3 Nisan 2019 Çarşamba

BURSA KARGO UÇUŞLARI BAŞLADI Bursa Yenişehir Havalimanı Hava Kargo Üssü Olacak BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye’nin üretim üssü Bursa’yı, hava kargo taşımacılığında da bir merkez haline getirmeyi hedeflediklerini söyledi. BURSA Ticaret ve Sanayi Odası tarafından kurulan BTSO Lojistik A.Ş.’nin çalışmaları kapsamında Yenişehir Havalimanı hava kargo taşımacılığı hizmeti vermeye başladı. BTSO Lojistik A.Ş. öncülüğünde, MNG Kargo ve Lima Lojistik firmalarının destekleriyle başta Avrupa olmak üzere Orta Doğu ve Asya ülkelerine ürünlerin doğrudan ulaşmasını sağlayacak proje ile Bursa, havayolu kargo taşımacılığında bölgede önemli bir üs haline gelecek. Haftanın 2 günü seferlerin yapılacağı Lojistik A.Ş. ilk seferini ağırlıklı olarak tekstil ve otomotiv parçalarının taşındığı MNG Airlines uçağıyla Fransa aktarmalı olarak ABD’ye gerçekleştirdi. İlk etapta aylık 300 ton yükün taşınmasının hedeflendiği proje kapsamında yaş sebze meyve ürünlerinin de eklenmesiyle sefer sayısının haftada 3 güne çıkması bekleniyor. 60 tonluk  geçici depolama alanına sahip Lojistik A.Ş. ile firmalar, ihraç ürünlerini 1,5 gün gibi kısa bir sürede dünya pazarlarına ulaştırma imkanına kavuştu. Yenişehir’den başlatılan hava kargo taşımacılığı ile  hem maliyet, hem de transit süre avantajı yakalanacak, hedef pazarlara çok daha ucuz ve hızlı bir şekilde ulaştırabilecek. Haftada iki gün olarak planlanan uçuşlar haftada üçe çıkarılacak.

Bursa Yenişehir Havalimanı Hava Kargo Üssü Olacak

BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye’nin üretim üssü Bursa’yı, hava kargo taşımacılığında da bir merkez haline getirmeyi hedeflediklerini söyledi.

BURSA Ticaret ve Sanayi Odası tarafından kurulan BTSO Lojistik A.Ş.’nin çalışmaları kapsamında Yenişehir Havalimanı hava kargo taşımacılığı hizmeti vermeye başladı.

BTSO Lojistik A.Ş. öncülüğünde, MNG Kargo ve Lima Lojistik firmalarının destekleriyle başta Avrupa olmak üzere Orta Doğu ve Asya ülkelerine ürünlerin doğrudan ulaşmasını sağlayacak proje ile Bursa, havayolu kargo taşımacılığında bölgede önemli bir üs haline gelecek. Haftanın 2 günü seferlerin yapılacağı Lojistik A.Ş. ilk seferini ağırlıklı olarak tekstil ve otomotiv parçalarının taşındığı MNG Airlines uçağıyla Fransa aktarmalı olarak ABD’ye gerçekleştirdi. İlk etapta aylık 300 ton yükün taşınmasının hedeflendiği proje kapsamında yaş sebze meyve ürünlerinin de eklenmesiyle sefer sayısının haftada 3 güne çıkması bekleniyor. 60 tonluk  geçici depolama alanına sahip Lojistik A.Ş. ile firmalar, ihraç ürünlerini 1,5 gün gibi kısa bir sürede dünya pazarlarına ulaştırma imkanına kavuştu.

Yenişehir’den başlatılan hava kargo taşımacılığı ile  hem maliyet, hem de transit süre avantajı yakalanacak, hedef pazarlara çok daha ucuz ve hızlı bir şekilde ulaştırabilecek.

Haftada iki gün olarak planlanan uçuşlar haftada üçe çıkarılacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Vf4NyV
via IFTTT

