1 Nisan 2019 Pazartesi

İstinye Üniversitesi(İSÜ), hava fotoğrafçısı Alp Alper’i ağırladı İSÜ, hava fotoğrafçısı Alp Alper’i ağırladı İstinye Üniversitesi(İSÜ) ülkemizin önemli hava fotoğrafçılarından Alp Alper’in, 20 yıldır üzerinde çalıştığı “1000 Feet’ten Türkiye” fotoğraf projesinin özel sergisine ev sahipliği yaptı. İstinye Üniversitesi MYO Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Programı tarafından düzenlenen ”1000 Feet’ten Türkiye Fotoğrafları” sergisi, İstinye Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Erdal KARAÖZ ile akademisyen ve yöneticilerin katılımıyla ziyarete açıldı. Havacılık ve fotoğrafçılığın ayrı ayrı heyecan veren meslekler olduğunu vurgulayan Karaöz; “Sayın Alp Alper her iki heyecanı birleştirmiş. Buradaki püf nokta sevilen işlerin meslek haline getirilmesi… Öğrenci arkadaşlarımız da sevdikleri işi yaptıkları takdirde bugün gezdiğimiz sergi gibi güzel çalışmalar çoğalacaktır.’’ dedi. Açılış sonrası İstinyeli öğrencilerle bir araya gelen Alp ALPER, sergiye hazırlanma sürecinde yaşadığı deneyimleri paylaştı. Sergiye hazırlık sürecinde ekibiyle beraber uzun bir çalışma sürecinden geçtiklerini vurgulayan Alper, ‘’Bu tarz çalışmalar ve projeler ciddi bir hazırlık ve araştırma süreci gerektirir. Fotoğraflayacağımız noktaları önce yerden gezdik. Arazi taraması çok önemliydi.Rastgele yerlere gidip, çekim yapamazsınız.’’ dedi. Sergide yer alan fotoğrafların tarihi belge niteliği taşıdığının da altını çizen Alper, ülkemizin tarihi ve doğal güzelliklerini korumanın önemine dikkat çekti. Öğrencilere hayatlarına yönelik hedefler koymaları gerektiğini özellikle vurgulayan Alper, yaptığı işe inananların mutlaka başarılı olacağının altını çizdi. Sergi 3 Nisan Çarşamba gününe kadar İstinye Üniversitesi Topkapı Kampüsü’nde ziyarete açık olacak. İstinye Üniversitesi Hakkında İstinye Üniversitesi, “MLPCareGrubu”nun 25 yıllık bilgi ve birikiminin devamı olarak, 21. Yüzyıl Anadolu Vakfı tarafından 2015 yılında kuruldu. Üniversite, öğrencilerine var olan güncel ve geniş tabanlı tüm bilgileri aktarmanın yanı sıra; her akademik bölüm için ayrı ayrı güçlü bir donanım sağlamayı ve eğitim-araştırma performansı ile ulusal ve global anlamda yeni bilgi üretimine katkıda bulunarak, Türkiye’nin ve dünyanın seçkin üniversiteleri arasında yer almayı hedefliyor. Öğrenci odaklı eğitim anlayışını üniversitenin tüm süreçlerinde uygulayan İstinye Üniversitesi, bilim ve araştırma merkezi olma vizyonu doğrultusunda, bilimin sınırlarını genişletmeyi ve bilimsel gelişmelerden edinilen bulguları toplumun refahı için paylaşmayı ve uygulamayı amaçlıyor. Öğrencilerini, MLPCare Grubu bünyesinde yer alan Liv Hospital, Medical Park ve VM Medical Park hastaneleri başta olmak üzere, üniversitede edindikleri yetenekleri kullanabilecekleri çalışma ortamlarına yönlendiren İstinye Üniversitesi; geleceğin yetkin, yaratıcı ve ileri görüşlü bireylerini yetiştirerek, toplumumuzun sosyal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişiminde önemli bir rol oynamayı ve insanlığın ilerlemesine katkıda bulunmayı hedefliyor.

İSÜ, hava fotoğrafçısı Alp Alper’i ağırladı

İstinye Üniversitesi(İSÜ) ülkemizin önemli hava fotoğrafçılarından Alp Alper’in, 20 yıldır üzerinde çalıştığı “1000 Feet’ten Türkiye” fotoğraf projesinin özel sergisine ev sahipliği yaptı.

İstinye Üniversitesi MYO Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Programı tarafından düzenlenen ”1000 Feet’ten Türkiye Fotoğrafları” sergisi, İstinye Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Erdal KARAÖZ ile akademisyen ve yöneticilerin katılımıyla ziyarete açıldı.

Havacılık ve fotoğrafçılığın ayrı ayrı heyecan veren meslekler olduğunu vurgulayan Karaöz; “Sayın Alp Alper her iki heyecanı birleştirmiş. Buradaki püf nokta sevilen işlerin meslek haline getirilmesi… Öğrenci arkadaşlarımız da sevdikleri işi yaptıkları takdirde bugün gezdiğimiz sergi gibi güzel çalışmalar çoğalacaktır.’’ dedi.

Açılış sonrası İstinyeli öğrencilerle bir araya gelen Alp ALPER, sergiye hazırlanma sürecinde yaşadığı deneyimleri paylaştı. Sergiye hazırlık sürecinde ekibiyle beraber uzun bir çalışma sürecinden geçtiklerini vurgulayan Alper, ‘’Bu tarz çalışmalar ve projeler ciddi bir hazırlık ve araştırma süreci gerektirir. Fotoğraflayacağımız noktaları önce yerden gezdik. Arazi taraması çok önemliydi.Rastgele yerlere gidip, çekim yapamazsınız.’’ dedi.

Sergide yer alan fotoğrafların tarihi belge niteliği taşıdığının da altını çizen Alper, ülkemizin tarihi ve doğal güzelliklerini korumanın önemine dikkat çekti. Öğrencilere hayatlarına yönelik hedefler koymaları gerektiğini özellikle vurgulayan Alper, yaptığı işe inananların mutlaka başarılı olacağının altını çizdi.

Sergi 3 Nisan Çarşamba gününe kadar İstinye Üniversitesi Topkapı Kampüsü’nde ziyarete açık olacak.

İstinye Üniversitesi Hakkında

İstinye Üniversitesi, “MLPCareGrubu”nun 25 yıllık bilgi ve birikiminin devamı olarak, 21. Yüzyıl Anadolu Vakfı tarafından 2015 yılında kuruldu. Üniversite, öğrencilerine var olan güncel ve geniş tabanlı tüm bilgileri aktarmanın yanı sıra; her akademik bölüm için ayrı ayrı güçlü bir donanım sağlamayı ve eğitim-araştırma performansı ile ulusal ve global anlamda yeni bilgi üretimine katkıda bulunarak, Türkiye’nin ve dünyanın seçkin üniversiteleri arasında yer almayı hedefliyor. Öğrenci odaklı eğitim anlayışını üniversitenin tüm süreçlerinde uygulayan İstinye Üniversitesi, bilim ve araştırma merkezi olma vizyonu doğrultusunda, bilimin sınırlarını genişletmeyi ve bilimsel gelişmelerden edinilen bulguları toplumun refahı için paylaşmayı ve uygulamayı amaçlıyor. Öğrencilerini, MLPCare Grubu bünyesinde yer alan Liv HospitalMedical Park ve VM Medical Park hastaneleri başta olmak üzere, üniversitede edindikleri yetenekleri kullanabilecekleri çalışma ortamlarına yönlendiren İstinye Üniversitesi; geleceğin yetkin, yaratıcı ve ileri görüşlü bireylerini yetiştirerek, toplumumuzun sosyal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişiminde önemli bir rol oynamayı ve insanlığın ilerlemesine katkıda bulunmayı hedefliyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FP9lqD
via IFTTT

Lufthansa’da geri sayım heyecanı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2TJjgSk

