23 Ocak 2019 Çarşamba

Türk Hava Yolları, İstanbul Havalimanı’nda beş operasyonel tesisinin açılışını gerçekleştirdi Türk Hava Yolları, İstanbul Havalimanı’nda beş operasyonel tesisinin açılışını gerçekleştirdi.     Türk Hava Yolları, Mart ayında gerçekleşecek büyük taşınma öncesi, İstanbul Havalimanı’nda 42.399 metrekare oturum alanı üzerinde, toplam 50.379 metrekare kapalı alana sahip, 5 operasyonel tesisin açılışını gerçekleştirdi. T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan ve Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı’nın katılımlarıyla gerçekleştirilen programda, operasyonel olarak ihtiyaç duyulan Hat Bakım Hangarı,  Hızlı Kargo Sevk Üssü, Uçak İçi Ürünler Deposu ve ULD Tamir & Bakım ve Akü Şarj Tesislerinden oluşan toplam 5 tesisin açılışı yapıldı. Ayrıca inşası son safhaya ulaşan Uydu Kargo Binası, Uydu İkram Binası, Hava Tarafı Personel Geçiş Kapısı (ASG), TGS Yönetim ve Yer Hizmetleri Teçhizat Bakım Binası (GSEM), Operasyon Merkezi (Ekip Terminal kısmı) toplam 150 bin metrekare kapalı alana sahip tesislerimiz büyük taşınma öncesi tamamlanarak hizmete hazır hale gelecektir. Taşınma sonrası 2. faz tesislerinin inşasına 2019 yılında da devam edecek olan Türk Hava Yolları, İstanbul Havalimanı operasyonlarını, tüm fazları tamamlandığında yaklaşık 700.000 m² kapalı alana sahip, dünyanın en büyük kampüsünden gerçekleştirecek. Bayrak taşıyıcı havayoluna ait bu kampüs tamamlandığında ise; 4 bölgede ana ve uydu binalar olarak adlandırılan 14 (MRO-Uçak Bakım Hangarları, Ana Kargo ve Uydu Kargo Binası, Ana ikram ve Uydu İkram Binası, Hava Tarafı Personel Geçiş Kapısı (ASG), TGS Yönetim ve Yer Hizmetleri Teçhizat Bakım Binası (GSEM), Operasyon Merkezi ve Ekip Terminal Binası, Hat Bakım (LMH) Binası, Geçici Hangar Binası, Kargo Hızlı Sevk Üssü, Uçak İçi İkram Deposu, ULD Tamir Atölyesi ve ULD Depolama Alanı) tesisten oluşacak. Törende yaptığı konuşmada, açılışı yapılan tesislerin, tüm fazları tamamlandığında milli havayoluna ait devasa bir yerleşke hizmeti verecek Kampüs’ün yapım sürecinde bir nevi lokomotif oluşturduğuna işaret eden ve bu bağlamda söz konusu tesislere farklı bir önem atfettiklerini belirten Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, sözlerine şu şekilde devam etti; “Tarih yaklaştıkça, heyecanını her geçen gün daha da yoğun yaşıyor olduğumuz yeni evimize geçiş, sürekli belirttiğimiz gibi sadece Türk Hava Yolları’nın değil, ülkemiz sivil havacılığının en önemli dönüm noktasını oluşturacak. Bizler şükür ki, bu müthiş serüvenin faal oyuncuları olarak tarihte yerimizi alıyor olacağız. İşte tam da buradan hareketle, bugün açılışını yaptığımız tesisler gibi, bu sürece sağladığımız her bir katkıyı, bu abidevi yapıya eklediğimiz bir yapı taşı olarak görüyor ve bundan aldığımız gurur ve motivasyonla da, ülkemizin gelişim sürecinde artı değer oluşturacak daha nicelerinin planlamasını bugünden gerçekleştiriyoruz.”      Türk Hava Yolları Hakkında: 1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 333 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 49 yurtiçi, 257 uluslararası olmak üzere dünyanın 124 ülkesindeki 306 noktaya uçan havayolu şirketidir. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye www.turkishairlines.com web adresinden veya Facebook,Twitter, YouTube, Linkedİn ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.   Star İttifakı Hakkında: Türk Hava Yolları, ilk küresel havayolu ittifakı olarak 1997 yılında kurulan ve uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve benzersiz hizmet sunan Star İttifakı (Star Alliance)’na üye havayolu şirketidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi çok sayıda ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines ve United’dır. Star İttifakı hâlihazırda, 193 ülkedeki 1.300’ün üzerinde havalimanına 18.800’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.

Türk Hava Yolları, İstanbul Havalimanı’nda beş operasyonel tesisinin açılışını gerçekleştirdi.

 

 

Türk Hava Yolları, Mart ayında gerçekleşecek büyük taşınma öncesi, İstanbul Havalimanı’nda 42.399 metrekare oturum alanı üzerinde, toplam 50.379 metrekare kapalı alana sahip, 5 operasyonel tesisin açılışını gerçekleştirdi.

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan ve Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı’nın katılımlarıyla gerçekleştirilen programda, operasyonel olarak ihtiyaç duyulan Hat Bakım Hangarı,  Hızlı Kargo Sevk Üssü, Uçak İçi Ürünler Deposu ve ULD Tamir & Bakım ve Akü Şarj Tesislerinden oluşan toplam 5 tesisin açılışı yapıldı.