TÜRKİYE, İSTANBUL HAVALİMANI’YLA HAVA KARGO ÜSSÜ OLACAK Ülkemizdeki hava kargo taşımacılığının en önemli gelişmeyi İstanbul Havalimanı ile yapacağı öngörülüyor. Eldeki verilere göre yeni havalimanının dört etabının da tamamlanmasıyla yıllık 5.5 milyon tonluk hava kargo kapasitesine ulaşılacak. Havayolu taşımacılığında kullanılan araçların hızı kargonun en kısa sürede istenilen yere ulaşmasını sağlıyor. Bununla beraber havayolu taşımacılığı birim ağırlık başına taşımacılığın en yüksek maliyetle yapıldığı sistem olarak ön planda. Sektörde yaşanan uluslararası rekabet, modern havaalanları, son teknoloji ürünü araçlar, geliştirilmiş kapasiteler ve ileri depolama sistemlerinin varlığı hava yolu kargo taşımacılığının büyümesini ve yaygın biçimde yapılmasını hızlandıran ana faktörler arasında. Havayolu kargo taşımacılığında birçok gönderici süreçlerin karmaşıklığı ve bürokratik işlemlerin fazlalığı nedeniyle hava taşıyıcılarıyla doğrudan bağlantı kurma yerine, alanında uzman bir işletmeyle iletişime geçmeyi tercih ediyor. Lojistik firmalarının farklı göndericilerden teslim aldıkları kargoları bir araya getirerek konsolide kargo şeklinde hacim ve ağırlık bakımından en hesaplı ambalajlama yeteneği, uluslararası standart ve kalitedeki hizmet anlayışları maliyetleri düşürüyor. Modern yaşamın vazgeçilmezi Rakamlar, hava kargo taşımacılığının küresel ticaret sisteminin vazgeçilmez bir parçası olduğunun en önemli kanıtı. Hava kargo modern yaşamın birçok yönü için gerekli. Bu sistem olmadan küresel tedarik zincirlerinde çiçek, meyve, eczacılık ürünleri gibi zamana ve sıcaklığa duyarlı birçok ürünün taşınması imkansız hale geliyor. Özellikle ilaç endüstrisinde aşılar başta olmak üzere yüksek değerli, zaman ve sıcaklığa duyarlı biyofarma ürünlerin taşınmasında hız ve verimlilik için hava hava taşımacılığı vazgeçilmez. Dünyada sıcaklık kontrollü yüklerin taşınması için her yıl 13.4 milyar dolar harcanıyor. 2021 yılına gelindiğinde bu rakamın 16.6 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor. Lojistikte havayollarını kullananlar yalnızca ilaç firmaları değil. Amazon, Alibaba, eBay başta olmak üzere küresel e-ticaret şirketleri de ürünlerini müşterilerine ulaştırmak için havacılık tarafından sağlanan teslimat hizmetlerine güveniyor. 2016 yılında online perakende satışların küresel satışların yüzde 7,6’sını oluşturduğu düşünüldüğünde önümüzdeki yıllarda hava kargo taşımacılığına ilginin daha da artacağı kesin. Avantajları fazla Hızlı taşınması gereken veya bozulabilir kargonun en uzun mesafelere dahi en kısa zamanda ulaşmasını sağlayan hava taşımacılığının önemli avantajları var. Bu tür kargoların uçakla taşınması diğer ulaştırma yollarında ödenen soğutma masraflarını ortadan kaldırıyor, ürün zarar görmediği gibi doğacak zararların önüne geçiliyor. Canlı hayvan taşımacılığının hızlı bir şekilde yapılmasını sağlayarak taşıma sırasında oluşabilecek tehlikeleri en aza indiriyor. Güncelliklerini korudukları sürece bir ticari değere sahip oldukları kabul edilen ve satışları mümkün olan kargoların (gazete, dergi, haber fotoğrafları ve televizyon için film belgeleri gibi) tam zamanında ulaştırılmasını sağlıyor. Yine değerli kargoların (altın, platin, para, sanat eserleri) güvenli taşınmasına imkân veriyor. Ayrıca ambalajlama ve taşıma sigorta maliyetlerini düşürüyor. Havayolu taşımacılığında kullanılan araçların oldukça hızlı olması nedeniyle kargo taşımacılığının da en kısa sürede yapılması sağlanıyor. Bununla birlikte havayolu taşımacılığı birim ağırlık başına taşımacılığın en yüksek maliyetle yapıldığı sistem. Günümüzde yaşanan uluslararası rekabet nedeniyle yüksek maliyetleri aşağı çekmek lojistik firmalarının daha fazla zaman harcamasına neden oluyor. Gelecek vizyonu Soğuk Savaş’ın sona ermesi, Çin’in giderek