5 Şubat 2019 Salı

Germania Havayolları iflas etti Germania Hava Yolları, gece yarısı saat 02.00’de iflasını verdi. Sabah uçağına bilet alan yolcular ise havaalanlarında kaldı. Şirket, çalışanlarının da ocak ayı maaşlarını ödeyememişti. Berlin merkezli Alman hava yolu şirketi Germania iflas başvurusunda bulundu ve tüm uçuşlarını iptal etti. Filosunda 37 uçakla hizmet veren Germania Airlines, ağırlıklı olarak Akdeniz, Kuzey Afrika ve Orta Doğu’daki tatil rotalarına uçuş yapıyor. Germania, son raporlara göre yılda 4 milyon civarında yolcu taşıyor. Germania İdari Direktörü Karsten Balke, yaptığı açıklamada, “Maalesef şirketin kısa vadeli likidite ihtiyacını karşılamak için finansman çabalarımız başarısız oldu. Bundan büyük üzüntü duyuyoruz ve iflas başvurusunda başka çaremiz kalmadı.” dedi. Alman havayolu şirketi iflasa giden yolda nakit sıkışıklığının nedeni olarak öngörülemeyen gelişmelere atıfta bulundu. Dolar karşısında değer kaybeden euro ile eş zamanlı olarak uçak yakıtı fiyatlarındaki ani artış da iflas başvurusundaki faktörler arasında gösterildi. Geçen yıl Türkiye’deki uçuş noktalarını da artırmıştı. Almanya ve İsviçre’den Türkiye’ye uçan Germania uçakları, Bremen, Düsseldorf, Berlin-Tegel, Berlin-Schönefeld, Düsseldorf, Friedrichshafen, Münih, Münster/Osnabrück, Nürnberg, Rostock-Laage, Erfurt-Weimar, Dresden ve Zürih’ten Türkiye’nin birçok havalimanına yolcu taşıyordu. Germania has filed for insolvency. Flight operations are terminated. Further information: https://t.co/gWgJh3szr1 — Germania (@flygermania) February 5, 2019

Germania Hava Yolları, gece yarısı saat 02.00’de iflasını verdi. Sabah uçağına bilet alan yolcular ise havaalanlarında kaldı. Şirket, çalışanlarının da ocak ayı maaşlarını ödeyememişti.

Berlin merkezli Alman hava yolu şirketi Germania iflas başvurusunda bulundu ve tüm uçuşlarını iptal etti.

Filosunda 37 uçakla hizmet veren Germania Airlines, ağırlıklı olarak Akdeniz, Kuzey Afrika ve Orta Doğu’daki tatil rotalarına uçuş yapıyor. Germania, son raporlara göre yılda 4 milyon civarında yolcu taşıyor.

Germania İdari Direktörü Karsten Balke, yaptığı açıklamada, “Maalesef şirketin kısa vadeli likidite ihtiyacını karşılamak için finansman çabalarımız başarısız oldu. Bundan büyük üzüntü duyuyoruz ve iflas başvurusunda başka çaremiz kalmadı.” dedi.

Alman havayolu şirketi iflasa giden yolda nakit sıkışıklığının nedeni olarak öngörülemeyen gelişmelere atıfta bulundu. Dolar karşısında değer kaybeden euro ile eş zamanlı olarak uçak yakıtı fiyatlarındaki ani artış da iflas başvurusundaki faktörler arasında gösterildi.

Geçen yıl Türkiye’deki uçuş noktalarını da artırmıştı. Almanya ve İsviçre’den Türkiye’ye uçan Germania uçakları, Bremen, Düsseldorf, Berlin-Tegel, Berlin-Schönefeld, Düsseldorf, Friedrichshafen, Münih, Münster/Osnabrück, Nürnberg, Rostock-Laage, Erfurt-Weimar, Dresden ve Zürih’ten Türkiye’nin birçok havalimanına yolcu taşıyordu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2WLmKGP
via IFTTT

4 Şubat 2019 Pazartesi

THY’de iş imkanı! Başvurular başladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2DUFe09