Ayrıca inşası son safhaya ulaşan Uydu Kargo Binası, Uydu İkram Binası, Hava Tarafı Personel Geçiş Kapısı (ASG), TGS Yönetim ve Yer Hizmetleri Teçhizat Bakım Binası (GSEM), Operasyon Merkezi (Ekip Terminal kısmı) toplam 150 bin metrekare kapalı alana sahip tesislerimiz büyük taşınma öncesi tamamlanarak hizmete hazır hale gelecektir.

Taşınma sonrası 2. faz tesislerinin inşasına 2019 yılında da devam edecek olan Türk Hava Yolları, İstanbul Havalimanı operasyonlarını, tüm fazları tamamlandığında yaklaşık 700.000 m² kapalı alana sahip, dünyanın en büyük kampüsünden gerçekleştirecek.

Bayrak taşıyıcı havayoluna ait bu kampüs tamamlandığında ise; 4 bölgede ana ve uydu binalar olarak adlandırılan 14 (MRO-Uçak Bakım Hangarları, Ana Kargo ve Uydu Kargo Binası, Ana ikram ve Uydu İkram Binası, Hava Tarafı Personel Geçiş Kapısı (ASG), TGS Yönetim ve Yer Hizmetleri Teçhizat Bakım Binası (GSEM), Operasyon Merkezi ve Ekip Terminal Binası, Hat Bakım (LMH) Binası, Geçici Hangar Binası, Kargo Hızlı Sevk Üssü, Uçak İçi İkram Deposu, ULD Tamir Atölyesi ve ULD Depolama Alanı) tesisten oluşacak.

Törende yaptığı konuşmada, açılışı yapılan tesislerin, tüm fazları tamamlandığında milli havayoluna ait devasa bir yerleşke hizmeti verecek Kampüs’ün yapım sürecinde bir nevi lokomotif oluşturduğuna işaret eden ve bu bağlamda söz konusu tesislere farklı bir önem atfettiklerini belirten Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, sözlerine şu şekilde devam etti; “Tarih yaklaştıkça, heyecanını her geçen gün daha da yoğun yaşıyor olduğumuz yeni evimize geçiş, sürekli belirttiğimiz gibi sadece Türk Hava Yolları’nın değil, ülkemiz sivil havacılığının en önemli dönüm noktasını oluşturacak. Bizler şükür ki, bu müthiş serüvenin faal oyuncuları olarak tarihte yerimizi alıyor olacağız. İşte tam da buradan hareketle, bugün açılışını yaptığımız tesisler gibi, bu sürece sağladığımız her bir katkıyı, bu abidevi yapıya eklediğimiz bir yapı taşı olarak görüyor ve bundan aldığımız gurur ve motivasyonla da, ülkemizin gelişim sürecinde artı değer oluşturacak daha nicelerinin planlamasını bugünden gerçekleştiriyoruz.”   

 

Türk Hava Yolları Hakkında:

1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 333 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 49 yurtiçi, 257 uluslararası olmak üzere dünyanın 124 ülkesindeki 306 noktaya uçan havayolu şirketidir. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye www.turkishairlines.com web adresinden veya Facebook,TwitterYouTubeLinkedİn ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.

 

Star İttifakı Hakkında:

Türk Hava Yolları, ilk küresel havayolu ittifakı olarak 1997 yılında kurulan ve uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve benzersiz hizmet sunan Star İttifakı (Star Alliance)’na üye havayolu şirketidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi çok sayıda ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines ve United’dır. Star İttifakı hâlihazırda, 193 ülkedeki 1.300’ün üzerinde havalimanına 18.800’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2FVofvR
via IFTTT

Pegasus’tan yeni dış hatlar


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2RII0hw

Pegasus’tan yeni dış hatlar Pegasus’tan yeni dış hatlar Türkiye’nin dijital havayolu Pegasus, her geçen gün uçuş noktalarının sayısını artırmaya devam ediyor. Gaziantep Havalimanı’ndan Erbil Havalimanı’na haftanın iki günü düzenlenecek seferlerin ilki 14 Şubat 2019, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Basra Havalimanı’na haftanın iki günü düzenlenecek seferlerin ilki ise 2 Mart 2019 tarihinde gerçekleşecek. Yeni Gaziantep-Erbil hattının biletleri 99,99 USD’den, Sabiha Gökçen-Basra hattının biletleri ise 149,99 USD’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Pegasus’un Gaziantep-Erbil uçuşları, Gaziantep Havalimanı’ndan Erbil Havalimanı’na Salı ve Perşembe günleri 09:10’da; Erbil Havalimanı’ndan Gaziantep Havalimanı’na ise aynı günler saat 11:35’te düzenlenecek. Sabiha Gökçen-Basra uçuşları ise Sabiha Gökçen’den Basra Havalimanı’na Çarşamba günleri 21:55’te ve Cumartesi günleri 23:00’te; Basra Havalimanı’ndan Sabiha Gökçen’e ise Perşembe günleri 02:30’da ve Pazar günleri 03:10’da düzenlenecek. Pegasus Hava Yolları Hakkında: 1990 yılında havacılık sektörüne giriş yapan Pegasus, 2005’te ESAS Holding tarafından satın alınarak düşük maliyetli iş modelini benimsedi. Türkiye’nin lider düşük maliyetli hava yolu olan Pegasus, hava yolu ile yolculuğun herkesin hakkı olduğuna olan inancıyla ve uyguladığı “low cost (düşük maliyetli hava yolu)” modeliyle misafirlerine uygun fiyatlı ve genç uçaklarla seyahat etme imkânı sağlıyor. 2018 itibarıyla “Türkiye’nin Dijital Hava Yolu” söylemiyle faaliyet gösteren Pegasus, misafirlerini 36’sı yurt içinde, 70’i yurt dışında olmak üzere toplam 41 ülkede 106 noktaya ulaştırıyor; İstanbul Sabiha Gökçen üzerinden Türkiye ile Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya, Orta Asya arasında bağlantılı uçuşlar gerçekleştiriyor. Pegasus, misafir deneyimini odak alan yaklaşımıyla onların seyahat deneyimlerini kolaylaştıracak dijital teknolojiler ve benzersiz yenilikler sunuyor.