büyüyen ticari bir dev haline gelmesi 20’nci yüzyılın sonu ve 21’inci yüzyılın başında hava kargo taşımacılığının altın çağını başlattı. Boeing firmasının yaptırdığı bir araştırmaya göre, firma 2035 yılına kadar uçak ve filo hacminin iki kattan fazla büyüyeceğini öngörüyor. Önümüzdeki 15 yılda olacak bir başka yenilikse uçakların hem yolcu hem de nakliye uçağına dönüşümlerinin kolaylıkla sağlanabilmesi üzerine. Bugün hava taşımacılığının ihtiyaçları dar gövdeli uçaklar (45 ton altında kapasite), orta ve geniş gövdeli uçaklar (40-80 ton), geniş gövdeli uçaklar (80 ton artı) dahil olmak üzere çeşitli uçak tipleriyle karşılanmaya devam ediyor. Türkiye, bölgesel güç olacak Türkiye’de sivil havacılık sektöründe 2013 yılından beri 13 hava yolu şirketi faaliyet gösteriyor. Bunlardan üç tanesi yalnızca kargo taşıyor. Bayrak taşıyıcımız THY ise hem yolcu hem de kargo taşımacılığı yapıyor. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) verilerine göre Türkiye’de sadece kargo taşımacılığı yapan uçak sayısı ise 26. toplam kargo yük kapasitesi filolara katılan üç yeni uçakla 1 milyon 296 bin tona yükseldi. Son yıllarda yapılan çalışmalarla giderek büyüyen hava kargo kapasitesi DHMİ’den gelen bilgilere göre 2018’de (kargo+posta+bagaj) trafiği geçen yılın aynı dönemine göre 106 artışla 2 milyon 527 bin tona ulaştı. Sektör, hava kargoda asıl sıçramayı İstanbul Havalimanı ile yapacak. UPS, DHL, FedEx gibi global lojistik devleri Türkiye’yi havada bölgesel bir üs yapmak için başvurularını yaparken yabancı teknoloji ve otomotiv şirketlerinin de şimdiden İstanbul Havalimanı’ndan ihracat yapmak için yerel firmalarla depo konusunda işbirliği yapma hazırlığında olduğu belirtiliyor. Atatürk Havalimanı’nda 250 bin metrekareye yayılmış dokuz uçak park kapasiteli terminal alanı mevcutken, İstanbul Havalimanı’nda 1.4 milyon metrekarelik 29 uçak park kapasiteli bir kargo şehri inşa edildi. Tahminlere göre 2021’de e-ticaret hacmi 4.9 trilyon dolara çıkacak. Uçaklarla taşınması zorunlu, çabuk tüketilmesi gereken elektronik, ilaç gibi pahada yüksek ürünler İstanbul’a ciddi bir ticaret akışı sağlayacak. Yeni havalimanının dört etabı tamamlandığında yıllık 5.5 milyon tonluk hava kargo kapasitesine ulaşılacak ve Türkiye, hava kargoda bölgesel bir merkez olacak. Dünyadaki son gelişmeler Amazon.com, Atlas Air işbirliğiyle kendi kargo uçağı filosunu kurdu. Bu uçakların bir bölümünü konuşlandırdığı Cincinnati Havalimanı’na yeni bir kargo tesisi inşa ediyor. Şu anki rakamlara göre lojistik giderlerinde elde edeceği yüzde 10 oranındaki tasarruf, Amazon’un kasasında neredeyse 1 milyar dolar ilave paranın kalması anlamına geliyor. Veri ve bağlantının birçok konuda adeta anahtar haline geldiği günümüzde, hava kargo işindeki mevcut şirketlerin yeni oyunculara karşı hazırlıklı olması gerekiyor. Airbus A350 ve Boeing 787 Dreamliner gibi yeni nesil uçakların yaygınlaşmasına paralel olarak uzun menzilli pazarda açılan yeni hatlar, hava kargonun belli ‘hub’lar üzerinden transfer edilmesi ihtiyacını da azaltabilir. 2019 öngörüleri umut verici 2019 yılı için dünyada öngörülen hava kargodaki yıllık artış yüzde 3.7 ile toplam taşınan yük miktarını 65.9 milyon tona çıkarsa da, bu rakam 2016’dan itibaren en yavaş büyümeye işaret ediyor. Korumacılık önlemlerinin dünya ticareti üzerindeki olumsuz etkisi bu rakamlarla hava kargodaki ılımlı büyümenin de yansıtıcısı olarak gösteriliyor. 2018 yılında yüzde 10 gibi istisnai bir büyüme kaydeden kargo getirisinin 2019 yılında yüzde 2 düzeyinde bir artış sağlayacağı tahmin ediliyor. Maliyet artışlarının düşük düzeyde seyretmesinin getirdiği avantajla hava kargo işinin güçlenmeye devam edeceğini öngören IATA, toplamda hava kargo gelirlerinin 2019’da 116.1 milyar dolara ulaşacağını hesaplıyor. Selim ÖZGEN – DÜNYA

