3 Kasım 2019 Pazar

İtalya, Mahan Air uçuşlarını Aralık ayının ortasından itibaren yasaklayacak İtalya, ABD’nin Batı’nın askeri teçhizatı ve personelini Orta Doğu’daki savaş bölgelerine taşımakla suçlanan havayoluna karşı eylemde bulunmasını istediği için İran’ın Mahan Air uçuşlarını yasaklayacak. Almanya ve Fransa, havayolunun uçuşlarını zaten yasakladılar ve İtalya Dışişleri Bakanı Luigi Di Maio, Ekim ayı başlarında ABD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo’ya Roma tavrının henüz netleşmediğini söylemişti. İtalyan hava otoritesi ENAC, Mahan’ın Roma ve Milano’ya uçuş yasağının Aralık ayının ortasında yürürlüğe gireceğini açıkladı. İran Havayolları Birliği (AIA) yasağın haberini doğruladı. AIA sekreteri Marsoud Asadi Samani, “ABD ülkemiz üzerindeki baskıları devamı olarak İtalya’ya, Mahan Air’in Roma ve Milano’ya uçuşlarını durdurmak için  baskı yaptı” dedi. Mahan Air yetkilileri yorum için ulaşılamadı. ABD, baskının ardından Almanya, havayolunun lisansını iptal ederken, Fransa Mart ayında yasakladı ve askeri teçhizatı ve personeli Suriye ve diğer Orta Doğu savaş bölgelerine taşımakla suçladı. ABD, İran’daki Devrim Muhafızlarına maddi ve başka destek sağladığını söyleyerek 2011’de Mahan’a yaptırım uyguladı. 1992 yılında İran’ın ilk özel havayolu şirketi olarak kurulan Tahran merkezli havayolu, ülkenin en büyük uçak filosuna sahip ve birçok Avrupa ve Asya ülkesine gidiyor.

İtalya, ABD’nin Batı’nın askeri teçhizatı ve personelini Orta Doğu’daki savaş bölgelerine taşımakla suçlanan havayoluna karşı eylemde bulunmasını istediği için İran’ın Mahan Air uçuşlarını yasaklayacak.

Almanya ve Fransa, havayolunun uçuşlarını zaten yasakladılar ve İtalya Dışişleri Bakanı Luigi Di Maio, Ekim ayı başlarında ABD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo’ya Roma tavrının henüz netleşmediğini söylemişti.

İtalyan hava otoritesi ENAC, Mahan’ın Roma ve Milano’ya uçuş yasağının Aralık ayının ortasında yürürlüğe gireceğini açıkladı.

İran Havayolları Birliği (AIA) yasağın haberini doğruladı.

AIA sekreteri Marsoud Asadi Samani, “ABD ülkemiz üzerindeki baskıları devamı olarak İtalya’ya, Mahan Air’in Roma ve Milano’ya uçuşlarını durdurmak için  baskı yaptı” dedi.

Mahan Air yetkilileri yorum için ulaşılamadı.

ABD, baskının ardından Almanya, havayolunun lisansını iptal ederken, Fransa Mart ayında yasakladı ve askeri teçhizatı ve personeli Suriye ve diğer Orta Doğu savaş bölgelerine taşımakla suçladı.

ABD, İran’daki Devrim Muhafızlarına maddi ve başka destek sağladığını söyleyerek 2011’de Mahan’a yaptırım uyguladı.

