7 Şubat 2019 Perşembe

2019 yılının 8 seyahat trendi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2RHHVpf

Türk Hava Yolları, uçak finansmanı alanında iki farklı ödüle lâyık görüldü


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2SBurjm

2019 yılının 8 seyahat trendi 190’dan fazla ülkede yılda 1,6 milyardan fazla kişinin yerel seyahat sağlayıcılarına bağlanmasına yardımcı olan Amadeus, uzun vadede seyahatin geleceğini şekillendirmeye devam ederken 2019 yılı içinde takip edilecek sekiz seyahat trendini belirledi.   Global seyahat sektörü, seyahat hizmetlerinin satışı ve gezginlere sunulan hizmet şekli açısından önemli bir değişim içerisinde olduğunu belirten Amadeus Seyahat Kanalları Strateji ve Dönüşüm Direktörü Gilles Trantoul, iş ortaklarının ve herkesin daha iyi seyahatler gerçekleştirebilmeleri için seyahat trendlerini yakından takip ettiklerini söyledi ve 2019 yılının 8 trendini şu şekilde özetledi; “1. Seyahat sektöründe en önemli konu kişiselleştirme Havayolu şirketi, otel, seyahat acentesi fark etmeksizin 2019 yılında da başarıya giden yol; eldeki verileri kullanarak müşteri isteklerine dair daha iyi sonuçlara nasıl ulaşılabileceğini bilmekten geçiyor. Günümüzde giderek daha fazla sayıda gezgin kişiselleştirilmiş deneyimler arıyor. Başarıya ulaşmak isteyen şirketler, gezginlerin bu tür ihtiyaçlarını tahmin edebilmeli, bu alanlarda daha önce karşılaşılan zorlukları anlayabilmeli ve mevcut verilerden, analizlerden ve iş zekasından faydalanarak bu konularda önceden önlemler almalıdır. Sektördeki bazı oyuncular, yapay zekaya ve analiz süreçlerine yaptıkları önemli yatırımlarla müşteri deneyimini ileri seviyelere taşımış olsalar da bu gelişimin müşteri yolculuğunun her aşamasına yansıdığını henüz göremiyoruz. NDC içeriği de dahil içerik zenginliğinin sürekli artması Seyahat sektörü, ticari süreçler ve teknoloji standartları konusunda NDC gibi yeni yaklaşımları benimsemeye yönelirken içerik zenginliğinde de sürekli bir artış göreceğiz. 2019, havayolu ve seyahat şirketlerinin NDC içeriği sunabilmesine ve bu içerikten yararlanabilmesine olanak sağlayacak bir dizi geliştirilmiş çözümün uygulanmasıyla birlikte NDC’nin sanayileştiği yıl olacak. Bu içerik, muhtemelen farklı iş modelleri çerçevesinde birkaç kaynaktan gelecek. Dolayısıyla seyahat işletmelerinin bu içeriğin kendi iş modelleri kapsamında nasıl yönetileceği konusunda karar verip gerekli özelleştirmeleri yapabilmeleri büyük önem taşıyor. Bol miktarda zengin içeriğe erişim, seyahat şirketlerinin gezginlere verdiği hizmetleri kişiselleştirebilmesi için gereken her şeye sahip olması anlamına geliyor. Önümüzdeki sene Amadeus’ta yaşanacak en önemli gelişmelerden biri de havayolu, otel, alternatif konaklama, demiryolu, kara ulaşımı ve destinasyon noktası içeriklerini tek bir çatı altında birleştiren Amadeus Seyahat Platformu’nun devam eden gelişimi olacak. NDC-X programımız kapsamında dünyanın dört bir yanındaki havayolu ve seyahat şirketleriyle iş birliği yaparak oluşturduğumuz NDC içeriği de bu değişim sürecinin bir parçası. İşlemlerdeki artan karmaşıklık, birleştirme, arama vekarşılaştırma gibiihtiyaçlar doğuruyor Günümüzün gezginleri, tek bir tuşla benzersiz deneyimlere ulaşabilmenin peşinde olan akıllı ve teknolojiye aşina tüketiciler. Bu gezginler, seçenekler arasında karşılaştırma yapıp kendilerine uygun olanı seçebilmek için tüm kanal ve uygulamalar üzerinde aynı seviyede seçeneğe, kişiselleştirilmiş hizmete ve tutarlılığa ulaşmak istiyorlar. Seyahat şirketlerinin, etkin bir rekabet sürdürmelerine ve talep edilen bu yolculukları sunabilmelerine olanak sağlayan doğru araçlara ihtiyaçları var. Dolayısıyla, 2019’da tüm bu içerikleri bir araya toplamak, seyahat şirketlerinin günümüz gezginlerinin talep ettiği kişiselleştirme seviyesini sağlayabilmek için tam ihtiyaç duydukları içeriği kolayca karşılaştırıp bulabilmesinin anahtarı olacak. Seyahat sektörü genelinde daha fazla iş birliği Son on yılda teknolojide yaşanan gelişmeler, tatil araştırma, rezervasyon yapma ve seyahat deneyimlerini paylaşma şeklimizi değiştirdi. Yeni teknolojiler ve bu teknolojilerin yeni kullanım şekilleri her yerde karşımıza çıkıyor. Bir adım önde olabilmek ve gezginlerin talep ve beklentilerine ayak uydurabilmek için seyahat sektörünün iş birliği içerisinde hareket etmesi gerekiyor. 