Ülkemizdeki hava kargo taşımacılığının en önemli gelişmeyi İstanbul Havalimanı ile yapacağı öngörülüyor. Eldeki verilere göre yeni havalimanının dört etabının da tamamlanmasıyla yıllık 5.5 milyon tonluk hava kargo kapasitesine ulaşılacak.

Havayolu taşımacılığında kullanılan araçların hızı kargonun en kısa sürede istenilen yere ulaşmasını sağlıyor. Bununla beraber havayolu taşımacılığı birim ağırlık başına taşımacılığın en yüksek maliyetle yapıldığı sistem olarak ön planda. Sektörde yaşanan uluslararası rekabet, modern havaalanları, son teknoloji ürünü araçlar, geliştirilmiş kapasiteler ve ileri depolama sistemlerinin varlığı hava yolu kargo taşımacılığının büyümesini ve yaygın biçimde yapılmasını hızlandıran ana faktörler arasında.

Havayolu kargo taşımacılığında birçok gönderici süreçlerin karmaşıklığı ve bürokratik işlemlerin fazlalığı nedeniyle hava taşıyıcılarıyla doğrudan bağlantı kurma yerine, alanında uzman bir işletmeyle iletişime geçmeyi tercih ediyor. Lojistik firmalarının farklı göndericilerden teslim aldıkları kargoları bir araya getirerek konsolide kargo şeklinde hacim ve ağırlık bakımından en hesaplı ambalajlama yeteneği, uluslararası standart ve kalitedeki hizmet anlayışları maliyetleri düşürüyor.

Modern yaşamın vazgeçilmezi

Rakamlar, hava kargo taşımacılığının küresel ticaret sisteminin vazgeçilmez bir parçası olduğunun en önemli kanıtı. Hava kargo modern yaşamın birçok yönü için gerekli. Bu sistem olmadan küresel tedarik zincirlerinde çiçek, meyve, eczacılık ürünleri gibi zamana ve sıcaklığa duyarlı birçok ürünün taşınması imkansız hale geliyor. Özellikle ilaç endüstrisinde aşılar başta olmak üzere yüksek değerli, zaman ve sıcaklığa duyarlı biyofarma ürünlerin taşınmasında hız ve verimlilik için hava hava taşımacılığı vazgeçilmez. Dünyada sıcaklık kontrollü yüklerin taşınması için her yıl 13.4 milyar dolar harcanıyor. 2021 yılına gelindiğinde bu rakamın 16.6 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor.

Lojistikte havayollarını kullananlar yalnızca ilaç firmaları değil. Amazon, Alibaba, eBay başta olmak üzere küresel e-ticaret şirketleri de ürünlerini müşterilerine ulaştırmak için havacılık tarafından sağlanan teslimat hizmetlerine güveniyor. 2016 yılında online perakende satışların küresel satışların yüzde 7,6’sını oluşturduğu düşünüldüğünde önümüzdeki yıllarda hava kargo taşımacılığına ilginin daha da artacağı kesin.

Avantajları fazla

Hızlı taşınması gereken veya bozulabilir kargonun en uzun mesafelere dahi en kısa zamanda ulaşmasını sağlayan hava taşımacılığının önemli avantajları var. Bu tür kargoların uçakla taşınması diğer ulaştırma yollarında ödenen soğutma masraflarını ortadan kaldırıyor, ürün zarar görmediği gibi doğacak zararların önüne geçiliyor. Canlı hayvan taşımacılığının hızlı bir şekilde yapılmasını sağlayarak taşıma sırasında oluşabilecek tehlikeleri en aza indiriyor. Güncelliklerini korudukları sürece bir ticari değere sahip oldukları kabul edilen ve satışları mümkün olan kargoların (gazete, dergi, haber fotoğrafları ve televizyon için film belgeleri gibi) tam zamanında ulaştırılmasını sağlıyor. Yine değerli kargoların (altın, platin, para, sanat eserleri) güvenli taşınmasına imkân veriyor. Ayrıca ambalajlama ve taşıma sigorta maliyetlerini düşürüyor.