Lufthansa’da geri sayım heyecanı Lufthansa’da geri sayım heyecanı: İstanbul Havalimanı’ndan ilk uçuş 7 Nisan’da başlıyor Dünyanın en büyük havacılık grubu Lufhansa, 7 Nisan 2019 Pazar gününden itibaren Türkiye uçuşlarını İstanbul Havalimanı’ndan gerçekleştirmeye başlayacak. Dünyanın en büyük havacılık grubu Lufthansa, 7 Nisan 2019 Pazar günü itibariyle Türkiye uçuşlarını İstanbul Havalimanı’ndan gerçekleştirmeye hazırlanıyor. İstanbul Havalimanı’nın uluslararası havayolları için operasyonel hale gelmesinin ardından Lufthansa, Atatürk Havalimanı’ndan yeni adresine taşınacak. Yeni havalimanını kullanan Lufthansa yolcuları için tarife, ücret, havaalanının üç harfli “IST” kısaltması ve diğer olanaklar aynı şekilde geçerli olacak. Lufthansa’nın yaz tarifesi kapsamında günde 3 kez İstanbul- Frankfurt uçuşu bulunuyor.     Yolculara iptal ve yeni rezervasyon seçeneği İstanbul Havalimanı yönetiminin operasyonel taşınma kararına göre ‘Atatürk’ Havalimanı,  Lufthansa’nın da dahil olduğu tüm uluslararası havayolları şirketlerinin taşınma sürecinin yürütülmesi için 5 Nisan Cuma ve 6 Nisan Cumartesi günlerinde kapalı olacak. Lufthansa, İstanbul Havalimanı’nın  kapalı olacağı iki gün boyunca uçuşlarını gerçekleştiremeyecek. Lufthansa, aşağıda bilgileri yer alan 12 uçuşu taşınma nedeniyle iptal edildi. Taşınma sürecinde  eski havalimanı uluslararası yolculara tamamen kapalı olacağı için o tarihlerde alternatif uçuş sunulamayacak, Lufthansa yolcuları ücretsiz yeni bir rezervasyon veya iptal seçeneğinden faydalanabilecek.   Lufthansa seferleri değişmeyecek Mevcut durumdan etkilenen yaklaşık 1.600 yolcunun titizlikle bilgilendirildiğini ifade eden Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Kemal Geçer, taşınmanın ardından Lufthansa uçuşlarında hiçbir değişiklik olmayacağını vurguladı. Yolcuların konforlu bir şekilde seyahat deneyimi yaşaması için tüm hazırlıkları tamamladıklarını belirten Geçer, “İstanbul Havalimanı operasyonlarımıza başlamak için büyük heyecan duyuyoruz. Türkiye havacılık sektörü için çok büyük bir kazanım olacak. Yeni havalimanının hem bizim hem de birçok havayolu şirketi için yeni fırsatlar yaratacağına inanıyoruz”  dedi.   İstanbul’un yaklaşık 35 km kuzeyinde yer alan yeni İstanbul Havalimanı’nda operasyonlarını sürdürecek olan Lufthansa, uçuşlarını N bölgesinde diğer Star Alliance üyeleri ile birlikte gerçekleştirecek. Yolcular, havalimanına şehir merkezinden hareket eden servisler, taksi veya araba ile ulaşabilecek. Business Class ve Miles & More üyeleri hızlı geçiş ( fast track) hizmetlerini ve Türk Hava Yolları lounge’ını kullanabilecek, business class yolcuları da Lufthansa’nın uzun uçuşlarında evlerinden yeni havalimanına ücretsiz VIP transfer hizmetinden faydalanabilecek.   İptal edilen uçuş Listesi  (tüm Frankfurt – İstanbul Atatürk uçuşları)  4 Nisan 2019 LH1304 Frankfurt 21:40 – Istanbul Atatürk 01:35 (5 Nisan)  5 Nisan  LH1305 LH1298 – LH1299 LH1300 – LH1301 LH1304   6 Nisan LH1305LH1298 – LH1299 LH1300 – LH1301 (Tüm saatler lokaldir ) 

Lufthansa’da geri sayım heyecanı: İstanbul Havalimanı’ndan ilk uçuş 7 Nisan’da başlıyor

Dünyanın en büyük havacılık grubu Lufhansa, 7 Nisan 2019 Pazar gününden itibaren Türkiye uçuşlarını İstanbul Havalimanı’ndan gerçekleştirmeye başlayacak.

Dünyanın en büyük havacılık grubu Lufthansa, 7 Nisan 2019 Pazar günü itibariyle Türkiye uçuşlarını İstanbul Havalimanı’ndan gerçekleştirmeye hazırlanıyor. İstanbul Havalimanı’nın uluslararası havayolları için operasyonel hale gelmesinin ardından Lufthansa, Atatürk Havalimanı’ndan yeni adresine taşınacak. Yeni havalimanını kullanan Lufthansa yolcuları için tarife, ücret, havaalanının üç harfli “IST” kısaltması ve diğer olanaklar aynı şekilde geçerli olacak. Lufthansa’nın yaz tarifesi kapsamında günde 3 kez İstanbul- Frankfurt uçuşu bulunuyor.  

 

Yolculara iptal ve yeni rezervasyon seçeneği

İstanbul Havalimanı yönetiminin operasyonel taşınma kararına göre ‘Atatürk’ Havalimanı,  Lufthansa’nın da dahil olduğu tüm uluslararası havayolları şirketlerinin taşınma sürecinin yürütülmesi için 5 Nisan Cuma ve 6 Nisan Cumartesi günlerinde kapalı olacak. Lufthansa, İstanbul Havalimanı’nın  kapalı olacağı iki gün boyunca uçuşlarını gerçekleştiremeyecek. Lufthansa, aşağıda bilgileri yer alan 12 uçuşu taşınma nedeniyle iptal edildi. Taşınma sürecinde  eski havalimanı uluslararası yolculara tamamen kapalı olacağı için o tarihlerde alternatif uçuş sunulamayacak, Lufthansa yolcuları ücretsiz yeni bir rezervasyon veya iptal seçeneğinden faydalanabilecek.

 

Lufthansa seferleri değişmeyecek

Mevcut durumdan etkilenen yaklaşık 1.600 yolcunun titizlikle bilgilendirildiğini ifade eden Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Kemal Geçer, taşınmanın ardından Lufthansa uçuşlarında hiçbir değişiklik olmayacağını vurguladı. Yolcuların konforlu bir şekilde seyahat deneyimi yaşaması için tüm hazırlıkları tamamladıklarını belirten Geçer, “İstanbul Havalimanı operasyonlarımıza başlamak için büyük heyecan duyuyoruz. Türkiye havacılık sektörü için çok büyük bir kazanım olacak. Yeni havalimanının hem bizim hem de birçok havayolu şirketi için yeni fırsatlar yaratacağına inanıyoruz”  dedi.  

İstanbul’un yaklaşık 35 km kuzeyinde yer alan yeni İstanbul Havalimanı’nda operasyonlarını sürdürecek olan Lufthansa, uçuşlarını N bölgesinde diğer Star Alliance üyeleri ile birlikte gerçekleştirecek. Yolcular, havalimanına şehir merkezinden hareket eden servisler, taksi veya araba ile ulaşabilecek. Business Class ve Miles & More üyeleri hızlı geçiş ( fast track) hizmetlerini ve Türk Hava Yolları lounge’ını kullanabilecek, business class yolcuları da Lufthansa’nın uzun uçuşlarında evlerinden yeni havalimanına ücretsiz VIP transfer hizmetinden faydalanabilecek.

