havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
3 Ağustos 2018 Cuma
Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. – Kabiniçi Bakım Personeli Alacak
THY Kurumsal İletişim Başkanlığı İş İlanı THY A.O. KURUMSAL İLETİŞİM BAŞKANLIĞI’NDA İSTİHDAM EDİLMEK ÜZERE ÇALIŞMA ARKADAŞLARI ARIYOR! Genel Özellikler: T.C. vatandaşı olmak, Adli sicil ve adli sicil arşiv kaydı bulunmamak, 01.01.1985 ve sonrası doğumlu olmak, Daha önce THY A.O. veya diğer kuruluşlardaki görevlerinden disiplinsizlik nedeni ile ayrılmamış olmak, En az 4 yıllık eğitim veren üniversitelerden lisans derecesinde mezun olmak veya denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından onaylanmış yabancı üniversite bölümlerinden mezun olmak, Çok iyi derecede İngilizce bilmek (THY A.O. tarafından yapılacak olan İngilizce sınav ve/veya mülakatında başarılı olmak), Erkek adaylarda askerlik görevini tamamlamış olmak, askerlikten muaf olmak veya en az 1 yıl tecilli olmak tercih sebebidir. Tecrübe Şartı: Kurumsal iletişim alanında (reklamcılık, etkinlik planlama, sosyal medya, dijital medya, yayıncılık, pazar araştırması, marka çalışmaları, sponsorluk yatırımları, medya planlama ve medya satın alma alanlarının en az birinde) en az 3 yıllık iş tecrübesine sahip olmak. NOT: Tecrübe şartını sağladığınızı lütfen başvuru formunda ayrıntılı bir şekilde yazınız. Aranan Nitelikler: Profesyonel seviyede Microsoft Office programları kullanabilen, İletişim ve koordinasyon becerisi yüksek, Ekip çalışmasına uyumlu ve çözüm odaklı, Temsil ve sunum yeteneği yüksek, Yoğun iş temposuna ve esnek çalışma saatlerine ayak uydurabilen, Seyahat engeli olmayan, Proje takibi, süreç ve sistem takibi konusunda bilgili ve tecrübeli, Analitik ve sistematik düşünce yapısına sahip, Planlama ve organizasyon yönü kuvvetli, İngilizce ve Türkçe olarak etkili sözlü ve yazılı iletişim becerisine sahip çalışma arkadaşları arıyoruz. Görev Tanımı: Etkinlik, fuar, fotoğraf/video ve prodüksiyon çalışmalarında yer almak, Dijital medya planlaması yapmak, dijital projeleri ve sosyal medya çalışmalarını yürütmek, Pazar ve marka araştırması yapmak, İletişim ve reklam faaliyetlerini yürütmek, Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri üretmek ve yürütmek, Sponsorluk yatırımları alanında araştırmalar yapmak, Uçak içi dergi içerik çalışmalarında içerik belirlemek ve çeviri yapmak, Matbaa, promosyon ve lisanslı ürün çalışmalarında gerekli yerler ile iletişim halinde olmak, koordinasyonu sağlamak. Kurumsal İletişim Başkanlığı bünyesinde 8 müdürlük bulunmaktadır. Müdürlüğe göre görev tanımı değişiklik göstermektedir. Sosyal İmkanlar: Türk Hava Yolları, çalışanlarına önemli sosyal olanaklar sağlar. Geniş bir bölgeye yayılmış servis ağı, yemek, özel sağlık sigortası, çalışan aileleri için sunulan özel sağlık sigortası indirimleri, doğum, emzirme, ölüm, evlenme yardımları, çocuklu bayan çalışanlar için kreş imkanı ya da yardımı, ücretsiz ve indirimli yurt içi/yurt dışı uçuş imkanları, vize kolaylığı, tüm dünyada anlaşmalı konaklama olanakları söz konusu hizmetler arasında yer alır. Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol: Yukarıdaki şartları taşıyan adayların, ilana kurumsal web sitemiz üzerinden başvurmaları gerekmektedir. İlan kriterlerini sağlamayan adayların başvurusu geçersiz sayılacaktır. İlan kriterlerini sağlayan tüm adaylar sözel yetenek, sayısal yetenek ve İngilizce sınavlarına davet edilecektir. Mülakat öncesinde adayların yukarıda belirtilen kriterlere uygunluğunu belgelemeleri istenecektir. Kriterlere uygun olmayan adaylar sürece devam edemeyecektir. Tüm süreç sonunda başarılı olan adaylara uzman pozisyonunda iş teklifi yapılacak olup işe başlama belgeleri hazırlamaları istenecek ve adayın istenen belgeleri teslim etmesi akabinde istihdam süreci tamamlanacaktır. İlan yeterli başvuru alınana kadar yayında kalacaktır. Çalışma yeri İstanbul olup çalışma süresince THY A.O. operasyonunun olduğu tüm yerlerde görevlendirme yapılabilir. Başvuru için tıklayınız.
