1 Mart 2018 Perşembe

KATAR HAVAYOLLARI GÜNCEL 7 AÇIK POZİSYON


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2oISgEV

KATAR HAVAYOLLARI GÜNCEL 7 AÇIK POZİSYON Qatar Airways Welcome to a world where ambitions fly high From experienced pilots to dynamic professionals embarking on new careers, Qatar Airways is searching for talented individuals to join our award-winning team. We take pride in our people—a dynamic and culturally diverse workforce is essential to why we are one of the finest and fastest growing airlines in the world. We offer competitive compensation and benefit packages.   Job Title Organisation Job Function Job Destination QR16950 – Sales Executive | Qatar Airways | Ankara Qatar Airways Commercial Europe | Turkey | Ankara QR16898 – Finance Assistant | Qatar Airways | Istanbul Qatar Airways Finance Europe | Turkey | Istanbul QR16786 – Sales Executive | Qatar Airways | Hatay Qatar Airways Commercial Europe | Turkey | Hatay QR16787 – Senior Reservation and Ticketing Agent | Qatar Airways | Hatay Qatar Airways Commercial Europe | Turkey | Hatay QR16788 – Reservations and Ticketing Agent | Qatar Airways | Hatay Qatar Airways Commercial Europe | Turkey | Hatay QR16600 – Airport Services Manager | Qatar Airways | Hatay Qatar Airways Ground Services Europe | Turkey | Hatay QR16531 – Senior Finance Assistant | Qatar Airways | Istanbul Qatar Airways Finance Europe | Turkey | Istanbul QR15657 – Airport Services Manager | Qatar Airways | Adana Qatar Airways Ground Services Europe | Turkey | Adana  

Qatar Airways

Welcome to a world where ambitions fly high

From experienced pilots to dynamic professionals embarking on new careers, Qatar Airways is searching for talented individuals to join our award-winning team.

We take pride in our people—a dynamic and culturally diverse workforce is essential to why we are one of the finest and fastest growing airlines in the world.

We offer competitive compensation and benefit packages.

 

Job Title Organisation Job Function Job Destination
QR16950 – Sales Executive | Qatar Airways | Ankara Qatar Airways Commercial Europe | Turkey | Ankara
QR16898 – Finance Assistant | Qatar Airways | Istanbul Qatar Airways Finance Europe | Turkey | Istanbul
QR16786 – Sales Executive | Qatar Airways | Hatay Qatar Airways Commercial Europe | Turkey | Hatay
QR16787 – Senior Reservation and Ticketing Agent | Qatar Airways | Hatay Qatar Airways Commercial Europe | Turkey | Hatay
QR16788 – Reservations and Ticketing Agent | Qatar Airways | Hatay Qatar Airways Commercial Europe | Turkey | Hatay
QR16600 – Airport Services Manager | Qatar Airways | Hatay Qatar Airways Ground Services Europe | Turkey | Hatay
QR16531 – Senior Finance Assistant | Qatar Airways | Istanbul Qatar Airways Finance Europe | Turkey | Istanbul
QR15657 – Airport Services Manager | Qatar Airways | Adana Qatar Airways Ground Services Europe | Turkey | Adana

