1 Temmuz 2018 Pazar

Gökyüzündeki en yoğun gün İki gün önce 29 Haziranda , bugüne kadar gökyüzündeki en yoğun gündü. Flightradar sitesi ilk kez 200.000’den fazla uçuşu tek bir günde kaydetti. Bir günde 202,157 uçuş takip edildi.   Yesterday was the busiest day of the year in the skies so far and our busiest day ever. 202,157 flights tracked! The first time we've tracked more than 200,000 flights in a single day on https://t.co/krDfUYSbzK pic.twitter.com/ApCMHaVEQp — Flightradar24 (@flightradar24) June 30, 2018  

İki gün önce 29 Haziranda , bugüne kadar gökyüzündeki en yoğun gündü.

Flightradar sitesi ilk kez 200.000’den fazla uçuşu tek bir günde kaydetti.

Bir günde 202,157 uçuş takip edildi.

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2z1nQX3
via IFTTT

Sabiha Gökçen’de dün yolcu rekoru kırıldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2tJagSW

Sabiha Gökçen’de dün yolcu rekoru kırıldı İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda günlük yolcu sayısı bakımından tüm zamanların rekoru kırıldı. Türkiye’nin en fazla yolcu trafiğine sahip ikinci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı dün 110 bin 806 yolcuyu ağırlayarak tüm zamanların yolcu rekorunu kırdı. Daha önceki rekor 4 Eylül 2017 tarihinde Kurban Bayramı dönüşünde 110 bin 273 olarak gerçekleşmişti. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı dün 110 bin 806 yolcuyu ağırlayarak tüm zamanların yolcu rekorunu kırdı. Daha önceki rekor 4 Eylül 2017 tarihinde Kurban Bayramı dönüşünde 110 bin 273 olarak gerçekleşmişti. pic.twitter.com/OkR4kGOJ2R — AirportIST (@AirportIST) July 1, 2018

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda günlük yolcu sayısı bakımından tüm zamanların rekoru kırıldı.
Türkiye’nin en fazla yolcu trafiğine sahip ikinci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı dün 110 bin 806 yolcuyu ağırlayarak tüm zamanların yolcu rekorunu kırdı. Daha önceki rekor 4 Eylül 2017 tarihinde Kurban Bayramı dönüşünde 110 bin 273 olarak gerçekleşmişti.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2tJagSW
via IFTTT

Kaptan İnce 45 yılda, 14 farklı uçak tipinde yaklaşık 26 bin saat uçtu Türk Hava Yolları’nın kaptan pilotu Kemal İnce 45 yıllık gökyüzü kariyerinin veda uçuşunu kendisi gibi Türk Hava Yolları pilotu olan oğlu ile gerçekleştirdi.             Bayrak taşıyıcı havayolu Türk Hava Yolları’nın en deneyimli pilotlarından olan ve A330 filosunda görevini icra eden pilotu Kemal İnce 30 Haziran Cumartesi günü TK2557 kodlu Dalaman – İstanbul uçuşuyla gökyüzüne veda etti.  Kemal İnce’nin 45 yıllık kariyerinin son uçuşunda kendisi gibi Türk Hava Yolları filosunda görevli olan oğlu Kaptan Pilot İnanç İnce de yer aldı. 1953 yılında Sinop’ta doğan ve 17 yaşında Hava Harp Okulu ile havacılık dünyasına adım atan Kaptan İnce ilk uçuşunu 1973 yılında gerçekleştirdi. 1993 yılında Türk Hava Yolları ailesine katılan kaptan pilot 45 yılda, 14 farklı uçak tipinde yaklaşık 26 bin saatini diğer bir deyişle 3 yılını bulutların üzerinde uçarak geçirdi. Deneyimli pilot son uçuşunda oldukça özel anlar yaşadı. Kemal İnce’yi uçuşun sonunda ekip arkadaşları, ailesi ve sevdikleri çiçekle karşıladı.             Veda uçuşuyla ilgili açıklamalarda bulunan Kemal İnce; “45 yıl dile kolay ancak insan ömrü için çok uzun bir dönem. Pilotluk ise çok özel bir meslek, bulutlarla haşır neşir olmak çok güzeldi. Bugünse son uçuşumu gerçekleştirdim. 45 yıldır o kadar alıştım ki yarın ne hissederim bilmiyorum. Pilot olma hayali kuran kadın, erkek tüm gençlere Atatürk’ün sözünü hatırlatmak isterim; istikbal göklerdedir. İstikballeri için Türk Hava Yolları Uçuş Akademisi’ne başvurarak hayallerini gerçekleştirebilirler.” dedi. Türk Hava Yoları pilotu İnanç İnce ise; “Çok mutlu ve gururluyum uzun bir uçuş kariyerinin ardından güzel bir vedada birlikteyiz. İnşallah böyle güzel geçen yıllar bize de nasip olur. Ben babamın mesleğini tercih ederek pilot oldum, benim çocuklarımın ve yeğenlerimin de dedelerinin açtığı yolda pilot olmalarını çok isterim.” açıklamasında bulundu.             Pilot Kemal İnce Dalaman- İstanbul uçuşunda yolculara da duygusal bir anons yaptı. İnce; “Hanımefendiler, beyefendiler ve sevgili çocuklar, Kaptan pilotunuz Kemal İnce olarak sizlere 45 yıllık pilotluk mesleğimin son uçuşundan sesleniyorum. Bu uçuş ile birlikte benim için bir tutku olan pilotluk serüvenimi tamamlamış olacağım. Bundan sonraki yaşantımda sevgili ailem ile daha çok zaman geçirecek ve 45 yıllık maceramı torunlarıma anlatacağım.  Sizlere ve Türk Hava Yolları ailesine uçuşlarında emniyetli inişler, yaşamlarında sağlık ve mutluluk diliyorum.” dedi.  Uçakta bulunan 305 yolcu da anonsa alkışlarla eşlik etti.