THY A.O. KURUMSAL İLETİŞİM BAŞKANLIĞI’NDA İSTİHDAM EDİLMEK ÜZERE ÇALIŞMA ARKADAŞLARI ARIYOR!
Genel Özellikler:
- T.C. vatandaşı olmak,
- Adli sicil ve adli sicil arşiv kaydı bulunmamak,
- 01.01.1985 ve sonrası doğumlu olmak,
- Daha önce THY A.O. veya diğer kuruluşlardaki görevlerinden disiplinsizlik nedeni ile ayrılmamış olmak,
- En az 4 yıllık eğitim veren üniversitelerden lisans derecesinde mezun olmak veya denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından onaylanmış yabancı üniversite bölümlerinden mezun olmak,
- Çok iyi derecede İngilizce bilmek (THY A.O. tarafından yapılacak olan İngilizce sınav ve/veya mülakatında başarılı olmak),
- Erkek adaylarda askerlik görevini tamamlamış olmak, askerlikten muaf olmak veya en az 1 yıl tecilli olmak tercih sebebidir.
Tecrübe Şartı:
- Kurumsal iletişim alanında (reklamcılık, etkinlik planlama, sosyal medya, dijital medya, yayıncılık, pazar araştırması, marka çalışmaları, sponsorluk yatırımları, medya planlama ve medya satın alma alanlarının en az birinde) en az 3 yıllık iş tecrübesine sahip olmak.
Aranan Nitelikler:
- Profesyonel seviyede Microsoft Office programları kullanabilen,
- İletişim ve koordinasyon becerisi yüksek,
- Ekip çalışmasına uyumlu ve çözüm odaklı,
- Temsil ve sunum yeteneği yüksek,
- Yoğun iş temposuna ve esnek çalışma saatlerine ayak uydurabilen,
- Seyahat engeli olmayan,
- Proje takibi, süreç ve sistem takibi konusunda bilgili ve tecrübeli,
- Analitik ve sistematik düşünce yapısına sahip,
- Planlama ve organizasyon yönü kuvvetli,
- İngilizce ve Türkçe olarak etkili sözlü ve yazılı iletişim becerisine sahip çalışma arkadaşları arıyoruz.
Görev Tanımı:
- Etkinlik, fuar, fotoğraf/video ve prodüksiyon çalışmalarında yer almak,
- Dijital medya planlaması yapmak, dijital projeleri ve sosyal medya çalışmalarını yürütmek,
- Pazar ve marka araştırması yapmak,
- İletişim ve reklam faaliyetlerini yürütmek,
- Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri üretmek ve yürütmek,
- Sponsorluk yatırımları alanında araştırmalar yapmak,
- Uçak içi dergi içerik çalışmalarında içerik belirlemek ve çeviri yapmak,
- Matbaa, promosyon ve lisanslı ürün çalışmalarında gerekli yerler ile iletişim halinde olmak, koordinasyonu sağlamak.
Kurumsal İletişim Başkanlığı bünyesinde 8 müdürlük bulunmaktadır. Müdürlüğe göre görev tanımı değişiklik göstermektedir.
Sosyal İmkanlar:
- Türk Hava Yolları, çalışanlarına önemli sosyal olanaklar sağlar. Geniş bir bölgeye yayılmış servis ağı, yemek, özel sağlık sigortası, çalışan aileleri için sunulan özel sağlık sigortası indirimleri, doğum, emzirme, ölüm, evlenme yardımları, çocuklu bayan çalışanlar için kreş imkanı ya da yardımı, ücretsiz ve indirimli yurt içi/yurt dışı uçuş imkanları, vize kolaylığı, tüm dünyada anlaşmalı konaklama olanakları söz konusu hizmetler arasında yer alır.
Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol:
- Yukarıdaki şartları taşıyan adayların, ilana kurumsal web sitemiz üzerinden başvurmaları gerekmektedir. İlan kriterlerini sağlamayan adayların başvurusu geçersiz sayılacaktır.
- İlan kriterlerini sağlayan tüm adaylar sözel yetenek, sayısal yetenek ve İngilizce sınavlarına davet edilecektir.
- Mülakat öncesinde adayların yukarıda belirtilen kriterlere uygunluğunu belgelemeleri istenecektir. Kriterlere uygun olmayan adaylar sürece devam edemeyecektir.
- Tüm süreç sonunda başarılı olan adaylara uzman pozisyonunda iş teklifi yapılacak olup işe başlama belgeleri hazırlamaları istenecek ve adayın istenen belgeleri teslim etmesi akabinde istihdam süreci tamamlanacaktır.
- İlan yeterli başvuru alınana kadar yayında kalacaktır.
- Çalışma yeri İstanbul olup çalışma süresince THY A.O. operasyonunun olduğu tüm yerlerde görevlendirme yapılabilir.
Başvuru için tıklayınız.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Krnrxs
via IFTTT
THY Kurumsal İletişim Başkanlığı İş İlanı
Diş Fırçalamada 30 dakika kuralı
Diş Fırçalamada 30 dakika kuralı Dondurma yediğinizde veya buzlu bir limonata içtiğinizde dişleriniz kamaşıyor mu? Cevabınız ‘Evet’ ise, sizde de diş hassasiyeti var demektir. Diş Hekimi Pertev Kökdemir, “Halk arasında diş kamaşması olarak bilinen diş hassasiyeti, ağız ve diş sağlığı için önemli bir konudur. Yaz aylarında artan soğuk yiyecek ve içecek tüketimi dişlerinizde hafif veya orta dereceli hassasiyet meydana getirebilir” diyor. SİNİRLER UYARILIR Diş Hekimi Pertev Kökdemir yaz aylarında görülme sıklığı artan diş hassasiyeti ile ilgili bilgiler verdi: Diş hassasiyeti, dişlerin altındaki dentin tabakasının zarar görmesi sonucu oluşur. Diş etlerinin çekilmesi sonucunda dişler tamamen ortaya çıkar. Bu da soğuk, sıcak, tatlı ve ekşi besinler tüketildiğinde dişlerdeki sinirleri uyararak hassasiyetin oluşmasına neden olur. Diş hassasiyetine sebep olan faktörleri şöyle sıralayabiliriz: – Diş eti çekilmesi – Dişlerin sert fırçalanması (Sert ve hızlı fırçalama ile diş etleri zarar görür ve dentin tabakası aşınır.) – Diş gıcırdatma – Diş iltihapları – Diş plakları – Diş beyazlatma ürünleri – Kırık ve çürükler – Asitli yiyecek ve içecekler (İçinde asit bulunan yiyecek ve içecekler dentin tabakasının aşınmasına ve zarar görmesine neden olur.) – Ağız çalkalama solüsyonları SOĞUK İLE SICAĞI BİRLİKTE TÜKETMEYİN Bütün bunlardan korunma yolları ise şöyledir: – Diş etlerinin çekilmesine neden olan plak ve diş taşları temizlenir. – Hasta sert ve hızlı fırçalıyor ise yumuşak fırçalar önerilebilir ve nasıl fırçalanması gerektiği anlatılır. – Hassas dişler için üretilen macunlar önerilir. – Hassasiyet giderici macun ve gargara önerilir. – Yediğimiz içtiğimiz gıdalara dikkat edebiliriz ve soğuk ile sıcağı birlikte tüketmemeliyiz. – Diş gıcırdatmalarına karşı gece plakları hazırlanabilir. – Çürük dişler tedavi edilir, varsa eksik ya da kırık dolguların tedavisi yapılır. Hastaların bütün bunlara dikkat etmeleri ve rutin olarak diş hekimi kontrollerini