25 Mart 2018 Pazar

UDH BAKANI ARSLAN ; ALAÇATI HAVALİMANI 20 NİSAN’DA


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2pEfP2c

UDH BAKANI ARSLAN ; ALAÇATI HAVALİMANI 20 NİSAN’DA UDH BAKANI ARSLAN, ADNAN MENDERES HAVALİMANI`NDA İNCELEME YAPTI, AÇIKLAMALARDA BULUNDU Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İzmir Adnan Menderes Havalimanı apronundaki incelemelerden sonra yatırımlarla ilgili açıklamalarda bulundu.  DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak’ın da katıldığı incelemelerin ardından bir açıklama yapan Arslan, çalımalar hakkında önemli bilgiler verdi.   İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nın kapasitesinin artırılmasının İzmirlilere hizmet etmek adına önemli bir çalışma olduğunu ve çalışmaların gayet güzel gittiğini söyleyen Bakan Ahmet Arslan, “İzmir’in sıcak iklimi, kışın da çalışmaya izin veriyor. Havalimanı 1987 yılında yapıldı. O zamanki toplam sahası 8 milyon 230 bin metrekareydi. 2006’da yaptığımız ilave dış hatlar terminalini 125 milyon euroluk harcama yaparak hizmete verdik. 2014’te dış hatlar terminalini yaklaşık 250 milyon euro yatırımla gerçekleştirdik. İç ve dış hatlar terminalinin büyüklüğü 310 bin metrekare, 108 bin metrekaresi dış hatlar olmak üzere” dedi.   20 MİLYON YOLCUYA HİTAP EDİYORUZ   Havalimanı iç hatlar terminalinin önceki kapasitesinin yılda 1.5 milyon yolcu olduğunu vurgulayan Bakan Arslan, “Bugün ise 20 milyon yolcuya hitap edecek bir iç hatlar terminali hizmet veriyor. Aynı şekilde yılda 4 milyon yolcuya hizmet eden dış hatlar terminali var iken, şimdi yılda 10 milyon yolcuya hizmet edebilir hale geldi. Bu da uzunca süre yeterliliğini koruyacağı, ihtiyaca cevap verebileceği anlamına geliyor. Şu anda apronumuz 180 bin metrekareden 339 bin metrekareye çıkarılmış oldu. Bu yaklaşık 2 katı demek. 21 uçak park kapasitesine sahip iken, bugün itibariyle 37 uçak park kapasitesine sahip. Apron, taksi yollarıyla birlikte alan 716 bin metrekareye çıkmış olacak ve aynı anda 58 uçağı park edebilir duruma gelmiş olacağız. İç hatlar terminali yılda 20 milyon yolcuya hizmet edebiliyor. 83 bin metrekare terminal binasına ait otopark var. Bu da 2 bin 523 aracın aynı anda park edebilmesi anlamına geliyor” diye konuştu.   Dış hatlarda da yolcu kapasitesinin yılda 10 milyon kişi, terminale ait otoparkın 69 bin metrekare olduğunu anlatan Arslan, “Yapımı devam eden ihale aşamasında işler var. Bu işlerin bedeli de 100 milyon liranın üstünde. İlave apron, ilave taksi yolu da 71 milyona ihale edilmiş durumda. Yüzde 45 fiziki gerçekleşme sağlandı. İşler tamamen rayına oturmuş durumda, bu çalışma hızıyla 17 Temmuz’da bu apronu ve ilave taksi yollarını hizmete sunmuş olacağız. İzmir ve İzmirlilerin ihtiyacını görmek adına Adnan Menderes Havalimanı’nı her gün büyütüyoruz” dedi.   ALAÇATI HAVALİMANI 20 NİSAN’DA   Çeşme Alaçatı Havalimanı’yla genel havacılığa hizmet edecek ikinci bir havalimanı kazandırmayı planladıklarını da söyleyen Ahmet Arslan, “Çeşme Alaçatı civarında hem özel jetleri ağırlayabileceğimiz, hem eğitim uçuşlarını ayarlayabileceğimiz ve charter seferlere hizmet verecek bir havalimanı yapacağız. İhale sürecini başlattık. 20 Nisan tarihi itibarıyla yap- işlet- devret modeliyle yaptığımız Çeşme Alaçatı Havalimanı’nın ihale tekliflerini almış olacağız. 25 yıl işletme şartıyla 24 ayda yapım süresi olmak üzere ihale kriterimiz var. Yap- işlet- devret metoduyla kim alırsa, cirodan pay ayırmak suretiyle İzmirlilere, Çeşmelilere, o bölgeye gelenlere hizmet verecek” diye konuştu.