Pegasus’tan yeni dış hatlar

Türkiye’nin dijital havayolu Pegasus, her geçen gün uçuş noktalarının sayısını artırmaya devam ediyor. Gaziantep Havalimanı’ndan Erbil Havalimanı’na haftanın iki günü düzenlenecek seferlerin ilki 14 Şubat 2019, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Basra Havalimanı’na haftanın iki günü düzenlenecek seferlerin ilki ise 2 Mart 2019 tarihinde gerçekleşecek. Yeni Gaziantep-Erbil hattının biletleri 99,99 USD’den, Sabiha Gökçen-Basra hattının biletleri ise 149,99 USD’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

Pegasus’un Gaziantep-Erbil uçuşları, Gaziantep Havalimanı’ndan Erbil Havalimanı’na Salı ve Perşembe günleri 09:10’da; Erbil Havalimanı’ndan Gaziantep Havalimanı’na ise aynı günler saat 11:35’te düzenlenecek. Sabiha Gökçen-Basra uçuşları ise Sabiha Gökçen’den Basra Havalimanı’na Çarşamba günleri 21:55’te ve Cumartesi günleri 23:00’te; Basra Havalimanı’ndan Sabiha Gökçen’e ise Perşembe günleri 02:30’da ve Pazar günleri 03:10’da düzenlenecek.

Pegasus Hava Yolları Hakkında:

1990 yılında havacılık sektörüne giriş yapan Pegasus, 2005’te ESAS Holding tarafından satın alınarak düşük maliyetli iş modelini benimsedi. Türkiye’nin lider düşük maliyetli hava yolu olan Pegasus, hava yolu ile yolculuğun herkesin hakkı olduğuna olan inancıyla ve uyguladığı “low cost (düşük maliyetli hava yolu)” modeliyle misafirlerine uygun fiyatlı ve genç uçaklarla seyahat etme imkânı sağlıyor. 2018 itibarıyla “Türkiye’nin Dijital Hava Yolu” söylemiyle faaliyet gösteren Pegasus, misafirlerini 36’sı yurt içinde, 70’i yurt dışında olmak üzere toplam 41 ülkede 106 noktaya ulaştırıyor; İstanbul Sabiha Gökçen üzerinden Türkiye ile Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya, Orta Asya arasında bağlantılı uçuşlar gerçekleştiriyor. Pegasus, misafir deneyimini odak alan yaklaşımıyla onların seyahat deneyimlerini kolaylaştıracak dijital teknolojiler ve benzersiz yenilikler sunuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2RII0hw
via IFTTT