aksatmamaları gerekmektedir. DİŞLERE GELEN SOĞUKLUĞU AZALTIR “Yaz mevsiminin vazgeçilmezi olan dondurma, hassasiyet sorununu en çok ortaya çıkaran yiyecektir” diyen Diş Hekimi Pertev Kökdemir; “Dondurmasız bir yaz geçirmemek için dondurmanızı ısırarak değil, dilinizle erimesini sağlayarak tüketmek; hassasiyetten korunmak için başlıca çözümlerdendir. Isırarak yediğinizde dişleriniz çok daha düşük derecedeki soğuklara maruz kalır. Dilinizde erimesini sağlamak ise dişlere gelen soğukluk derecesini belirgin bir şekilde azaltır. Ayrıca diş yüzeyindeki ani ısı değişiklikleri, diş minesinde mikro çatlaklara sebep olup ileride dişlerin daha hassas hale gelmesine yol açabilir” dedi. 30 DAKİKA SONRA FIRÇALAYIN Kökdemir, “Asitli içecekler, renkli meyve suları gibi içecekler, ağızdaki pH ve şeker dengesini değiştirdiğinden dişlerin başlıca düşmanlarıdır. Bunları tükettikten hemen sonra pH değeri normal olan su ile ağzı çalkalayıp 30 dakika geçtikten sonra da dişleri fırçalayarak dişlerimizi koruyabiliriz. Özellikle asitli yiyeceklerden hemen sonra dişleri fırçalamayı önermiyoruz. Asit, diş üzerinde bulunan mineralleri diş yüzeyinden uzaklaştırır ve ancak 30 dakika sonra bu mineraller diş yüzeyine doğru tekrar yerleşir. Dolayısıyla güvenilir fırçalama süresi yemeklerden 30 dakika sonrasıdır” diyerek önemli uyarılarda bulundu.
Dondurma yediğinizde veya buzlu bir limonata içtiğinizde dişleriniz kamaşıyor mu? Cevabınız ‘Evet’ ise, sizde de diş hassasiyeti var demektir.
Diş Hekimi Pertev Kökdemir, “Halk arasında diş kamaşması olarak bilinen diş hassasiyeti, ağız ve diş sağlığı için önemli bir konudur. Yaz aylarında artan soğuk yiyecek ve içecek tüketimi dişlerinizde hafif veya orta dereceli hassasiyet meydana getirebilir” diyor.
SİNİRLER UYARILIR
Diş Hekimi Pertev Kökdemir yaz aylarında görülme sıklığı artan diş hassasiyeti ile ilgili bilgiler verdi:
Diş hassasiyeti, dişlerin altındaki dentin tabakasının zarar görmesi sonucu oluşur. Diş etlerinin çekilmesi sonucunda dişler tamamen ortaya çıkar. Bu da soğuk, sıcak, tatlı ve ekşi besinler tüketildiğinde dişlerdeki sinirleri uyararak hassasiyetin oluşmasına neden olur. Diş hassasiyetine sebep olan faktörleri şöyle sıralayabiliriz:
– Diş eti çekilmesi
– Dişlerin sert fırçalanması (Sert ve hızlı fırçalama ile diş etleri zarar görür ve dentin tabakası aşınır.)
– Diş gıcırdatma
– Diş iltihapları
– Diş plakları
– Diş beyazlatma ürünleri
– Kırık ve çürükler
– Asitli yiyecek ve içecekler (İçinde asit bulunan yiyecek ve içecekler dentin tabakasının aşınmasına ve zarar görmesine neden olur.)
– Ağız çalkalama solüsyonları
SOĞUK İLE SICAĞI BİRLİKTE TÜKETMEYİN
Bütün bunlardan korunma yolları ise şöyledir:
– Diş etlerinin çekilmesine neden olan plak ve diş taşları temizlenir.
– Hasta sert ve hızlı fırçalıyor ise yumuşak fırçalar önerilebilir ve nasıl fırçalanması gerektiği anlatılır.
– Hassas dişler için üretilen macunlar önerilir.
– Hassasiyet giderici macun ve gargara önerilir.
– Yediğimiz içtiğimiz gıdalara dikkat edebiliriz ve soğuk ile sıcağı birlikte tüketmemeliyiz.