UDH BAKANI ARSLAN, ADNAN MENDERES HAVALİMANI`NDA İNCELEME YAPTI, AÇIKLAMALARDA BULUNDU

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İzmir Adnan Menderes Havalimanı apronundaki incelemelerden sonra yatırımlarla ilgili açıklamalarda bulundu. 

DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak’ın da katıldığı incelemelerin ardından bir açıklama yapan Arslan, çalımalar hakkında önemli bilgiler verdi.

 

İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nın kapasitesinin artırılmasının İzmirlilere hizmet etmek adına önemli bir çalışma olduğunu ve çalışmaların gayet güzel gittiğini söyleyen Bakan Ahmet Arslan, “İzmir’in sıcak iklimi, kışın da çalışmaya izin veriyor. Havalimanı 1987 yılında yapıldı. O zamanki toplam sahası 8 milyon 230 bin metrekareydi. 2006’da yaptığımız ilave dış hatlar terminalini 125 milyon euroluk harcama yaparak hizmete verdik. 2014’te dış hatlar terminalini yaklaşık 250 milyon euro yatırımla gerçekleştirdik. İç ve dış hatlar terminalinin büyüklüğü 310 bin metrekare, 108 bin metrekaresi dış hatlar olmak üzere” dedi.

 

20 MİLYON YOLCUYA HİTAP EDİYORUZ

 

Havalimanı iç hatlar terminalinin önceki kapasitesinin yılda 1.5 milyon yolcu olduğunu vurgulayan Bakan Arslan, “Bugün ise 20 milyon yolcuya hitap edecek bir iç hatlar terminali hizmet veriyor. Aynı şekilde yılda 4 milyon yolcuya hizmet eden dış hatlar terminali var iken, şimdi yılda 10 milyon yolcuya hizmet edebilir hale geldi. Bu da uzunca süre yeterliliğini koruyacağı, ihtiyaca cevap verebileceği anlamına geliyor. Şu anda apronumuz 180 bin metrekareden 339 bin metrekareye çıkarılmış oldu. Bu yaklaşık 2 katı demek. 21 uçak park kapasitesine sahip iken, bugün itibariyle 37 uçak park kapasitesine sahip. Apron, taksi yollarıyla birlikte alan 716 bin metrekareye çıkmış olacak ve aynı anda 58 uçağı park edebilir duruma gelmiş olacağız. İç hatlar terminali yılda 20 milyon yolcuya hizmet edebiliyor. 83 bin metrekare terminal binasına ait otopark var. Bu da 2 bin 523 aracın aynı anda park edebilmesi anlamına geliyor” diye konuştu.

 

Dış hatlarda da yolcu kapasitesinin yılda 10 milyon kişi, terminale ait otoparkın 69 bin metrekare olduğunu anlatan Arslan, “Yapımı devam eden ihale aşamasında işler var. Bu işlerin bedeli de 100 milyon liranın üstünde. İlave apron, ilave taksi yolu da 71 milyona ihale edilmiş durumda. Yüzde 45 fiziki gerçekleşme sağlandı. İşler tamamen rayına oturmuş durumda, bu çalışma hızıyla 17 Temmuz’da bu apronu ve ilave taksi yollarını hizmete sunmuş olacağız. İzmir ve İzmirlilerin ihtiyacını görmek adına Adnan Menderes Havalimanı’nı her gün büyütüyoruz” dedi.

