1 Ekim 2018 Pazartesi

Çin Gümrüğü’nden FWB ve FHL mesajlarında istenen ek bilgiler Çin (GACC) Gümrük Genel Yönetimi’nin aldığı 56 sayılı Çin Gümrük Kararnamesi’ne (GACC) istinaden, Çin varışlı (HKG hariç) hava kargo gönderileri için düzenlenen MAWB ve HAWB’ye ek bilgiler istemekte ve buna bağlı olarak bu ek bilgilerin FWB ve FHL mesajları içerisinde de yer alması gerekmektedir. Eksiksiz bilgi akışının sağlanması açısından önemlidir. Sonucunda cezalar ve/veya geç teslimatlar olabilir. Çin Gümrüğü’nden gelen uyarı yazısına istinaden FWB ve FHL mesajlarında talep edilen ek bilgiler aşağıdaki gibidir. 1) Gönderici telefon numarası 2) Alıcı telefon numarası 3) Gönderici kod bilgisi (OCI satırında belirtilmelidir.) 4) Alıcı kod bilgisi (OCI satırında belirtilmelidir.) 5) Alıcı kişi ismi (OCI satırında belirtilmelidir.) 6) Alıcı kişi telefon numarası (OCI satırında belirtilmelidir.) Karşılaşılan başlıca aksaklıklar aşağıdaki gibidir. 1) Gönderici telefon numarası eksikliği 2) Alıcı telefon numarası eksikliği 3) Gönderici kod bilgisi eksikliği / format hatası 4) Alıcı kod bilgisi eksikliği / format hatası 5) Alıcı kişi ismi eksikliği 6) Alıcı kişi telefon numarası eksikliği Talep edilen ek bilgiler için mevcutta karşılaşılan aksaklıklar ve olması gereken format bilgileri aşağıdaki gibidir. Talep Edilen Ek Bilgi Aksaklık/Yanlış Format Talep edilen/Doğru Format Gönderici telefon numarası Bilgi eksikliği Posta kodu yoksa; /HK//TE/85224077010 Posta kodu varsa; CN/200010/TE/862163320088 Alıcı telefon numarası Bilgi eksikliği Posta kodu yoksa; /HK//TE/85224077010 Posta Kodu varsa; CN/200010/TE/862163320088 Alıcı kişi ismi Bilgi eksikliği CN/CNE/CP/AAA Gönderici firma Türkiye’de ise Ticari Sicil Numarası olarak “Mersis No” bilgisi girilmelidir. Diğer ülkeler için kullanılması gereken bilgilere ekli dosyadan ulaşabilirsiniz(Ek No 2) FWB ve FHL mesajlarında talep edilen bilgileri lütfen ekli dosyada tarif edildiği gibi oluşturarak gönderiniz,(Ek No 1) MAWB ve HAWB dokümanlarında talep edilen bilgileri lütfen ekli dosyada tarif edildiği şekilde oluşturunuz,(Ek No 1) Ek dosyaları linkten indirebilirsiniz.

Çin (GACC) Gümrük Genel Yönetimi’nin aldığı 56 sayılı Çin Gümrük Kararnamesi’ne (GACC) istinaden, Çin varışlı (HKG hariç) hava kargo gönderileri için düzenlenen MAWB ve HAWB’ye ek bilgiler istemekte ve buna bağlı olarak bu ek bilgilerin FWB ve FHL mesajları içerisinde de yer alması gerekmektedir. Eksiksiz bilgi akışının sağlanması açısından önemlidir.

Sonucunda cezalar ve/veya geç teslimatlar olabilir.

Çin Gümrüğü’nden gelen uyarı yazısına istinaden FWB ve FHL mesajlarında talep edilen ek bilgiler aşağıdaki gibidir.

1) Gönderici telefon numarası
2) Alıcı telefon numarası
3) Gönderici kod bilgisi (OCI satırında belirtilmelidir.)
4) Alıcı kod bilgisi (OCI satırında belirtilmelidir.)
5) Alıcı kişi ismi (OCI satırında belirtilmelidir.)
6) Alıcı kişi telefon numarası (OCI satırında belirtilmelidir.)

Karşılaşılan başlıca aksaklıklar aşağıdaki gibidir.