Havayolu taşımacılığında kullanılan araçların oldukça hızlı olması nedeniyle kargo taşımacılığının da en kısa sürede yapılması sağlanıyor. Bununla birlikte havayolu taşımacılığı birim ağırlık başına taşımacılığın en yüksek maliyetle yapıldığı sistem. Günümüzde yaşanan uluslararası rekabet nedeniyle yüksek maliyetleri aşağı çekmek lojistik firmalarının daha fazla zaman harcamasına neden oluyor.

Gelecek vizyonu

Soğuk Savaş’ın sona ermesi, Çin’in giderek büyüyen ticari bir dev haline gelmesi 20’nci yüzyılın sonu ve 21’inci yüzyılın başında hava kargo taşımacılığının altın çağını başlattı.

Boeing firmasının yaptırdığı bir araştırmaya göre, firma 2035 yılına kadar uçak ve filo hacminin iki kattan fazla büyüyeceğini öngörüyor. Önümüzdeki 15 yılda olacak bir başka yenilikse uçakların hem yolcu hem de nakliye uçağına dönüşümlerinin kolaylıkla sağlanabilmesi üzerine. Bugün hava taşımacılığının ihtiyaçları dar gövdeli uçaklar (45 ton altında kapasite), orta ve geniş gövdeli uçaklar (40-80 ton), geniş gövdeli uçaklar (80 ton artı) dahil olmak üzere çeşitli uçak tipleriyle karşılanmaya devam ediyor.

Türkiye, bölgesel güç olacak

Türkiye’de sivil havacılık sektöründe 2013 yılından beri 13 hava yolu şirketi faaliyet gösteriyor. Bunlardan üç tanesi yalnızca kargo taşıyor. Bayrak taşıyıcımız THY ise hem yolcu hem de kargo taşımacılığı yapıyor. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) verilerine göre Türkiye’de sadece kargo taşımacılığı yapan uçak sayısı ise 26. toplam kargo yük kapasitesi filolara katılan üç yeni uçakla 1 milyon 296 bin tona yükseldi. Son yıllarda yapılan çalışmalarla giderek büyüyen hava kargo kapasitesi DHMİ’den gelen bilgilere göre 2018’de (kargo+posta+bagaj) trafiği geçen yılın aynı dönemine göre 106 artışla 2 milyon 527 bin tona ulaştı.

Sektör, hava kargoda asıl sıçramayı İstanbul Havalimanı ile yapacak. UPS, DHL, FedEx gibi global lojistik devleri Türkiye’yi havada bölgesel bir üs yapmak için başvurularını yaparken yabancı teknoloji ve otomotiv şirketlerinin de şimdiden İstanbul Havalimanı’ndan ihracat yapmak için yerel firmalarla depo konusunda işbirliği yapma hazırlığında olduğu belirtiliyor. Atatürk Havalimanı’nda 250 bin metrekareye yayılmış dokuz uçak park kapasiteli terminal alanı mevcutken, İstanbul Havalimanı’nda 1.4 milyon metrekarelik 29 uçak park kapasiteli bir kargo şehri inşa edildi. Tahminlere göre 2021’de e-ticaret hacmi 4.9 trilyon dolara çıkacak. Uçaklarla taşınması zorunlu, çabuk tüketilmesi gereken elektronik, ilaç gibi pahada yüksek ürünler İstanbul’a ciddi bir ticaret akışı sağlayacak. Yeni havalimanının dört etabı tamamlandığında yıllık 5.5 milyon tonluk hava kargo kapasitesine ulaşılacak ve Türkiye, hava kargoda bölgesel bir merkez olacak.

Dünyadaki son gelişmeler

Amazon.com, Atlas Air işbirliğiyle kendi kargo uçağı filosunu kurdu. Bu uçakların bir bölümünü konuşlandırdığı Cincinnati Havalimanı’na yeni bir kargo tesisi inşa ediyor. Şu anki rakamlara göre lojistik giderlerinde elde edeceği yüzde 10 oranındaki tasarruf, Amazon’un kasasında neredeyse 1 milyar dolar ilave paranın kalması anlamına geliyor. Veri ve bağlantının birçok konuda adeta anahtar haline geldiği günümüzde, hava kargo işindeki mevcut şirketlerin yeni oyunculara karşı hazırlıklı olması gerekiyor. Airbus A350 ve Boeing 787 Dreamliner gibi yeni nesil uçakların yaygınlaşmasına paralel olarak uzun menzilli pazarda açılan yeni hatlar, hava kargonun belli ‘hub’lar üzerinden transfer edilmesi ihtiyacını da azaltabilir.

