26 Temmuz 2018 Perşembe

TAV’dan yılın ilk yarısında 93 milyon avro kâr


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Oi6bOl

TAV’dan yılın ilk yarısında 93 milyon avro kâr TAV’dan yılın ilk yarısında 93 milyon avro kâr   TAV Havalimanları 2018’in ilk yarısında net kârını yüzde 55 artırarak 93 milyon avroya yükseltti. Aynı dönemde şirketin konsolide cirosu yüzde 8 artışla 550 milyon avro oldu. TAV yılsonu yolcu trafiği, ciro ve FAVÖK beklentilerini de yukarı yönlü revize etti.   Türkiye’nin havalimanı işletmeciliğindeki küresel markası TAV Havalimanları’nın 2018’in ilk yarısında hizmet verdiği yolcu sayısı, önceki yıla göre yüzde 31 artarak 67 milyona ulaştı. Şirket aynı dönemde net kârını yüzde 55 artırarak 93 milyon avroya yükseltti.   TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “Sektörünüzde lider olabilmeniz için, yatırımda, finansal kabiliyetlerinizde, havalimanı işletmesinde, mühendislikte, tasarımda da lider olmalısınız. Duty-free, yiyecek-içecek, yer hizmetleri, teknoloji şirketleri gibi havalimanı servis şirketlerinizde de lider olmalısınız. İstihdam yaratmada, yetenekli insanları kadronuzda tutmada da lider olmalısınız. Bizim bunu becerdiğimize inanıyorum.   Şu anda 15 havalimanı yatırımını yaptık ve işletiyoruz. Servis şirketlerimizle de, bizim işletmediğimiz 63 havalimanında hizmet veriyoruz. Yani dünyada toplam 20 ülkede 78 havalimanında bulunan bir markayız. Lider olduğumuz her konuda başarılı bir yıl geçiriyoruz. Gelirlerimizin yaklaşık yüzde 15’ini yurtdışındaki havalimanlarımızdan elde ediyoruz.   2018 yılının ilk yarısında çoğu havalimanımız hizmet verilen dış hat yolcu sayısında tarihi zirvelere ulaşarak rekorlar kırdı. Mayıs 2018’de Antalya Havalimanı’nın da portföyümüze eklenmesiyle birlikte hizmet verdiğimiz yolcu sayısı ilk altı ayda yüzde 31 arttı. Antalya hariç organik yolcu büyümesi ise ilk altı ayda yüzde 16 oldu.   Tarihi zirvelerine ulaşan yolcu rakamlarımızı ilk altı ay itibarıyla rekor finansal sonuçlara yansıtmayı başardık. Ciromuz yüzde 8 artarak 550 milyon avroya; FAVÖK yüzde 25 artarak 254 milyon avroya ulaştı. Bu dönemde net kârımız yüzde 55 artarak 93 milyon Avro oldu.   Antalya Havalimanı dış hat yolcusu açısından Türkiye’nin en büyük ikinci havalimanı ve önemli bir büyüme potansiyeline sahip. Antalya Havalimanı’nın portföyümüze eklenmesiyle birlikte 2018 yolcu beklentilerimizi yukarı yönlü revize ettik. Yılsonu itibariyle TAV Havalimanları toplam yolcu sayısında yüzde 30 üstünde artış bekliyoruz. Atatürk Havalimanı dış hat yolcusu büyüme beklentimizi yüzde 8-10 seviyesine ve Atatürk Havalimanı şehir çıkışlı dış hat yolcu sayısında büyüme beklentimizi de yüzde 11-13 seviyesine çektik. Ciroda yüzde 4-6 arası, FAVÖK’te yüzde 14-16 arası ve net kârda önemli oranda çift haneli artış bekliyoruz. Yatırım harcaması beklentimizi ise tüm yıl için 120 milyon Avro olarak revize ettik. 2018 beklentilerimiz kur ve yolcu varsayımlarımız dahilinde, Mayıs 2018’den itibaren Antalya Havalimanı’nı içerecek şekilde ve Atatürk Havalimanı’nı 2018 boyunca işleteceğimiz varsayımıyla hesaplandı.   2018’in ilk yarısında yer hizmetleri ortağımız Türk Hava Yolları ile TGS’deki ortaklığımızı 15 sene daha devam ettirme kararı aldık. Bu süre uzatımı ile birlikte TGS ve Havaş, İstanbul Yeni Havalimanı’nın getireceği yolcu artışından faydalanacak şirketlerimiz arasında bulunuyor.   BTA, Mart 2018’de Muskat Havalimanı’nda yiyecek içecek hizmetleri vermeye başladı. Muskat operasyonu BTA için büyük bir genişleme oldu. İşletme Hizmetleri 2018’in ilk yarısında Zürih, Kopenhag, Frankfurt ve Muskat’ta yolcu salonları açtı. TAV Technologies altyapı bilişimi konusunda küresel bir marka oldu ve her geçen gün hizmet portföyünü genişletiyor.   Türkiye’nin havacılıktaki küresel markası TAV Havalimanları’nı emekleri ve güvenleri ile bugünlere getiren tüm çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve iş ortaklarımıza teşekkür ediyorum” dedi.     ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER (milyon avro)  2017 6A 2018 6A % değişim  Konsolide ciro* 510,7 549,7 8% FAVÖK* 203,0 253,7 25% FAVÖK marjı (%) 39,8% 46,2% 6,4 puan Net Kâr 60,0 93,1 55%       Yolcu sayısı (mn) 50,9 66,7 31% – Dış hat 28,4 40,0 41% – İç hat 22,6 26,7 18%   *: Bu bültendeki bilgiler TFRS Yorum 12 için düzeltilmiş ciro ve FAVÖK baz alınarak hesaplanmıştır.