22 Ocak 2019 Salı

Sunexpress, ACT Kargo ve ULS Kargo işletmelerine teşekkür plaketi verildi Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) 2018 yılı SAFA Değerlendirme Toplantısı 14 Ocak tarihinde Türk Sivil Havacılık Akademisi’nde gerçekleştirildi. SAFA programına kuruluşundan bu yana etkin katılım gösteren SHGM ve hava taşımacılık işletmelerimizin 2018 yılı denetimleri ve sonuçları toplantıda ele alındı. Program kapsamında 49 ülke tarafından yapılan ortalama yıllık 12.500 denetlemenin 500 denetimi Türk tescilli hava araçlarına yapılıyor. Bu kapsamda 2018 yılı Ekim ayı verilerine göre EASA ve ECAC bölgesel ortalaması 0.48 olurken Global SAFA ortalaması 0.68 olarak gerçekleşti. programa üye ülkeler arasında Türkiye’nin ortalaması 0.29 oranı ile en düşük 5. sırada yer alıyor. Programa dahil ülkeler arasında İlk dört sırada ise Letonya, Slovakya, Macaristan ve Lüksemburg bulunmakta… Denetlemelerden bulgusuz çıkan Sunexpress, ACT Kargo ve ULS Kargo işletmeleri ise SAFA ortalamalarını 0.00 seviyesinde gerçekleştirerek çıtayı yükseltti. Katkılarından ötürü bu operatörlere teşekkür plaketi verildi. SHGM Genel Müdür V. Bahri Kesici tüm sektör paydaşlarını bu çabalara katkı vermeye teşvik ettiğimizi ve uçuş emniyetinin en önemli odak noktamız olduğunu hatırlattı. Türk Hava Yolları program kapsamında en çok denetlenen işletme oldu. SAFA programı kapsamında son beş yılda olduğu gibi THY en çok ramp denetlemesi uygulanan işletme oldu 104 kez denetlenen THY’i  103 denetlemeyle Lufthansa, 100 denetimle Wizzair takip etti. Uçaklarımızın en sık denetlendiği ülkeler ise sırasıyla Almanya, Fransa, İngiltere, Hollanda ve İtalya oldu. Yapılan denetlemeler sonucunda tespit edilen bulgulara operatörlerimiz ve Genel Müdürlüğümüzce yapılan itirazlar ise büyük oranda karşılık buldu toplam 13 uygunsuzluk iptal edilerek karar düzeltmesi uygulandı. Toplantıda sektörle beklentiler de ele alındı toplantı sonucunda türk tescilli hava araçlarına yapılan denetlemeler hakkında geri bildirimlerin toplanması ve uluslararası platformlarda sektörün deneyimlerinin aktarılması amaçlı yayınların artırılması kararları çıktı.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) 2018 yılı SAFA Değerlendirme Toplantısı 14 Ocak tarihinde Türk Sivil Havacılık Akademisi’nde gerçekleştirildi.
SAFA programına kuruluşundan bu yana etkin katılım gösteren SHGM ve hava taşımacılık işletmelerimizin 2018 yılı denetimleri ve sonuçları toplantıda ele alındı. Program kapsamında 49 ülke tarafından yapılan ortalama yıllık 12.500 denetlemenin 500 denetimi Türk tescilli hava araçlarına yapılıyor. Bu kapsamda 2018 yılı Ekim ayı verilerine göre EASA ve ECAC bölgesel ortalaması 0.48 olurken Global SAFA ortalaması 0.68 olarak gerçekleşti. programa üye ülkeler arasında Türkiye’nin ortalaması 0.29 oranı ile en düşük 5. sırada yer alıyor. Programa dahil ülkeler arasında İlk dört sırada ise Letonya, Slovakya, Macaristan ve Lüksemburg bulunmakta…
Denetlemelerden bulgusuz çıkan Sunexpress, ACT Kargo ve ULS Kargo işletmeleri ise SAFA ortalamalarını 0.00 seviyesinde gerçekleştirerek çıtayı yükseltti. Katkılarından ötürü bu operatörlere teşekkür plaketi verildi. SHGM Genel Müdür V. Bahri Kesici tüm sektör paydaşlarını bu çabalara katkı vermeye teşvik ettiğimizi ve uçuş emniyetinin en önemli odak noktamız olduğunu hatırlattı.
Türk Hava Yolları program kapsamında en çok denetlenen işletme oldu. SAFA programı kapsamında son beş yılda olduğu gibi THY en çok ramp denetlemesi uygulanan işletme oldu 104 kez denetlenen THY’i  103 denetlemeyle Lufthansa, 100 denetimle Wizzair takip etti.
Uçaklarımızın en sık denetlendiği ülkeler ise sırasıyla Almanya, Fransa, İngiltere, Hollanda ve İtalya oldu. Yapılan denetlemeler sonucunda tespit edilen bulgulara operatörlerimiz ve Genel Müdürlüğümüzce yapılan itirazlar ise büyük oranda karşılık buldu toplam 13 uygunsuzluk iptal edilerek karar düzeltmesi uygulandı.
Toplantıda sektörle beklentiler de ele alındı toplantı sonucunda türk tescilli hava araçlarına yapılan denetlemeler hakkında geri bildirimlerin toplanması ve uluslararası platformlarda sektörün deneyimlerinin aktarılması amaçlı yayınların artırılması kararları çıktı.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2U3kpVo
via IFTTT

Sunexpress, ACT Kargo ve ULS Kargo işletmelerine teşekkür plaketi verildi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2U3kpVo