1992 yılında İran’ın ilk özel havayolu şirketi olarak kurulan Tahran merkezli havayolu, ülkenin en büyük uçak filosuna sahip ve birçok Avrupa ve Asya ülkesine gidiyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2C8HcIs
via IFTTT

İtalya, Mahan Air uçuşlarını Aralık ayının ortasından itibaren yasaklayacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2C8HcIs

Japon All Nippon Havayolu şirketi görevlileri İstanbul Havalimanı’nı ziyaret etti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JIO8A0

Japon All Nippon Havayolu şirketi görevlileri İstanbul Havalimanı’nı ziyaret etti İGA Havalimanı İşletmesi AŞ, 2020 yaz sezonunda İstanbul ile Tokyo arasında tarifeli seferlere başlayacak Japon All Nippon Havayolu şirketi görevlilerine, İstanbul Havalimanı’nı tanıttı. İGA Havalimanı İşletmesi AŞ, 2020 yaz sezonunda İstanbul ile Tokyo arasında seferlere başlayacak Japon All Nippon Havayolu şirketi yetkililerini, İstanbul Havalimanı’nda ağırladı. İGA’nın Twitter hesabından Japon hava yolu şirketinin ziyaretiyle ilgili paylaşım yapıldı. Paylaşımda “2020 yaz sezonu itibarıyla İstanbul (IST) ile Tokyo (HND) arasında günlük uçuşlarına başlayacak olan @FlyANA_official ekiplerini, #İstanbulHavalimanı’nda ağırlamaktan ve havalimanımızı tanıtmaktan büyük mutluluk duyduk. 2020’de görüşmek üzere!” ifadeleri kullanılarak, havalimanında çekilen hatıra fotoğrafına yer verildi.

İGA Havalimanı İşletmesi AŞ, 2020 yaz sezonunda İstanbul ile Tokyo arasında tarifeli seferlere başlayacak Japon All Nippon Havayolu şirketi görevlilerine, İstanbul Havalimanı’nı tanıttı.

İGA Havalimanı İşletmesi AŞ, 2020 yaz sezonunda İstanbul ile Tokyo arasında seferlere başlayacak Japon All Nippon Havayolu şirketi yetkililerini, İstanbul Havalimanı’nda ağırladı.

İGA’nın Twitter hesabından Japon hava yolu şirketinin ziyaretiyle ilgili paylaşım yapıldı. Paylaşımda “2020 yaz sezonu itibarıyla İstanbul (IST) ile Tokyo (HND) arasında günlük uçuşlarına başlayacak olan @FlyANA_official ekiplerini, #İstanbulHavalimanı’nda ağırlamaktan ve havalimanımızı tanıtmaktan büyük mutluluk duyduk. 2020’de görüşmek üzere!” ifadeleri kullanılarak, havalimanında çekilen hatıra fotoğrafına yer verildi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JIO8A0
via IFTTT

2 Kasım 2019 Cumartesi

Turkish Cargo Çağrı Merkezi Anons Akışı Yenilendi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/36tnyoz

Turkish Cargo Çağrı Merkezi Anons Akışı Yenilendi Turkish Cargo hizmet kalitesini ve müşterilerinin memnuniyetinin arttırılması, soru, talep ve önerilere ilişkin gerekli yönlendirmelerin profesyonelce yapılabilmesi ve sizler ile arasındaki köprülerin güçlenmesi amacıyla yenilenen Turkish Cargo Çağrı Merkezi hizmetinin faaliyete geçtiğini duyurdu. Turkish Cargo bu projeyi hayata geçirirken gerek sektör uygulamaları gerek iş ortaklarının beklentileri göz önünde bulundurarak müşteri bakış açısıyla daha kaliteli bir hizmet sunmayı hedefliyor. Yeni kurumsal anons akışı ile beraber Anadolu müdürlükleri de çağrı merkezi sistemine dahil edilmiştir. Böylelikle 0850 333 0 777 telefon numaramız üzerinden Turkish Cargo’yu arayarak tüm birimlere çok daha kolay bir şekilde ulaşabileceksiniz. Yeni kurumsal anons akışı ile ·       Talepleriniz için yetkili birime direkt bağlanarak en kısa sürede görüşme sağlayabileceksiniz. ·       Çağrı bekleme sırası ve tahmini bekleme süresi bilgisine sahip olabileceksiniz. ·       Telefon görüşmeniz sonunda isteğinize bağlı olarak, görüşme ile ilgili müşteri memnuniyet anketi seçeneği sizlere sunulacaktır. Müşteri odağı ile hazırlanan bu hizmetin hayırlı olmasını dileriz. Not: Anons akışının başlangıcında verilen detaylı bilgileri geçerek görüşülecek birim için direkt olarak seçim yapabilirsiniz. Ancak, bazı birimlerin anonstaki sırası değiştiği için anonsu dinleyerek tuşlama yapmanız doğru birime bağlanmanızı sağlayacaktır.