THY’de iş imkanı! Başvurular başladı Türkiye’nin Bayrak Taşıyıcı Havayolu Markası Olan Türk Hava Yolları ile Kariyerinde TaKe-off için Hazır Mısın? TK TaKe-off Nedir? Havacılık sektörünün rekabetçi, hızlı gelişen, eğlenceli dünyasının kapılarını aralayacak, Türk Hava Yolları’nda yeni işine ilk adımı atabilmeni sağlayacak bir yetenek programı! Kimler Başvurabilir? Üniversitelerin lisans son sınıf, yeni mezun* veya yüksek lisans öğrencileri,** *Yeni mezunlar için lisans mezuniyet tarihi üzerinden 2 yıl geçmemesi gereklidir. **Yüksek lisans öğrencileri için lisans mezuniyet tarihi üzerinden 3 yıl geçmemesi gereklidir. İyi derecede İngilizce bilenler, Gelişimine önem veren, yeni ve uygulanabilir fikirler üretebilen, takım çalışmasına yatkın olan herkes başvurabilir. Çalışma Alanları Dünyada en fazla noktaya uçan havayolu firması olan Türk Hava Yolları TaKe-off programıyla kariyerine başlamak isteyenlere birbirinden farklı alanlarda çalışma imkânları sunuyor. İşte, TaKe-off yapabileceğin alanlar; İnsan Kaynakları ve Destek Üniteleri, Kalite & Teknik, Mali, Operasyon, Planlama, Pazarlama & Satış, Turkish Cargo, Yatırım & Anlaşmalar Fırsatlar Türk Hava Yolları, çalışanlarına önemli sosyal olanaklar sağlar. Geniş bir bölgeye yayılmış servis ağı, yemek, özel sağlık sigortası, çalışan aileleri için sunulan özel sağlık sigortası indirimleri, doğum, emzirme, ölüm, evlenme yardımları, çocuklu kadın çalışanlar için kreş imkânı ya da yardımı, ücretsiz ve indirimli yurt içi/yurt dışı uçuş imkânları, vize kolaylığı, tüm dünyada anlaşmalı konaklama olanakları söz konusu hizmetler arasında yer alır. https://careers.turkishairlines.com/   Beraber uçalım mı? Üniversitelerin son sınıf öğrencileri ve yeni mezun olan arkadaşlar, beraber “Take Off” yapalım mı? Gelin bu ailenin bir üyesi olun. Başvuru 4 Nisan’a kadar.https://t.co/r1i0Ivzh5r pic.twitter.com/dAACUMyv0u — Bilal EKŞİ (@BilalEksiTHY) February 2, 2019

Türkiye’nin Bayrak Taşıyıcı Havayolu Markası Olan Türk Hava Yolları ile Kariyerinde TaKe-off için Hazır Mısın?

TK TaKe-off Nedir?

Havacılık sektörünün rekabetçi, hızlı gelişen, eğlenceli dünyasının kapılarını aralayacak, Türk Hava Yolları’nda yeni işine ilk adımı atabilmeni sağlayacak bir yetenek programı!

Kimler Başvurabilir?

  • Üniversitelerin lisans son sınıf, yeni mezun* veya yüksek lisans öğrencileri,**
    *Yeni mezunlar için lisans mezuniyet tarihi üzerinden 2 yıl geçmemesi gereklidir.
    **Yüksek lisans öğrencileri için lisans mezuniyet tarihi üzerinden 3 yıl geçmemesi gereklidir.
  • İyi derecede İngilizce bilenler,
  • Gelişimine önem veren, yeni ve uygulanabilir fikirler üretebilen, takım çalışmasına yatkın olan herkes başvurabilir.