İstanbul Havalimanı`na taşınma mart itibarıyla tamamlanacak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M.Cahit Turhan, İstanbul Havalimanı`nın idealin, hayalin, büyük düşünmenin hayat bulmuş şekli olduğunu belirterek, “Taşınma işlemleri devam ediyor. Mart ayı itibarıyla inşallah tamamlanmış olacak.” dedi. Bakan Turhan, THY’nin İstanbul Havalimanı’ndaki beş operasyonel tesisinin açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye’nin en önemli kurumlarından olan THY’nin, milletin gurur abidesi İstanbul Havalimanı’nda hizmetlerini yürüteceği tesisleri açmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Türk havacılık tarihinden bahseden Turhan, 1933’te istikbalin göklerde olduğu bilinciyle kurulan THY’nin 86 yıldan beri göklerde kanat çırptığını söyledi. Turhan, AK Parti hükümetlerinin sivil havacılığa verdiği önemden ve açılışı gerçekleştirilen İstanbul Havalimanı’ndan bahsederek, Türk sivil havacılığının son 16 yıllık dönemde yaptıkları uygulama, düzenleme ve icraatlarla küresel ölçekte bir güç haline geldiğini anlattı. THY’nin sivil havacılıktaki 16 yıllık değişim, dönüşüm ve başarı hikayesinin en anlamlı meyvesi olduğunu dile getiren Turhan, bugün, THY’yi yuvasına yani en çok yakıştığı yere, İstanbul Havalimanı’na, bu dinamikler ışığında taşıdıklarını söyledi. Turhan, “THY artık tüm dünyayı kanatları altına alma uçuşuna, İstanbul Havalimanı merkezli devam edecek. Eminim başta 52 bin THY çalışanı olmak üzere, milletimizin her bir ferdi bununla gurur duymaktadır.” diye konuştu. Dünya genelinde havacılıkta yolcu ve kargo taşımacılığında sağlanan ilerlemelerden bahseden Turhan, havacılık faaliyetlerinin bugün dünyada ulusal ve bölgesel kalkınmanın yanında, küresel gelişmenin, kalkınmanın en önemli unsurlarından biri haline geldiğini bildirdi.   “Sektörün cirosu 11 kat arttı” Turhan, bu kapsamda yaptıkları çalışmalara değinerek, bugüne kadar yaptıkları havacılık yatırımının 56 milyar lirayı aştığını vurguladı. Havacılık alanında, dünya ortalamasının 3 katına yakın büyüme kaydettiklerini belirten Turhan, 34 milyon olan yolcu sayısının 210 milyonu aştığını, hedeflerinin 450 milyon yolcuya ulaşmak olduğunu bildirdi. Turhan, yolcu sayısında Avrupa’da 4’üncü, dünyada 10’uncu sıraya yükseldiklerini kaydederek, “Taşınan yük miktarı 4 milyon tona yaklaştı. Sektörde istihdam edilen kişi sayısı 205 bini buldu. Sektörün cirosu 11 kat artırarak 110 milyar liraya çıktı.” dedi. Daha yapacakları çok iş olduğunu dile getiren Turhan, havacılığın geleceğine ilişkin beklentileri paylaştı. Turhan, “Bu noktada THY’ye ve siz değerli çalışanlarına çok büyük işler düşüyor. THY, şu an ki yaş ortalaması ile Avrupa’nın en genç filolarından birine sahip. Filosuna ekleyeceği yeni uçaklarla, hizmet kalitesinde zamana yenik düşme riskini bertaraf edecektir.  Nihai hedefimiz, tüm dünyayı THY’nin kanatları altına almak ve ülkemizi sivil havacılığın kalbi haline getirmektir.” diye konuştu.   “İstanbul aktarma ve transfer merkezi olacak” Turhan, İstanbul Havalimanı’nın idealin, hayalin, büyük düşünmenin hayat bulmuş şekli olduğunu belirterek, “Taşınma işlemleri devam ediyor. Mart ayı itibarıyla inşallah tamamlanmış olacak.” dedi. Burasının 200 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanlarından birisi olacağını dile getiren Turhan, İstanbul Havalimanı sayesinde şehrin doğu ile batı, kuzey ile güney ülkeleri arasında aktarma ve transfer merkezi olacağını söyledi. Turhan, Türkiye’nin havacılıkta geldiği yerin adeta bir destan olduğunu belirterek, sözlerini şöyle tamamladı: “Bu destanın en önemli aktörü şüphesiz THY’dir. Bu destanın değerli olmasının bir nedeni de THY’nin bu başarıyı küresel ligde elde etmiş olmasıdır. Bu ligde rekabet edip de başarıyı yakalamak takdir edersiniz ki her babayiğidin harcı değildir. İnanıyorum ki THY başarılarına hız kesmeden devam edecektir. İnşallah bu tesislerde yürütülecek başarılı hizmetlerle THY, tez zamanda dünyada bilinirlikte ikinci sıradan ilk basamağa çıkacaktır. 30 milyar doları aşan ekonomik değer büyüklüğüne ulaşacaktır, çalışan sayısını 52 binden, 100 binlere çıkaracaktır. Bu hedeflere ulaşmak için hükümet olarak bayrağımızı göklerde taşıyan THY’mize her türlü desteği vereceğimizden şüpheniz olmasın. Bunlar da demek oluyor ki THY’nin kanatları daha da büyüyecek, küresel marka değeri çok daha yukarılara tırmanacaktır. ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M.Cahit Turhan, İstanbul Havalimanı`nın idealin, hayalin, büyük düşünmenin hayat bulmuş şekli olduğunu belirterek, “Taşınma işlemleri devam ediyor. Mart ayı itibarıyla inşallah tamamlanmış olacak.” dedi.

Bakan Turhan, THY’nin İstanbul Havalimanı’ndaki beş operasyonel tesisinin açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye’nin en önemli kurumlarından olan THY’nin, milletin gurur abidesi İstanbul Havalimanı’nda hizmetlerini yürüteceği tesisleri açmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Türk havacılık tarihinden bahseden Turhan, 1933’te istikbalin göklerde olduğu bilinciyle kurulan THY’nin 86 yıldan beri göklerde kanat çırptığını söyledi.

Turhan, AK Parti hükümetlerinin sivil havacılığa verdiği önemden ve açılışı gerçekleştirilen İstanbul Havalimanı’ndan bahsederek, Türk sivil havacılığının son 16 yıllık dönemde yaptıkları uygulama, düzenleme ve icraatlarla küresel ölçekte bir güç haline geldiğini anlattı.

THY’nin sivil havacılıktaki 16 yıllık değişim, dönüşüm ve başarı hikayesinin en anlamlı meyvesi olduğunu dile getiren Turhan, bugün, THY’yi yuvasına yani en çok yakıştığı yere, İstanbul Havalimanı’na, bu dinamikler ışığında taşıdıklarını söyledi.

Turhan, “THY artık tüm dünyayı kanatları altına alma uçuşuna, İstanbul Havalimanı merkezli devam edecek. Eminim başta 52 bin THY çalışanı olmak üzere, milletimizin her bir ferdi bununla gurur duymaktadır.” diye konuştu.