– Diş gıcırdatmalarına karşı gece plakları hazırlanabilir.
– Çürük dişler tedavi edilir, varsa eksik ya da kırık dolguların tedavisi yapılır. Hastaların bütün bunlara dikkat etmeleri ve rutin olarak diş hekimi kontrollerini aksatmamaları gerekmektedir.
DİŞLERE GELEN SOĞUKLUĞU AZALTIR
“Yaz mevsiminin vazgeçilmezi olan dondurma, hassasiyet sorununu en çok ortaya çıkaran yiyecektir” diyen Diş Hekimi Pertev Kökdemir; “Dondurmasız bir yaz geçirmemek için dondurmanızı ısırarak değil, dilinizle erimesini sağlayarak tüketmek; hassasiyetten korunmak için başlıca çözümlerdendir. Isırarak yediğinizde dişleriniz çok daha düşük derecedeki soğuklara maruz kalır. Dilinizde erimesini sağlamak ise dişlere gelen soğukluk derecesini belirgin bir şekilde azaltır. Ayrıca diş yüzeyindeki ani ısı değişiklikleri, diş minesinde mikro çatlaklara sebep olup ileride dişlerin daha hassas hale gelmesine yol açabilir” dedi.
30 DAKİKA SONRA FIRÇALAYIN
Kökdemir, “Asitli içecekler, renkli meyve suları gibi içecekler, ağızdaki pH ve şeker dengesini değiştirdiğinden dişlerin başlıca düşmanlarıdır. Bunları tükettikten hemen sonra pH değeri normal olan su ile ağzı çalkalayıp 30 dakika geçtikten sonra da dişleri fırçalayarak dişlerimizi koruyabiliriz. Özellikle asitli yiyeceklerden hemen sonra dişleri fırçalamayı önermiyoruz. Asit, diş üzerinde bulunan mineralleri diş yüzeyinden uzaklaştırır ve ancak 30 dakika sonra bu mineraller diş yüzeyine doğru tekrar yerleşir. Dolayısıyla güvenilir fırçalama süresi yemeklerden 30 dakika sonrasıdır” diyerek önemli uyarılarda bulundu.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2vfDlGl
via IFTTT
Otellerin fazla gıdası 266 milyon öğün olarak vatandaşa dağıtılacak Fazla Gıda, ülke ekonomisine 2 Milyar TL tasarruf sağlayacak Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nın seçtiği 9 girişimden biri olan teknoloji girişimi Fazla Gıda A.Ş, Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) ile gıda atığını önlemek için iş birliği yapacağını duyurdu. Proje kapsamında gıda atığı ortalama %40 seviyesinde önlenecek, yılda yaklaşık 266 milyon öğün gıda ihtiyaç sahiplerine ulaştırılabilecek. Türkiye, “Her Şey Dahil Otelcilik” sektörü bu iş birliği ile otellerde müşteri memnuniyetinden ödün vermeden gıda atığını önleyerek hem sosyal, hem çevresel, hem de finansal açıdan sorumluluk sahibi yepyeni bir iş yapış şeklini ortaya koyarak diğer sektörlere de örnek olacak. İş birliği kapsamında, gıda kayıplarının önüne geçilmesi ve tüketilebilir durumdaki gıdaların yeniden değerlendirilebilmesi amacıyla, önce otellerin yoğun olduğu Akdeniz bölgesinde çalışmalara başlanacak. Bu çalışma ilk etapta hali hazırda üyesi olan “Her Şey Dahil Oteller” tarafından doğru planlama ve atık takibi ile gıda atığı ve atık kaynaklı finansal zararı önleme odaklı olacak. Fazla Gıda bu alanda otellere özel geliştirdiği çözümleri uygulamaya alıyor olacak. Projenin bir diğer önceliği ise kaçınılmaz atıkların değerlendirilmesine yönelik, üye otellerin kullanımına sunulacak olan ve Fazla Gıda tarafından geliştirilen bir teknoloji platformunun kullanılmaya başlanması. Fazla Gıda Kurucu Ortağı ve CEO’su Olcay Silahlı, POYD iş birliği ile “Her Şey Dahil Otellerde” gıda atığını kaynağında önlemeye