Türk Hava Yolları’nın kaptan pilotu Kemal İnce 45 yıllık gökyüzü kariyerinin veda uçuşunu kendisi gibi Türk Hava Yolları pilotu olan oğlu ile gerçekleştirdi.

            Bayrak taşıyıcı havayolu Türk Hava Yolları’nın en deneyimli pilotlarından olan ve A330 filosunda görevini icra eden pilotu Kemal İnce 30 Haziran Cumartesi günü TK2557 kodlu Dalaman – İstanbul uçuşuyla gökyüzüne veda etti.  Kemal İnce’nin 45 yıllık kariyerinin son uçuşunda kendisi gibi Türk Hava Yolları filosunda görevli olan oğlu Kaptan Pilot İnanç İnce de yer aldı.

1953 yılında Sinop’ta doğan ve 17 yaşında Hava Harp Okulu ile havacılık dünyasına adım atan Kaptan İnce ilk uçuşunu 1973 yılında gerçekleştirdi. 1993 yılında Türk Hava Yolları ailesine katılan kaptan pilot 45 yılda, 14 farklı uçak tipinde yaklaşık 26 bin saatini diğer bir deyişle 3 yılını bulutların üzerinde uçarak geçirdi. Deneyimli pilot son uçuşunda oldukça özel anlar yaşadı. Kemal İnce’yi uçuşun sonunda ekip arkadaşları, ailesi ve sevdikleri çiçekle karşıladı.

            Veda uçuşuyla ilgili açıklamalarda bulunan Kemal İnce; “45 yıl dile kolay ancak insan ömrü için çok uzun bir dönem. Pilotluk ise çok özel bir meslek, bulutlarla haşır neşir olmak çok güzeldi. Bugünse son uçuşumu gerçekleştirdim. 45 yıldır o kadar alıştım ki yarın ne hissederim bilmiyorum. Pilot olma hayali kuran kadın, erkek tüm gençlere Atatürk’ün sözünü hatırlatmak isterim; istikbal göklerdedir. İstikballeri için Türk Hava Yolları Uçuş Akademisi’ne başvurarak hayallerini gerçekleştirebilirler.” dedi. Türk Hava Yoları pilotu İnanç İnce ise; “Çok mutlu ve gururluyum uzun bir uçuş kariyerinin ardından güzel bir vedada birlikteyiz. İnşallah böyle güzel geçen yıllar bize de nasip olur. Ben babamın mesleğini tercih ederek pilot oldum, benim çocuklarımın ve yeğenlerimin de dedelerinin açtığı yolda pilot olmalarını çok isterim.” açıklamasında bulundu.

            Pilot Kemal İnce Dalaman- İstanbul uçuşunda yolculara da duygusal bir anons yaptı. İnce; “Hanımefendiler, beyefendiler ve sevgili çocuklar, Kaptan pilotunuz Kemal İnce olarak sizlere 45 yıllık pilotluk mesleğimin son uçuşundan sesleniyorum. Bu uçuş ile birlikte benim için bir tutku olan pilotluk serüvenimi tamamlamış olacağım. Bundan sonraki yaşantımda sevgili ailem ile daha çok zaman geçirecek ve 45 yıllık maceramı torunlarıma anlatacağım.  Sizlere ve Türk Hava Yolları ailesine uçuşlarında emniyetli inişler, yaşamlarında sağlık ve mutluluk diliyorum.” dedi.  Uçakta bulunan 305 yolcu da anonsa alkışlarla eşlik etti.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KDjczE
via IFTTT

Kaptan İnce 45 yılda, 14 farklı uçak tipinde yaklaşık 26 bin saat uçtu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KDjczE