Çalışma Alanları

Dünyada en fazla noktaya uçan havayolu firması olan Türk Hava Yolları TaKe-off programıyla kariyerine başlamak isteyenlere birbirinden farklı alanlarda çalışma imkânları sunuyor.
İşte, TaKe-off yapabileceğin alanlar;

  • İnsan Kaynakları ve Destek Üniteleri,
  • Kalite & Teknik,
  • Mali,
  • Operasyon,
  • Planlama,
  • Pazarlama & Satış,
  • Turkish Cargo,
  • Yatırım & Anlaşmalar

Fırsatlar

Türk Hava Yolları, çalışanlarına önemli sosyal olanaklar sağlar. Geniş bir bölgeye yayılmış servis ağı, yemek, özel sağlık sigortası, çalışan aileleri için sunulan özel sağlık sigortası indirimleri, doğum, emzirme, ölüm, evlenme yardımları, çocuklu kadın çalışanlar için kreş imkânı ya da yardımı, ücretsiz ve indirimli yurt içi/yurt dışı uçuş imkânları, vize kolaylığı, tüm dünyada anlaşmalı konaklama olanakları söz konusu hizmetler arasında yer alır.

https://careers.turkishairlines.com/

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2DUFe09
via IFTTT

Türk Hava Yolları’nın İstanbul Havalimanı’na Yolculuğu Ridley Scott’ın Kısa Filmi ile Super Bowl’da Başlıyor Türk Hava Yolları’nın İstanbul Havalimanı’na Yolculuğu Ridley Scott’ın Kısa Filmi ile Super Bowl’da Başlıyor   Türk Hava Yolları’nın dünyaca ünlü İngiliz yönetmen ve yapımcı Ridley Scott ile çektiği, coğrafi konumu ve medeniyet birikimi ile dünyada eşi benzeri olmayan İstanbul’un ikonik simgeleri arasında geçen sürükleyici bir kovalamacayı anlatan “YOLCULUK” isimli kısa filminin 30 saniyelik versiyonu, 3 Şubat’ta dünyanın en çok izlenen spor etkinliği olan Super Bowl’da izleyiciler ile buluştu. Reklam filminin 6 dakikalık sinematik kısa film versiyonu ise, Super Bowl ile eş zamanlı olarak havayolunun YouTube kanalından yayınlandı. Ünlü markaların yeni reklam filmlerinin ilk kez izleyicileri ile buluştuğu Super Bowl’a reklam veren ilk Türk markası olan Türk Hava Yolları, 2016’dan beri ilham verici reklam filmleri ile bu organizasyonda yer alıyor. Türk Hava Yolları, ilk kez 2016 yılında Ben Affleck’in başrolünü oynadığı Batman v Superman, 2017’de Morgan Freeman’ın izleyiciyi dünyayı keşfetmeye çağırdığı “Dünya Daha Büyük, Keşfet”, 2018’de ise Dr. Öz’ün dünyanın güzelliklerini keşfettiği “Beş Duyu” kampanyası ile Super Bowl’da yer aldı. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı, M. İlker Aycı; “Pazar günü Super Bowl’u izlediklerinde filmdeki nefes kesici İstanbul manzaraları ile karşılaşan herkesi, dünyayı bizimle keşfetmeye ve yeni evimiz olan İstanbul Havalimanı’nda Türk misafirperverliğini deneyimlemeye davet ediyoruz.” dedi. Ridley Scott ise: “İstanbul denizle içiçe olan mükemmel coğrafi yapısı ile  hakkında bir hikaye yaratmak için ilham veren bir şehir. İstanbul, benim hikayeme de çok güçlü bir arka plan oluşturarak, ana karakterleri heyecan verici ve olağanüstü bir şekilde birleştirdi. Tıpkı yüzyıllardır birçok medeniyete tecrübe ettirdiği gibi…” dedi. Avrupa ile Asya’yı birleştiren İstanbul’u havacılığın yeni merkezi olarak ele alan “YOLCULUK” filminde 500 aktör ve aktrist görev alırken, İstanbul Havalimanı’nda çekilen sahnelerde ise 250 oyuncu görev aldı. İstanbul Havalimanı’nda geçen sahneler ayrıca Türk Hava Yolları’nın yeni kabin kıyafetleri ve yeni uçak içi kabin tasarımlarını da izleyici ile buluşturuyor. Blade Runner 2049 filmindeki rolüyle tanınan Sylvia Hoeks’in başrolde yer aldığı filmde kendisine ünlü oyuncu Aure Atika eşlik ediyor. Çırağan Sarayı, Şerefiye Sarnıcı, Ortaköy Meydanı ve İstanbul Havalimanı gibi İstanbul’un ikonik simgeleri arasında geçen ve dört günde çekimleri tamamlanan film, Ridley Scott’ın diğer eserlerine atıflar da içeriyor. 6 dakikalık sinematik kısa filme ve Scott’ın kendi anlatımıyla tüm süreci detaylarıyla ortaya koyan kamera arkası çekimlerine ek olarak filmin dört ayrı versiyonu da bulunuyor. Yaratık (1979), Bıçak Sırtı (1982), Thelma ve Louise (1991) ve Gladyatör (2000) gibi klasikleşmiş filmleriyle tanınan Ridley Scott, Türk Hava Yolları için çektiği kısa film ile 15 yıl aradan sonra ilk defa bir reklam filminde yönetmenlik yapmış oldu. Akademi Ödülleri’nde dört adaylığı bulunan ünlü İngiliz yönetmenin, aralarında dünyaca ünlü ticari firmalar için tasarlanmış ve yayınlandıkları dönemde ses getirmiş projelerin de bulunduğu yaklaşık 2700 reklam filmi bulunuyor. Geçtiğimiz yıllarda yıldız sporcular Lionel Messi ve Kobe Bryant ile ünlü aktörler Morgan Freeman ve Kevin Costner gibi kamuoyunda geniş yankı bulan iş birliklerine imza atmış olan Türk Hava Yolları’nın İstanbul’u anlatan yeni kısa filmine https://www.youtube.com/watch?v=C5CbPzfzhnw linki üzerinden ulaşılabilir.