odaklandıklarını belirtti. Bu alanda yaptıkları saha ve teknoloji çalışmaları ile sağladıkları çözümlerin, atığı %40 seviyesinde azaltabileceğini söyleyen Silahlı,bu oranda önlenen atığın ülke ekonomisi için 2 Milyar TL seviyesinde bir tasarrufa tekabül ettiğinin de altını çizdi. Olcay Silahlı, bu tasarrufların yanı sıra “gıda bağışı” yolu ile otellerin ihtiyaç sahiplerine yılda yaklaşık 266 Milyon öğün gıda ulaştırma potansiyelleri olduğunu sözlerine ekledi. Doğru menü planlama ve atık veri takibiyle gıdalar ihtiyaç sahiplerine ulaştırılacak Fazla Gıda otellere; doğru menü planlama, atık veri takibi, analiz ve raporlama çözümleri sağlarken, kaçınılmaz fazla gıdalar denetlendikten sonra besin değerleri yerindeyken ve hijyenik koşullarda ihtiyaç sahiplerine ulaştırılacak. İnsan tüketimine uygun olmayan atıklar ise döngüsel ekonomiye katılarak, finansal ve çevresel değer yaratmak için yeni nesil ve çevreci işletmelerin hayvan yemi, biyogaz, bio dizel gibi dönüşüm mekanizmalarına hammadde olarak aktarılacak. Gıda israfını önleme konusunda farkındalık yaratılacak POYD Yönetim Kurulu Başkanı Etem Hakan Duran, “POYD iş birliği öncesinde, Regnum Otel ile çalışmaya başlayan Fazla Gıda, gerek Regnum Otel yöneticilerine gerekse sektöre, yenilikçi teknolojilerin konvansiyonel süreçlere entegrasyonu ile yaratılabilecek değer hakkında güven verdi. Bu başarılı örneği takiben, POYD’nin sürdürülebilirlik vizyonun bir iz düşümü olarak başlattığımız Fazla Gıda iş birliğimizin, yeni nesil teknoloji girişimleri ile yapılan projelerin hem sektöre hem de Türkiye ekonomisine ne kadar büyük fayda sağlayabileceğini göstermek adına çok kıymetli olduğunu düşünüyorum, ‘Her Şey Dahil Oteller’ gıda israfını önleme konusunda çok ciddi bir farkındalık yaratma potansiyel ve gücüne sahip” dedi. Otellerin atık yönetimi için yaptıkları finansal yatırımın geri dönüş oranı, yapılan yatırımın 7 katı Etem Hakan Duran, projenin sadece otellerde atığı önlemekle kalmayacağını, aynı zamanda otel müşterilerinin de bu konuda farkındalığının artması için değerli bir iletişim kanalı olacağının altını çizdi. Duran, “Birleşmiş Milletler’in sürdürülebilir kalkınma için ortaya koyduğu 2030 Küresel Hedefleri’nin 12.3’ün maddesinde yer alan gıda atığını %50 oranında azaltma hedefine ulaşmak için biz de üzerimize düşeni yapmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. İngiltere’de WRAP’in yaptığı araştırmaya göre, otellerin atık yönetimi için yaptıkları finansal yatırımın geri dönüş oranı, yapılan yatırımın 7 katı.” dedi.
Fazla Gıda, ülke ekonomisine 2 Milyar TL tasarruf sağlayacak
Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nın seçtiği 9 girişimden biri olan teknoloji girişimi Fazla Gıda A.Ş, Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) ile gıda atığını önlemek için iş birliği yapacağını duyurdu. Proje kapsamında gıda atığı ortalama %40 seviyesinde önlenecek, yılda yaklaşık 266 milyon öğün gıda ihtiyaç sahiplerine ulaştırılabilecek. Türkiye, “Her Şey Dahil Otelcilik” sektörü bu iş birliği ile otellerde müşteri memnuniyetinden ödün vermeden gıda atığını önleyerek hem sosyal, hem çevresel, hem de finansal açıdan sorumluluk sahibi yepyeni bir iş yapış şeklini ortaya koyarak diğer sektörlere de örnek olacak.