Lale Kule’nin yüzde 97’si tamamlandı İSTANBUL YENİ HAVALİMANI’NDA HAVA KONTROL KULESİ TÜRK BAYRAĞI RENKLERİNE BÜRÜNDÜ Açılışına 120 gün kala havalimanı gece ışıl ışıl görüntülendi.21 Haziran’da Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın iniş yaptığı 3750 mt uzunluğunda, 60 mt genişliğindeki 1 Nolu Pist’te gece aydınlatması yapılırken sağ tarafta yükselen ikonik kule, Türk bayrağı renklerinde ışıklandırıldı. 90m yüksekliğinde 17 katlı Lale Kule’nin yüzde 97’si tamamlandı İGA, ‘Hava Trafik Kontrol Kulesi’ için Zaha Hadid, Moshe Safdie, Grimsaw-Nordic, Massimiliano Fuksas, Pininfarina-Aecom, RMJM Architects gibi dünyanın önde gelen tasarımcılarını Aralık 2015’te davet etmiş ve ‘lale’ figüründen esinlenerek tasarladığı çalışmasıyla Pininfarina – Aecom sürecin galibi olmuştu. İYH’nin Hava Trafik Kontrol Kulesi ve Teknik Binası, Chicago Athenaeum: Mimarlık ve Dizayn Müzesi ve Mimari Sanat Tasarımı ve Kentsel Araştırmalar Avrupa Merkezi tarafından verilen 2016 Uluslararası Mimarlık Ödülü’nü kazanmıştı. Kule Kontrol Katları: 2 kontrol katından oluşacak olup en üst katta hava trafik kontrolörleri, bir alt katta ise yer trafik kontrolörleri görev yapacaktır. 17 kişilik personel için çalışma imkânı sağlanacak. Kontrol katlarında yansıma ve akustik konforun dikkate alındığı ve 360 derece görüş olanağı sağlayan cam cephe sistemi yapıldı. Kule Teknik Blok: Yemekhane, spor salonu/squash, masa tenisi, 25 adet ofis, ses kayıt odası, kreş, 12 adet dinlenme odası, seminer salonu, laboratuvar, toplantı odaları yer alıyor. Kule Teknik Altyapısı: Hava trafik kontrolörleri, şu an dünyadaki en gelişmiş sistemleri kullanacaklar. İstanbul Yeni Havalimanı’nda A-SMGCS LEVEL 4 denetleme sistemi kullanılacak olup uçaklar iniş yaptıktan sonra park pozisyonuna kadar yerdeki ışıkların yönlendirmesi ile hareket edecekler. (follow-the-green konsepti) Ayrıca kontrolörler, artık tek bir ana ekrandan tüm bilgileri görebilecek olup her türlü işlemi ve iletişimi bu ana ekran üstünden yapabilecekler(ICWP). İnşaat Alanı: 6085 m²

İSTANBUL YENİ HAVALİMANI’NDA HAVA KONTROL KULESİ TÜRK BAYRAĞI RENKLERİNE BÜRÜNDÜ

Açılışına 120 gün kala havalimanı gece ışıl ışıl görüntülendi.21 Haziran’da Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın iniş yaptığı 3750 mt uzunluğunda, 60 mt genişliğindeki 1 Nolu Pist’te gece aydınlatması yapılırken sağ tarafta yükselen ikonik kule, Türk bayrağı renklerinde ışıklandırıldı.

90m yüksekliğinde 17 katlı Lale Kule’nin yüzde 97’si tamamlandı

İGA, ‘Hava Trafik Kontrol Kulesi’ için Zaha Hadid, Moshe Safdie, Grimsaw-Nordic, Massimiliano Fuksas, Pininfarina-Aecom, RMJM Architects gibi dünyanın önde gelen tasarımcılarını Aralık 2015’te davet etmiş ve ‘lale’ figüründen esinlenerek tasarladığı çalışmasıyla Pininfarina – Aecom sürecin galibi olmuştu. İYH’nin Hava Trafik Kontrol Kulesi ve Teknik Binası, Chicago Athenaeum: Mimarlık ve Dizayn Müzesi ve Mimari Sanat Tasarımı ve Kentsel Araştırmalar Avrupa Merkezi tarafından verilen 2016 Uluslararası Mimarlık Ödülü’nü kazanmıştı.

Kule Kontrol Katları: 2 kontrol katından oluşacak olup en üst katta hava trafik kontrolörleri, bir alt katta ise yer trafik kontrolörleri görev yapacaktır. 17 kişilik personel için çalışma imkânı sağlanacak. Kontrol katlarında yansıma ve akustik konforun dikkate alındığı ve 360 derece görüş olanağı sağlayan cam cephe sistemi yapıldı.

Kule Teknik Blok: Yemekhane, spor salonu/squash, masa tenisi, 25 adet ofis, ses kayıt odası, kreş, 12 adet dinlenme odası, seminer salonu, laboratuvar, toplantı odaları yer alıyor.

Kule Teknik Altyapısı: Hava trafik kontrolörleri, şu an dünyadaki en gelişmiş sistemleri kullanacaklar. İstanbul Yeni Havalimanı’nda A-SMGCS LEVEL 4 denetleme sistemi kullanılacak olup uçaklar iniş yaptıktan sonra park pozisyonuna kadar yerdeki ışıkların yönlendirmesi ile hareket edecekler. (follow-the-green konsepti) Ayrıca kontrolörler, artık tek bir ana ekrandan tüm bilgileri görebilecek olup her türlü işlemi ve iletişimi bu ana ekran üstünden yapabilecekler(ICWP).

İnşaat Alanı: 6085 m²



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2lKZs2b
via IFTTT

Lale Kule’nin yüzde 97’si tamamlandı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2lKZs2b