Turkish Cargo hizmet kalitesini ve müşterilerinin memnuniyetinin arttırılması, soru, talep ve önerilere ilişkin gerekli yönlendirmelerin profesyonelce yapılabilmesi ve sizler ile arasındaki köprülerin güçlenmesi amacıyla yenilenen Turkish Cargo Çağrı Merkezi hizmetinin faaliyete geçtiğini duyurdu.

Turkish Cargo bu projeyi hayata geçirirken gerek sektör uygulamaları gerek iş ortaklarının beklentileri göz önünde bulundurarak müşteri bakış açısıyla daha kaliteli bir hizmet sunmayı hedefliyor. Yeni kurumsal anons akışı ile beraber Anadolu müdürlükleri de çağrı merkezi sistemine dahil edilmiştir. Böylelikle 0850 333 0 777 telefon numaramız üzerinden Turkish Cargo’yu arayarak tüm birimlere çok daha kolay bir şekilde ulaşabileceksiniz. Yeni kurumsal anons akışı ile

·       Talepleriniz için yetkili birime direkt bağlanarak en kısa sürede görüşme sağlayabileceksiniz.

·       Çağrı bekleme sırası ve tahmini bekleme süresi bilgisine sahip olabileceksiniz.

·       Telefon görüşmeniz sonunda isteğinize bağlı olarak, görüşme ile ilgili müşteri memnuniyet anketi seçeneği sizlere sunulacaktır.

Müşteri odağı ile hazırlanan bu hizmetin hayırlı olmasını dileriz.

Not: Anons akışının başlangıcında verilen detaylı bilgileri geçerek görüşülecek birim için direkt olarak seçim yapabilirsiniz. Ancak, bazı birimlerin anonstaki sırası değiştiği için anonsu dinleyerek tuşlama yapmanız doğru birime bağlanmanızı sağlayacaktır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/36tnyoz
via IFTTT

Boeing’e kötü haber Boeing’in başı yine dertte. Amerikan şirketin NG (New Generation) kodlu B737 uçaklarında çatlak olma ihtimali gün yüzüne çıktı. Geçtiğimiz ay ABD’li Havacılık Otoritesi FAA yetkilileri 30 bin seferden fazla uçuş gerçekleştiren tüm Boeing 737 NG uçaklarının gövde ve kanat arasındaki bölümünün kontrol edilmesi gerektiğini, bu bölümde bir çatlağın söz konusu olabileceğini belirtmişti. Fransız AFP haber ajansının bugün yaptığı habere göre Qantas Hava Yolları, B737 NG uçağında çatlak tespit ettiğini ve 32 uçağını seferden çektiğini belirtti. ABD’li SouthWest Airlines yakın zaman önce 2 adet B737 NG uçağında çatlak tespit ettiğini açıklamıştı. Bu uçaklar Türkiye’deki havayolu şirketleri tarafından da yoğun olarak kullanılıyor. Daha detaylı bilgi vermek gerekirse NG (New Generation – Yeni Nesil) uçaklar Boeing 737-600, 700, 800 ve 900 modellerini kapsıyor. New Generation olarak adlandırılan Boeing 737 tipi uçaklardan THY’de 97 adet 737-800, 15 adet 737-900 ve 1 adet 737-700 olmak üzere toplam 113 adet bulunuyor. Pegasus 46 adet Boeing 737-800’e sahipken, Sunexpress 68 adet 737-800 ve Corendon 20 adet 737-800 tipi uçakla uçuş operasyonlarını devam ettiriyor. Ortaya çıkan kritik haber ise Türk Hava Yolları’nın TC-JGF kuyruk tescilli Boeing 737-800 uçağında çatlak tespit edilmesi ve uçağın seferden çekilmesiydi. Akıllara elbette 737 Max uçaklarındaki sorun ve yaşanan iki kaza ile birlikte zor günler geçiren Boeing’in 737 NG uçaklarıyla da büyük bir kaosa sürüklenme ihtimali geliyor. Hele ki bu uçakların seferden çekilmesi söz konusu olursa Türkiye’deki havayolu şirketlerini zor günler bekleyeceği de bir gerçek. Boeing bu çatlakların bir sorun oluşturmayacağını ve bakımın yapıldıktan sonra uçakların seferlerine devam edebileceğini belirtiyor. Boeing yöneticisi Dennis Muilenburg Çarşamba günü ABD Kongresi’nde verdiği ifadede şirketin 737 Max’lerde hata yaptığını söylemişti. Kanun yapıcılar Boeing’i, onay süreçlerini çok hızlı bir şekilde gerçekleştirmekle suçlamıştı.