 

İptal edilen uçuş Listesi  (tüm Frankfurt – İstanbul Atatürk uçuşları)

 4 Nisan 2019

LH1304 Frankfurt 21:40 – Istanbul Atatürk 01:35 (5 Nisan)

 5 Nisan 

LH1305

LH1298 – LH1299

LH1300 – LH1301

LH1304 

 6 Nisan

LH1305LH1298 – LH1299

LH1300 – LH1301

(Tüm saatler lokaldir ) 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2TJjgSk
via IFTTT

Emirates’ten Nisan Ayına Özel İndirim Fırsatı!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FL9xWH

Emirates’ten Nisan Ayına Özel İndirim Fırsatı! Emirates’ten Nisan Ayına Özel İndirim Fırsatı! İnsanlar ile mekânları birbirine bağlayan Emirates Havayolu; 1-7 Nisan 2019 tarihleri arasında İstanbul Sabiha Gökçen ,1-4 Nisan tarihleri arasında Atatürk Havalimanı çıkışlı uçuşlarda, Economy ve Business Class’ta 65 noktaya bir hafta boyunca avantajlı fiyatlar sunuyor Emirates Havayolu, 1-7 Nisan 2019 tarihleri arasında İstanbul Sabiha Gökçen ve Atatürk Havalimanı çıkışlı satın alınan Economy ve Business Class biletlere özel fiyat imkânı sunuyor. Yolcular, bu kampanya kapsamında satın aldıkları biletler ile 1 Nisan- 31 Ekim 2019 tarihleri arasında Dubai, Maldivler, Kuala Lumpur ve Taipei gibi Emirates Havayolu’nun popüler uçuş noktalarına çok özel fiyatlarla seyahat etme fırsatını yakalıyorlar. İstanbul Sabiha Gökçen ve Atatürk Havalimanı çıkışlı özel fiyat fırsatlarından yararlanmak isteyen yolcular, http://www.emirates.com.tr/ sitesini ziyaret edebilirler. Rüya şehir Dubai Dubai’nin büyüleyici atmosferini keşfetmek isteyen yolcular 493 Dolar’dan başlayan fiyatlarla seyahat edebilecek. Ayrıca yolcular, dünyanın en yüksek binası Burj Khalifa’da muhteşem Dubai manzarasının tadını çıkarıp, hemen yanı başında bulunan 1500 mağaza ve 150 restoranla kendi kategorisinin en büyüğü konumunda olan Dubai Mall’da alışveriş yapabilir ya da deniz uçağı gezisiyle Dubai’nin muhteşem şehir ve sahil şeridi manzarasını yükseklerden seyredebilirler. 40 dakika süren bu deneyim Dubai Koyu, Burj Khalifa, Burj Al Arab, Palm Jumeriah’a ve Sheikh Zayed yolu üzerindeki Dubai’nin ünlü gökdelenlerini görme fırsatı sunuyor. Dubai, dünyaca ünlü eğlence ve tema parkları ile ailecek tatil yapmak isteyenler için unutulmaz bir eğlence ve deneyim sunuyor. Dünyanın en büyük kapalı eğlence parkı olan Img Worlds Of Adventure, Marvel, Cartoon Network, Lost Valley ve IMG bulvarı olmak üzere dört bölümden oluşuyor. 13 Hollywood filmini içeren Motiongate Park ise Ghostbusters, The Hunger Games, Kung Fu Panda, Shrek and How to Train Your Dragon gibi filmlerin tema ve karakterlerini görme şansı sağlıyor, Bollywood Parks Dubai’de renkli filmleri, müzikleri, canlı performansları ve temalı restaurantları, sinema klasikleri eşliğinde keşfetmek mümkün. 2 ve 12 yaş arası çocuklar için 40’tan fazla tur, şov ve altı tema adasından oluşan Legoland Dubai ise 60 milyon LEGO parçasından yaratılan 15,000 modele ev sahipliği yapıyor.Ayrıca, küçük çocuklar için oyun bölümü ve 15 su kaydırağı bulunduruyor. Egzotik tatil için Kuala Lumpur ve Tapei Malezya‘nın başkenti ve en kalabalık şehri olan Kuala Lumpur’a bilet fiyatları kişi başı 704 Dolar’dan başlıyor. Kuala Lumpur, bugün zengin tropik bitki örtüsü, kauçuk üretim potansiyeli, bol soslu ve baharatlı yemekleri, turistik mekanları, dünyaca ünlü Petronas İkiz Kuleleri ile tatil severlerin önceliği olarak yer alıyor. Tayvan’ın başkenti Tapei’ye ise bilet fiyatları kişi başı 1,037 Dolar’dan başlıyor. Gelişmiş bir ülke olmasının yanısıra tarihi ile de göz kamaştıran Tapei, Long Shan, Paoan, Xingtian Tapınakları, Chiang Kai-Shek Anıt Binası, Yangmingshan Milli Parkı, Elephant Mountain gibi turistik alanları ile görülmeye değer. Tropik cennet adası Maldivler Beyaz kum plajları ve kristal mavisi sularıyla doğal güzelliğe sahip Maldivler için bilet fiyatları kişi başı 854 Dolar’dan başlıyor. Beyaz kumsallarıyla birlikte nefes kesen sualtı manzarasıyla yeryüzündeki cennet mekân Maldivler, güneş ve su ülkesi olarak da biliniyor. Fiyatlara tüm vergiler ve yakıt harçlarının dâhil olduğu kampanyadan yararlanmak isteyenler biletlerini www.emirates.com.tr sitesi veya tüm Emirates ofis ve seyahat acenteleri üzerinden satın alabiliyor.   Rezervasyon ve ayrıntılı bilgi için: Emirates Türkiye Ofisi: 0212 315 45 45 / www.emirates.com.tr Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 86 ülkede 158 noktaya taşıyor. Emirates, İstanbul Atatürk ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanlarından haftada toplam 18 uçuş gerçekleştiriyor.

Emirates’ten Nisan Ayına Özel İndirim Fırsatı!

İnsanlar ile mekânları birbirine bağlayan Emirates Havayolu; 1-7 Nisan 2019 tarihleri arasında İstanbul Sabiha Gökçen ,1-4 Nisan tarihleri arasında Atatürk Havalimanı çıkışlı uçuşlarda, Economy ve Business Class’ta 65 noktaya bir hafta boyunca avantajlı fiyatlar sunuyor

Emirates Havayolu, 1-7 Nisan 2019 tarihleri arasında İstanbul Sabiha Gökçen ve Atatürk Havalimanı çıkışlı satın alınan Economy ve Business Class biletlere özel fiyat imkânı sunuyor. Yolcular, bu kampanya kapsamında satın aldıkları biletler ile 1 Nisan- 31 Ekim 2019 tarihleri arasında Dubai, Maldivler, Kuala Lumpur ve Taipei gibi Emirates Havayolu’nun popüler uçuş noktalarına çok özel fiyatlarla seyahat etme fırsatını yakalıyorlar.

İstanbul Sabiha Gökçen ve Atatürk Havalimanı çıkışlı özel fiyat fırsatlarından yararlanmak isteyen yolcular, http://www.emirates.com.tr/ sitesini ziyaret edebilirler.

Rüya şehir Dubai

Dubai’nin büyüleyici atmosferini keşfetmek isteyen yolcular 493 Dolar’dan başlayan fiyatlarla seyahat edebilecek. Ayrıca yolcular, dünyanın en yüksek binası Burj Khalifa’da muhteşem Dubai manzarasının tadını çıkarıp, hemen yanı başında bulunan 1500 mağaza ve 150 restoranla kendi kategorisinin en büyüğü konumunda olan Dubai Mall’da alışveriş yapabilir ya da deniz uçağı gezisiyle Dubai’nin muhteşem şehir ve sahil şeridi manzarasını yükseklerden seyredebilirler. 40 dakika süren bu deneyim Dubai Koyu, Burj Khalifa, Burj Al Arab, Palm Jumeriah’a ve Sheikh Zayed yolu üzerindeki Dubai’nin ünlü gökdelenlerini görme fırsatı sunuyor.

Dubai, dünyaca ünlü eğlence ve tema parkları ile ailecek tatil yapmak isteyenler için unutulmaz bir eğlence ve deneyim sunuyor. Dünyanın en büyük kapalı eğlence parkı olan Img Worlds Of Adventure, Marvel, Cartoon Network, Lost Valley ve IMG bulvarı olmak üzere dört bölümden oluşuyor. 13 Hollywood filmini içeren Motiongate Park ise Ghostbusters, The Hunger Games, Kung Fu Panda, Shrek and How to Train Your Dragon gibi filmlerin tema ve karakterlerini görme şansı sağlıyor, Bollywood Parks Dubai’de renkli filmleri, müzikleri, canlı performansları ve temalı restaurantları, sinema klasikleri eşliğinde keşfetmek mümkün. 2 ve 12 yaş arası çocuklar için 40’tan fazla tur, şov ve altı tema adasından oluşan Legoland Dubai ise 60 milyon LEGO parçasından yaratılan 15,000 modele ev sahipliği yapıyor.Ayrıca, küçük çocuklar için oyun bölümü ve 15 su kaydırağı bulunduruyor.