Türk Hava Yolları’nın İstanbul Havalimanı’na Yolculuğu Ridley Scott’ın Kısa Filmi ile Super Bowl’da Başlıyor

 

Türk Hava Yolları’nın dünyaca ünlü İngiliz yönetmen ve yapımcı Ridley Scott ile çektiği, coğrafi konumu ve medeniyet birikimi ile dünyada eşi benzeri olmayan İstanbul’un ikonik simgeleri arasında geçen sürükleyici bir kovalamacayı anlatan “YOLCULUK” isimli kısa filminin 30 saniyelik versiyonu, 3 Şubat’ta dünyanın en çok izlenen spor etkinliği olan Super Bowl’da izleyiciler ile buluştu. Reklam filminin 6 dakikalık sinematik kısa film versiyonu ise, Super Bowl ile eş zamanlı olarak havayolunun YouTube kanalından yayınlandı.

Ünlü markaların yeni reklam filmlerinin ilk kez izleyicileri ile buluştuğu Super Bowl’a reklam veren ilk Türk markası olan Türk Hava Yolları, 2016’dan beri ilham verici reklam filmleri ile bu organizasyonda yer alıyor. Türk Hava Yolları, ilk kez 2016 yılında Ben Affleck’in başrolünü oynadığı Batman v Superman, 2017’de Morgan Freeman’ın izleyiciyi dünyayı keşfetmeye çağırdığı “Dünya Daha Büyük, Keşfet”, 2018’de ise Dr. Öz’ün dünyanın güzelliklerini keşfettiği “Beş Duyu” kampanyası ile Super Bowl’da yer aldı.

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı, M. İlker Aycı; “Pazar günü Super Bowl’u izlediklerinde filmdeki nefes kesici İstanbul manzaraları ile karşılaşan herkesi, dünyayı bizimle keşfetmeye ve yeni evimiz olan İstanbul Havalimanı’nda Türk misafirperverliğini deneyimlemeye davet ediyoruz.” dedi.

Ridley Scott ise: “İstanbul denizle içiçe olan mükemmel coğrafi yapısı ile  hakkında bir hikaye yaratmak için ilham veren bir şehir. İstanbul, benim hikayeme de çok güçlü bir arka plan oluşturarak, ana karakterleri heyecan verici ve olağanüstü bir şekilde birleştirdi. Tıpkı yüzyıllardır birçok medeniyete tecrübe ettirdiği gibi…” dedi.