TAV’dan yılın ilk yarısında 93 milyon avro kâr

 

TAV Havalimanları 2018’in ilk yarısında net kârını yüzde 55 artırarak 93 milyon avroya yükseltti. Aynı dönemde şirketin konsolide cirosu yüzde 8 artışla 550 milyon avro oldu. TAV yılsonu yolcu trafiği, ciro ve FAVÖK beklentilerini de yukarı yönlü revize etti.

 

Türkiye’nin havalimanı işletmeciliğindeki küresel markası TAV Havalimanları’nın 2018’in ilk yarısında hizmet verdiği yolcu sayısı, önceki yıla göre yüzde 31 artarak 67 milyona ulaştı. Şirket aynı dönemde net kârını yüzde 55 artırarak 93 milyon avroya yükseltti.

 

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “Sektörünüzde lider olabilmeniz için, yatırımda, finansal kabiliyetlerinizde, havalimanı işletmesinde, mühendislikte, tasarımda da lider olmalısınız. Duty-free, yiyecek-içecek, yer hizmetleri, teknoloji şirketleri gibi havalimanı servis şirketlerinizde de lider olmalısınız. İstihdam yaratmada, yetenekli insanları kadronuzda tutmada da lider olmalısınız. Bizim bunu becerdiğimize inanıyorum.

 

Şu anda 15 havalimanı yatırımını yaptık ve işletiyoruz. Servis şirketlerimizle de, bizim işletmediğimiz 63 havalimanında hizmet veriyoruz. Yani dünyada toplam 20 ülkede 78 havalimanında bulunan bir markayız. Lider olduğumuz her konuda başarılı bir yıl geçiriyoruz. Gelirlerimizin yaklaşık yüzde 15’ini yurtdışındaki havalimanlarımızdan elde ediyoruz.

 

2018 yılının ilk yarısında çoğu havalimanımız hizmet verilen dış hat yolcu sayısında tarihi zirvelere ulaşarak rekorlar kırdı. Mayıs 2018’de Antalya Havalimanı’nın da portföyümüze eklenmesiyle birlikte hizmet verdiğimiz yolcu sayısı ilk altı ayda yüzde 31 arttı. Antalya hariç organik yolcu büyümesi ise ilk altı ayda yüzde 16 oldu.

 

Tarihi zirvelerine ulaşan yolcu rakamlarımızı ilk altı ay itibarıyla rekor finansal sonuçlara yansıtmayı başardık. Ciromuz yüzde 8 artarak 550 milyon avroya; FAVÖK yüzde 25 artarak 254 milyon avroya ulaştı. Bu dönemde net kârımız yüzde 55 artarak 93 milyon Avro oldu.

 

Antalya Havalimanı dış hat yolcusu açısından Türkiye’nin en büyük ikinci havalimanı ve önemli bir büyüme potansiyeline sahip. Antalya Havalimanı’nın portföyümüze eklenmesiyle birlikte 2018 yolcu beklentilerimizi yukarı yönlü revize ettik. Yılsonu itibariyle TAV Havalimanları toplam yolcu sayısında yüzde 30 üstünde artış bekliyoruz. Atatürk Havalimanı dış hat yolcusu büyüme beklentimizi yüzde 8-10 seviyesine ve Atatürk Havalimanı şehir çıkışlı dış hat yolcu sayısında büyüme beklentimizi de yüzde 11-13 seviyesine çektik. Ciroda yüzde 4-6 arası, FAVÖK’te yüzde 14-16 arası ve net kârda önemli oranda çift haneli artış bekliyoruz. Yatırım harcaması beklentimizi ise tüm yıl için 120 milyon Avro olarak revize ettik. 2018 beklentilerimiz kur ve yolcu varsayımlarımız dahilinde, Mayıs 2018’den itibaren Antalya Havalimanı’nı içerecek şekilde ve Atatürk Havalimanı’nı 2018 boyunca işleteceğimiz varsayımıyla hesaplandı.

 

2018’in ilk yarısında yer hizmetleri ortağımız Türk Hava Yolları ile TGS’deki ortaklığımızı 15 sene daha devam ettirme kararı aldık. Bu süre uzatımı ile birlikte TGS ve Havaş, İstanbul Yeni Havalimanı’nın getireceği yolcu artışından faydalanacak şirketlerimiz arasında bulunuyor.

 

BTA, Mart 2018’de Muskat Havalimanı’nda yiyecek içecek hizmetleri vermeye başladı. Muskat operasyonu BTA için büyük bir genişleme oldu. İşletme Hizmetleri 2018’in ilk yarısında Zürih, Kopenhag, Frankfurt ve Muskat’ta yolcu salonları açtı. TAV Technologies altyapı bilişimi konusunda küresel bir marka oldu ve her geçen gün hizmet portföyünü genişletiyor.