2019 yılında daha fazla açık API, daha çevik ortaklıklar ve daha fazla ortak gelişim projeleri üzerinden sektörün gelişmesine şahit olacağız. Önümüzdeki dönemde bazı heyecan verici gelişmeler ve ortaklıklar yaşanacak. Y kuşağındaki iş seyahati artışları Boston Consulting Group’un tahminlerine göre 2020 yılında seyahat harcamalarının neredeyse yüzde 50’si Y kuşağı tarafından yapılacak. Bu rakamlar, bu anlamda oluşacak kâr havuzundan faydalanmak isteyen seyahat sektörü oyuncularının, Y kuşağının benzersiz seyahat ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceklerini öğrenmeleri gerektiğinin altını çiziyor. Y kuşağı, seyahat tüketiminde benzersiz bir güç odağı olmaya doğru giderken sektörün de bu kuşağın kendine has tutumlarının farkına varması gerekiyor. Bu trend, Amadeus cytric Travel & Expense gibi iş seyahati çözümlerimiz için öncelikli konulardan biri. 6. “Hem iş hem tatil” de içeren seyahat politikaları ve gezginlerin mutluluğu seyahat yöneticileri için önemli bir öncelik haline gelecek İş modelleri globalleştikçe iş seyahatleri de artmaya devam edecek. GBTA’ya göre 2022 yılı itibarıyla firmaların çalışanlarını dünyanın çeşitli yerlerine göndermek için yapacakları harcamaların 1,7 trilyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor. İş seyahatleri arttıkça “hem iş hem tatil” trendi de yükselecek ve giderek daha fazla çalışan iş seyahati ve geliştirilmiş seyahat politikalarından faydalanacak. Ayrıca iş amaçlı seyahat eden kişilerin yolculuk sırasındaki genel sağlığı, yani, sağlığı, mutlululuğu ve üretkenliği 2019’da seyahat yöneticilerinin en önemli önceliklerinden biri olacak. Üstelik bunun çok geçerli bir sebebi var. Amadeus ve Lonergan’ın 2018 Seyahat Politikası Verilerine göre, iş gezginlerinin %44’ü kötü seyahat politikaları yüzünden mevcut işlerini bırakabileceklerini ve %50’lik bir kesim de bir firmanın seyahat politikasının o firmada çalışıp çalışmama kararlarını etkileyebileceğini belirtiyor. Seyahat sektöründeki oyuncular, olası aksaklıkları gidermek için daha fazla teknoloji kullanacaklar 2019’da seyahat sektörü verimliliğin artırılması ve aksaklıkların en az indirilmesi için çeşitli alanlarda bir dizi yeni teknolojiyi uygulamaya devam edecek. Teknolojik yetkinliklerdeki gelişimler sayesinde havalimanları, havayolu şirketleri, oteller, seyahat şirketleri ve sektördeki diğer tüm oyuncular, giderek artan gezgin beklentilerini karşılayabilir hale gelecek. Sektör hem yerde hem de havada kusursuz yolcu deneyimine odaklanmayı sürdürdükçe büyük veri, süreç otomasyonu, nesnelerin interneti, entegrasyon ve uç teknolojilere yatırım da bu hareketliliğin bir parçası olacak. Akıllı şehirlerle birlikte seyahat ve turizm daha da canlanacak Gelecekteki tüketici dünyasının karmaşık ve sofistike doğasını en iyi şekilde harmanlayan trendlerden biri akıllı şehirler. Seyahatin geleceği daha kişisel ve akıllı deneyimler yaratmak üzere çok yöntemli yolculuklar ve veri kullanımıyla şekillenecek. Akıllı şehirlerle birlikte seyahat ve turizm daha da canlanacak. Bu süreç başarıyla uygulandığında gezginlerin gelecekte olmasını bekledikleri büyüleyici seyahat ve hizmet deneyimlerinin yakalanacağı görüşündeyiz. 20 yıl sonra seyahat sektörünün nasıl görüneceğini tahmin etmek zor ancak gelecek bize heyecan veriyor. GDS’den Live Travel Space’e geçiş yapmaya devam ettiğimiz bu süreçte tüm müşterilerimiz ve seyahat sektöründeki diğer oyuncularla beraber geleceğimizi inşa etmek için sabırsızlanıyoruz.