 

ALAÇATI HAVALİMANI 20 NİSAN’DA

 

Çeşme Alaçatı Havalimanı’yla genel havacılığa hizmet edecek ikinci bir havalimanı kazandırmayı planladıklarını da söyleyen Ahmet Arslan, “Çeşme Alaçatı civarında hem özel jetleri ağırlayabileceğimiz, hem eğitim uçuşlarını ayarlayabileceğimiz ve charter seferlere hizmet verecek bir havalimanı yapacağız. İhale sürecini başlattık. 20 Nisan tarihi itibarıyla yap- işlet- devret modeliyle yaptığımız Çeşme Alaçatı Havalimanı’nın ihale tekliflerini almış olacağız. 25 yıl işletme şartıyla 24 ayda yapım süresi olmak üzere ihale kriterimiz var. Yap- işlet- devret metoduyla kim alırsa, cirodan pay ayırmak suretiyle İzmirlilere, Çeşmelilere, o bölgeye gelenlere hizmet verecek” diye konuştu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2pEfP2c
via IFTTT

SANİ ŞENER, TAV’ın YIL SONU HEDEFLERİNİ AÇIKLADI TAV Türkiye’de de büyümeye devam edecek Zirvesine konuşmacı olarak katıldı. Sani Şener yaptığı röportajda soruları yanıtladı. Zirve ile ilgili oldukça olumlu düşünceler açıklayan Sani Şener , her geçen sene katılım arttığını , katılımcıların , panelistlerin zirveye değer kattığını ve ülkede gerçekleştirilen en beğendiği etkinliklerden bir tanesi olduğunu söyledi. Gelecek hedefleriniz nelerdir? Hepimizin yönetmesi gereken bir olgu. Bir yakın gelecek var, bir uzak gelecek var. Yakın gelecek olarak bakarsak 2018 yılının sektörümüz açısından iyi gittiğini görüyoruz. Rakamları aldığımızda ciddi  bir yolcu artışı var. O da bizi memnun ediyor. Uzak geleceği gelince de , Türkiye’nin bilim ve teknolojinin birleştiği bir ülke olarak yoluna devam etmesi gerektiğine inanıyorum. Şirketlerin bilime ve teknolojiye çok önem vermeleri gerektiğine inanıyorum. Digitalizasyon devrini yaşıyoruz. Bu devirde ondan uzak kalmak çok yanlış olur. Tav’ın yıl sonu hedefleri nelerdir? Biz bu sene yolcuda %10-12 bir tahmin verdik. Bunun tutacağına inanıyoruz. Ciroda da %3-4 arası bir büyüme yakalayacağız bu bizim organik büyümemiz.Onun dışında yeni havalimanlarını da portföyümüze katacağımıza inanıyorum. TAV’ın yeni yatırımları nelerdir? Biz Afrika ve Asya’ya yöneldik. Oralarda bir sürü havalimanı ile ilgileniyoruz. Ama çok yakın bir zaman önce Antalya’da %50 bir hisse alımı yaptık biliyorsunuz. Türkiye’de de büyümeye devam edeceğiz.   #UEZ2018 2. gün https://t.co/dd5Ttjb07G — UludağEkonomiZirvesi (@UEkonomiZirvesi) March 24, 2018   TAV Havalimanları Holding İcra Kurulu Başkanı Sani Şener: "Uçağın 50 milyon yolcuya ulaşması 66 yıl aldı. Elektriğin 50 milyon kişiye ulaşması 42 yıl aldı. Ama Apple 2 yılda 2 milyar kişiye ulaşıyor. Bu sürati anlamamız lazım."#UEZ2018 @TAVairports pic.twitter.com/Cgt460INqu — UludağEkonomiZirvesi (@UEkonomiZirvesi) March 24, 2018    

TAV Türkiye’de de büyümeye devam edecek

Zirvesine konuşmacı olarak katıldı.