 

Türkiye’nin havacılıktaki küresel markası TAV Havalimanları’nı emekleri ve güvenleri ile bugünlere getiren tüm çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve iş ortaklarımıza teşekkür ediyorum” dedi.

 

 

ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER

(milyon avro)  2017 6A 2018 6A % değişim 
Konsolide ciro* 510,7 549,7 8%
FAVÖK* 203,0 253,7 25%
FAVÖK marjı (%) 39,8% 46,2% 6,4 puan
Net Kâr 60,0 93,1 55%
     
Yolcu sayısı (mn) 50,9 66,7 31%
– Dış hat 28,4 40,0 41%
– İç hat 22,6 26,7 18%

 

*: Bu bültendeki bilgiler TFRS Yorum 12 için düzeltilmiş ciro ve FAVÖK baz alınarak hesaplanmıştır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Oi6bOl
via IFTTT

Rolls-Royce’dan Motor Bakımında Çığır Açan Robot Teknolojisi ROLLS-ROYCE, MOTORLARIN İÇİNE SIZABİLEN ROBOTLARLA MOTOR BAKIMINDA ÇIĞIR AÇIYOR Rolls-Royce’un yeni robot teknolojisi, motor bakımında devrim yaratacak bir yenilik getiriyor. Nottingham ve Harvard Üniversiteleri’nden akademisyenlerle işbirliği yaparak, IntelligentEngine vizyonuyla motorun içinde bir endoskop gibi yol alabilen “yılan” robotlar geliştiren Rolls-Royce, yeni ürünlerini Farnborough Havacılık Fuarı’nda tanıttı. Rolls-Royce tarafından bu yılın ilk aylarında Singapur Havacılık Fuarı’nda açıklanan IntelligentEngine vizyonu, ürün ve hizmetin birbirinden ayrılamayacak kadar birbirine bağlı olduğu bir dünyayı tasvir ediyor. Bu vizyon, robotik gibi çeşitli alanlarda yürütülen faaliyetlerin özellikle dijital teknolojilere odaklanması fikrini öne çıkarıyor. Bugün sergilenen robot teknolojilerinden her biri, bakım yapılması için motorun uçaktan sökülme gereğini ortadan kaldırarak süreci hızlandırıyor ve geliştiriyor. Bu teknolojiler, motor bakım maliyetini düşürmek, motorun çalışma süresini uzatmak ve gereken bakımların olabildiğince hızlı tamamlanmasını sağlamak gibi yollarla müşterilere önemli faydalar sağlıyor. Rolls-Royce’un yeni nesil robotları SWARM robotlar – her biri yaklaşık 10mm çapında olan ve birbirleriyle işbirliği içinde çalışan bu minyatür robotlar, bir “yılan” robot yardımıyla motorun içine bırakılarak ulaşılması zor yerlerde incelemeler yapabiliyor. Taşıdıkları küçük kameralarla operatöre canlı yayın yapan bu robotlar, motor bakımının uçaktan sökülmeden yapılmasına olanak sağlıyor. Bu proje, Rolls-Royce, Harvard Üniversitesi ve Nottingham Üniversitesi’nin işbirliğiyle geliştirildi. INSPECT robotlar – motora kalıcı olarak, periskop gibi yerleştirilen bu robotlar, üzerlerindeki kameralar sayesinde motorun kendi kendini incelemesine ve her türlü bakım ihtiyacını bildirmesine olanak sağlıyor. Kurşun kalem boyutundaki bu robotlar, motorun içinde oluşan aşırı sıcaktan korunurken, sağladıkları verilerle Motor Sağlığı Takip Sistemlerinin oluşturduğu milyonlarca veri noktasına içeriden katkıda bulunuyor. Bu proje, Rolls-Royce, Oxsensis, BJR Systems, Roke Manor ve Nottingham Üniversitesi işbirliğiyle geliştirildi. Uzaktan kumandalı metal onarım robotları – Rolls-Royce ve Nottingham Üniversitesi’nden uzmanlarca geliştirilen bu robotlar, mühendisler tarafından uzaktan kumanda edilebiliyor. Bu sayede, parçaların tıraşlanması için lazer kullanılması gereken kompresör kanatçığının onarımı gibi zor işlemler, uzman olmayan yerel ekipler tarafından, motorun içine bu robotun yerleştirilmesi ve kumandasının Rolls-Royce Uçak Süreklilik Merkezi’ndeki uzman mühendislere devredilmesiyle uzaktan gerçekleştirilebiliyor. Bu şekilde, bakıma ihtiyacı olan uçağın yanına uzman ekiplerin gitmesine ihtiyaç duyulmadan uçağın servise yönlendirilme süreci çok kısalmış oluyor. FLARE – bir çift “yılan” robot, endoskop gibi motorun içinde dolaşarak onarıma ihtiyaç duyulan yerleri bulup hasar görmüş termal kaplama onarımı gibi işleri gerçekleştiriyor. Bu proje, Rolls-Royce, Nottingham Üniversitesi ve Metallisation işbirliğiyle hayata geçirildi. “Uzaktan kumandalı tamir robotu gibi teknolojiler birkaç yılda devreye girecek” Etkinlikte konuşan Rolls-Royce Pazarlamadan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Richard Goodhead: “Robot teknolojisinde elde ettiğimiz ilerlemeler, IntelligentEngine vizyonumuzun hayata geçirilmesine en güzel örnektir. Dijital ve robotik alanlarındaki hızlı ilerlemeyi nasıl kullanabileceğimizi araştırarak, Rolls-Royce’un inovatif hizmet sunma anlayışıyla öncü rol üstlenerek müşterilerine en iyi katkıyı sunmasını hedefliyoruz.” Rolls-Royce Kanat Üzeri Teknolojiler Uzmanı Dr. James Kell ise şunlara değindi: “SWARM robotlar gibi bazı teknolojilerin gündelik hayata uyarlanması biraz daha zaman alacak. Uzaktan kumandalı tamir robotu gibi teknolojiler test aşamasında ve önümüzdeki birkaç yılda devreye girecek. Bu alandaki çalışmalarımızı destekleyen iş ortaklarımız sayesinde, motor bakımında devrim sayılabilecek bir yenilik yapma potansiyeli taşıdığımız tartışılmaz bir gerçek. “ Rolls-Royce’un robotik üzerindeki çalışmalarına, Harvard Üniversitesi ve bir Rolls-Royce Üniversite Teknoloji Merkezi (UTC) olan Nottingham Üniversitesi gibi kuruluşlar destek veriyor. Rolls-Royce’un 31 UTC’sinden her biri bir fark yaratacak teknolojiler üzerine odaklanarak, yanmadan aerodinamiğe, gürültüden imalat teknolojisine kadar çeşitli mühendislik disiplinlerinde çözümler üretiyor. Üniversitelerle uzun vadeli ilişkiler kurmaya dayanan bu tutarlı strateji sayesinde Rolls-Royce, dünyanın önde gelen akademik kurumlarıyla yakın işbirliği içinde çalışarak, vizyonunu destekleyen bir yetenek ve yaratıcılık hazinesine erişme imkanı buluyor. Rolls-Royce, 2017 yılında araştırma ve geliştirmeye 1,4 milyar sterlin yatırım yapmıştır.