190’dan fazla ülkede yılda 1,6 milyardan fazla kişinin yerel seyahat sağlayıcılarına bağlanmasına yardımcı olan Amadeus, uzun vadede seyahatin geleceğini şekillendirmeye devam ederken 2019 yılı içinde takip edilecek sekiz seyahat trendini belirledi.

 

Global seyahat sektörü, seyahat hizmetlerinin satışı ve gezginlere sunulan hizmet şekli açısından önemli bir değişim içerisinde olduğunu belirten Amadeus Seyahat Kanalları Strateji ve Dönüşüm Direktörü Gilles Trantoul, iş ortaklarının ve herkesin daha iyi seyahatler gerçekleştirebilmeleri için seyahat trendlerini yakından takip ettiklerini söyledi ve 2019 yılının 8 trendini şu şekilde özetledi;

“1. Seyahat sektöründe en önemli konu kişiselleştirme

Havayolu şirketi, otel, seyahat acentesi fark etmeksizin 2019 yılında da başarıya giden yol; eldeki verileri kullanarak müşteri isteklerine dair daha iyi sonuçlara nasıl ulaşılabileceğini bilmekten geçiyor. Günümüzde giderek daha fazla sayıda gezgin kişiselleştirilmiş deneyimler arıyor. Başarıya ulaşmak isteyen şirketler, gezginlerin bu tür ihtiyaçlarını tahmin edebilmeli, bu alanlarda daha önce karşılaşılan zorlukları anlayabilmeli ve mevcut verilerden, analizlerden ve iş zekasından faydalanarak bu konularda önceden önlemler almalıdır. Sektördeki bazı oyuncular, yapay zekaya ve analiz süreçlerine yaptıkları önemli yatırımlarla müşteri deneyimini ileri seviyelere taşımış olsalar da bu gelişimin müşteri yolculuğunun her aşamasına yansıdığını henüz göremiyoruz.

  1. NDC içeriği de dahil içerik zenginliğinin sürekli artması

Seyahat sektörü, ticari süreçler ve teknoloji standartları konusunda NDC gibi yeni yaklaşımları benimsemeye yönelirken içerik zenginliğinde de sürekli bir artış göreceğiz. 2019, havayolu ve seyahat şirketlerinin NDC içeriği sunabilmesine ve bu içerikten yararlanabilmesine olanak sağlayacak bir dizi geliştirilmiş çözümün uygulanmasıyla birlikte NDC’nin sanayileştiği yıl olacak. Bu içerik, muhtemelen farklı iş modelleri çerçevesinde birkaç kaynaktan gelecek. Dolayısıyla seyahat işletmelerinin bu içeriğin kendi iş modelleri kapsamında nasıl yönetileceği konusunda karar verip gerekli özelleştirmeleri yapabilmeleri büyük önem taşıyor. Bol miktarda zengin içeriğe erişim, seyahat şirketlerinin gezginlere verdiği hizmetleri kişiselleştirebilmesi için gereken her şeye sahip olması anlamına geliyor.

Önümüzdeki sene Amadeus’ta yaşanacak en önemli gelişmelerden biri de havayolu, otel, alternatif konaklama, demiryolu, kara ulaşımı ve destinasyon noktası içeriklerini tek bir çatı altında birleştiren Amadeus Seyahat Platformu’nun devam eden gelişimi olacak. NDC-X programımız kapsamında dünyanın dört bir yanındaki havayolu ve seyahat şirketleriyle iş birliği yaparak oluşturduğumuz NDC içeriği de bu değişim sürecinin bir parçası.

  1. İşlemlerdeki artan karmaşıklık, birleştirme, arama vekarşılaştırma gibiihtiyaçlar doğuruyor

Günümüzün gezginleri, tek bir tuşla benzersiz deneyimlere ulaşabilmenin peşinde olan akıllı ve teknolojiye aşina tüketiciler. Bu gezginler, seçenekler arasında karşılaştırma yapıp kendilerine uygun olanı seçebilmek için tüm kanal ve uygulamalar üzerinde aynı seviyede seçeneğe, kişiselleştirilmiş hizmete ve tutarlılığa ulaşmak istiyorlar. Seyahat şirketlerinin, etkin bir rekabet sürdürmelerine ve talep edilen bu yolculukları sunabilmelerine olanak sağlayan doğru araçlara ihtiyaçları var. Dolayısıyla, 2019’da tüm bu içerikleri bir araya toplamak, seyahat şirketlerinin günümüz gezginlerinin talep ettiği kişiselleştirme seviyesini sağlayabilmek için tam ihtiyaç duydukları içeriği kolayca karşılaştırıp bulabilmesinin anahtarı olacak.

  1. Seyahat sektörü genelinde daha fazla iş birliği

Son on yılda teknolojide yaşanan gelişmeler, tatil araştırma, rezervasyon yapma ve seyahat deneyimlerini paylaşma şeklimizi değiştirdi. Yeni teknolojiler ve bu teknolojilerin yeni kullanım şekilleri her yerde karşımıza çıkıyor. Bir adım önde olabilmek ve gezginlerin talep ve beklentilerine ayak uydurabilmek için seyahat sektörünün iş birliği içerisinde hareket etmesi gerekiyor. 2019 yılında daha fazla açık API, daha çevik ortaklıklar ve daha fazla ortak gelişim projeleri üzerinden sektörün gelişmesine şahit olacağız. Önümüzdeki dönemde bazı heyecan verici gelişmeler ve ortaklıklar yaşanacak.

  1. Y kuşağındaki iş seyahati artışları

Boston Consulting Group’un tahminlerine göre 2020 yılında seyahat harcamalarının neredeyse yüzde 50’si Y kuşağı tarafından yapılacak. Bu rakamlar, bu anlamda oluşacak kâr havuzundan faydalanmak isteyen seyahat sektörü oyuncularının, Y kuşağının benzersiz seyahat ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceklerini öğrenmeleri gerektiğinin altını çiziyor. Y kuşağı, seyahat tüketiminde benzersiz bir güç odağı olmaya doğru giderken sektörün de bu kuşağın kendine has tutumlarının farkına varması gerekiyor. Bu trend, Amadeus cytric Travel & Expense gibi iş seyahati çözümlerimiz için öncelikli konulardan biri.