Sani Şener yaptığı röportajda soruları yanıtladı.

Zirve ile ilgili oldukça olumlu düşünceler açıklayan Sani Şener , her geçen sene katılım arttığını , katılımcıların , panelistlerin zirveye değer kattığını ve ülkede gerçekleştirilen en beğendiği etkinliklerden bir tanesi olduğunu söyledi.

Gelecek hedefleriniz nelerdir?

Hepimizin yönetmesi gereken bir olgu. Bir yakın gelecek var, bir uzak gelecek var.

Yakın gelecek olarak bakarsak 2018 yılının sektörümüz açısından iyi gittiğini görüyoruz. Rakamları aldığımızda ciddi  bir yolcu artışı var. O da bizi memnun ediyor.

Uzak geleceği gelince de , Türkiye’nin bilim ve teknolojinin birleştiği bir ülke olarak yoluna devam etmesi gerektiğine inanıyorum. Şirketlerin bilime ve teknolojiye çok önem vermeleri gerektiğine inanıyorum. Digitalizasyon devrini yaşıyoruz. Bu devirde ondan uzak kalmak çok yanlış olur.

Tav’ın yıl sonu hedefleri nelerdir?

Biz bu sene yolcuda %10-12 bir tahmin verdik. Bunun tutacağına inanıyoruz. Ciroda da %3-4 arası bir büyüme yakalayacağız bu bizim organik büyümemiz.Onun dışında yeni havalimanlarını da portföyümüze katacağımıza inanıyorum.

TAV’ın yeni yatırımları nelerdir?

Biz Afrika ve Asya’ya yöneldik. Oralarda bir sürü havalimanı ile ilgileniyoruz. Ama çok yakın bir zaman önce Antalya’da %50 bir hisse alımı yaptık biliyorsunuz. Türkiye’de de büyümeye devam edeceğiz.

 

 

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2DSM6YF
via IFTTT

SANİ ŞENER, TAV’ın YIL SONU HEDEFLERİNİ AÇIKLADI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2DSM6YF

WATANIYA AIRWAYS İLK UÇUŞUNU GERÇEKLEŞTİRDİ WATANIYA AIRWAYS, İSTANBUL’A İLK ADIMI SABİHA GÖKÇEN’DEN ATTI     Kuveyt  merkezli havayolu şirketi Wataniya Airways 25 Mart itibariyle İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan uçuşlarına başladı. İstanbul seferlerini Sabiha Gökçen’den yapacak olan Wataniya Airways, haftanın 7 günü Airbus A320 tipi uçaklarla uçuşlarını gerçekleştirecek. İstanbul, Wataniya Airways’in toplamda 16’ncı destinasyonu olacak.     Kuveyt merkezli havayolu şirketi Wataniya Airways, 25 Mart 2018 tarihinden itibaren Sabiha Gökçen’den, Kuveyt City seferlerine başladı. Wataniya Airways tarafından Kuveyt şehrine düzenlenen seferler her gün karşılıklı olarak yapılacak. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’na ilk seferini gerçekleştiren Airbus A320 tipi uçak önce apronda bir havacılık klasiği olan ‘su takı’ ile karşılandı. Daha sonra ilk uçuş sebebiyle düzenlenen karşılama töreninde, İSG yöneticileri uçağın Wataniya Airways yöneticilerini ve kabin ekibini çiçek vererek karşıladılar. Öte yandan Wataniya Airways’in ilk uçuşunu kutlamak adına Sabiha Gökçen Havalimanı’nda gerçekleştirilen törende; yolculara ve Wataniya Airways yöneticilerine yönelik bir kokteyl de düzenlendi. Etkinliğe, ISG ve Wataniya Airways yöneticileri katıldı. Kokteylde, üst düzey yetkililerin katılımıyla geleneksel pasta kesimi de yapıldı.   Törende bir açıklama yapan İstanbul Sabiha Gökçen terminal işletmecisi İSG’nin Yönetim Kurulu Üyesi Dato Azmi Murad; “Sabiha Gökçen Havalimanı adına Wataniya Airways’i tebrik ediyoruz. Bizi partner olarak gördükleri için çok teşekkür ederiz. Kendilerine her türlü yardımı ve desteği vereceğiz” dedi. Wataniya Airways Halkla İlişkiler Müdürü Lana Moayyad Al Rasheed ise “Wataniya Airways olarak İstanbul’a uçuş yapmaktan dolayı çok mutluyuz. Çünkü İstanbul çok güzel bir şehir. Ve yine biliyoruz ki bu güzel şehre Kuveyt’ten de çok fazla ilgi var. Biz çok yeni bir havayoluyuz. Kaliteli bir hizmet veriyoruz. O yüzden bu havalimanını tercih ettik. Burada olmaktan dolayı çok mutluyuz.” diye konuştu.  