ROLLS-ROYCE, MOTORLARIN İÇİNE SIZABİLEN ROBOTLARLA MOTOR BAKIMINDA ÇIĞIR AÇIYOR

Rolls-Royce’un yeni robot teknolojisi, motor bakımında devrim yaratacak bir yenilik getiriyor. Nottingham ve Harvard Üniversiteleri’nden akademisyenlerle işbirliği yaparak, IntelligentEngine vizyonuyla motorun içinde bir endoskop gibi yol alabilen “yılan” robotlar geliştiren Rolls-Royce, yeni ürünlerini Farnborough Havacılık Fuarı’nda tanıttı.

Rolls-Royce tarafından bu yılın ilk aylarında Singapur Havacılık Fuarı’nda açıklanan IntelligentEngine vizyonu, ürün ve hizmetin birbirinden ayrılamayacak kadar birbirine bağlı olduğu bir dünyayı tasvir ediyor. Bu vizyon, robotik gibi çeşitli alanlarda yürütülen faaliyetlerin özellikle dijital teknolojilere odaklanması fikrini öne çıkarıyor.

Bugün sergilenen robot teknolojilerinden her biri, bakım yapılması için motorun uçaktan sökülme gereğini ortadan kaldırarak süreci hızlandırıyor ve geliştiriyor. Bu teknolojiler, motor bakım maliyetini düşürmek, motorun çalışma süresini uzatmak ve gereken bakımların olabildiğince hızlı tamamlanmasını sağlamak gibi yollarla müşterilere önemli faydalar sağlıyor.

Rolls-Royce’un yeni nesil robotları

SWARM robotlar – her biri yaklaşık 10mm çapında olan ve birbirleriyle işbirliği içinde çalışan bu minyatür robotlar, bir “yılan” robot yardımıyla motorun içine bırakılarak ulaşılması zor yerlerde incelemeler yapabiliyor. Taşıdıkları küçük kameralarla operatöre canlı yayın yapan bu robotlar, motor bakımının uçaktan sökülmeden yapılmasına olanak sağlıyor. Bu proje, Rolls-Royce, Harvard Üniversitesi ve Nottingham Üniversitesi’nin işbirliğiyle geliştirildi.

INSPECT robotlar – motora kalıcı olarak, periskop gibi yerleştirilen bu robotlar, üzerlerindeki kameralar sayesinde motorun kendi kendini incelemesine ve her türlü bakım ihtiyacını bildirmesine olanak sağlıyor. Kurşun kalem boyutundaki bu robotlar, motorun içinde oluşan aşırı sıcaktan korunurken, sağladıkları verilerle Motor Sağlığı Takip Sistemlerinin oluşturduğu milyonlarca veri noktasına içeriden katkıda bulunuyor. Bu proje, Rolls-Royce, Oxsensis, BJR Systems, Roke Manor ve Nottingham Üniversitesi işbirliğiyle geliştirildi.