İş birliği kapsamında, gıda kayıplarının önüne geçilmesi ve tüketilebilir durumdaki gıdaların yeniden değerlendirilebilmesi amacıyla, önce otellerin yoğun olduğu Akdeniz bölgesinde çalışmalara başlanacak. Bu çalışma ilk etapta hali hazırda üyesi olan “Her Şey Dahil Oteller” tarafından doğru planlama ve atık takibi ile gıda atığı ve atık kaynaklı finansal zararı önleme odaklı olacak. Fazla Gıda bu alanda otellere özel geliştirdiği çözümleri uygulamaya alıyor olacak. Projenin bir diğer önceliği ise kaçınılmaz atıkların değerlendirilmesine yönelik, üye otellerin kullanımına sunulacak olan ve Fazla Gıda tarafından geliştirilen bir teknoloji platformunun kullanılmaya başlanması.
Fazla Gıda Kurucu Ortağı ve CEO’su Olcay Silahlı, POYD iş birliği ile “Her Şey Dahil Otellerde” gıda atığını kaynağında önlemeye odaklandıklarını belirtti. Bu alanda yaptıkları saha ve teknoloji çalışmaları ile sağladıkları çözümlerin, atığı %40 seviyesinde azaltabileceğini söyleyen Silahlı,bu oranda önlenen atığın ülke ekonomisi için 2 Milyar TL seviyesinde bir tasarrufa tekabül ettiğinin de altını çizdi. Olcay Silahlı, bu tasarrufların yanı sıra “gıda bağışı” yolu ile otellerin ihtiyaç sahiplerine yılda yaklaşık 266 Milyon öğün gıda ulaştırma potansiyelleri olduğunu sözlerine ekledi.
Doğru menü planlama ve atık veri takibiyle gıdalar ihtiyaç sahiplerine ulaştırılacak
Fazla Gıda otellere; doğru menü planlama, atık veri takibi, analiz ve raporlama çözümleri sağlarken, kaçınılmaz fazla gıdalar denetlendikten sonra besin değerleri yerindeyken ve hijyenik koşullarda ihtiyaç sahiplerine ulaştırılacak. İnsan tüketimine uygun olmayan atıklar ise döngüsel ekonomiye katılarak, finansal ve çevresel değer yaratmak için yeni nesil ve çevreci işletmelerin hayvan yemi, biyogaz, bio dizel gibi dönüşüm mekanizmalarına hammadde olarak aktarılacak.
Gıda israfını önleme konusunda farkındalık yaratılacak
POYD Yönetim Kurulu Başkanı Etem Hakan Duran, “POYD iş birliği öncesinde, Regnum Otel ile çalışmaya başlayan Fazla Gıda, gerek Regnum Otel yöneticilerine gerekse sektöre, yenilikçi teknolojilerin konvansiyonel süreçlere entegrasyonu ile yaratılabilecek değer hakkında güven verdi. Bu başarılı örneği takiben, POYD’nin sürdürülebilirlik vizyonun bir iz düşümü olarak başlattığımız Fazla Gıda iş birliğimizin, yeni nesil teknoloji girişimleri ile yapılan projelerin hem sektöre hem de Türkiye ekonomisine ne kadar büyük fayda sağlayabileceğini göstermek adına çok kıymetli olduğunu düşünüyorum, ‘Her Şey Dahil Oteller’ gıda israfını önleme konusunda çok ciddi bir farkındalık yaratma potansiyel ve gücüne sahip” dedi.
Otellerin atık yönetimi için yaptıkları finansal yatırımın geri dönüş oranı, yapılan yatırımın 7 katı
Etem Hakan Duran, projenin sadece otellerde atığı önlemekle kalmayacağını, aynı zamanda otel müşterilerinin de bu konuda farkındalığının artması için değerli bir iletişim kanalı olacağının altını çizdi.
Duran, “Birleşmiş Milletler’in sürdürülebilir kalkınma için ortaya koyduğu 2030 Küresel Hedefleri’nin 12.3’ün maddesinde yer alan gıda atığını %50 oranında azaltma hedefine ulaşmak için biz de üzerimize düşeni yapmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. İngiltere’de WRAP’in yaptığı araştırmaya göre, otellerin atık yönetimi için yaptıkları finansal yatırımın geri dönüş oranı, yapılan yatırımın 7 katı.” dedi.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2vzPANc
via IFTTT