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2oISgEV
via IFTTT

SMS – SMS’de MATRİS TABLOSU & FISHBONE – 27


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2t8RYwJ

SMS – SMS’de MATRİS TABLOSU & FISHBONE – 27 SMS de – MATRİS TABLOSU & FISHBONE – 27   5 X 5 Matris Risk Değerlendirmesi Yöntemi En basit risk değerlendirme yöntemlerinden biridir. Neden-sonuç ilişkisine dayanır. Risk değerinin olasılık ve şiddet değişkenlerine göre hesaplandığı bir yöntemdir. Belirlenen her bir risk için 1-5 arasında bir “olasılık” değeri ve olayın sonucunun şiddeti için de yine 1-5 arasında bir “şiddet” değeri verilir.       Risk değeri ise; olasılık ve şiddet değerlerinin çarpımıdır.                                              RİSK =   OLASILIK   X   ŞİDDET   Bir tablo halinde gösterilirse;   Risk hesaplama tablosundaki değerlerin ifade ettiği anlamlar için aşağıdaki tabloya bakalım; Bu tablolardan çıkaracağınız sonuç, belirlediğiniz riske uygun olasılık ve şiddet değerini bulup bu değerlerden risk değeri hesaplayıp bu değerin size ifade ettiği sürelerde riskin giderilmesi için planlama yapmaktır. İş yerine veya yapılan işin özelliğine göre bu değerlerin tamamı değiştirilebilir, örneğin bazı iş yerlerinde 20 risk değerine sahip riskler de kabul edilemez olarak değerlendirilebilir veya 5 şiddet değeri sadece ölüm için değil uzuv kaybı için de verilebilir. Bunlar tamamen işin durumuna göre gözden geçirilmelidir.     Balık Kılçığı Analizi Örneği(Fish Bone Diagram) Sebep-sonuç diyagramını ilk kez Japon kalite devrimi mimarlarından Prof. Kaoru ISHIKAVVA, 1943 yılında kullandı. Ishikavva, Kavvasaki Çelik İşletmelerinde bir grup mühendise farklı faktörlerin süreci nasıl etkilediğini göstermek için balık kılçığı şeklinden yararlandı. Bu yöntemde kullanılan şekil balık kılçığına benzediği için bu tekniğe “balık kılçığı diyagramı” da denmektedir. (Fish bone diagram) Balık kılçığında balığın başı, problemi tanımlar. Her kılçık da problemi yaratan sebepleri temsil eder.   Problemi Yaratan Sebepler Sebep-sonuç diyagramının sol tarafında “Sebepler”, sağ tarafında da “Problem” yer alır. İncelenecek problem, balığın baş kısmındaki kutu içinde tanımlanır.    Bu problemi yaratan sebepler ise, balığın kılçıkları olarak balığın gövdesine birer kutuyla  bağlanır. Problemi yaratan 5 ana sebep vardır: Metot Malzeme Makine – Donanım İnsan Çevre Bu sebeplerin problem konusunu tam olarak yansıtmaması durumunda, sektöre ve duruma bağlı olarak daha belirgin başka sebep başlıkları da tanımlanabilir; Yönetim (Konuyla ilgili üst seviye idari ve yönetsel konular) Prosedürler (Uygulama ile ilgili kural ve yöntemler) Ölçüm (Veri toplama ve ölçme doğruluğu) İlgili süreç aşaması (taşıma, operasyon vb) bu başlıklara örnek olarak verilebilir. Etkili bir risk analizi çalışmasına başlamadan önce operasyon sahasında ve operasyon hakkında detaylı bilgi toplanmalı, çalışanlar ile görüşülmeli, geçmişte yaşanmış kazalar not edilmeli. Yapılan işin veya ortamın kendi özellikleri kadar işin yapılan şekli ve çalışanların yaklaşımıda riski oluşturan etmenlerdendir. Operasyon sahada yapılan işler hakkında bilgi topladıktan sonra tehlike oluşturan kaynakları eksiksiz şekilde tespit etmek gerekir. Tabii ki bunu mutlaka vasıflı olanlarla yani işi bilenlerle yapmalısınız, yoksa ….   Mehmet Ali Ataman 1.Mart.2018  

SMS de – MATRİS TABLOSU & FISHBONE – 27

 

5 X 5 Matris Risk Değerlendirmesi Yöntemi

En basit risk değerlendirme yöntemlerinden biridir. Neden-sonuç ilişkisine dayanır. Risk değerinin olasılık ve şiddet değişkenlerine göre hesaplandığı bir yöntemdir. Belirlenen her bir risk için 1-5 arasında bir “olasılık” değeri ve olayın sonucunun şiddeti için de yine 1-5 arasında bir “şiddet” değeri verilir.

 

 

 

Risk değeri ise; olasılık ve şiddet değerlerinin çarpımıdır.

 

                                           RİSK =   OLASILIK   X   ŞİDDET

 

Bir tablo halinde gösterilirse;

 

Risk hesaplama tablosundaki değerlerin ifade ettiği anlamlar için aşağıdaki tabloya bakalım;

Bu tablolardan çıkaracağınız sonuç, belirlediğiniz riske uygun olasılık ve şiddet değerini bulup bu değerlerden risk değeri hesaplayıp bu değerin size ifade ettiği sürelerde riskin giderilmesi için planlama yapmaktır.

İş yerine veya yapılan işin özelliğine göre bu değerlerin tamamı değiştirilebilir, örneğin bazı iş yerlerinde 20 risk değerine sahip riskler de kabul edilemez olarak değerlendirilebilir veya 5 şiddet değeri sadece ölüm için değil uzuv kaybı için de verilebilir. Bunlar tamamen işin durumuna göre gözden geçirilmelidir.

 

 

Balık Kılçığı Analizi Örneği(Fish Bone Diagram)

Sebep-sonuç diyagramını ilk kez Japon kalite devrimi mimarlarından Prof. Kaoru ISHIKAVVA, 1943 yılında kullandı. Ishikavva, Kavvasaki Çelik İşletmelerinde bir grup mühendise farklı faktörlerin süreci nasıl etkilediğini göstermek için balık kılçığı şeklinden yararlandı.

Bu yöntemde kullanılan şekil balık kılçığına benzediği için bu tekniğe “balık kılçığı diyagramı” da denmektedir. (Fish bone diagram)

Balık kılçığında balığın başı, problemi tanımlar. Her kılçık da problemi yaratan sebepleri temsil eder.