Egzotik tatil için Kuala Lumpur ve Tapei

Malezya‘nın başkenti ve en kalabalık şehri olan Kuala Lumpur’a bilet fiyatları kişi başı 704 Dolar’dan başlıyor. Kuala Lumpur, bugün zengin tropik bitki örtüsü, kauçuk üretim potansiyeli, bol soslu ve baharatlı yemekleri, turistik mekanları, dünyaca ünlü Petronas İkiz Kuleleri ile tatil severlerin önceliği olarak yer alıyor.

Tayvan’ın başkenti Tapei’ye ise bilet fiyatları kişi başı 1,037 Dolar’dan başlıyor. Gelişmiş bir ülke olmasının yanısıra tarihi ile de göz kamaştıran Tapei, Long Shan, Paoan, Xingtian Tapınakları, Chiang Kai-Shek Anıt Binası, Yangmingshan Milli Parkı, Elephant Mountain gibi turistik alanları ile görülmeye değer.

Tropik cennet adası Maldivler

Beyaz kum plajları ve kristal mavisi sularıyla doğal güzelliğe sahip Maldivler için bilet fiyatları kişi başı 854 Dolar’dan başlıyor. Beyaz kumsallarıyla birlikte nefes kesen sualtı manzarasıyla yeryüzündeki cennet mekân Maldivler, güneş ve su ülkesi olarak da biliniyor.

Fiyatlara tüm vergiler ve yakıt harçlarının dâhil olduğu kampanyadan yararlanmak isteyenler biletlerini www.emirates.com.tr sitesi veya tüm Emirates ofis ve seyahat acenteleri üzerinden satın alabiliyor.

 

Rezervasyon ve ayrıntılı bilgi için:

Emirates Türkiye Ofisi: 0212 315 45 45 / www.emirates.com.tr

Emirates hakkında:

Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 86 ülkede 158 noktaya taşıyor. Emirates, İstanbul Atatürk ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanlarından haftada toplam 18 uçuş gerçekleştiriyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FL9xWH
via IFTTT

