söyleyen THY Genel Müdürü Ekşi, “Yeni hava limanında tüm fazlar bittiğinde 200 milyon yolcu kapasiteli bir hava limanı olacak. Atatürk Hava Limanın kapasitesi 70 milyon kapasitesi vardı. Yeni hava limanın, istihdama katkısı 225 bin çalışan, gayri safi milli hasılaya katkısı 4.9’dur.  Bugüne kadar toplamda 41 milyon yolcu taşınarak 261 bin sefer yapıldı. İstanbul Hava Limanı olmazsa olmaz ve geç kalmış bir projedir. Atatürk Hava Limanı, uzun yıllar Türk Sivil Havacılığına hizmet etti. Ama maalesef mekân itibariyle artık genişlemesini mümkün olmayan Türk sivil havacılığını boğan ve büyümesine yetişemeyecek olan bir hava limanıydı. Dolayısıyla İstanbul’a bir hava limanı yapılması gerekiyordu. Türk Sivil Havacılığını şaha kaldıracak projelerden bir tanesidir” ifadelerini kullandı.

Konferans soru ve cevapların ardından sona erdi.

 

 

 

Selçuk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Okka tarafından THY Genel Müdürü Bilal Ekşi’ye hediye, Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmi Uyanık tarafından ise plaket takdimi yapıldı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2qE4bcp
via IFTTT