Avrupa ile Asya’yı birleştiren İstanbul’u havacılığın yeni merkezi olarak ele alan “YOLCULUK” filminde 500 aktör ve aktrist görev alırken, İstanbul Havalimanı’nda çekilen sahnelerde ise 250 oyuncu görev aldı. İstanbul Havalimanı’nda geçen sahneler ayrıca Türk Hava Yolları’nın yeni kabin kıyafetleri ve yeni uçak içi kabin tasarımlarını da izleyici ile buluşturuyor.

Blade Runner 2049 filmindeki rolüyle tanınan Sylvia Hoeks’in başrolde yer aldığı filmde kendisine ünlü oyuncu Aure Atika eşlik ediyor. Çırağan Sarayı, Şerefiye Sarnıcı, Ortaköy Meydanı ve İstanbul Havalimanı gibi İstanbul’un ikonik simgeleri arasında geçen ve dört günde çekimleri tamamlanan film, Ridley Scott’ın diğer eserlerine atıflar da içeriyor. 6 dakikalık sinematik kısa filme ve Scott’ın kendi anlatımıyla tüm süreci detaylarıyla ortaya koyan kamera arkası çekimlerine ek olarak filmin dört ayrı versiyonu da bulunuyor.

Yaratık (1979), Bıçak Sırtı (1982), Thelma ve Louise (1991) ve Gladyatör (2000) gibi klasikleşmiş filmleriyle tanınan Ridley Scott, Türk Hava Yolları için çektiği kısa film ile 15 yıl aradan sonra ilk defa bir reklam filminde yönetmenlik yapmış oldu. Akademi Ödülleri’nde dört adaylığı bulunan ünlü İngiliz yönetmenin, aralarında dünyaca ünlü ticari firmalar için tasarlanmış ve yayınlandıkları dönemde ses getirmiş projelerin de bulunduğu yaklaşık 2700 reklam filmi bulunuyor.

Geçtiğimiz yıllarda yıldız sporcular Lionel Messi ve Kobe Bryant ile ünlü aktörler Morgan Freeman ve Kevin Costner gibi kamuoyunda geniş yankı bulan iş birliklerine imza atmış olan Türk Hava Yolları’nın İstanbul’u anlatan yeni kısa filmine https://www.youtube.com/watch?v=C5CbPzfzhnw linki üzerinden ulaşılabilir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2S7v98C
via IFTTT

Türk Hava Yolları’nın İstanbul Havalimanı’na Yolculuğu Ridley Scott’ın Kısa Filmi ile Super Bowl’da Başlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2S7v98C