Boeing’in başı yine dertte.

Amerikan şirketin NG (New Generation) kodlu B737 uçaklarında çatlak olma ihtimali gün yüzüne çıktı.
Geçtiğimiz ay ABD’li Havacılık Otoritesi FAA yetkilileri 30 bin seferden fazla uçuş gerçekleştiren tüm Boeing 737 NG uçaklarının gövde ve kanat arasındaki bölümünün kontrol edilmesi gerektiğini, bu bölümde bir çatlağın söz konusu olabileceğini belirtmişti.

Fransız AFP haber ajansının bugün yaptığı habere göre Qantas Hava Yolları, B737 NG uçağında çatlak tespit ettiğini ve 32 uçağını seferden çektiğini belirtti. ABD’li SouthWest Airlines yakın zaman önce 2 adet B737 NG uçağında çatlak tespit ettiğini açıklamıştı.

Bu uçaklar Türkiye’deki havayolu şirketleri tarafından da yoğun olarak kullanılıyor. Daha detaylı bilgi vermek gerekirse NG (New Generation – Yeni Nesil) uçaklar Boeing 737-600, 700, 800 ve 900 modellerini kapsıyor.

New Generation olarak adlandırılan Boeing 737 tipi uçaklardan THY’de 97 adet 737-800, 15 adet 737-900 ve 1 adet 737-700 olmak üzere toplam 113 adet bulunuyor.

Pegasus 46 adet Boeing 737-800’e sahipken, Sunexpress 68 adet 737-800 ve Corendon 20 adet 737-800 tipi uçakla uçuş operasyonlarını devam ettiriyor.

Ortaya çıkan kritik haber ise Türk Hava Yolları’nın TC-JGF kuyruk tescilli Boeing 737-800 uçağında çatlak tespit edilmesi ve uçağın seferden çekilmesiydi.

Akıllara elbette 737 Max uçaklarındaki sorun ve yaşanan iki kaza ile birlikte zor günler geçiren Boeing’in 737 NG uçaklarıyla da büyük bir kaosa sürüklenme ihtimali geliyor. Hele ki bu uçakların seferden çekilmesi söz konusu olursa Türkiye’deki havayolu şirketlerini zor günler bekleyeceği de bir gerçek.

Boeing bu çatlakların bir sorun oluşturmayacağını ve bakımın yapıldıktan sonra uçakların seferlerine devam edebileceğini belirtiyor.

Boeing yöneticisi Dennis Muilenburg Çarşamba günü ABD Kongresi’nde verdiği ifadede şirketin 737 Max’lerde hata yaptığını söylemişti. Kanun yapıcılar Boeing’i, onay süreçlerini çok hızlı bir şekilde gerçekleştirmekle suçlamıştı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2N7wM1S
via IFTTT