2019 öngörüleri umut verici

2019 yılı için dünyada öngörülen hava kargodaki yıllık artış yüzde 3.7 ile toplam taşınan yük miktarını 65.9 milyon tona çıkarsa da, bu rakam 2016’dan itibaren en yavaş büyümeye işaret ediyor. Korumacılık önlemlerinin dünya ticareti üzerindeki olumsuz etkisi bu rakamlarla hava kargodaki ılımlı büyümenin de yansıtıcısı olarak gösteriliyor. 2018 yılında yüzde 10 gibi istisnai bir büyüme kaydeden kargo getirisinin 2019 yılında yüzde 2 düzeyinde bir artış sağlayacağı tahmin ediliyor. Maliyet artışlarının düşük düzeyde seyretmesinin getirdiği avantajla hava kargo işinin güçlenmeye devam edeceğini öngören IATA, toplamda hava kargo gelirlerinin 2019’da 116.1 milyar dolara ulaşacağını hesaplıyor.

Selim ÖZGEN – DÜNYA



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OLBulq
via IFTTT

TÜRKİYE, İSTANBUL HAVALİMANI’YLA HAVA KARGO ÜSSÜ OLACAK


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OLBulq

Türk Yazılımının Kazakistan’daki Başarısı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FKMk74

Türk Yazılımının Kazakistan’daki Başarısı Türk Yazılımının Kazakistan’daki Başarısı Çeyrek asırdır yerli havayolu yazılım ürünleri ile dünyaya hizmet ihraç eden Hitit, Türki Cumhuriyetler’deki iş ortaklarına bir yenisini daha ekledi. Kazakistan’ın en büyük havayolu firması Air Astana’nın yeni havayolu şirketi FlyArystan Hitit ile anlaştı. Yazılım ihraç ettiği ülke sayısını arttırarak, hızlı bir büyüme trendine giren Hitit, iş ortaklarının da büyümesine katkı sağlıyor. Hitit’in çözümlerini kullanan havayolu şirketleri, yılda %25 civarında büyüyorlar.   Tamamı yerli ve yenilikçi yazılım çözümleri ile dünya havayolu PSS (Yolcu Servis Sistemi) endüstrisinde 5. sırada bulunan Hitit, Türki Cumhuriyetler’deki ağını genişletiyor. Kazakistan’ın en büyük havayolu firması Air Astana’nın yeni havayolu şirketi FlyArystan, tüm teknolojik altyapısını Hitit’e emanet etti. Kazakistan, Hitit’in Türki Cumhuriyetler’de hizmet ihraç ettiği üçüncü ülke oldu.   FlyArystan, 2018 yılında Kazakistan’ın en büyük havayolu şirketi Air Astana’nın bünyesinde kuruldu. Yeni havayolu, düşük fiyatlı bilet politikası ile Kazakistan’da sektöre yeni bir açılım getirmeyi hedefliyor. Avrupa’da Easyjet, Hindistan’da İndigo, Filipinler’de Cebu Pasifik ve Güneydoğu Asya’da Hava Asya gibi başarılı küresel havayollarının klasik modeline dayanarak kurulan FlyArystan ülkedeki diğer havayolu şirketlerine kıyasla düşük bilet fiyatlarıyla yerel ve kısa bölgesel rotalarda hizmet sunacak. Hitit’in FlyArystan’a vereceği hizmetler arasında; rezervasyon ve biletleme çözüm sistemi, çevrimiçi ve mobil rezervasyon, check-in sistemlerinin doğru ve hızlı çalışmasını da kontrol eden web tabanlı bir kalkış kontrol sistemi ve uçuş öncesi uçak yük dağılımını kontrol eden ağırlık ve denge modülü bulunuyor.   Kazakistan Türki Cumhuriyetler’deki 3. Ülkemiz   Hitit’in Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç konuyla şunları söyledi: “Kazakistan, ağımızı genişletmeye devam ettiğimiz Türki Cumhuriyetler pazarındaki 3. ülkemiz oldu. Diğer iş ortaklarımızla olduğu gibi FlyArystan ile de son derece verimli ve bölgedeki diğer hava yolu şirketlerine de ilham verecek bir iş birliğine ilk adımı atmaktan mutluyuz. Havayolu yazılımları sektöründe, bir Türk markası olarak 25 yılda yakaladığımız küresel başarıyla, büyüme hedeflerimiz doğrultusunda ülkemizin adını dünyaya taşımaya devam edeceğiz.”   FlyArystan’ın Satış ve Pazarlama Direktörü Janar Jailauova dayeni iş birliği  hakkında şu ifadelerde bulundu: “Yoğun bir araştırma ve ihale süreci sonucunda Hitit ile çalışmaya karar verdik. Düşük maliyetli havayolu modelimiz kapsamında yolcularımıza sunacağımız yüksek kalite standartlarına ulaşma yolunda, Hitit’in yazılım çözümlerinin en doğru tercih olduğunu gördük. Hitit’in son teknolojileri barındıran yenilikçi yazılım çözümleri sayesinde, pazarımızda yaratmak istediğimiz etkili ve efektif modeli hayata geçirebileceğimize inanıyorum.”