Bazı Vedalar Zordur – İstanbul Atatürk Havalimanı Açılan her yeni havalimanı bulunduğu ülkeyi, şehri ve dünya havacılık otoritelerini heyecanlandırırken, bir de yıllarca tarihe tanıklık eden ve hüzünlü vedaya hazırlananlar var bugünlerde.. Türk havacılığına 86 yıl boyunca hizmet veren, uçakların neredeyse aralıksız işlediği ülkemizin göz bebeği Atatürk Havalimanı 7 Nisan’da ticari uçuşlara kapılarını kapatıyor. Çocukluğumun geçtiği, bizzat görev yaptığım yer ile şimdi ayrılma vakti Yapraklar 1933 yılını gösterdiğinde İstanbul-Ankara arasında yapılan ilk uçuş ile Türk sivil havacılığının temelleri burada atılmıştı, 1985 yılında yapılan değişiklikle adını Istanbul Atatürk Havalimanı olarak değiştirerek tarihte yerini buldu. Atatürk Havalimanı günümüze dek milyonlarca yolcu ve sayısız uçuşa ev sahipliği yaptı. Nice mutluluklara şahit oldu, nice hüzünler, kavuşmalar, ayrılıklar gördü. Yeşilçam filmlerinde, günümüzdeki dizi ve filmlerde sayısız sahnelerde vazgeçilmez mekanlar arasında yer aldı. Belirttiğim gibi birçok eski Türk filminde burası klasik bir öğe halini almıştı. Hatırlayabildiklerim Kadir İnanır’ın Fırtına (1977), Teşekkür ederim Büyükanne (1975), Beyaz Ölüm (1983), Cennetin Çocukları (1977), Şaka Yapma (1981) 70’li yıllarada çekilen Kartal Tibet ve Hülya Koçyiğit’in başrollerini paylaştıkları “Funda” ‘dır. Bugünkü yazımda Atatürk Havalimanı’nın bizlere yaşattığı ilklerden bahsedeceğim ayrıca bol bol nostaljik fotoğraflara yer ayırdım. Anlatılacak çok şey var fakat biraz genelleme yaparak toplamak istiyorum, Bakırköy, Yeşilköy, Yeşilyurt, Florya ve Sefaköy arasında yaklaşık 12 milyon metrekarelik bir alan üzerinde kurulu Atatürk Havalimanı, yıllardır iç hat ve dış hat seferleri ile uluslararası charter uçuşları için kullanıldı. Kuruluş amacı askeri yönde olan alan 1912’de Yeşilköy’de hizmete girdi. 1933 yılında İstanbul-Ankara arasında icra edilen ilk uçuşla “Yeşilköy Hava Meydanı” adını aldı ve böylece sivil uçuşlara başlamış oldu, Yeşilköy Hava Meydanı, o günün teknolojisiyle uluslararası standartlarda 05/23 pistine, taksi yollarına, 10 bin metrekarelik modern yolcu terminaline, bakım hangarlarına, radyo alıcı-verici cihazlarına ve yedek enerji santraline sahipti. 1971’de uygulamaya konulan master planla her biri yıllık 5 milyon yolcu kapasiteli 4 terminal binası ve bunları tamamlayan bazı bölümler inşa edildi. Söz konusu plan, THY Hangar Tesisleri, kargo tesisleri, kontrol kulesi ve teknik blok, aydınlatma sistemi, elektrik dağıtım sistemi, “06/24” pistinin yeniden yapılması, akaryakıt ikmal tesisleri ile diğer bazı tesisleri kapsıyordu. Projede, halen İç Hatlar Terminali olarak hizmet veren Dış Hatlar Terminali, 29 Ekim 1983’te işletmeye açıldı.   – İlk tarifeli uçak postası uçuşu 14 Şubat 1924 tarihinde, Macar pilot İvari tarafından Ju F-13 tipi uçakla yapılmıştır. Sadece posta yükü olan bu uçuş, İstanbul’dan Ankara’ya 3 saat 5 dakika sürmüştür. – 1 Nisan 1933’te ANK-IST uçuşunun biletleri satışa çıktı: 35 lira 5 kuruş! Ayrıca yolcular beraberinde 15 kg. yük taşıyabiliyordu. Hergün 13.45’te Taşhan önünden Güvercinlik Meydanı’na düzenli servis vardı. Uçak ise Ankara’dan 14:15’te kalkıp, 15:25’te Eskişehir’e iniyor, oradan da 15.45’te kalkıp 16.55’te Yeşilköy’e ulaşıyordu. Elbette yolcular daha sonra da trenle Yeşilköy’den İstanbul’a varmaktaydılar. Bu arada tarifeli seferler sadece yazın yapılabiliyordu. Bunun dışında gidiş-dönüş seferleri ise Pazartesi-Çarşamba-Cuma günleri yapılırdı. Her yolcu için 10.000 liralık sigorta poliçesi kesilirdi. – 25 Mayıs 1944 tarihinde Nuri Demirağ’ın NU-D 38 tipi -Türkiyede ilk üretilen- yolcu uçağı, İST-ANK deneme uçuşunu 1,5 saatte tamamlamıştı. İki pilot ve Nuri Bey’in dışında, yolcu olarak gazeteciler vardı. Uçağın akıbetini kısaca özetlersek; uçak ve uçuşun başarılı olmasına rağmen, başka nedenlerden ötürü bir daha hiç uçamadığını söyleyebiliriz. – 12 Şubat 1947, THY (o zamanki adıyla Devlet Hava Yolları) için mühim tarihlerden biridir çünkü hudutlarımız haricine ilk uçuş, Atina’ya yapılmıştır, TC-ABA tescil kodlu DC-3 uçağı o gün saat sabah 10:00’da Ankara’dan havalanmış, İstanbul’da aktarma yaptıktan sonra Atina’ya hareket etmiştir. Yolculuk toplam 2 saat 40 dakika sürmüştür. Atina seferinden sonra, THY’nın yakın zamanda uluslararası uçuş noktalarına Lefkoşa, Beyrut ve Kahire de eklenmişti. **Uçuşunu DC-3 ve C-47 model uçaklar ile gerçekleştiren Kaptan Mehmet Arabacı, o uçuşa ilişkin hatırasını “Atina’ya ilk gittiğimizde, iniş için uçuş kulesinin çağrı adının Hassani Airport yani Hasan Meydanı olduğunu öğrendik ve bu yıllarca böyle devam etti, sonradan değiştirildi. Meğer orada Hasan Ağa adlı bir Türk varmış. Arazisini almışlar, hava meydanı yapmışlar. Meydanın adı da Hassani Meydanı kalmış” diye anlatmış. – 1971’de yıllık 5 milyon yolcu kapasiteli 4 terminal binası ve bunları tamamlayan bazı bölümler inşa edildi. – Halen İç Hatlar Terminali olarak hizmet veren Dış Hatlar Terminali, 29 Ekim 1983’te işletmeye açıldı. – Alan 1985’ten itibaren “Atatürk Havalimanı” adını aldı. Düzenlenen bir törenle Yeşilköy Havaalanı artık Atatürk Havalimanı adını alıyor. Aşağıdaki fotoğraf tören günü çekilmiş olup dönemin Cumhurbaşkanı ve Başbakanı ile diğer üst düzey zevat karenin içinde yer alıyorlar. –  Kargo Terminali tesisleri hizmete açıldı , 1993 – TAV’ın ‘Yap-İşlet-Devret’ modeliyle gerçekleştirdiği dış hatlar terminalinin yapımı 22 ay gibi rekor bir sürede tamamlandı. Ocak 2000’de hizmete açıldı Atatürk Havalimanı’nın bugüne dek aldığı ödüller aşağıdaki gibidir, 2001 Amerikan Sivil Havacılık Otoritesi (FAA): “Orta Doğu ve Balkanlar’ın En Güvenli Havalimanı” 2002 ACEC-Amerikan Mühendislik Konseyi: “Mühendislik Akademi Ödülü” 2003 www.travelquality.com: “En İyi 2. Havalimanı” 2007 13. Dünya Güzergâh Geliştirme Forumu, Routes: “Yüksek Övgüye Değer Ödülü” 2009 Skytrax: “Güney Avrupa’nın En İyi İkinci Havalimanı Ödülü” 2010 Skytrax: “Güney Avrupa’nın En İyi Havalimanı Ödülü” 2013 ACI Europe: 25 milyon yolcu ve üstü kapasiteli havalimanları kategorisinde “Yolcu Trafiği En Çok Artan Havalimanı 2019 “Report Best Airport” : Dünya’nın en iyi 5.Havalimanı Trafik Kayıtları, –  Günlük ortalama 232.600 Yolcu ( 2006’da 83 ülkede – 252 destinasyon // 2018’de 121 ülkede – 336 destinasyon ) –  Havalimanında apron kartı sahibi olan kişi sayısı 44.500 kişi –  1 yılda havalimanından geçen ortalama 44 milyon bagaj –  2018 rakamları ile 17.848.270 iç hat yolcusu, 45.035.468 adet ise dış hat sefer yolcusu AHL’yi kullanmıştır. –  Türk Hava Yolları’nın 6 Nisan’da 02.00’daki TK- 54 sefer sayılı İstanbul-Singapur uçuşu ise Atatürk Havalimanı’ndan yapılan son uçuş olarak tarihe geçecek Yeşilköy Atatürk Havalimanı / Gerçekleşen Kazalar; Yeşilköy Havalimanı tarihinde iz bırakacak sayılı kazalar olmuştur. Çoğunluk küçük çaplı kazalar olsa da akıllarda yer edinen birkaç büyük kaza yaşanmıştır. Günler 30 Ocak 1975’i gösterdiğinde THY’nin İzmir-İstanbul seferini yapan “Bursa” uçağı, Yeşilköy Havalimanı’nda elektrik arızası nedeniyle ışıkları yanmayan piste inemedi. Yeniden yükselişe geçen uçak Marmara Denizi’ne düştü, 41 kişi öldü.İstanbul-İzmir seferinin sonuna yaklaşan uçak Yeşilköy Havalimanı’nın 06 pistine inişini tamamlayacaktı ki elektrikler kesildi. Pist ışıkları da sönünce uçak pas geçti ve tekrar 06 pistini karşılamak üzere Marmara Denizi üzerinden yaklaşmaya başladı. Her ne olduysa uçak Yeşilköy açıklarına düştü ve taşıdığı 42 kişinin tamamı hayatını kaybetti. Kazaya neyin sebep olduğu halen bilinmemektedir ve uçağın enkazı ile birlikte kazanın kurbanları da halen Marmara Denizi’nin derinliklerinde yatmaktadır. ** Erhan İnanç Bey’in kaleminden aklımda kalan detaylı açıklamayı sizlerle paylaşmak istedim, F-28 TC-JAP uçağı Kaptan Mehmet Topçuoğlu, FO Nusret Demirel yönetiminde TK345 sefer sayısı ile İstanbul’a gitmek üzere İzmir’den saat 18:00 civarında havalandı. Saat 18:40 gibi İstanbul Yeşilköy Atatürk havalimanına denizden 06 istikametinde yaklaşıp piste tekerlek koymak üzereyken elektrik kesilmesi nedeniyle pist ışıkları sönünce pilot, sağlıklı bir iniş olmayacağına, pass geçmenin en doğru karar olduğuna karar verip motorlara kalkış takatı verip tırmanmaya başladı, durumu kuleye bildirdi. Kule TK345’e pist doğrultusunda belli bir irtifaya tırmanma izni verdi. Pilot, bulut tavanı çok alçak olduğu için, bulut altında kalacağını, görerek rüzgâr altında (*) uçacağını bildirdi. Kule, TK345’e pist başında kalkış yapmak için bekleyen bir B707 olduğunu, inişi hemen gerçekleştirmeyecekse bekleyen uçağa kalkış izni vermek istediğini bildirdi. TK345 pilotu, rüzgâr altına girdiğini, yanan pist ışıklarını gördüğünü, meydandan biraz fazlaca uzaklaşıp dönerek pisti karşılayacağını, bu nedenle bekleyen uçağın kalkış yapabileceğini söyledi. Bunun üzerine kule, bekleyen PanAm B707 uçağına piste giriş ve kalkış izni verdi. B707 kalkış sonrası belli bir mesafe uzaklaştıktan sonra kule TK345’i tekrar çağırıp “B707 kalkış yaptı, pist sizin için inişe serbest, ben şu anda sizi, farlarınızı ve beacon ışıklarınızı göremiyorum, neredesiniz, pistten kaç DME uzaktasınız” diye sordu. Bu çağrı defalarca yapıldığı halde kule TK345’den hiç cevap alamadı. Uçak, havalimanı yakınlarında, bulut altında, çakar lambaları ve farları ile görülemiyor, telsiz çağrılarına cevap vermiyorsa kayıp demektir. Bu nedenle kule kayıp uçak için alarm düğmesine bastı. Evet, maalesef uçak Marmara denizine düşmüştü. Fırtına ve deniz dalgaları dinmiyordu. Kazanın ertesi günü Deniz Kuvvetleri kurtarma gemileri erkenden Ambarlı açıklarında çalışmaya başladılar. Dalgalar öylesine kuvvetliydi ki, gemiler demir tarıyorlar, karaya vurma tehlikesinde çalışıyorlardı. Bütün bu zorluklara rağmen gemiler ve personeli inatla kurtarma işlemine devam ediyorlardı. Uçağın yerinin sonar cihazıyla tespit edildiği söyleniyordu. Uçak, sahilden 2 mil kadar uzakta ve 80m kadar derinlikteydi. Denize indirdikleri dalgıçlar istedikleri noktada kalamıyorlar, devamlı çevreye savruluyorlardı. Yanlış hatırlamıyorsam, bir dalgıç çok zor durumda kalmış ve baygın olarak gemiye çıkarılmış. Sonradan ölümden döndürüldüğünü öğrendik. Hava muhalefeti devam ettiği ve sonuç alınamadığı için kurtarma çalışmalarına son verildi. Zaten kaza kurbanlarının artık hayatta kalma şansları kalmamıştı. 2 saat kadar sonra getirilen parçanın TC-JAP uçağının flabı olduğunu anladık. Flabın iç yapısı honeycomb olduğu için kanat bağlantılarını koparıp su üstüne çıkmıştı. Buradan anladığımız da, flaplar iniş açısında (full down olabilir) açılmışlar, uçak o hızla suya değince alt yüzeyinden aldığı aşırı yük nedeniyle kanat bağlantıları kırılmıştı. Uçağın farkına varmadan denize iniş yapmaya çalıştığını tahmin ediyoruz. Tekerlekler o hızla suya değince betona çarpma etkisi yapmış ve pistonlardan kırılmışlardı. Tam hatırlamıyorum ama, kazadan 20-25 gün sonra Ambarlı balıkçılarından bir telefon gelmiş, denizde yüzey büyük bir parça bulunmuş, düşen uçağın olabilir mi diye soruyorlar. Verilen adrese hemen bir pikap ve 2 personel gönderildi. 2 saat kadar sonra getirilen parçanın TC-JAP uçağının flabı olduğunu anladık. Flabın içyapısı honeycomb olduğu için kanat bağlantılarını koparıp su üstüne çıkmıştı. Buradan anladığımız da, flaplar iniş açısında (full down olabilir) açılmışlar, uçak o hızla suya değince alt yüzeyinden aldığı aşırı yük nedeniyle kanat bağlantıları kırılmıştı. Uçağın farkına varmadan denize iniş yapmaya çalıştığını tahmin ediyoruz. Erhan İnanç – 25.12.2015 ** Tarih 27 Ağustos 1994 Türk Hava Yolları’na ait TC-JEL tescilli, Eskişehir isimli bir Boeing 737-400, taşıdığı 164 yolcu ve 7 mürettebat ile Trabzon’dan havalandı. 06/24 pistinin 24 başından teker koyan uçak duramadı ve Sirkeci-Halkalı banliyö treninin raylarına yarım metre kala durdu. Eğer uçak biraz daha sürüklenseydi 25 bin voltluk gerilim hattına çarpacaktı ve olay bir faciaya dönüşecekti. Slide’lar ile uçaktan tahliye edilen yolcular büyük bir panik yaşasalar da kimsenin burnu kanamadı. Uçağın pistten çıkmasının sebebi ise yağmur sonrası pistte oluşan “aquaplaning” olarak adlandırılan su birikintisi idi. 21 Eylül 2017 EuroAir’e ait, Koçoğlu Havacılık tarafından işletilen 1998 model TC-KON tescilli uçak, 21 Eylül 2017 tarihi saat 21:10’da KKTC’de Ercan Havalimanı’na gitmek üzere Atatürk Havalimanı’ndan kalktı. Kalkıştan kısa bir süre sonra uçakta iniş takım arızası ortaya çıktı. Pilotlar geri dönme kararı aldı. Atatürk Havalimanı kulesi ile temasa geçen pilotlar, öncelikli iniş izni istedi. Havalimanı itfaiye ve kurtarma ekipleri acil durum için pistte yerlerini aldı.. Saat 21.30’da çift motorlu iş jeti Atatürk Havalimanı’nın RW35 sağ pistine teker koydu. Ancak iniş takımları katlanan uçak pistte kaydı ve toprak alana çıktı. Alev alan uçağa hemen havalimanı itfaiyesi müdahale etti. Uçakta bulunan pilotlar Muzaffer Kütük, Mehmet Mümin Turan, Hostes Duygu Doğaçay ve yolcu Mehmet Şahin itfaiye tarafından kurtarıldı. 2007 yılının ılık bir Mart günü.. Ariana Afghan Havayolları’na ait bir Airbus A300B4-203 tipi YA-BAD kuyruk tescilli uçak Kabil-Esenboğa-İstanbul seferini yapmak üzere kalkış yapar. Esenboğa Havalimanına uğradıktan sonra tekrar havalanan uçak rotasını Atatürk Havalimanına çevirir. 06-24 pisti için iniş izni alan Ariana Afghan’ın A300’ünü kötü bir son bekliyordu. Son yaklaşmanın ardından piste teker koyan uçak frenlerinde oluşan sorun nedeniyle saat 13.45 sularında pist dışına çıktı. Toprak zeminde yaklaşık 100 metre sürüklenen uçakta herhangi bir can kaybı yaşanmamıştı. Ancak uçak çok değil yalnızca 15-20 metre daha sürüklenseydi gerçek bir facia yaşanabilirdi. Çünkü uçağın durduğu nokta Atatürk Havalimanı’nın güney kısmında bulunan ve o saatlerde son derece işlek olan Yeşilköy Caddesine çok yakındı. Daha fazla nostaljik fotoğraflara aşağıdan ulaşabilirsiniz       Saygılarımla Emre Sanisoğlu     Kaynaklar Sabah Gazetesi Anadolu Ajansı Türk Hava Yolları – Nostalji Kerem Gok Osman Gazi Baykal