Uzaktan kumandalı metal onarım robotları – Rolls-Royce ve Nottingham Üniversitesi’nden uzmanlarca geliştirilen bu robotlar, mühendisler tarafından uzaktan kumanda edilebiliyor. Bu sayede, parçaların tıraşlanması için lazer kullanılması gereken kompresör kanatçığının onarımı gibi zor işlemler, uzman olmayan yerel ekipler tarafından, motorun içine bu robotun yerleştirilmesi ve kumandasının Rolls-Royce Uçak Süreklilik Merkezi’ndeki uzman mühendislere devredilmesiyle uzaktan gerçekleştirilebiliyor. Bu şekilde, bakıma ihtiyacı olan uçağın yanına uzman ekiplerin gitmesine ihtiyaç duyulmadan uçağın servise yönlendirilme süreci çok kısalmış oluyor.

FLARE – bir çift “yılan” robot, endoskop gibi motorun içinde dolaşarak onarıma ihtiyaç duyulan yerleri bulup hasar görmüş termal kaplama onarımı gibi işleri gerçekleştiriyor. Bu proje, Rolls-Royce, Nottingham Üniversitesi ve Metallisation işbirliğiyle hayata geçirildi.

“Uzaktan kumandalı tamir robotu gibi teknolojiler birkaç yılda devreye girecek”

Etkinlikte konuşan Rolls-Royce Pazarlamadan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Richard Goodhead: “Robot teknolojisinde elde ettiğimiz ilerlemeler, IntelligentEngine vizyonumuzun hayata geçirilmesine en güzel örnektir. Dijital ve robotik alanlarındaki hızlı ilerlemeyi nasıl kullanabileceğimizi araştırarak, Rolls-Royce’un inovatif hizmet sunma anlayışıyla öncü rol üstlenerek müşterilerine en iyi katkıyı sunmasını hedefliyoruz.”

Rolls-Royce Kanat Üzeri Teknolojiler Uzmanı Dr. James Kell ise şunlara değindi: “SWARM robotlar gibi bazı teknolojilerin gündelik hayata uyarlanması biraz daha zaman alacak. Uzaktan kumandalı tamir robotu gibi teknolojiler test aşamasında ve önümüzdeki birkaç yılda devreye girecek. Bu alandaki çalışmalarımızı destekleyen iş ortaklarımız sayesinde, motor bakımında devrim sayılabilecek bir yenilik yapma potansiyeli taşıdığımız tartışılmaz bir gerçek. “

Rolls-Royce’un robotik üzerindeki çalışmalarına, Harvard Üniversitesi ve bir Rolls-Royce Üniversite Teknoloji Merkezi (UTC) olan Nottingham Üniversitesi gibi kuruluşlar destek veriyor. Rolls-Royce’un 31 UTC’sinden her biri bir fark yaratacak teknolojiler üzerine odaklanarak, yanmadan aerodinamiğe, gürültüden imalat teknolojisine kadar çeşitli mühendislik disiplinlerinde çözümler üretiyor. Üniversitelerle uzun vadeli ilişkiler kurmaya dayanan bu tutarlı strateji sayesinde Rolls-Royce, dünyanın önde gelen akademik kurumlarıyla yakın işbirliği içinde çalışarak, vizyonunu destekleyen bir yetenek ve yaratıcılık hazinesine erişme imkanı buluyor. Rolls-Royce, 2017 yılında araştırma ve geliştirmeye 1,4 milyar sterlin yatırım yapmıştır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2uRfI6H
via IFTTT

Rolls-Royce’dan Motor Bakımında Çığır Açan Robot Teknolojisi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2uRfI6H