Türk Yazılımının Kazakistan’daki Başarısı

Çeyrek asırdır yerli havayolu yazılım ürünleri ile dünyaya hizmet ihraç eden Hitit, Türki Cumhuriyetler’deki iş ortaklarına bir yenisini daha ekledi. Kazakistan’ın en büyük havayolu firması Air Astana’nın yeni havayolu şirketi FlyArystan Hitit ile anlaştı. Yazılım ihraç ettiği ülke sayısını arttırarak, hızlı bir büyüme trendine giren Hitit, iş ortaklarının da büyümesine katkı sağlıyor. Hitit’in çözümlerini kullanan havayolu şirketleri, yılda %25 civarında büyüyorlar.

 

Tamamı yerli ve yenilikçi yazılım çözümleri ile dünya havayolu PSS (Yolcu Servis Sistemi) endüstrisinde 5. sırada bulunan Hitit, Türki Cumhuriyetler’deki ağını genişletiyor. Kazakistan’ın en büyük havayolu firması Air Astana’nın yeni havayolu şirketi FlyArystan, tüm teknolojik altyapısını Hitit’e emanet etti. Kazakistan, Hitit’in Türki Cumhuriyetler’de hizmet ihraç ettiği üçüncü ülke oldu.

 

FlyArystan, 2018 yılında Kazakistan’ın en büyük havayolu şirketi Air Astana’nın bünyesinde kuruldu. Yeni havayolu, düşük fiyatlı bilet politikası ile Kazakistan’da sektöre yeni bir açılım getirmeyi hedefliyor. Avrupa’da Easyjet, Hindistan’da İndigo, Filipinler’de Cebu Pasifik ve Güneydoğu Asya’da Hava Asya gibi başarılı küresel havayollarının klasik modeline dayanarak kurulan FlyArystan ülkedeki diğer havayolu şirketlerine kıyasla düşük bilet fiyatlarıyla yerel ve kısa bölgesel rotalarda hizmet sunacak.

Hitit’in FlyArystan’a vereceği hizmetler arasında; rezervasyon ve biletleme çözüm sistemi, çevrimiçi ve mobil rezervasyon, check-in sistemlerinin doğru ve hızlı çalışmasını da kontrol eden web tabanlı bir kalkış kontrol sistemi ve uçuş öncesi uçak yük dağılımını kontrol eden ağırlık ve denge modülü bulunuyor.

 

Kazakistan Türki Cumhuriyetler’deki 3. Ülkemiz

 

Hitit’in Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç konuyla şunları söyledi: “Kazakistan, ağımızı genişletmeye devam ettiğimiz Türki Cumhuriyetler pazarındaki 3. ülkemiz oldu. Diğer iş ortaklarımızla olduğu gibi FlyArystan ile de son derece verimli ve bölgedeki diğer hava yolu şirketlerine de ilham verecek bir iş birliğine ilk adımı atmaktan mutluyuz. Havayolu yazılımları sektöründe, bir Türk markası olarak 25 yılda yakaladığımız küresel başarıyla, büyüme hedeflerimiz doğrultusunda ülkemizin adını dünyaya taşımaya devam edeceğiz.”

 

FlyArystan’ın Satış ve Pazarlama Direktörü Janar Jailauova dayeni iş birliği  hakkında şu ifadelerde bulundu: “Yoğun bir araştırma ve ihale süreci sonucunda Hitit ile çalışmaya karar verdik. Düşük maliyetli havayolu modelimiz kapsamında yolcularımıza sunacağımız yüksek kalite standartlarına ulaşma yolunda, Hitit’in yazılım çözümlerinin en doğru tercih olduğunu gördük. Hitit’in son teknolojileri barındıran yenilikçi yazılım çözümleri sayesinde, pazarımızda yaratmak istediğimiz etkili ve efektif modeli hayata geçirebileceğimize inanıyorum.”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FKMk74
via IFTTT