Açılan her yeni havalimanı bulunduğu ülkeyi, şehri ve dünya havacılık otoritelerini heyecanlandırırken, bir de yıllarca tarihe tanıklık eden ve hüzünlü vedaya hazırlananlar var bugünlerde..

Türk havacılığına 86 yıl boyunca hizmet veren, uçakların neredeyse aralıksız işlediği ülkemizin göz bebeği Atatürk Havalimanı 7 Nisan’da ticari uçuşlara kapılarını kapatıyor. Çocukluğumun geçtiği, bizzat görev yaptığım yer ile şimdi ayrılma vakti
Yapraklar 1933 yılını gösterdiğinde İstanbul-Ankara arasında yapılan ilk uçuş ile Türk sivil havacılığının temelleri burada atılmıştı,
1985 yılında yapılan değişiklikle adını Istanbul Atatürk Havalimanı olarak değiştirerek tarihte yerini buldu.

Atatürk Havalimanı günümüze dek milyonlarca yolcu ve sayısız uçuşa ev sahipliği yaptı. Nice mutluluklara şahit oldu, nice hüzünler, kavuşmalar, ayrılıklar gördü.
Yeşilçam filmlerinde, günümüzdeki dizi ve filmlerde sayısız sahnelerde vazgeçilmez mekanlar arasında yer aldı. Belirttiğim gibi birçok eski Türk filminde burası klasik bir öğe halini almıştı.

Hatırlayabildiklerim Kadir İnanır’ın Fırtına (1977), Teşekkür ederim Büyükanne (1975), Beyaz Ölüm (1983), Cennetin Çocukları (1977), Şaka Yapma (1981) 70’li yıllarada çekilen Kartal Tibet ve Hülya Koçyiğit’in başrollerini paylaştıkları “Funda” ‘dır.

Bugünkü yazımda Atatürk Havalimanı’nın bizlere yaşattığı ilklerden bahsedeceğim ayrıca bol bol nostaljik fotoğraflara yer ayırdım. Anlatılacak çok şey var fakat biraz genelleme yaparak toplamak istiyorum,

Bakırköy, Yeşilköy, Yeşilyurt, Florya ve Sefaköy arasında yaklaşık 12 milyon metrekarelik bir alan üzerinde kurulu Atatürk Havalimanı, yıllardır iç hat ve dış hat seferleri ile uluslararası charter uçuşları için kullanıldı.

Kuruluş amacı askeri yönde olan alan 1912’de Yeşilköy’de hizmete girdi. 1933 yılında İstanbul-Ankara arasında icra edilen ilk uçuşla “Yeşilköy Hava Meydanı” adını aldı ve böylece sivil uçuşlara başlamış oldu,

Yeşilköy Hava Meydanı, o günün teknolojisiyle uluslararası standartlarda 05/23 pistine, taksi yollarına, 10 bin metrekarelik modern yolcu terminaline, bakım hangarlarına, radyo alıcı-verici cihazlarına ve yedek enerji santraline sahipti.