  1. 6. “Hem iş hem tatil” de içeren seyahat politikaları ve gezginlerin mutluluğu seyahat yöneticileri için önemli bir öncelik haline gelecek

İş modelleri globalleştikçe iş seyahatleri de artmaya devam edecek. GBTA’ya göre 2022 yılı itibarıyla firmaların çalışanlarını dünyanın çeşitli yerlerine göndermek için yapacakları harcamaların 1,7 trilyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor. İş seyahatleri arttıkça “hem iş hem tatil” trendi de yükselecek ve giderek daha fazla çalışan iş seyahati ve geliştirilmiş seyahat politikalarından faydalanacak.

Ayrıca iş amaçlı seyahat eden kişilerin yolculuk sırasındaki genel sağlığı, yani, sağlığı, mutlululuğu ve üretkenliği 2019’da seyahat yöneticilerinin en önemli önceliklerinden biri olacak. Üstelik bunun çok geçerli bir sebebi var. Amadeus ve Lonergan’ın 2018 Seyahat Politikası Verilerine göre, iş gezginlerinin %44’ü kötü seyahat politikaları yüzünden mevcut işlerini bırakabileceklerini ve %50’lik bir kesim de bir firmanın seyahat politikasının o firmada çalışıp çalışmama kararlarını etkileyebileceğini belirtiyor.

  1. Seyahat sektöründeki oyuncular, olası aksaklıkları gidermek için daha fazla teknoloji kullanacaklar

2019’da seyahat sektörü verimliliğin artırılması ve aksaklıkların en az indirilmesi için çeşitli alanlarda bir dizi yeni teknolojiyi uygulamaya devam edecek. Teknolojik yetkinliklerdeki gelişimler sayesinde havalimanları, havayolu şirketleri, oteller, seyahat şirketleri ve sektördeki diğer tüm oyuncular, giderek artan gezgin beklentilerini karşılayabilir hale gelecek. Sektör hem yerde hem de havada kusursuz yolcu deneyimine odaklanmayı sürdürdükçe büyük veri, süreç otomasyonu, nesnelerin interneti, entegrasyon ve uç teknolojilere yatırım da bu hareketliliğin bir parçası olacak.

  1. Akıllı şehirlerle birlikte seyahat ve turizm daha da canlanacak

Gelecekteki tüketici dünyasının karmaşık ve sofistike doğasını en iyi şekilde harmanlayan trendlerden biri akıllı şehirler. Seyahatin geleceği daha kişisel ve akıllı deneyimler yaratmak üzere çok yöntemli yolculuklar ve veri kullanımıyla şekillenecek. Akıllı şehirlerle birlikte seyahat ve turizm daha da canlanacak. Bu süreç başarıyla uygulandığında gezginlerin gelecekte olmasını bekledikleri büyüleyici seyahat ve hizmet deneyimlerinin yakalanacağı görüşündeyiz.

20 yıl sonra seyahat sektörünün nasıl görüneceğini tahmin etmek zor ancak gelecek bize heyecan veriyor. GDS’den Live Travel Space’e geçiş yapmaya devam ettiğimiz bu süreçte tüm müşterilerimiz ve seyahat sektöründeki diğer oyuncularla beraber geleceğimizi inşa etmek için sabırsızlanıyoruz.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2RHHVpf
via IFTTT