 

Problemi Yaratan Sebepler

Sebep-sonuç diyagramının sol tarafında “Sebepler”, sağ tarafında da “Problem” yer alır. İncelenecek problem, balığın baş kısmındaki kutu içinde tanımlanır.    Bu problemi yaratan sebepler ise, balığın kılçıkları olarak balığın gövdesine birer kutuyla  bağlanır.

Problemi yaratan 5 ana sebep vardır:

  1. Metot
  2. Malzeme
  3. Makine – Donanım
  4. İnsan
  5. Çevre

Bu sebeplerin problem konusunu tam olarak yansıtmaması durumunda, sektöre ve duruma bağlı olarak daha belirgin başka sebep başlıkları da tanımlanabilir;

  • Yönetim (Konuyla ilgili üst seviye idari ve yönetsel konular)
  • Prosedürler (Uygulama ile ilgili kural ve yöntemler)
  • Ölçüm (Veri toplama ve ölçme doğruluğu)
  • İlgili süreç aşaması (taşıma, operasyon vb) bu başlıklara örnek olarak verilebilir.

Etkili bir risk analizi çalışmasına başlamadan önce operasyon sahasında ve operasyon hakkında detaylı bilgi toplanmalı, çalışanlar ile görüşülmeli, geçmişte yaşanmış kazalar not edilmeli. Yapılan işin veya ortamın kendi özellikleri kadar işin yapılan şekli ve çalışanların yaklaşımıda riski oluşturan etmenlerdendir. Operasyon sahada yapılan işler hakkında bilgi topladıktan sonra tehlike oluşturan kaynakları eksiksiz şekilde tespit etmek gerekir.

Tabii ki bunu mutlaka vasıflı olanlarla yani işi bilenlerle yapmalısınız, yoksa ….

 

Mehmet Ali Ataman

1.Mart.2018

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2t8RYwJ
via IFTTT

Bakanlar Rize-Artvin Havalimanı inşaatında incelemelerde bulundu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2oFfAmU

Bakanlar Rize-Artvin Havalimanı inşaatında incelemelerde bulundu Bakan Arslan, Rize ve Artvin’de çeşitli programlara katılmak üzere Trabzon’a geldi. Bakan Arslan’ı havalimanında Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak ve diğer yetkililer karşıladı. Bakan Arslan, Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak ile birlikte Rize-Artvin Havalimanı inşaatında incelemelerde bulundu. Bakan Arslan, “Rize-Artvin havalimanını, Karadeniz gibi dalgalarla mücadele eden bir bölgede yapıyoruz. Rize Merkez’e 34 kilometre, Artvin’e de 125 kilometre mesafede yaptığımız bu havalimanının alt yapısının inşaat bedeli yaklaşık 1 milyar 78 milyon lira.” “Mendirek yapımıyla ilgili toplam taş ihtiyacının 18 milyon ton olduğunu düşünürsek, bunun yaklaşık üçte birini yapmış durumdayız. Havalimanının tamamını düşünürseniz de yüzde 11’ini geçmiş durumdayız.” “Nisan ayı itibarıyla günde 80 ile 100 bin ton arasında dolgu yapabilir hale geleceğiz. Nisandan itibaren işler çok daha hızlanacak, çünkü hedefimiz ve sözümüz var; 29 Ekim 2020’de Rize-Artvin Havalimanı’nı hizmete sunmuş olmak.”  

Bakan Arslan, Rize ve Artvin’de çeşitli programlara katılmak üzere Trabzon’a geldi. Bakan Arslan’ı havalimanında Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak ve diğer yetkililer karşıladı.

Bakan Arslan, Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak ile birlikte Rize-Artvin Havalimanı inşaatında incelemelerde bulundu.

Bakan Arslan, “Rize-Artvin havalimanını, Karadeniz gibi dalgalarla mücadele eden bir bölgede yapıyoruz. Rize Merkez’e 34 kilometre, Artvin’e de 125 kilometre mesafede yaptığımız bu havalimanının alt yapısının inşaat bedeli yaklaşık 1 milyar 78 milyon lira.”

“Mendirek yapımıyla ilgili toplam taş ihtiyacının 18 milyon ton olduğunu düşünürsek, bunun yaklaşık üçte birini yapmış durumdayız. Havalimanının tamamını düşünürseniz de yüzde 11’ini geçmiş durumdayız.”

“Nisan ayı itibarıyla günde 80 ile 100 bin ton arasında dolgu yapabilir hale geleceğiz. Nisandan itibaren işler çok daha hızlanacak, çünkü hedefimiz ve sözümüz var; 29 Ekim 2020’de Rize-Artvin Havalimanı’nı hizmete sunmuş olmak.”

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2oFfAmU
via IFTTT