1) Gönderici telefon numarası eksikliği
2) Alıcı telefon numarası eksikliği
3) Gönderici kod bilgisi eksikliği / format hatası
4) Alıcı kod bilgisi eksikliği / format hatası
5) Alıcı kişi ismi eksikliği
6) Alıcı kişi telefon numarası eksikliği

Talep edilen ek bilgiler için mevcutta karşılaşılan aksaklıklar ve olması gereken format bilgileri aşağıdaki gibidir.

Talep Edilen Ek Bilgi Aksaklık/Yanlış Format Talep edilen/Doğru Format
Gönderici telefon numarası Bilgi eksikliği Posta kodu yoksa;

/HK//TE/85224077010

Posta kodu varsa;

CN/200010/TE/862163320088

Alıcı telefon numarası Bilgi eksikliği Posta kodu yoksa;

/HK//TE/85224077010

Posta Kodu varsa;

CN/200010/TE/862163320088

Alıcı kişi ismi Bilgi eksikliği CN/CNE/CP/AAA

Gönderici firma Türkiye’de ise Ticari Sicil Numarası olarak “Mersis No” bilgisi girilmelidir. Diğer ülkeler için kullanılması gereken bilgilere ekli dosyadan ulaşabilirsiniz(Ek No 2)

FWB ve FHL mesajlarında talep edilen bilgileri lütfen ekli dosyada tarif edildiği gibi oluşturarak gönderiniz,(Ek No 1)

MAWB ve HAWB dokümanlarında talep edilen bilgileri lütfen ekli dosyada tarif edildiği şekilde oluşturunuz,(Ek No 1)

Ek dosyaları linkten indirebilirsiniz.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2y4NKFx
via IFTTT

Batı Akdeniz İhracatçı Birliği ve Turkish Cargo işbirliği protokolü


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NeMwwU

Batı Akdeniz İhracatçı Birliği ve Turkish Cargo işbirliği protokolü TİM Başkanı ve Antalya Valisi huzurunda Batı Akdeniz İhracatçı Birliği ve Turkish Cargo işbirliği protokolünü inzaladı. Antalya-Moskova arası direkt taşımalarda ihracatçılarımıza daha uygun navlun sözü verildi. Hayırlı olsun. TİM Başkanı ve Antalya Valisi huzurunda Batı Akdeniz İhracatçı Birliği ve Turkish Cargo işbirliği protokolünü inzaladı. Antalya-Moskova arası direkt taşımalarda ihracatçılarımıza daha uygun navlun sözü verildi. Hayırlı olsun. pic.twitter.com/muFeTWuDvI — AirportIST (@AirportIST) October 1, 2018  

TİM Başkanı ve Antalya Valisi huzurunda Batı Akdeniz İhracatçı Birliği ve Turkish Cargo işbirliği protokolünü inzaladı.

Antalya-Moskova arası direkt taşımalarda ihracatçılarımıza daha uygun navlun sözü verildi. Hayırlı olsun.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NeMwwU
via IFTTT