Türk Hava Yolları, uçak finansmanı alanında iki farklı ödüle lâyık görüldü Airline Economics Global Aviation 100 Global Leaders Ödül Töreninde “Yılın En İyi Finansmanı” ve ayrıca Global Transport Finance Ödül Töreninde de “Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı” ödüllerini teslim alan bayrak taşıyıcı havayolu, geçtiğimiz yıllarda da çokça ödüllendirilen başarılı finansman performansı ile küresel finans çevrelerinden takdir toplamayı sürdürüyor. Türk Hava Yolları, 2018 yılının Kasım ayında teslimi gerçekleşen B777-F tipi kargo uçağının 110 milyon Avro değerindeki yenilikçi ve sofistike finansmanı sayesinde, 21 Ocak’ta Dublin’de düzenlenen ‘Airline Economics Global Aviation 100 Global Leaders Ödül Töreni’nde “Yılın En İyi Finansmanı” ödülüne lâyık görüldü. Havayolunun finansman dalında lâyık görüldüğü bir diğer ödül ise, Londra’da 31 Ocak’ta gerçekleştirilen ‘Global Transport Finance Ödül Töreni’nde takdim edilen “Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı” ödülü oldu. Ödüllerle ilgili görüş beyan eden Türk Hava Yolları Genel Müdür (Mali) Yardımcısı, Murat Şeker; “Öncelikle, Airline Economics ve Global Transport Finance’e bizleri böylesi iki önemli ödüle lâyık gördükleri için Türk Hava Yolları ailesi adına teşekkür etmek istiyorum. Uçak finansmanı alanında özellikle de son yıllarda çizdiğimiz yükselen grafiği, bu ödüllerle taçlandırmış olmak bizim için büyük mutluluk. Çok kez ödüllendirilen bu yönlü performansımızı daha da iyileştirmek adına çalışmalarımızı bilfiil sürdürürken, Türk Hava Yolları’nın yükselen küresel itibarına ve marka değerine bu noktada da ivme kazandırıyor olmaktan gurur duyuyoruz.” dedi. Finansman yapısı, Türk Hava Yolları’nın büyük finansörlerinden ve Fransa’nın en büyük bankalarından biri olan Credit Agricole CIB tarafından aranje edilerek, vergi avantajlarının kullanılmasıyla birlikte, Çin’in en büyük bankalarından birinin iştiraki olan ICBC Financial Leasing Co., Ltd. tarafından sağlanan rekabetçi kredi sayesinde söz konusu uçağın düşük maliyetle finanse edilmesi sağlandı. İlk kez 2016 yılında girmiş olduğu Çin finansman piyasasında istikrarlı bir büyüme ile toplamda 1.3 milyar USD tutarında finansman gerçekleştiren Türk Hava Yolları, 2019 yılında teslim alınacak 750 milyon USD değerindeki 14 uçağın finansmanını da yine Çin banka ve leasing şirketleri ile gerçekleştirecek.             Bayrak taşıyıcı marka, 2008 yılından beri uygulamaya aldığı yenilikçi ve türünün tek örneği olan finansman modelleri ile ‘Jane’s Transport Finance’, ‘Global Transport Finance’, ‘Airline Economics’, ‘Airfinance Journal’ ve ‘Bonds, Loans & Sukuk Turkey’ gibi dünyaca ünlü kuruluşlar tarafından her yıl farklı finansman ödüllerine lâyık görüldü. Türk Hava Yolları son 10 yılda gerçekleştirdiği 15 milyar USD tutarındaki finansmanlarında toplamda 23 uluslararası finansman ödülü kazanarak, bu alanda da başarısını zirveye taşıdı. Geçmiş Ödüller; 2018 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi Ulaştırma ve Taşımacılık Finansmanı 2017 Airfinance Journal – Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı 2017 Global Transport Finance – Yılın Özgün Finansmanı 2017 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi İhracat Kredili Finansmanı 2017 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi Ulaştırma ve Taşımacılık Finansmanı 2017 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi Yapılandırılmış Finansmanı 2016 Airfinance Journal – Yılın En İyi Sermaye Piyasası Finansmanı 2016 Airfinance Journal – Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı 2016 Airline Economics – Avrupa Çapında Yılın En İyi Finansmanı 2016 Airline Economics – Yılın En İyi Finansmanı 2015 Airfinance Journal – Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı 2015 Airfinance Journal – Yılın En İyi Yedek Motor Finansmanı 2015 Global Transport Finance – Avrupa Çapında Yılın En İyi Sermaye Piyasası Finansmanı 2015 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi İhracat Kredili Finansmanı 2014 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi Yapılandırılmış Finansmanı 2013 Airfinance Journal – Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı 2013 Global Transport Finance – Avrupa Çapında Yılın En İyi Finansmanı 2012 Airfinance Journal – Yılın En İyi Havayolu 2011 Jane’s Transport Finance – Orta Doğu Çapında Yılın En İyi Kredili Finansmanı 2008 Jane’s Transport Finance – Avrupa Çapında Yılın En İyi Kredili Finansmanı 2008 Airfinance Journal – Avrupa Çapında Yılın En İyi Finansmanı Yenilikler;   İlk BALTHAZAR garantili Fransız vergi kalkanlı finansman (2019)   İlk AFIC garantili İtalyan vergi kalkanlı finansman (2018)   İlk SACE garantili Fransız vergi kalkanlı finansman (2018)   İlk AFIC garantili Fransız vergi kalkanlı finansman (2017)   İlk US Ex-Im garantili Fransız vergi kalkanlı finansman (2015)   İlk Japon Yeni EETC Jolco ihracı (2015)   İlk US Ex-Im garantili Japon Yeni bonoya çevrilebilir yedek motor tahvili (2014)   İlk Japon Yeni EECA garantili İtalyan vergi kalkanlı finansman (2014)   İlk US Ex-Im garantili Japon Yeni bonoya çevrilebilir tahvil (2013)   İlk EECA garantili Jolco finansmanı (2011)   Türk Hava Yolları A.O. Basın Müşavirliği    

Airline Economics Global Aviation 100 Global Leaders Ödül Töreninde “Yılın En İyi Finansmanı” ve ayrıca Global Transport Finance Ödül Töreninde de “Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı” ödüllerini teslim alan bayrak taşıyıcı havayolu, geçtiğimiz yıllarda da çokça ödüllendirilen başarılı finansman performansı ile küresel finans çevrelerinden takdir toplamayı sürdürüyor.

Türk Hava Yolları, 2018 yılının Kasım ayında teslimi gerçekleşen B777-F tipi kargo uçağının 110 milyon Avro değerindeki yenilikçi ve sofistike finansmanı sayesinde, 21 Ocak’ta Dublin’de düzenlenen ‘Airline Economics Global Aviation 100 Global Leaders Ödül Töreni’nde “Yılın En İyi Finansmanı” ödülüne lâyık görüldü.

Havayolunun finansman dalında lâyık görüldüğü bir diğer ödül ise, Londra’da 31 Ocak’ta gerçekleştirilen ‘Global Transport Finance Ödül Töreni’nde takdim edilen “Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı” ödülü oldu.

Ödüllerle ilgili görüş beyan eden Türk Hava Yolları Genel Müdür (Mali) Yardımcısı, Murat Şeker“Öncelikle, Airline Economics ve Global Transport Finance’e bizleri böylesi iki önemli ödüle lâyık gördükleri için Türk Hava Yolları ailesi adına teşekkür etmek istiyorum. Uçak finansmanı alanında özellikle de son yıllarda çizdiğimiz yükselen grafiği, bu ödüllerle taçlandırmış olmak bizim için büyük mutluluk. Çok kez ödüllendirilen bu yönlü performansımızı daha da iyileştirmek adına çalışmalarımızı bilfiil sürdürürken, Türk Hava Yolları’nın yükselen küresel itibarına ve marka değerine bu noktada da ivme kazandırıyor olmaktan gurur duyuyoruz.” dedi.