1971’de uygulamaya konulan master planla her biri yıllık 5 milyon yolcu kapasiteli 4 terminal binası ve bunları tamamlayan bazı bölümler inşa edildi. Söz konusu plan, THY Hangar Tesisleri, kargo tesisleri, kontrol kulesi ve teknik blok, aydınlatma sistemi, elektrik dağıtım sistemi, “06/24” pistinin yeniden yapılması, akaryakıt ikmal tesisleri ile diğer bazı tesisleri kapsıyordu. Projede, halen İç Hatlar Terminali olarak hizmet veren Dış Hatlar Terminali, 29 Ekim 1983’te işletmeye açıldı.

 

– İlk tarifeli uçak postası uçuşu 14 Şubat 1924 tarihinde, Macar pilot İvari tarafından Ju F-13 tipi uçakla yapılmıştır. Sadece posta yükü olan bu uçuş, İstanbul’dan Ankara’ya 3 saat 5 dakika sürmüştür.

– 1 Nisan 1933’te ANK-IST uçuşunun biletleri satışa çıktı: 35 lira 5 kuruş! Ayrıca yolcular beraberinde 15 kg. yük taşıyabiliyordu. Hergün 13.45’te Taşhan önünden Güvercinlik Meydanı’na düzenli servis vardı. Uçak ise Ankara’dan 14:15’te kalkıp, 15:25’te Eskişehir’e iniyor, oradan da 15.45’te kalkıp 16.55’te Yeşilköy’e ulaşıyordu. Elbette yolcular daha sonra da trenle Yeşilköy’den İstanbul’a varmaktaydılar. Bu arada tarifeli seferler sadece yazın yapılabiliyordu. Bunun dışında gidiş-dönüş seferleri ise Pazartesi-Çarşamba-Cuma günleri yapılırdı. Her yolcu için 10.000 liralık sigorta poliçesi kesilirdi.

– 25 Mayıs 1944 tarihinde Nuri Demirağ’ın NU-D 38 tipi -Türkiyede ilk üretilen- yolcu uçağı, İST-ANK deneme uçuşunu 1,5 saatte tamamlamıştı. İki pilot ve Nuri Bey’in dışında, yolcu olarak gazeteciler vardı. Uçağın akıbetini kısaca özetlersek; uçak ve uçuşun başarılı olmasına rağmen, başka nedenlerden ötürü bir daha hiç uçamadığını söyleyebiliriz.

– 12 Şubat 1947, THY (o zamanki adıyla Devlet Hava Yolları) için mühim tarihlerden biridir çünkü hudutlarımız haricine ilk uçuş, Atina’ya yapılmıştır,

TC-ABA tescil kodlu DC-3 uçağı o gün saat sabah 10:00’da Ankara’dan havalanmış, İstanbul’da aktarma yaptıktan sonra Atina’ya hareket etmiştir. Yolculuk toplam 2 saat 40 dakika sürmüştür. Atina seferinden sonra, THY’nın yakın zamanda uluslararası uçuş noktalarına Lefkoşa, Beyrut ve Kahire de eklenmişti.

**Uçuşunu DC-3 ve C-47 model uçaklar ile gerçekleştiren Kaptan Mehmet Arabacı, o uçuşa ilişkin hatırasını “Atina’ya ilk gittiğimizde, iniş için uçuş kulesinin çağrı adının Hassani Airport yani Hasan Meydanı olduğunu öğrendik ve bu yıllarca böyle devam etti, sonradan değiştirildi. Meğer orada Hasan Ağa adlı bir Türk varmış. Arazisini almışlar, hava meydanı yapmışlar. Meydanın adı da Hassani Meydanı kalmış” diye anlatmış.

– 1971’de yıllık 5 milyon yolcu kapasiteli 4 terminal binası ve bunları tamamlayan bazı bölümler inşa edildi.

– Halen İç Hatlar Terminali olarak hizmet veren Dış Hatlar Terminali, 29 Ekim 1983’te işletmeye açıldı.

– Alan 1985’ten itibaren “Atatürk Havalimanı” adını aldı.

Düzenlenen bir törenle Yeşilköy Havaalanı artık Atatürk Havalimanı adını alıyor. Aşağıdaki fotoğraf tören günü çekilmiş olup dönemin Cumhurbaşkanı ve Başbakanı ile diğer üst düzey zevat karenin içinde yer alıyorlar.

–  Kargo Terminali tesisleri hizmete açıldı , 1993

– TAV’ın ‘Yap-İşlet-Devret’ modeliyle gerçekleştirdiği dış hatlar terminalinin yapımı 22 ay gibi rekor bir sürede tamamlandı. Ocak 2000’de hizmete açıldı

Atatürk Havalimanı’nın bugüne dek aldığı ödüller aşağıdaki gibidir,

2001 Amerikan Sivil Havacılık Otoritesi (FAA): “Orta Doğu ve Balkanlar’ın En Güvenli Havalimanı”
2002 ACEC-Amerikan Mühendislik Konseyi: “Mühendislik Akademi Ödülü”
2003 www.travelquality.com: “En İyi 2. Havalimanı”
2007 13. Dünya Güzergâh Geliştirme Forumu, Routes: “Yüksek Övgüye Değer Ödülü”
2009 Skytrax: “Güney Avrupa’nın En İyi İkinci Havalimanı Ödülü”
2010 Skytrax: “Güney Avrupa’nın En İyi Havalimanı Ödülü”
2013 ACI Europe: 25 milyon yolcu ve üstü kapasiteli havalimanları kategorisinde “Yolcu Trafiği En Çok Artan Havalimanı
2019 “Report Best Airport” : Dünya’nın en iyi 5.Havalimanı

Trafik Kayıtları,

–  Günlük ortalama 232.600 Yolcu ( 2006’da 83 ülkede – 252 destinasyon // 2018’de 121 ülkede – 336 destinasyon )

–  Havalimanında apron kartı sahibi olan kişi sayısı 44.500 kişi

–  1 yılda havalimanından geçen ortalama 44 milyon bagaj

–  2018 rakamları ile 17.848.270 iç hat yolcusu, 45.035.468 adet ise dış hat sefer yolcusu AHL’yi kullanmıştır.

–  Türk Hava Yolları’nın 6 Nisan’da 02.00’daki TK- 54 sefer sayılı İstanbul-Singapur uçuşu ise Atatürk Havalimanı’ndan yapılan son uçuş olarak tarihe geçecek

Yeşilköy Atatürk Havalimanı / Gerçekleşen Kazalar;

Yeşilköy Havalimanı tarihinde iz bırakacak sayılı kazalar olmuştur. Çoğunluk küçük çaplı kazalar olsa da akıllarda yer edinen birkaç büyük kaza yaşanmıştır.

Günler 30 Ocak 1975’i gösterdiğinde THY’nin İzmir-İstanbul seferini yapan “Bursa” uçağı, Yeşilköy Havalimanı’nda elektrik arızası nedeniyle ışıkları yanmayan piste inemedi. Yeniden yükselişe geçen uçak Marmara Denizi’ne düştü, 41 kişi öldü.İstanbul-İzmir seferinin sonuna yaklaşan uçak Yeşilköy Havalimanı’nın 06 pistine inişini tamamlayacaktı ki elektrikler kesildi. Pist ışıkları da sönünce uçak pas geçti ve tekrar 06 pistini karşılamak üzere Marmara Denizi üzerinden yaklaşmaya başladı. Her ne olduysa uçak Yeşilköy açıklarına düştü ve taşıdığı 42 kişinin tamamı hayatını kaybetti. Kazaya neyin sebep olduğu halen bilinmemektedir ve uçağın enkazı ile birlikte kazanın kurbanları da halen Marmara Denizi’nin derinliklerinde yatmaktadır.