İmplant tedavisini hamilelik sonrasına bırakın! Hiçbir anne adayı hamilelik döneminde diş ağrısı çekmek istemez. Bunun için de hamilelik öncesinde diş bakımınızı ve tedavilerinizi eksiksiz şekilde yaptırmanız gerekiyor. “Hamilelik döneminde implant yapımını pek tercih etmiyoruz” diyen Diş Hekimi Pertev Kökdemir, anne adayının cerrahi işleme maruz kalacağı ve antibiyotik kullanması gerekeceği için implant tedavisini hamilelik sonrasına bıraktıklarını belirtiyor. “Hamilelik döneminden önce diş hekimine gidilip dişlerin tüm kontrollerinin yapılması rahat bir hamilelik süreci geçirilmesini sağlar” diyen Diş Hekimi Pertev Kökdemir, anne adaylarını uyarıyor: “Hamileliğin birinci ve üçüncü evrelerinde hastaya müdahale edilmemesi önemlidir. Çünkü dişteki rahatsızlıklara bağlı olarak belki bazı ilaçlar kullanılması gerekebilir. O yüzden hamilelik öncesinde diş hekimine gidip rahatsızlıkların tespit edilmesi ve bunların tedavi edilmesi hem hamileliğin rahat geçirilmesinde hem de hamilelik sonrası dönemde sağlıklı bir ağıza sahip olunmasında önemli rol oynayacaktır. Ayrıca hamilelik döneminde hormonal değişikliklerden dolayı gebeler hastalıklara daha yatkın hale gelebilir. Küçük bir hastalık, hamilelik döneminde çok büyük bir hale gelip hastamızın ağrı-sızı içinde kliniğe gelmesine sebep olabilir. Bu nedenle hamilelik öncesinde mutlaka diş hekimi kontrolü yaptırılmalıdır.” HAMİLELİK ÖNCESİNDE HEKİMİNİZİ ZİYARET EDİN Hamilelik döneminde hassaslaşan dişler için ne yapılmalı? Diş Hekimi Pertev Kökdemir: “Hamilelik döneminde hormonal değişikliklerden dolayı dişler daha hassas hale gelebilir. Bununla ilgili olarak anneyi rahatsız edecek bir durum varsa veya diş eti kanaması oluyorsa mutlaka bir diş hekimine gitmek gerekir. Bunun dışında hamilelik döneminde diş hastalıklarıyla karşılaşmamak için mutlaka hamilelik öncesi diş hekimi ziyareti şarttır. Eğer tam sağlıklı bir ağızla hamilelik dönemi başlarsa hamilelik döneminde herhangi bir ekstra sorun çıkmayacak, çıkan sorunlar da minik müdahalelerle tedavi edilebilecektir.” HASTALIKLARIN ÖNÜNE GEÇİLMİŞ OLUR Anne adayları bulantı yaşadığı dönemlerde diş bakımlarını nasıl yapmalı? “Anne adayları ilk aylarda mide bulantısı ve kusma gibi şikayetler yaşayabilirler” diyen Kökdemir anne adaylarını şöyle uyarıyor: “Eğer bu şekilde bir rahatsızlık oluyorsa ağızın bir bardak su ile çalkalanması veya dişlerin hafifçe fırçalanması, kusma gibi bir durumdan sonra dişlerin çürüğe veya diş etlerinin diş eti iltihabına maruz kalmasının önüne geçer. Aksi takdirde hem dişlerde çürük oluşur, hem de diş etlerinde hastalıklar ortaya çıkabilir. Bunların sebebi yüksek kuvvetteki mide asidinin ağıza geliyor ve o bölgede bir süre bekliyor olmasıdır. Ama ağız çalkalanırsa ve bu asidik ortam ağızdan uzaklaştırılırsa, bu asidin sebep olacağı hastalıkların da önüne geçilmiş olur.” CERRAHİ İŞLEM ÖNERİLMEZ Hamilelere implant yapılır mı? “Hamilelik döneminde implant yapımını pek tercih etmiyoruz” diyen Kökdemir, “Bunun sebebi hem hastamızın cerrahi bir işlem geçirecek olması, hem de bu tedavi sonrasında 5-7 gün süreyle antibiyotik kullanacak olmasıdır. Dolayısıyla hamilelik öncesinde implant uygulayıp, hamilelik sonrasında da dişin üzerine yapılacaklar konusunda bir planlama yapıyoruz veya tüm bu tedaviyi hamilelik sonrasına bırakabiliyoruz” diyor. Patient is having a dental treatment

İmplant tedavisini hamilelik sonrasına bırakın!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2zHX30j

“DÖYSA VIP havacılıktan çekildi, Murat Ülker iki uçağını sattı”