Finansman yapısı, Türk Hava Yolları’nın büyük finansörlerinden ve Fransa’nın en büyük bankalarından biri olan Credit Agricole CIB tarafından aranje edilerek, vergi avantajlarının kullanılmasıyla birlikte, Çin’in en büyük bankalarından birinin iştiraki olan ICBC Financial Leasing Co., Ltd. tarafından sağlanan rekabetçi kredi sayesinde söz konusu uçağın düşük maliyetle finanse edilmesi sağlandı. İlk kez 2016 yılında girmiş olduğu Çin finansman piyasasında istikrarlı bir büyüme ile toplamda 1.3 milyar USD tutarında finansman gerçekleştiren Türk Hava Yolları, 2019 yılında teslim alınacak 750 milyon USD değerindeki 14 uçağın finansmanını da yine Çin banka ve leasing şirketleri ile gerçekleştirecek.

            Bayrak taşıyıcı marka, 2008 yılından beri uygulamaya aldığı yenilikçi ve türünün tek örneği olan finansman modelleri ile ‘Jane’s Transport Finance’, ‘Global Transport Finance’, ‘Airline Economics’, ‘Airfinance Journal’ ve ‘Bonds, Loans & Sukuk Turkey’ gibi dünyaca ünlü kuruluşlar tarafından her yıl farklı finansman ödüllerine lâyık görüldü. Türk Hava Yolları son 10 yılda gerçekleştirdiği 15 milyar USD tutarındaki finansmanlarında toplamda 23 uluslararası finansman ödülü kazanarak, bu alanda da başarısını zirveye taşıdı.

Geçmiş Ödüller;

  1. 2018 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi Ulaştırma ve Taşımacılık Finansmanı
  2. 2017 Airfinance Journal – Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı
  3. 2017 Global Transport Finance – Yılın Özgün Finansmanı
  4. 2017 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi İhracat Kredili Finansmanı
  5. 2017 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi Ulaştırma ve Taşımacılık Finansmanı
  6. 2017 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi Yapılandırılmış Finansmanı
  7. 2016 Airfinance Journal – Yılın En İyi Sermaye Piyasası Finansmanı
  8. 2016 Airfinance Journal – Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı
  9. 2016 Airline Economics – Avrupa Çapında Yılın En İyi Finansmanı
  10. 2016 Airline Economics – Yılın En İyi Finansmanı
  11. 2015 Airfinance Journal – Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı
  12. 2015 Airfinance Journal – Yılın En İyi Yedek Motor Finansmanı
  13. 2015 Global Transport Finance – Avrupa Çapında Yılın En İyi Sermaye Piyasası Finansmanı
  14. 2015 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi İhracat Kredili Finansmanı
  15. 2014 Bonds, Loans & Sukuk Turkey – Yılın En İyi Yapılandırılmış Finansmanı
  16. 2013 Airfinance Journal – Yılın En İyi Vergi Kalkanlı Finansmanı
  17. 2013 Global Transport Finance – Avrupa Çapında Yılın En İyi Finansmanı
  18. 2012 Airfinance Journal – Yılın En İyi Havayolu
  19. 2011 Jane’s Transport Finance – Orta Doğu Çapında Yılın En İyi Kredili Finansmanı
  20. 2008 Jane’s Transport Finance – Avrupa Çapında Yılın En İyi Kredili Finansmanı
  21. 2008 Airfinance Journal – Avrupa Çapında Yılın En İyi Finansmanı

Yenilikler;

  •   İlk BALTHAZAR garantili Fransız vergi kalkanlı finansman (2019)
  •   İlk AFIC garantili İtalyan vergi kalkanlı finansman (2018)
  •   İlk SACE garantili Fransız vergi kalkanlı finansman (2018)
  •   İlk AFIC garantili Fransız vergi kalkanlı finansman (2017)
  •   İlk US Ex-Im garantili Fransız vergi kalkanlı finansman (2015)
  •   İlk Japon Yeni EETC Jolco ihracı (2015)
  •   İlk US Ex-Im garantili Japon Yeni bonoya çevrilebilir yedek motor tahvili (2014)
  •   İlk Japon Yeni EECA garantili İtalyan vergi kalkanlı finansman (2014)
  •   İlk US Ex-Im garantili Japon Yeni bonoya çevrilebilir tahvil (2013)
  •   İlk EECA garantili Jolco finansmanı (2011)

 

Türk Hava Yolları A.O.