HAVAALANLARINDA ve HAVAYOLLARINDA SMS – 38


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2G74tP7

HAVAALANLARINDA ve HAVAYOLLARINDA SMS – 38 HAVAALANLARINDA ve HAVAYOLLARINDA SMS   Havaalanı işletmecileri, terminal işletmecileri , havayolları, yer hizmetleri, ikram servis hizmeti veren kuruluşları ile havaalanlarında uçaklara tesis veya tankerle yakıt ikmal hizmeti veren kuruluşlarda emniyet yönetim sistemi talimatlarına göre esasları düzenler ve uygular. Gerek Havayolları gerekse havaalanları havacılık emniyeti  bir çok konularda beraberinde  aynı uyguladıkları gibi  bir şekilde de kafa karışıklığı yaratmaktadır. Belki neye  dayanarak bunu söylediğimi düşünüyorsunuz. Peki hangi açıdan? Bazı  SMS uzmanları ikisini tamamen farklı olarak elde aldığı gibi bazılarıda farklı olarak almaz. Emniyet yönetiminin, tüm havacılık SMS programlarında geleneksel olarak ve bürokratik olarak yukarıdan aşağıya doğru bir prosesdir. Bunun yanısıra şirketinizin ihtiyaçlarına  göre özel politikalar ve prosedürler oluşturma gibi aşağıdan yukarıya proses olduğunuda asla unutmayın. Bu hatırlanılması gereken önemli bir noktadır.   Aslında hem havayolları hem de havaalanı emniyeti programlarını farklı işledikleri gibi bir kısmınıda aynı şekilde paylaşmaktalar. Dolasıyla çevre güvencelerini etkileyen temel durumlarını ele alarak, SMS sürecini aynı şekilde uygulayıp ve yürütmesi gerekir. Havaalanı ve havayolu emniyet yönetim sistemlerinin farklı gereksinimlerini ve bunların nasıl ele alındığını görelim….   Yolcular, havaalanları ve havayolları arasında bir arabulucu  olduğundan SMS programlarında havaalanları, havayolları ile yolcular arasında ilk savunma hattıdır. Havaalanlarının bazılarının bazı sebeplerden muhtemelen zaafiyet olması nedeniyle Havayolu risk yönetimi programları kullanılır. Havaalanı işleticileri risk yönetimini her türlü açıdan nasıl kullanılabileceğinin farkında olmalıdır. Bununla birlikte havaalanı emniyet yönetiminin emniyet ihtiyaçları doğal olarak havayollarından farklı olarak; *İlkeler ve prosedürler *Uygunluk gereklilikleri ve denetim /denetim hazırlığı ve uygulaması *SMS araçlarının kullanımı *Havaalanı SMS de, emniyet yönetiminin müşteri davranışlarının etrafında dönmesidir *Havaalanı Emniyet-Güvenlik programı *Yönlendirme levhası, yolcuların havaalanına gidiş ve geliş akışı *Havaalanın kendisini denetlemesi Örneğin; *Emniyet-Güvenlik kalitesi *Kaldırım alanı işaretlenmesi, tabela- inşaat *Aydınlatma, pist bakımı *Havaalanın  yakınında vahşi yaşam  tehlikelerle nasıl başa çıkacağı… Yukarıda listelenen öğeleri nasıl başa çıkacak şekilde hazırlamalıdır.   Havayolu emniyet programları havacılık SMS politika ve prosedürleri ve insan hata ve mekanik arızayı  sınırlandırmak için planlanmış denetimlere odaklanacaktır. Havacılıkta tüm olayların hemen hemen insan yanılgısından kaynaklanır( uçuş operasyonları, yer hizmetleri  vb). Bu nedenle Havayolu emniyet programlarının aşağıdakileri dikkate alması gerekir. *Havayollarının yer operasyonları için denetimleri, ISAGO denetimleri, *Uçuş riski değerlendirmesi, uçuş ile ilgili araç ve gereçler, *Uçakların teknik elemanları, *Havayollarının genellikle risk analizinde havaalanlarında meydana gelen olaylardan daha önem vermesi… Havayolları  emniyet programları için tehlike ve risklerin çeşitli belirtilerini ele almak birincil amaçtır.   Sonuç olarak havayollarının ve havaalanlarının  SMS ‘i nasıl kullandıklarını istinaden temel farkı özetlemem gerekirse; * Havaalanı SMS’i öncelikle lojistiğinin emniyeti ile ilgilidir. * Havayolu SMS’i öncelikle insanlarda mekanik arıza ile nasıl başa çıktıklarını da içeren insan hatası etrafındaki riske odaklanır.   Farklılıklar bir tarafa, hem havayolu hem de havaalanı emniyet programları aynı SMS işlemi ile bu ihtiyaçları karşılar; ‘ Tanımlama-Raporlama-Yönetme-Uygulama ve İnceleme’     Mehmet Ali Ataman 01.Şubat.2019

HAVAALANLARINDA ve HAVAYOLLARINDA SMS

 

Havaalanı işletmecileri, terminal işletmecileri , havayolları, yer hizmetleri, ikram servis hizmeti veren kuruluşları ile havaalanlarında uçaklara tesis veya tankerle yakıt ikmal hizmeti veren kuruluşlarda emniyet yönetim sistemi talimatlarına göre esasları düzenler ve uygular.

Gerek Havayolları gerekse havaalanları havacılık emniyeti  bir çok konularda beraberinde  aynı uyguladıkları gibi  bir şekilde de kafa karışıklığı yaratmaktadır.

Belki neye  dayanarak bunu söylediğimi düşünüyorsunuz.

Peki hangi açıdan?