Dünya genelinde havacılıkta yolcu ve kargo taşımacılığında sağlanan ilerlemelerden bahseden Turhan, havacılık faaliyetlerinin bugün dünyada ulusal ve bölgesel kalkınmanın yanında, küresel gelişmenin, kalkınmanın en önemli unsurlarından biri haline geldiğini bildirdi.

 

“Sektörün cirosu 11 kat arttı”

Turhan, bu kapsamda yaptıkları çalışmalara değinerek, bugüne kadar yaptıkları havacılık yatırımının 56 milyar lirayı aştığını vurguladı.

Havacılık alanında, dünya ortalamasının 3 katına yakın büyüme kaydettiklerini belirten Turhan, 34 milyon olan yolcu sayısının 210 milyonu aştığını, hedeflerinin 450 milyon yolcuya ulaşmak olduğunu bildirdi.

Turhan, yolcu sayısında Avrupa’da 4’üncü, dünyada 10’uncu sıraya yükseldiklerini kaydederek, “Taşınan yük miktarı 4 milyon tona yaklaştı. Sektörde istihdam edilen kişi sayısı 205 bini buldu. Sektörün cirosu 11 kat artırarak 110 milyar liraya çıktı.” dedi.

Daha yapacakları çok iş olduğunu dile getiren Turhan, havacılığın geleceğine ilişkin beklentileri paylaştı.

Turhan, “Bu noktada THY’ye ve siz değerli çalışanlarına çok büyük işler düşüyor. THY, şu an ki yaş ortalaması ile Avrupa’nın en genç filolarından birine sahip. Filosuna ekleyeceği yeni uçaklarla, hizmet kalitesinde zamana yenik düşme riskini bertaraf edecektir.  Nihai hedefimiz, tüm dünyayı THY’nin kanatları altına almak ve ülkemizi sivil havacılığın kalbi haline getirmektir.” diye konuştu.

 

“İstanbul aktarma ve transfer merkezi olacak”

Turhan, İstanbul Havalimanı’nın idealin, hayalin, büyük düşünmenin hayat bulmuş şekli olduğunu belirterek, “Taşınma işlemleri devam ediyor. Mart ayı itibarıyla inşallah tamamlanmış olacak.” dedi.

Burasının 200 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanlarından birisi olacağını dile getiren Turhan, İstanbul Havalimanı sayesinde şehrin doğu ile batı, kuzey ile güney ülkeleri arasında aktarma ve transfer merkezi olacağını söyledi.

Turhan, Türkiye’nin havacılıkta geldiği yerin adeta bir destan olduğunu belirterek, sözlerini şöyle tamamladı:

“Bu destanın en önemli aktörü şüphesiz THY’dir. Bu destanın değerli olmasının bir nedeni de THY’nin bu başarıyı küresel ligde elde etmiş olmasıdır. Bu ligde rekabet edip de başarıyı yakalamak takdir edersiniz ki her babayiğidin harcı değildir. İnanıyorum ki THY başarılarına hız kesmeden devam edecektir. İnşallah bu tesislerde yürütülecek başarılı hizmetlerle THY, tez zamanda dünyada bilinirlikte ikinci sıradan ilk basamağa çıkacaktır. 30 milyar doları aşan ekonomik değer büyüklüğüne ulaşacaktır, çalışan sayısını 52 binden, 100 binlere çıkaracaktır. Bu hedeflere ulaşmak için hükümet olarak bayrağımızı göklerde taşıyan THY’mize her türlü desteği vereceğimizden şüpheniz olmasın. Bunlar da demek oluyor ki THY’nin kanatları daha da büyüyecek, küresel marka değeri çok daha yukarılara tırmanacaktır. ”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2CEqjoC
via IFTTT