WATANIYA AIRWAYS, İSTANBUL’A İLK ADIMI SABİHA GÖKÇEN’DEN ATTI

 

 

Kuveyt  merkezli havayolu şirketi Wataniya Airways 25 Mart itibariyle İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan uçuşlarına başladı. İstanbul seferlerini Sabiha Gökçen’den yapacak olan Wataniya Airways, haftanın 7 günü Airbus A320 tipi uçaklarla uçuşlarını gerçekleştirecek. İstanbul, Wataniya Airways’in toplamda 16’ncı destinasyonu olacak.

 

 

Kuveyt merkezli havayolu şirketi Wataniya Airways, 25 Mart 2018 tarihinden itibaren Sabiha Gökçen’den, Kuveyt City seferlerine başladı. Wataniya Airways tarafından Kuveyt şehrine düzenlenen seferler her gün karşılıklı olarak yapılacak. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’na ilk seferini gerçekleştiren Airbus A320 tipi uçak önce apronda bir havacılık klasiği olan ‘su takı’ ile karşılandı. Daha sonra ilk uçuş sebebiyle düzenlenen karşılama töreninde, İSG yöneticileri uçağın Wataniya Airways yöneticilerini ve kabin ekibini çiçek vererek karşıladılar. Öte yandan Wataniya Airways’in ilk uçuşunu kutlamak adına Sabiha Gökçen Havalimanı’nda gerçekleştirilen törende; yolculara ve Wataniya Airways yöneticilerine yönelik bir kokteyl de düzenlendi. Etkinliğe, ISG ve Wataniya Airways yöneticileri katıldı. Kokteylde, üst düzey yetkililerin katılımıyla geleneksel pasta kesimi de yapıldı.

 

Törende bir açıklama yapan İstanbul Sabiha Gökçen terminal işletmecisi İSG’nin Yönetim Kurulu Üyesi Dato Azmi Murad; “Sabiha Gökçen Havalimanı adına Wataniya Airways’i tebrik ediyoruz. Bizi partner olarak gördükleri için çok teşekkür ederiz. Kendilerine her türlü yardımı ve desteği vereceğiz” dedi. Wataniya Airways Halkla İlişkiler Müdürü Lana Moayyad Al Rasheed ise “Wataniya Airways olarak İstanbul’a uçuş yapmaktan dolayı çok mutluyuz. Çünkü İstanbul çok güzel bir şehir. Ve yine biliyoruz ki bu güzel şehre Kuveyt’ten de çok fazla ilgi var. Biz çok yeni bir havayoluyuz. Kaliteli bir hizmet veriyoruz. O yüzden bu havalimanını tercih ettik. Burada olmaktan dolayı çok mutluyuz.” diye konuştu.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IQ3gK3
via IFTTT

WATANIYA AIRWAYS İLK UÇUŞUNU GERÇEKLEŞTİRDİ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IQ3gK3