Bazı  SMS uzmanları ikisini tamamen farklı olarak elde aldığı gibi bazılarıda farklı olarak almaz. Emniyet yönetiminin, tüm havacılık SMS programlarında geleneksel olarak ve bürokratik olarak yukarıdan aşağıya doğru bir prosesdir. Bunun yanısıra şirketinizin ihtiyaçlarına  göre özel politikalar ve prosedürler oluşturma gibi aşağıdan yukarıya proses olduğunuda asla unutmayın. Bu hatırlanılması gereken önemli bir noktadır.

 

Aslında hem havayolları hem de havaalanı emniyeti programlarını farklı işledikleri gibi bir kısmınıda aynı şekilde paylaşmaktalar. Dolasıyla çevre güvencelerini etkileyen temel durumlarını ele alarak, SMS sürecini aynı şekilde uygulayıp ve yürütmesi gerekir. Havaalanı ve havayolu emniyet yönetim sistemlerinin farklı gereksinimlerini ve bunların nasıl ele alındığını görelim….

 

Yolcular, havaalanları ve havayolları arasında bir arabulucu  olduğundan

SMS programlarında havaalanları, havayolları ile yolcular arasında ilk savunma hattıdır. Havaalanlarının bazılarının bazı sebeplerden muhtemelen zaafiyet olması nedeniyle Havayolu risk yönetimi programları kullanılır.

Havaalanı işleticileri risk yönetimini her türlü açıdan nasıl kullanılabileceğinin farkında olmalıdır. Bununla birlikte havaalanı emniyet yönetiminin emniyet ihtiyaçları doğal olarak havayollarından farklı olarak;

*İlkeler ve prosedürler

*Uygunluk gereklilikleri ve denetim /denetim hazırlığı ve uygulaması

*SMS araçlarının kullanımı

*Havaalanı SMS de, emniyet yönetiminin müşteri davranışlarının etrafında dönmesidir

*Havaalanı Emniyet-Güvenlik programı

*Yönlendirme levhası, yolcuların havaalanına gidiş ve geliş akışı

*Havaalanın kendisini denetlemesi

Örneğin;

*Emniyet-Güvenlik kalitesi

*Kaldırım alanı işaretlenmesi, tabela- inşaat

*Aydınlatma, pist bakımı

*Havaalanın  yakınında vahşi yaşam  tehlikelerle nasıl başa çıkacağı…

Yukarıda listelenen öğeleri nasıl başa çıkacak şekilde hazırlamalıdır.

 

Havayolu emniyet programları havacılık SMS politika ve prosedürleri ve insan hata ve mekanik arızayı  sınırlandırmak için planlanmış denetimlere odaklanacaktır. Havacılıkta tüm olayların hemen hemen insan yanılgısından kaynaklanır( uçuş operasyonları, yer hizmetleri  vb).

Bu nedenle Havayolu emniyet programlarının aşağıdakileri dikkate alması gerekir.

*Havayollarının yer operasyonları için denetimleri, ISAGO denetimleri,

*Uçuş riski değerlendirmesi, uçuş ile ilgili araç ve gereçler,

*Uçakların teknik elemanları,

*Havayollarının genellikle risk analizinde havaalanlarında meydana gelen olaylardan daha önem vermesi…

Havayolları  emniyet programları için tehlike ve risklerin çeşitli belirtilerini ele almak birincil amaçtır.

 

Sonuç olarak havayollarının ve havaalanlarının  SMS ‘i nasıl kullandıklarını istinaden temel farkı özetlemem gerekirse;

* Havaalanı SMS’i öncelikle lojistiğinin emniyeti ile ilgilidir.

* Havayolu SMS’i öncelikle insanlarda mekanik arıza ile nasıl başa çıktıklarını da içeren insan hatası etrafındaki riske odaklanır.

 

Farklılıklar bir tarafa, hem havayolu hem de havaalanı emniyet programları aynı SMS işlemi ile bu ihtiyaçları karşılar;

‘ Tanımlama-Raporlama-Yönetme-Uygulama ve İnceleme’

 

 

Mehmet Ali Ataman

01.Şubat.2019



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2G74tP7
via IFTTT