DÜNYA TURİZMİNİN KALBİ UZAKROTA TRAVEL SUMMIT’TE ATACAK DÜNYA TURİZMİNİN KALBİ  UZAKROTA TRAVEL SUMMIT’TE ATACAK   Geçtiğimiz yıl Fairmont Quasar Istanbul’da 5 salonda 1500 turizmcinin katılımı ile gerçekleşen etkinliğin hemen ardından, Uzakrota Travel Summit 2018’in çalışmaları başladı. Amadeus, Emirates Airlines, Tourism Korea, GoGlobal ve Atlas Global Airlines’ın ana sponsorluğunu yapacağı etkinlikte bu yıl, hem konsept, hem de içerik anlamında büyüyerek 3 salon, 5 sahne ve 1 fuaye alanı ile  2500’den fazla yerli ve yabancı turizm profesyonelinin katılımıyla, 30 Kasım’da Hilton Bosphorus Convention Center’da gerçekleşecek. Bu yıl Bidroom tarafından, dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğinden biri seçilen Uzakrota Travel Summit; Türkiye ve çevre ülkelerden seyahat acentelerini, turizm teknoloji firmalarını, otelleri, turizm sektörüne yönelik hizmet veren ajansları ve bloggerları buluşturarak geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da Türkiye’nin en etkili turizm zirvesi olması bekleniyor. “Dijital Çağda Yeni Bir Marka Nasıl Oluşturulur?”, “Turizmde Omnichannel Pazarlama”, “Stratejik Ortaklıklar, API’ler ve Veri Analitikleri”, “Ödeme Yöntemlerini Kullanarak Pazar Payı Elde Etmek”, “Fenomenler ile Etkili Pazarlama Nasıl Yapılır?”, “Gelişmekte Olan Piyasalar ve Online Platformların Gücü” ve “Uçak Bileti Konsolidasyonunda Küresel Gelişmeler” gibi konularda 5 sahnede 57 oturumda 100’ün üstünde konuşmacı zirvede yer alacak. Etkinlikte yer alacak konuşmacılar belli oluyor.  Jolly Tur CEO’su Mete Vardar, Vip Turizm CEO’su Yasemin Pirinççioğlu, Setur Turizm Direktörü Oktay Temeller, Fest Travel Genel Müdürü Zekeriya Şen, Dohop CEO’su David Gunnarsson, BD4 Travel CEO’su Andy Owen Jones, Türk Hava Yolları Kurumsal Pazarlama ve Dağıtım Kanalları Başkanı Mert Dorman, Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bütün, Biletbank ve Petur CEO’su Oğuz Karakaş, Amadeus Türkiye Genel Müdürü Eric Willems, Sabre Türkiye Genel Müdürü Altuğ Bekdemir, Travelport Türkiye Genel Müdürü İbrahim Köymen, Crescent Rating CEO’su Fazal Bahardeen, IRC – International Residency & Citizenship CEO’su Tolga Habalı, Cleartrip İş Geliştirme Müdürü Amit Taneja, Kiwi İş Geliştirme Müdürü Zdenek Komenda, Bidroom Genel Müdür Yardımcısı Marcin Wesolowski, Yandex.Travel İş Geliştirme Müdürü Yuriy Vyushin, Digg in travel CEO’su İztok Franco, Wirecard Türkiye CEO’su Dündar Özdemir, Lufthansa Group Irak ve Türkiye Genel Müdürü Kemal Geçer, Pegasus Airlines Genel Müdür Yardımcısı Güliz Öztürk, Atlasglobal Genel Müdür Yardımcısı Nevzat Arşan, Enuygun CEO’su Çağlar Erol, Neredekal.com CEO’su Özkan Hacıoğlu, Biletall.com CEO’su Yaşar Çelik, Otelz.com CEO’su Bertan Aner, Turna.com CEO’su Kadir Kırmızı, Tourist Organization of Belgrade Pazarlama Müdürü Jelena Stankovic, Hotelrunner CEO’su Arden Agopyan, Bigchefs Pazarlama Müdürü Emel Karaman ve Hepstar Türkiye Genel Müdürü Tuğba Atay ile 100’den fazla konuşmacı 30 Kasım günü Uzakrota Travel Summit’te olacak. Amadeus Ana Salonu, Neredekal Turizm Teknoloji, Emirates Turizm Pazarlama Salonları ve bunlara ek olarak Sabre Travel Technology Exchange ve Dünya çapında düzenlenen Crescentrating Halal in Travel sahnesi ve fuaye alanı ile 2500 yerli ve yabancı ziyaretçi Uzakrota Travel Summit‘te olacak. Uzakrota ekibi İstanbul’da gerçekleşecek dev zirve öncesi 28 Eylül’de Atina’da da 120 kişinin katılacağı butik bir etkinlik düzenleyerek sektörü buluşturacak. 17,70 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulan biletler için erken kayıt imkanı bulunuyor. Etkinlik konuşmacıları, sponsorlar ve programla ilgili detaylı bilgilere linke tıklayarak ulaşabilirsiniz. https://ift.tt/2JXLqnE

DÜNYA TURİZMİNİN KALBİ  UZAKROTA TRAVEL SUMMIT’TE ATACAK

 

Geçtiğimiz yıl Fairmont Quasar Istanbul’da 5 salonda 1500 turizmcinin katılımı ile gerçekleşen etkinliğin hemen ardından, Uzakrota Travel Summit 2018’in çalışmaları başladı. Amadeus, Emirates Airlines, Tourism Korea, GoGlobal ve Atlas Global Airlines’ın ana sponsorluğunu yapacağı etkinlikte bu yıl, hem konsept, hem de içerik anlamında büyüyerek 3 salon, 5 sahne ve 1 fuaye alanı ile  2500’den fazla yerli ve yabancı turizm profesyonelinin katılımıyla, 30 Kasım’da Hilton Bosphorus Convention Center’da gerçekleşecek.

Bu yıl Bidroom tarafından, dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğinden biri seçilen Uzakrota Travel Summit; Türkiye ve çevre ülkelerden seyahat acentelerini, turizm teknoloji firmalarını, otelleri, turizm sektörüne yönelik hizmet veren ajansları ve bloggerları buluşturarak geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da Türkiye’nin en etkili turizm zirvesi olması bekleniyor. “Dijital Çağda Yeni Bir Marka Nasıl Oluşturulur?”, “Turizmde Omnichannel Pazarlama”, “Stratejik Ortaklıklar, API’ler ve Veri Analitikleri”, “Ödeme Yöntemlerini Kullanarak Pazar Payı Elde Etmek”, “Fenomenler ile Etkili Pazarlama Nasıl Yapılır?”, “Gelişmekte Olan Piyasalar ve Online Platformların Gücü” ve “Uçak Bileti Konsolidasyonunda Küresel Gelişmeler” gibi konularda 5 sahnede 57 oturumda 100’ün üstünde konuşmacı zirvede yer alacak.

Etkinlikte yer alacak konuşmacılar belli oluyor. 