2 Nisan 2019 Salı

Afrika’nın Gururu İstanbul Uçuşlarına Başladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2COV0bS

Afrika’nın Gururu İstanbul Uçuşlarına Başladı Etiyopya Havayolları, İstanbul seferlerine başladı Etiyopya’nın başkenti Addis Ababa ile İstanbul arasındaki tarifeli seferlerin haftada üç kez karşılıklı yapılacak, daha sonra da günlük uçuşlara geçilecek. Ethiopian Airlines , IST-ADD hattında yolcu uçuşlarına başlayacaklarını , gerçekleştirdikleri basın toplantısıyla duyurdu. Ethiopian Havayolları 3,5 ve 7 günler , IST-ADD hattında B737 tipi yolcu uçakları ile servis sağlayacak .B777 Kargo uçağı ile , 7Nisan itibariyle ISL-ADD olarak ,her pazar ,uçuşlarına devam edecek. Türkiye saati ile 23:22 de Addis Ababa (ADD) ‘den havalanan Boeing 737-800 tipi uçak ET720 sefer sayısı ile İstanbul seferini gerçekleştirdi. Sabah 04:30 civarında Atatürk Havalimanı’na iniş yapan Etiyopya Havayollarına ait uçağı su selamı ile karşılandı. İlk seferin ardından İstanbul’da konuşan Etiyopya Havayolları Genel Müdür Yardımcısı Busera Awel, 10 Mart’ta Addis Ababa’dan Nairobi’ye gitmek için havalandıktan kısa süre sonra Boeing 737 Max 8 tipi yolcu uçağının düşmesi  sonucu meydana gelen kazaya ilişkin bir soru üzerine açıklama yaptı. Awel, “Şu anda 380’nin üstünde ‘Boeing Max’ uçağı uçmuyor. Uçuşları durdurulmuş durumda. Bunun hakkında çok daha fazla yorum yapmak istemiyoruz. Süren bir soruşturma var, bunun sonucunu bekleyeceğiz” dedi. İlk uçuşun ardından Etiyopya Havayolları paydaşlarına ve ülke temsilcilerine davet verdi. Yerel müzik ve dans gösterisinin yanısıra çekiliş yapıldı. Geceye katılanlar keyifli vakit geçirirken Etiyopya Havayolları göz doldurdu.

Etiyopya Havayolları, İstanbul seferlerine başladı

Etiyopya’nın başkenti Addis Ababa ile İstanbul arasındaki tarifeli seferlerin haftada üç kez karşılıklı yapılacak, daha sonra da günlük uçuşlara geçilecek.

Ethiopian Airlines , IST-ADD hattında yolcu uçuşlarına başlayacaklarını , gerçekleştirdikleri basın toplantısıyla duyurdu. Ethiopian Havayolları 3,5 ve 7 günler , IST-ADD hattında B737 tipi yolcu uçakları ile servis sağlayacak .B777 Kargo uçağı ile , 7Nisan itibariyle ISL-ADD olarak ,her pazar ,uçuşlarına devam edecek.

Türkiye saati ile 23:22 de Addis Ababa (ADD) ‘den havalanan Boeing 737-800 tipi uçak ET720 sefer sayısı ile İstanbul seferini gerçekleştirdi. Sabah 04:30 civarında Atatürk Havalimanı’na iniş yapan Etiyopya Havayollarına ait uçağı su selamı ile karşılandı.

İlk seferin ardından İstanbul’da konuşan Etiyopya Havayolları Genel Müdür Yardımcısı Busera Awel, 10 Mart’ta Addis Ababa’dan Nairobi’ye gitmek için havalandıktan kısa süre sonra Boeing 737 Max 8 tipi yolcu uçağının düşmesi  sonucu meydana gelen kazaya ilişkin bir soru üzerine açıklama yaptı. Awel, “Şu anda 380’nin üstünde ‘Boeing Max’ uçağı uçmuyor. Uçuşları durdurulmuş durumda. Bunun hakkında çok daha fazla yorum yapmak istemiyoruz. Süren bir soruşturma var, bunun sonucunu bekleyeceğiz” dedi.

İlk uçuşun ardından Etiyopya Havayolları paydaşlarına ve ülke temsilcilerine davet verdi. Yerel müzik ve dans gösterisinin yanısıra çekiliş yapıldı.

Geceye katılanlar keyifli vakit geçirirken Etiyopya Havayolları göz doldurdu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2COV0bS
via IFTTT