**

Erhan İnanç Bey’in kaleminden aklımda kalan detaylı açıklamayı sizlerle paylaşmak istedim,

F-28 TC-JAP uçağı Kaptan Mehmet Topçuoğlu, FO Nusret Demirel yönetiminde TK345 sefer sayısı ile İstanbul’a gitmek üzere İzmir’den saat 18:00 civarında havalandı. Saat 18:40 gibi İstanbul Yeşilköy Atatürk havalimanına denizden 06 istikametinde yaklaşıp piste tekerlek koymak üzereyken elektrik kesilmesi nedeniyle pist ışıkları sönünce pilot, sağlıklı bir iniş olmayacağına, pass geçmenin en doğru karar olduğuna karar verip motorlara kalkış takatı verip tırmanmaya başladı, durumu kuleye bildirdi. Kule TK345’e pist doğrultusunda belli bir irtifaya tırmanma izni verdi. Pilot, bulut tavanı çok alçak olduğu için, bulut altında kalacağını, görerek rüzgâr altında (*) uçacağını bildirdi. Kule, TK345’e pist başında kalkış yapmak için bekleyen bir B707 olduğunu, inişi hemen gerçekleştirmeyecekse bekleyen uçağa kalkış izni vermek istediğini bildirdi. TK345 pilotu, rüzgâr altına girdiğini, yanan pist ışıklarını gördüğünü, meydandan biraz fazlaca uzaklaşıp dönerek pisti karşılayacağını, bu nedenle bekleyen uçağın kalkış yapabileceğini söyledi. Bunun üzerine kule, bekleyen PanAm B707 uçağına piste giriş ve kalkış izni verdi. B707 kalkış sonrası belli bir mesafe uzaklaştıktan sonra kule TK345’i tekrar çağırıp “B707 kalkış yaptı, pist sizin için inişe serbest, ben şu anda sizi, farlarınızı ve beacon ışıklarınızı göremiyorum, neredesiniz, pistten kaç DME uzaktasınız” diye sordu. Bu çağrı defalarca yapıldığı halde kule TK345’den hiç cevap alamadı. Uçak, havalimanı yakınlarında, bulut altında, çakar lambaları ve farları ile görülemiyor, telsiz çağrılarına cevap vermiyorsa kayıp demektir. Bu nedenle kule kayıp uçak için alarm düğmesine bastı.

Evet, maalesef uçak Marmara denizine düşmüştü. Fırtına ve deniz dalgaları dinmiyordu. Kazanın ertesi günü Deniz Kuvvetleri kurtarma gemileri erkenden Ambarlı açıklarında çalışmaya başladılar. Dalgalar öylesine kuvvetliydi ki, gemiler demir tarıyorlar, karaya vurma tehlikesinde çalışıyorlardı. Bütün bu zorluklara rağmen gemiler ve personeli inatla kurtarma işlemine devam ediyorlardı. Uçağın yerinin sonar cihazıyla tespit edildiği söyleniyordu. Uçak, sahilden 2 mil kadar uzakta ve 80m kadar derinlikteydi. Denize indirdikleri dalgıçlar istedikleri noktada kalamıyorlar, devamlı çevreye savruluyorlardı. Yanlış hatırlamıyorsam, bir dalgıç çok zor durumda kalmış ve baygın olarak gemiye çıkarılmış. Sonradan ölümden döndürüldüğünü öğrendik. Hava muhalefeti devam ettiği ve sonuç alınamadığı için kurtarma çalışmalarına son verildi. Zaten kaza kurbanlarının artık hayatta kalma şansları kalmamıştı.
2 saat kadar sonra getirilen parçanın TC-JAP uçağının flabı olduğunu anladık. Flabın iç yapısı honeycomb olduğu için kanat bağlantılarını koparıp su üstüne çıkmıştı. Buradan anladığımız da, flaplar iniş açısında (full down olabilir) açılmışlar, uçak o hızla suya değince alt yüzeyinden aldığı aşırı yük nedeniyle kanat bağlantıları kırılmıştı. Uçağın farkına varmadan denize iniş yapmaya çalıştığını tahmin ediyoruz.

Tekerlekler o hızla suya değince betona çarpma etkisi yapmış ve pistonlardan kırılmışlardı. Tam hatırlamıyorum ama, kazadan 20-25 gün sonra Ambarlı balıkçılarından bir telefon gelmiş, denizde yüzey büyük bir parça bulunmuş, düşen uçağın olabilir mi diye soruyorlar. Verilen adrese hemen bir pikap ve 2 personel gönderildi. 2 saat kadar sonra getirilen parçanın TC-JAP uçağının flabı olduğunu anladık. Flabın içyapısı honeycomb olduğu için kanat bağlantılarını koparıp su üstüne çıkmıştı. Buradan anladığımız da, flaplar iniş açısında (full down olabilir) açılmışlar, uçak o hızla suya değince alt yüzeyinden aldığı aşırı yük nedeniyle kanat bağlantıları kırılmıştı. Uçağın farkına varmadan denize iniş yapmaya çalıştığını tahmin ediyoruz.

Erhan İnanç – 25.12.2015

**

Tarih 27 Ağustos 1994

Türk Hava Yolları’na ait TC-JEL tescilli, Eskişehir isimli bir Boeing 737-400, taşıdığı 164 yolcu ve 7 mürettebat ile Trabzon’dan havalandı. 06/24 pistinin 24 başından teker koyan uçak duramadı ve Sirkeci-Halkalı banliyö treninin raylarına yarım metre kala durdu. Eğer uçak biraz daha sürüklenseydi 25 bin voltluk gerilim hattına çarpacaktı ve olay bir faciaya dönüşecekti. Slide’lar ile uçaktan tahliye edilen yolcular büyük bir panik yaşasalar da kimsenin burnu kanamadı. Uçağın pistten çıkmasının sebebi ise yağmur sonrası pistte oluşan “aquaplaning” olarak adlandırılan su birikintisi idi.

21 Eylül 2017

EuroAir’e ait, Koçoğlu Havacılık tarafından işletilen 1998 model TC-KON tescilli uçak, 21 Eylül 2017 tarihi saat 21:10’da KKTC’de Ercan Havalimanı’na gitmek üzere Atatürk Havalimanı’ndan kalktı. Kalkıştan kısa bir süre sonra uçakta iniş takım arızası ortaya çıktı. Pilotlar geri dönme kararı aldı. Atatürk Havalimanı kulesi ile temasa geçen pilotlar, öncelikli iniş izni istedi. Havalimanı itfaiye ve kurtarma ekipleri acil durum için pistte yerlerini aldı..
Saat 21.30’da çift motorlu iş jeti Atatürk Havalimanı’nın RW35 sağ pistine teker koydu. Ancak iniş takımları katlanan uçak pistte kaydı ve toprak alana çıktı. Alev alan uçağa hemen havalimanı itfaiyesi müdahale etti. Uçakta bulunan pilotlar Muzaffer Kütük, Mehmet Mümin Turan, Hostes Duygu Doğaçay ve yolcu Mehmet Şahin itfaiye tarafından kurtarıldı.

2007 yılının ılık bir Mart günü..

Ariana Afghan Havayolları’na ait bir Airbus A300B4-203 tipi YA-BAD kuyruk tescilli uçak Kabil-Esenboğa-İstanbul seferini yapmak üzere kalkış yapar. Esenboğa Havalimanına uğradıktan sonra tekrar havalanan uçak rotasını Atatürk Havalimanına çevirir. 06-24 pisti için iniş izni alan Ariana Afghan’ın A300’ünü kötü bir son bekliyordu. Son yaklaşmanın ardından piste teker koyan uçak frenlerinde oluşan sorun nedeniyle saat 13.45 sularında pist dışına çıktı. Toprak zeminde yaklaşık 100 metre sürüklenen uçakta herhangi bir can kaybı yaşanmamıştı. Ancak uçak çok değil yalnızca 15-20 metre daha sürüklenseydi gerçek bir facia yaşanabilirdi. Çünkü uçağın durduğu nokta Atatürk Havalimanı’nın güney kısmında bulunan ve o saatlerde son derece işlek olan Yeşilköy Caddesine çok yakındı.

Daha fazla nostaljik fotoğraflara aşağıdan ulaşabilirsiniz

 

   

Saygılarımla

Emre Sanisoğlu

 

 

Kaynaklar

Sabah Gazetesi

Anadolu Ajansı

Türk Hava Yolları – Nostalji

Kerem Gok

Osman Gazi Baykal



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2HOpAq5
via IFTTT

Bazı Vedalar Zordur – İstanbul Atatürk Havalimanı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2HOpAq5