Jolly Tur CEO’su Mete VardarVip Turizm CEO’su Yasemin PirinççioğluSetur Turizm Direktörü Oktay TemellerFest Travel Genel Müdürü Zekeriya ŞenDohop CEO’su David GunnarssonBD4 Travel CEO’su Andy Owen JonesTürk Hava Yolları Kurumsal Pazarlama ve Dağıtım Kanalları Başkanı Mert DormanTurkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail BütünBiletbank ve Petur CEO’su Oğuz KarakaşAmadeus Türkiye Genel Müdürü Eric Willems, Sabre Türkiye Genel Müdürü Altuğ Bekdemir, Travelport Türkiye Genel Müdürü İbrahim Köymen, Crescent Rating CEO’su Fazal BahardeenIRC – International Residency & Citizenship CEO’su Tolga HabalıCleartrip İş Geliştirme Müdürü Amit TanejaKiwi İş Geliştirme Müdürü Zdenek KomendaBidroom Genel Müdür Yardımcısı Marcin WesolowskiYandex.Travel İş Geliştirme Müdürü Yuriy VyushinDigg in travel CEO’su İztok FrancoWirecard Türkiye CEO’su Dündar ÖzdemirLufthansa Group Irak ve Türkiye Genel Müdürü Kemal GeçerPegasus Airlines Genel Müdür Yardımcısı Güliz ÖztürkAtlasglobal Genel Müdür Yardımcısı Nevzat ArşanEnuygun CEO’su Çağlar ErolNeredekal.com CEO’su Özkan HacıoğluBiletall.com CEO’su Yaşar ÇelikOtelz.com CEO’su Bertan AnerTurna.com CEO’su Kadir KırmızıTourist Organization of Belgrade Pazarlama Müdürü Jelena StankovicHotelrunner CEO’su Arden AgopyanBigchefs Pazarlama Müdürü Emel Karaman ve Hepstar Türkiye Genel Müdürü Tuğba Atay ile 100’den fazla konuşmacı 30 Kasım günü Uzakrota Travel Summit’te olacak.

Amadeus Ana Salonu, Neredekal Turizm Teknoloji, Emirates Turizm Pazarlama Salonları ve bunlara ek olarak Sabre Travel Technology Exchange ve Dünya çapında düzenlenen Crescentrating Halal in Travel sahnesi ve fuaye alanı ile 2500 yerli ve yabancı ziyaretçi Uzakrota Travel Summit‘te olacak.

Uzakrota ekibi İstanbul’da gerçekleşecek dev zirve öncesi 28 Eylül’de Atina’da da 120 kişinin katılacağı butik bir etkinlik düzenleyerek sektörü buluşturacak.

17,70 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulan biletler için erken kayıt imkanı bulunuyor. Etkinlik konuşmacıları, sponsorlar ve programla ilgili detaylı bilgilere linke tıklayarak ulaşabilirsiniz. https://ift.tt/2JXLqnE



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LJZwhg
via IFTTT

DÜNYA TURİZMİNİN KALBİ UZAKROTA TRAVEL SUMMIT’TE ATACAK


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LJZwhg

CORENDON AIRLINES, İKİNCİ PİLOT ADAYLARI PROJESİNİ DÖRDÜNCÜ KEZ DÜZENLİYOR! Havacılık sektöründe birçok örnek uygulamayı hayata geçiren Corendon Airlines, tip eğitimi olmayan pilotlar tarafından heyecanla karşılanan “İkinci Pilot Adayları” projesini dördüncü kez gerçekleştiriyor. Ön değerlendirme sonrası projeye dahil edilecek adayların eğitimleri Eylül ayı içerisinde başlıyor. Corendon Airlines, ilkini 2015 yılında düzenlediği, tip eğitimi olmayan pilotlara yönelik İkinci Pilot Adayları (Trainee First Officer) projesini dördüncü kez hayata geçirmeye hazırlanıyor. Proje kapsamında, uçuş okulları mezunu adaylar arasından değerlendirme süreçlerini başarıyla tamamlayanlar ile tip eğitimi ve iş sözleşmesi imzalanacak. Seçilen adaylar, tip eğitimi masraflarını çalışarak geri ödeyebilecekleri gibi uygun şartlardan yararlanma imkanı da bulacaklar. Bu yıl dördüncü kez düzenledikleri projeyi son iki yıldır kendi bünyelerinde gerçekleştirdiklerinin altını çizen Corendon Airlines Uçuş Eğitim Müdürü Ahmet Özkan,“Corendon Airlines olarak, uçuş okullarından mezun pilotların tip eğitimlerinin tamamını kendi bünyemizde gerçekleştirmek için uluslararası standartlarda tüm imkanlara sahibiz. Proje ile ailemizde ve sektörümüzde uzun yıllar görev alacak ikinci pilotlar yetiştirmenin gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz” dedi. İkinci Pilot Adayları projesi kapsamında, ön değerlendirmeyi geçen adaylar ile Ağustos ayı içerisinde mülakat ve simülatör değerlendirmesi gerçekleştirilecek. Süreci başarıyla tamamlayan adaylar, Eylül ayının ikinci haftası itibarıyla tip eğitimlerine ve akabinde hat uçuşlarına başlayacak. Projeye dahil olmak isteyen adaylar, proje gerekliliklerini ve detaylı bilgileri https://www.corendonairlines.com/tr/tfo2018 üzerinden öğrenebilirler. Corendon Airlines Hakkında Kurulduğu 2005 yılından bu yana “Fark Yarat” sloganıyla girdiği havacılık sektöründe birçok örnek uygulamaya ve ilklere imza atan Corendon Airlines, Avrupa’da ilk “ISO 10002:2004 Müşteri Memnuniyeti Sertifikası” alan havayolu firması olmasının yanı sıra dünyada az sayıda havayolu şirketinin ulaşabildiği“IOSA” (IATA Operasyonel Güvenlik Audit) ve “ISO: 14001 Çevre Yönetim Sistemi” sertifikalarına sahiptir. Engelli yolcuların rahatlıkla uçabilmesi için gerekli şartları sağlamasıyla Türk Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından “Engelsiz Hava Taşımacılığı Belgesi”ni alan Türkiye’deki ilk havayolu şirketi olan Corendon Airlines, 12 Nisan 2005’te Amsterdam’dan Sabiha Gökçen’e ve 4 Nisan 2012’de Gazipaşa Havalimanı’na yaptığı uçuşlar ile bu meydanlara ilk kez yolcu uçağı indiren Türk şirketi olmuştu. Havacılıkta ilklerin şirketi olan Corendon 2011 yılında kurulan Hollanda tescilli Corendon Dutch Airlines ve 2017 yılında kurulan Corendon Airlines Europe ile 45 ülkede 145’ten fazla destinasyona uçuşlar gerçekleştiriyor. Corendon Airlines’ın filosunda 16 adet Boeing 737-800 ve 1 adet Boeing 737 Max 8 bulunuyor.