İSTANBUL HAVALİMANI (LTFM) TAŞINMA PROGRAMI İSTANBUL HAVALİMANI (LTFM) İÇİN HAVALİMANI TRANSFER PROGRAMI İstanbul Havalimanı’na 45 saatlik taşınma programı açıklandı Q) LTBB/QFAXX/IV/NBO /A /000/999/4117N02845E A) LTFM B) 19/01/16 11:15 C) 19/03/15 23:59 E) ISTANBUL HAVALIMANI (LTFM) TRANSFER PROGRAMI B09/19 NOLU AIC ILE YAYIMLANMISTIR. B09/19 NOLU AIC YE HTTP://SSD.DHMI.GOV.TR WEB ADRESINDEN VE EAD PAMS UZERINDEN ERISILEBILINIR. Kademeli olacak geçiş döneminde ve sonrasında İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) ve İstanbul Havalimanı’nın (LTFM) kullanım şartları aşağıda maddeler halinde açıklanmıştır. 1) LTBA’dan LTFM’ye 45 saatlik taşınma süreci; Taşınma süreci 01 Mart 2019 saat 00:00 UTC ’de başlar, 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC ’de biter (Ref: Taşınma Çizelgesi). Bu 45 saatlik süreçte; İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) ve İstanbul Havalimanı (LTFM) sadece base taşıyıcıların seferlerine açıktır. Bu 45 saatlik süreçte İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) ve İstanbul Havalimanı (LTFM) müşterek saatlik azaltılmış kapasite ile işletilecek olup bu kapasite değeri aşağıda belirtilmiştir; – LTBA ve LTFM birlikte saatlik 35 iniş, – LTBA ve LTFM birlikte saatlik 35 kalkış, – LTBA ve LTFM birlikte saatlik iniş ve kalkış toplam kapasitesi 70 olarak uygulanacaktır. Bu değerler Taşınma Çizelgesi Not 2 ‘de de belirtilmiştir. 2) 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC ‘den itibaren İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) Kullanım Durumu 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC itibariyle, LTBA tarifeli ve tarifesiz iç ve dış hat ticari yolcu taşımacılığına yönelik seferlere kapatılacaktır ve, Bu tarihten itibaren İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) müstakil kargo, bakım/onarım, genel havacılık, hava taksi, iş uçuşları, devlet uçakları ile yapılan uçuşlar ve Otoritenin uygun göreceği trafiklerce kullanılacaktır. 3) 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC ‘den itibaren İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) için Slot Tahsislerine Esas Saatlik Kapasite Değerleri; İstanbul Havalimanı (LTFM) için, hava trafik akışında meydana gelebilecek olası problemlerin önlenmesi ve emniyetli ve etkin bir Hava Trafik Kontrol Hizmeti sağlanabilmesi amacıyla, İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) saatlik kapasitesi; 5 iniş – 5 kalkış toplam 10 uçuş olacak şekilde düzenlenecektir. 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC’ den sonraki ilk 7 gün içerisinde; “ihtiyaç halinde ilave tedbirler ve trafik düzenlemeleri (regülasyonlar) uygulanacaktır. 4) İstanbul Havalimanı’nda (LTFM) Slot Tahsislerine Esas Saatlik Kapasite Değerleri; İstanbul Havalimanı (LTFM) için 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC itibariyle slot tahsisine esas saatlik kapasite değeri 40 iniş 40 kalkış toplam 80 olarak belirlenmiştir. Emniyetli ve etkin bir Hava Trafik Kontrol Hizmeti verilebilmesi ve Havalimanı / Yeni Hava Sahasına uyum sağlanabilmesi amacıyla, 16 Mart 2019 saat 21:00 UTC’ye kadar LTBA ve LTFM havalimanları için aşağıda belirtilen kapasite azaltımları uygulanacaktır. – 01 ve 02 Mart 2019 tarihleri ile ilgili uygulama 1. Maddede belirtilmiştir. – 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC – 16 Mart 2019 saat 21:00 UTC zaman aralığında, İstanbul Havalimanı (LTFM) azaltılmış saatlik kapasite değeri; 35 iniş, 35 kalkış toplam 70 olarak uygulanacaktır. – Söz konusu tarihlerde yolcu mağduriyeti yaşanmaması amacıyla, slot tahsislerinde de belirtilen azaltılmış kapasite değerleri dikkate alınacaktır. – İhtiyaç halinde bu zaman aralığında, azaltılmış kapasiteye ilave olarak ATFM uygulamaları düzenlenebilecektir. 5) İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) ve İstanbul Havalimanı (LTFM) için IATA Kodu Kullanımı; 01-02 Mart 2019 tarihlerinde Atatürk Havalimanı’ndan (LTBA) İstanbul Havalimanına (LTFM) taşınma operasyonu gerçekleşecektir. Bu operasyon kapsamında 02 Mart 2019 saat 00:00 UTC anı, IATA havalimanı kodlarının değişimi ve yeni kullanıma başlangıç zamanı olarak belirlenmiştir. Havalimanı Slotu planlamaları için, IATA havalimanı kodları değişimine kadar olan, 01 Mart 2019 23:59 UTC’ ye kadar, Atatürk Havalimanında (LTBA) “IST” IATA kodu kullanılacak ve Seviye-3 olarak slot tahsis işlemlerine devam edilecektir. 01 Mart 2019 23:59 UTC’ye kadar İstanbul Havalimanında (LTFM) “ISL” IATA Kodu kullanılacaktır. 02 Mart 2019 saat 00:00 UTC itibariyle İstanbul Atatürk Havalimanında (LTBA) “ISL”, İstanbul Havalimanında (LTFM) ise “IST” IATA kodu kullanımı başlayacaktır. 02 Mart 2019 saat 00:00 UTC itibariyle İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) Seviye-2 olarak, İstanbul Havalimanı (LTFM) ise Atatürk Havalimanı’ndan (LTBA) transfer edilen slot haklarıyla Seviye-3 olarak slot işlemlerine tabi olacaktır. Tüm çalışma ve koordinasyonlar bu programa göre gerçekleştirilecektir. Kaynak 

İSTANBUL HAVALİMANI (LTFM) İÇİN HAVALİMANI TRANSFER PROGRAMI

İstanbul Havalimanı’na 45 saatlik taşınma programı açıklandı

Q) LTBB/QFAXX/IV/NBO /A /000/999/4117N02845E
A) LTFM
B) 19/01/16 11:15 C) 19/03/15 23:59
E) ISTANBUL HAVALIMANI (LTFM) TRANSFER PROGRAMI B09/19 NOLU AIC ILE YAYIMLANMISTIR. B09/19 NOLU AIC YE HTTP://SSD.DHMI.GOV.TR WEB ADRESINDEN VE EAD PAMS UZERINDEN ERISILEBILINIR.

Kademeli olacak geçiş döneminde ve sonrasında İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) ve İstanbul Havalimanı’nın (LTFM) kullanım şartları aşağıda maddeler halinde açıklanmıştır.