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2y6aTaq

“DÖYSA VIP havacılıktan çekildi, Murat Ülker iki uçağını sattı” Dünya gazetesi yazarı Kerim Ülker, Sabancı ailesinin kurduğu DÖYSA VIP‘nin havacılık sektöründen çekildiğini duyurdu. Ülker ayrıca, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker’in de iki uçağını sattığını, artık tarifeli sefer kullanacağını belirtti. Kerim Ülker, “Türk devi havacılıktan çekiliyor” başlığıyla yayımlanan yazısında “Pegasus’un ardından Sabancı Ailesi’nin kurduğu ikinci havayolu şirketi DÖYSA VIP Havacılık oldu” ifadesine yer verdi. “2007’de Demir, Ömer ve Yalçın Sabancı tarafından kurulan, adını da kurucularından alan DÖYSA, 11 yılın ardından sektörden çekilme kararı aldı” diyen Ülker, şöyle devam etti: — DÖYSA, satış işleminin tamamlanmasıyla VIP hava taksi hizmetini sona erdirecek. İlk kurulduğunda 150 bin TL sermayesi olan DÖYSA, sektörde ciddi bir oyuncu olacağının sinyalini vermiş, sermaye artırımı ile bu tutarı 55.8 milyon TL’ye çıkarmıştı. Ülker, DÖYSA VIP’nin filosunda kalan son uçağı Challenger 605’i de Tahe Havacılık şirketine satarak 28 Eylül’de sektörden çekildiğini söyledi. ‘MURAT ÜLKER SATTI, MEHMET CENGİZ ALDI’ Kerim Ülker, Türkiye ekonomisinin bir türbülans yaşadığını kaydederek “Yıldız Holding’in patronu Murat Ülker, 2 uçağını sattığını, tarifeli sefer kullanacağını açıkladı. Doğuş Grubu’na ait Körfez Havacılık’ın bazı hava araçlarını vitrine çıkardığı konuşuluyor” ifadesini kullandı. Ülker, şunları aktardı: — Öte yandan son dönemde yıldızı parlayan iş adamları da jetlerini yeniliyor. Cengiz İnşaat’ın patronu Mehmet Cengiz, eski uçağı Falcon 2000XLS’yi satıp yerine Dassault Falcon 7X’i alırken, medya patronu Acun Ilıcalı da sahibi olduğu Challenger 300 tipi jetini satarak yerine Challenger 605’i almıştı. Kaynak:tr.sputniknews.com

Dünya gazetesi yazarı Kerim Ülker, Sabancı ailesinin kurduğu DÖYSA VIP‘nin havacılık sektöründen çekildiğini duyurdu. Ülker ayrıca, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker’in de iki uçağını sattığını, artık tarifeli sefer kullanacağını belirtti.

Kerim Ülker, “Türk devi havacılıktan çekiliyor” başlığıyla yayımlanan yazısında “Pegasus’un ardından Sabancı Ailesi’nin kurduğu ikinci havayolu şirketi DÖYSA VIP Havacılık oldu” ifadesine yer verdi.

“2007’de Demir, Ömer ve Yalçın Sabancı tarafından kurulan, adını da kurucularından alan DÖYSA, 11 yılın ardından sektörden çekilme kararı aldı” diyen Ülker, şöyle devam etti:

— DÖYSA, satış işleminin tamamlanmasıyla VIP hava taksi hizmetini sona erdirecek. İlk kurulduğunda 150 bin TL sermayesi olan DÖYSA, sektörde ciddi bir oyuncu olacağının sinyalini vermiş, sermaye artırımı ile bu tutarı 55.8 milyon TL’ye çıkarmıştı.

Ülker, DÖYSA VIP’nin filosunda kalan son uçağı Challenger 605’i de Tahe Havacılık şirketine satarak 28 Eylül’de sektörden çekildiğini söyledi.

‘MURAT ÜLKER SATTI, MEHMET CENGİZ ALDI’

Kerim Ülker, Türkiye ekonomisinin bir türbülans yaşadığını kaydederek “Yıldız Holding’in patronu Murat Ülker, 2 uçağını sattığını, tarifeli sefer kullanacağını açıkladı. Doğuş Grubu’na ait Körfez Havacılık’ın bazı hava araçlarını vitrine çıkardığı konuşuluyor” ifadesini kullandı.

Ülker, şunları aktardı:

— Öte yandan son dönemde yıldızı parlayan iş adamları da jetlerini yeniliyor. Cengiz İnşaat’ın patronu Mehmet Cengiz, eski uçağı Falcon 2000XLS’yi satıp yerine Dassault Falcon 7X’i alırken, medya patronu Acun Ilıcalı da sahibi olduğu Challenger 300 tipi jetini satarak yerine Challenger 605’i almıştı.

Kaynak:tr.sputniknews.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2y6aTaq
via IFTTT