Basın Müşavirliği

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2SBurjm
via IFTTT

İstanbul Havalimanı’ndan ilk hava kargo taşımaları gerçekleştirildi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2TATjoR

İstanbul Havalimanı’ndan ilk hava kargo taşımaları gerçekleştirildi Turkish Cargo, İstanbul Havalimanı’ndan ilk hava kargo taşımalarını gerçekleştirdi Dünyanın en hızlı büyüyen hava kargo markası Turkish Cargo, İstanbul Havalimanı’ndan ilk yurt içi ve yurt dışı hava kargo gönderimi olarak tarihe geçen taşımalarında Türk Bayrağımızı, Ankara ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gönderdi. İstanbul Havalimanı’ndan 4 Şubat tarihinde gerçekleşen ilk ticari yurt içi kargo taşıması, TK 2124 sayılı sefer ile Ankara’ya yapıldı. Aynı gün gerçekleşen ilk yurt dışı kargo gönderimi ise TK 0978 sayılı sefer ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gerçekleşti. Turkish Cargo 2 Mart tarihi itibarıyla, yolcu uçaklarının kargo kapasitesi kullanılarak gerçekleştirilen taşımaları İstanbul Havalimanı’ndan icra ederken, filosunda yer alan kargo uçaklarıyla yapacağı taşımaları ise Atatürk Havalimanı’ndan düzenlemeye devam ediyor olacak. Yaptığı yatırımlar ve gelişen filosuyla hava kargo sektörünün en büyük beş markasından biri olma yolunda, hedeflerine emin adımlarla ilerleyen Turkish Cargo, İstanbul Havalimanı’ndaki 6 Milyon ton kargo taşıma kapasiteli Mega Hub’ının faaliyete geçmesi ile birlikte tüm operasyonlarını buraya taşıyacak.

Turkish Cargo, İstanbul Havalimanı’ndan ilk hava kargo taşımalarını gerçekleştirdi

Dünyanın en hızlı büyüyen hava kargo markası Turkish Cargo, İstanbul Havalimanı’ndan ilk yurt içi ve yurt dışı hava kargo gönderimi olarak tarihe geçen taşımalarında Türk Bayrağımızı, Ankara ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gönderdi.

İstanbul Havalimanı’ndan 4 Şubat tarihinde gerçekleşen ilk ticari yurt içi kargo taşıması, TK 2124 sayılı sefer ile Ankara’ya yapıldı. Aynı gün gerçekleşen ilk yurt dışı kargo gönderimi ise TK 0978 sayılı sefer ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gerçekleşti.

Turkish Cargo 2 Mart tarihi itibarıyla, yolcu uçaklarının kargo kapasitesi kullanılarak gerçekleştirilen taşımaları İstanbul Havalimanı’ndan icra ederken, filosunda yer alan kargo uçaklarıyla yapacağı taşımaları ise Atatürk Havalimanı’ndan düzenlemeye devam ediyor olacak.

Yaptığı yatırımlar ve gelişen filosuyla hava kargo sektörünün en büyük beş markasından biri olma yolunda, hedeflerine emin adımlarla ilerleyen Turkish Cargo, İstanbul Havalimanı’ndaki 6 Milyon ton kargo taşıma kapasiteli Mega Hub’ının faaliyete geçmesi ile birlikte tüm operasyonlarını buraya taşıyacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2TATjoR
via IFTTT

6 Şubat 2019 Çarşamba

Boeing, Süpersonik Yolculuğu Hızlandırmak için Aerion ile Ortaklık Kuruyor Aerion’ın AS2’si pazardaki ilk süpersonik business jet olacak. Anlaşma çerçevesinde Boeing, teknoloji gelişimi ve uçak tasarımında ivmeyi artırmak, süpersonik hava yolculuğuna yeni pazarlar oluşturmak için Aerion’a ciddi bir yatırım yapacak. Boeing, merkezi ABD’nin Nevada eyaletinin Reno şehrinde bulunan yeni nesil süpersonik uçaklar alanında öncü Aerion Şirketi ile ortaklık kurduğunu açıkladı. Boeing, Aerion’un AS2 süpersonik business jetinin pazara sunulmasında, teknik, üretim ve test uçuşu desteğinin yanı sıra dikey stratejik içerik sağlayacak. AS2, 1.4 mach veya saatte yaklaşık 1.000 mil hıza kadar uçmak üzere tasarlandı. Mevcut business jetlerden yüzde 70 daha hızlı uçabilen AS2, çevre performans hedeflerini karşılamanın yanı sıra, denizaşırı bir uçuşta yaklaşık üç saat kazandıracak. Uçağın ilk uçuşunun 2023 yılında gerçekleştirilmesi planlanıyor. Boeing NeXt Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Steve Nordlund, “Boeing, çok güvenli ve verimli bir şekilde dünyayı hiç olmadığı kadar hızlı birbirine bağlayan bir dönüşüme öncülük ediyor. AS2, süpersonik teknolojiyi daha da olgunlaştırmak adına stratejik ve disiplinli çok önemli öncü bir yatırım. Aerion’un süpersonik uzmanlığı ile Boeing’in küresel sanayi ölçeğini ve ticari havacılık tecrübesini birleştiren bu ortaklık sayesinde, süpersonik uçuşun sürdürülebilir geleceğini inşa etmek için uygun bir ekibe sahibiz.” dedi. 2003 yılında süpersonik uçaklar için daha verimli yeni aerodinamik teknolojiler geliştirmek üzere kurulan Aerion, 2014 yılında yolcu business jet tasarımı AS2 12’yi tanıttı. 2018 yılında AS2’nin GE Affinity motor tasarımını tanıttı. Aerion Yönetim Kurulu Başkanı, Başkan ve CEO’su Tom Vice, “AS2, mevzuata uygun ve verimli süpersonik uçuşun geleceği için bir başlangıç noktasıdır. Boeing’le birlikte, insanlığın üretkenliğini ve potansiyelini geliştirmek için çok büyük olanaklar barındıran daha hızlı ve daha bağlantılı bir gelecek yaratıyoruz.” dedi. Boeing NeXt, yeni bir yolculuk ekosisteminin sorumlu uygulanmasına öncülük etmek adına sanayi ortakları ve düzenleyici kuruluşlarla birlikte çalışıyor. Departmanın portföyünde, kentsel, bölgesel ve küresel yolculuğun geleceğini şekillendirecek olan prototip üretme faaliyet ve programları yer alıyor. Bu programların arasında otonom hava araçları ve yolcu taşıyabilen hipersonik uçaklar bulunuyor. Boeing Hakkında Dünyanın önde gelen havacılık ve uzay şirketi olan Boeing, ticari ve askeri uçak üretimi birlikte değerlendirildiğinde dünyanın en büyük uçak üreticisidir. Boeing, ayrıca helikopter, elektronik ve savunma sistemleri, füzeler, uydular, fırlatma araçları ve ileri bilgi ve muhabere sistemleri tasarlamakta ve üretmektedir. NASA’nın ana servis sağlayıcılarından biri olarak Boeing, Uluslararası Uzay İstasyonu’nun ana yüklenicisidir. Şirket, aynı zamanda birçok askeri ve ticari havayolu destek hizmeti de sunmaktadır. Boeing, 150 ülkedeki müşterisine ürün ve destek hizmeti sağlamakta olup, Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) en büyük ihracatçılarından biridir.