1) LTBA’dan LTFM’ye 45 saatlik taşınma süreci;

Taşınma süreci 01 Mart 2019 saat 00:00 UTC ’de başlar, 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC ’de biter (Ref: Taşınma Çizelgesi).

Bu 45 saatlik süreçte; İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) ve İstanbul Havalimanı (LTFM) sadece base taşıyıcıların seferlerine açıktır.

Bu 45 saatlik süreçte İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) ve İstanbul Havalimanı (LTFM) müşterek saatlik azaltılmış kapasite ile işletilecek olup bu kapasite değeri aşağıda belirtilmiştir;

  • – LTBA ve LTFM birlikte saatlik 35 iniş,
  • – LTBA ve LTFM birlikte saatlik 35 kalkış,
  • – LTBA ve LTFM birlikte saatlik iniş ve kalkış toplam kapasitesi 70 olarak uygulanacaktır.

Bu değerler Taşınma Çizelgesi Not 2 ‘de de belirtilmiştir.

2) 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC ‘den itibaren İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) Kullanım Durumu

02 Mart 2019 saat 21:00 UTC itibariyle, LTBA tarifeli ve tarifesiz iç ve dış hat ticari yolcu taşımacılığına yönelik seferlere kapatılacaktır ve,

Bu tarihten itibaren İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) müstakil kargo, bakım/onarım, genel havacılık, hava taksi, iş uçuşları, devlet uçakları ile yapılan uçuşlar ve Otoritenin uygun göreceği trafiklerce kullanılacaktır.

3) 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC ‘den itibaren İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) için Slot Tahsislerine Esas Saatlik Kapasite Değerleri;

İstanbul Havalimanı (LTFM) için, hava trafik akışında meydana gelebilecek olası problemlerin önlenmesi ve emniyetli ve etkin bir Hava Trafik Kontrol Hizmeti sağlanabilmesi amacıyla, İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) saatlik kapasitesi; 5 iniş – 5 kalkış toplam 10 uçuş olacak şekilde düzenlenecektir.

02 Mart 2019 saat 21:00 UTC’ den sonraki ilk 7 gün içerisinde; “ihtiyaç halinde ilave tedbirler ve trafik düzenlemeleri (regülasyonlar) uygulanacaktır.

4) İstanbul Havalimanı’nda (LTFM) Slot Tahsislerine Esas Saatlik Kapasite Değerleri;

İstanbul Havalimanı (LTFM) için 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC itibariyle slot tahsisine esas saatlik kapasite değeri 40 iniş 40 kalkış toplam 80 olarak belirlenmiştir.

Emniyetli ve etkin bir Hava Trafik Kontrol Hizmeti verilebilmesi ve Havalimanı / Yeni Hava Sahasına uyum sağlanabilmesi amacıyla, 16 Mart 2019 saat 21:00 UTC’ye kadar LTBA ve LTFM havalimanları için aşağıda belirtilen kapasite azaltımları uygulanacaktır.

  • – 01 ve 02 Mart 2019 tarihleri ile ilgili uygulama 1. Maddede belirtilmiştir.
  • – 02 Mart 2019 saat 21:00 UTC – 16 Mart 2019 saat 21:00 UTC zaman aralığında, İstanbul Havalimanı (LTFM) azaltılmış saatlik kapasite değeri; 35 iniş, 35 kalkış toplam 70 olarak uygulanacaktır.
  • – Söz konusu tarihlerde yolcu mağduriyeti yaşanmaması amacıyla, slot tahsislerinde de belirtilen azaltılmış kapasite değerleri dikkate alınacaktır.
  • – İhtiyaç halinde bu zaman aralığında, azaltılmış kapasiteye ilave olarak ATFM uygulamaları düzenlenebilecektir.

5) İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) ve İstanbul Havalimanı (LTFM) için IATA Kodu Kullanımı;

01-02 Mart 2019 tarihlerinde Atatürk Havalimanı’ndan (LTBA) İstanbul Havalimanına (LTFM) taşınma operasyonu gerçekleşecektir. Bu operasyon kapsamında 02 Mart 2019 saat 00:00 UTC anı, IATA havalimanı kodlarının değişimi ve yeni kullanıma başlangıç zamanı olarak belirlenmiştir.

Havalimanı Slotu planlamaları için, IATA havalimanı kodları değişimine kadar olan, 01 Mart 2019 23:59 UTC’ ye kadar, Atatürk Havalimanında (LTBA) “IST” IATA kodu kullanılacak ve Seviye-3 olarak slot tahsis işlemlerine devam edilecektir.

01 Mart 2019 23:59 UTC’ye kadar İstanbul Havalimanında (LTFM) “ISL” IATA Kodu kullanılacaktır.

02 Mart 2019 saat 00:00 UTC itibariyle İstanbul Atatürk Havalimanında (LTBA) “ISL”, İstanbul Havalimanında (LTFM) ise “IST” IATA kodu kullanımı başlayacaktır.

02 Mart 2019 saat 00:00 UTC itibariyle İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) Seviye-2 olarak, İstanbul Havalimanı (LTFM) ise Atatürk Havalimanı’ndan (LTBA) transfer edilen slot haklarıyla Seviye-3 olarak slot işlemlerine tabi olacaktır.

Tüm çalışma ve koordinasyonlar bu programa göre gerçekleştirilecektir.

Kaynak 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2S34AR4
via IFTTT