Havacılık sektöründe birçok örnek uygulamayı hayata geçiren Corendon Airlines, tip eğitimi olmayan pilotlar tarafından heyecanla karşılanan “İkinci Pilot Adayları” projesini dördüncü kez gerçekleştiriyor. Ön değerlendirme sonrası projeye dahil edilecek adayların eğitimleri Eylül ayı içerisinde başlıyor.

Corendon Airlines, ilkini 2015 yılında düzenlediği, tip eğitimi olmayan pilotlara yönelik İkinci Pilot Adayları (Trainee First Officer) projesini dördüncü kez hayata geçirmeye hazırlanıyor.

Proje kapsamında, uçuş okulları mezunu adaylar arasından değerlendirme süreçlerini başarıyla tamamlayanlar ile tip eğitimi ve iş sözleşmesi imzalanacak. Seçilen adaylar, tip eğitimi masraflarını çalışarak geri ödeyebilecekleri gibi uygun şartlardan yararlanma imkanı da bulacaklar.

Bu yıl dördüncü kez düzenledikleri projeyi son iki yıldır kendi bünyelerinde gerçekleştirdiklerinin altını çizen Corendon Airlines Uçuş Eğitim Müdürü Ahmet Özkan,“Corendon Airlines olarak, uçuş okullarından mezun pilotların tip eğitimlerinin tamamını kendi bünyemizde gerçekleştirmek için uluslararası standartlarda tüm imkanlara sahibiz. Proje ile ailemizde ve sektörümüzde uzun yıllar görev alacak ikinci pilotlar yetiştirmenin gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.

İkinci Pilot Adayları projesi kapsamında, ön değerlendirmeyi geçen adaylar ile Ağustos ayı içerisinde mülakat ve simülatör değerlendirmesi gerçekleştirilecek. Süreci başarıyla tamamlayan adaylar, Eylül ayının ikinci haftası itibarıyla tip eğitimlerine ve akabinde hat uçuşlarına başlayacak.

Projeye dahil olmak isteyen adaylar, proje gerekliliklerini ve detaylı bilgileri https://www.corendonairlines.com/tr/tfo2018 üzerinden öğrenebilirler.

Corendon Airlines Hakkında

Kurulduğu 2005 yılından bu yana “Fark Yarat” sloganıyla girdiği havacılık sektöründe birçok örnek uygulamaya ve ilklere imza atan Corendon Airlines, Avrupa’da ilk “ISO 10002:2004 Müşteri Memnuniyeti Sertifikası” alan havayolu firması olmasının yanı sıra dünyada az sayıda havayolu şirketinin ulaşabildiği“IOSA” (IATA Operasyonel Güvenlik Audit) ve ISO: 14001 Çevre Yönetim Sistemi” sertifikalarına sahiptir. Engelli yolcuların rahatlıkla uçabilmesi için gerekli şartları sağlamasıyla Türk Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından “Engelsiz Hava Taşımacılığı Belgesi”ni alan Türkiye’deki ilk havayolu şirketi olan Corendon Airlines, 12 Nisan 2005’te Amsterdam’dan Sabiha Gökçen’e ve 4 Nisan 2012’de Gazipaşa Havalimanı’na yaptığı uçuşlar ile bu meydanlara ilk kez yolcu uçağı indiren Türk şirketi olmuştu. Havacılıkta ilklerin şirketi olan Corendon 2011 yılında kurulan Hollanda tescilli Corendon Dutch Airlines ve 2017 yılında kurulan Corendon Airlines Europe ile 45 ülkede 145’ten fazla destinasyona uçuşlar gerçekleştiriyor. Corendon Airlines’ın filosunda 16 adet Boeing 737-800 ve 1 adet Boeing 737 Max 8 bulunuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OlgMrB
via IFTTT