  • Aerion’ın AS2’si pazardaki ilk süpersonik business jet olacak.
  • Anlaşma çerçevesinde Boeing, teknoloji gelişimi ve uçak tasarımında ivmeyi artırmak, süpersonik hava yolculuğuna yeni pazarlar oluşturmak için Aerion’a ciddi bir yatırım yapacak.

Boeing, merkezi ABD’nin Nevada eyaletinin Reno şehrinde bulunan yeni nesil süpersonik uçaklar alanında öncü Aerion Şirketi ile ortaklık kurduğunu açıkladı. Boeing, Aerion’un AS2 süpersonik business jetinin pazara sunulmasında, teknik, üretim ve test uçuşu desteğinin yanı sıra dikey stratejik içerik sağlayacak. AS2, 1.4 mach veya saatte yaklaşık 1.000 mil hıza kadar uçmak üzere tasarlandı. Mevcut business jetlerden yüzde 70 daha hızlı uçabilen AS2, çevre performans hedeflerini karşılamanın yanı sıra, denizaşırı bir uçuşta yaklaşık üç saat kazandıracak. Uçağın ilk uçuşunun 2023 yılında gerçekleştirilmesi planlanıyor.

Boeing NeXt Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Steve Nordlund, “Boeing, çok güvenli ve verimli bir şekilde dünyayı hiç olmadığı kadar hızlı birbirine bağlayan bir dönüşüme öncülük ediyor. AS2, süpersonik teknolojiyi daha da olgunlaştırmak adına stratejik ve disiplinli çok önemli öncü bir yatırım. Aerion’un süpersonik uzmanlığı ile Boeing’in küresel sanayi ölçeğini ve ticari havacılık tecrübesini birleştiren bu ortaklık sayesinde, süpersonik uçuşun sürdürülebilir geleceğini inşa etmek için uygun bir ekibe sahibiz.” dedi.

2003 yılında süpersonik uçaklar için daha verimli yeni aerodinamik teknolojiler geliştirmek üzere kurulan Aerion, 2014 yılında yolcu business jet tasarımı AS2 12’yi tanıttı. 2018 yılında AS2’nin GE Affinity motor tasarımını tanıttı.

Aerion Yönetim Kurulu Başkanı, Başkan ve CEO’su Tom Vice, “AS2, mevzuata uygun ve verimli süpersonik uçuşun geleceği için bir başlangıç noktasıdır. Boeing’le birlikte, insanlığın üretkenliğini ve potansiyelini geliştirmek için çok büyük olanaklar barındıran daha hızlı ve daha bağlantılı bir gelecek yaratıyoruz.” dedi.

Boeing NeXt, yeni bir yolculuk ekosisteminin sorumlu uygulanmasına öncülük etmek adına sanayi ortakları ve düzenleyici kuruluşlarla birlikte çalışıyor. Departmanın portföyünde, kentsel, bölgesel ve küresel yolculuğun geleceğini şekillendirecek olan prototip üretme faaliyet ve programları yer alıyor. Bu programların arasında otonom hava araçları ve yolcu taşıyabilen hipersonik uçaklar bulunuyor.

Boeing Hakkında

Dünyanın önde gelen havacılık ve uzay şirketi olan Boeing, ticari ve askeri uçak üretimi birlikte değerlendirildiğinde dünyanın en büyük uçak üreticisidir. Boeing, ayrıca helikopter, elektronik ve savunma sistemleri, füzeler, uydular, fırlatma araçları ve ileri bilgi ve muhabere sistemleri tasarlamakta ve üretmektedir. NASA’nın ana servis sağlayıcılarından biri olarak Boeing, Uluslararası Uzay İstasyonu’nun ana yüklenicisidir. Şirket, aynı zamanda birçok askeri ve ticari havayolu destek hizmeti de sunmaktadır. Boeing, 150 ülkedeki müşterisine ürün ve destek hizmeti sağlamakta olup, Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) en büyük ihracatçılarından biridir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2WLsfoU
via IFTTT