havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
28 Şubat 2018 Çarşamba
Yolcunun el bagajı uçakta alev aldı
TOUR OF ANTALYA’NIN SON GÜNÜNE CORENDON UÇAĞI DAMGA VURDU!
TOUR OF ANTALYA’NIN SON GÜNÜNE CORENDON UÇAĞI DAMGA VURDU! 20 ülkeden 25 takım ve 175 sporcunun katılım gösterdiği Tour Of Antalya, Pazar günü yarışılan Side-Lara etabı ile birlikte tamamlandı. Yarışın son etabına Tour of Antalya’nın resmi sponsoru olan Corendon Airlines’ın bisikletçilere yaptığı sürpriz damga vurdu. Corendon’a ait bir uçak, köprüden geçerken, bisikletçiler de alt geçitten geçtiler. Yarışçıların da ilk kez deneyimlediği bu görüntü, dört günlük yarışın unutulmaz anları arasında yer aldı. Uluslararası Bisiklet Birliği’nin (UCI) 2.2 kategorisinde gerçekleştirilen ve 175 sporcunun katılım gösterdiği Tour Of Antalya, Pazar günü yarışılan 146,2 kilometrelik Side-Lara etabı ile birlikte toplamda 430 km ile tamamlandı. Tour of Antalya’nın son gününe ise yarışın resmi sponsoru olan Corendon Airlines damga vurdu. ICF Airports işbirliği ve T.C Antalya Valiliği’nin onayıyla bisikletçilerin geçeceği alt geçit üzerindeki köprüden geçen Corendon Airlines uçağı, sporculara ve izleyicilere unutamayacakları anlar yaşattı. Corendon’un uçağıyla eşine az rastlanan bir görüntüye sahne olan son etabın sonuçlanmasıyla birlikte, Genel Ferdi Klasmanda birinci olan Marathon-Tula Takımı’ndan Artem Oveckhin Tour Of Antalya’yı kazanan isim oldu.
20 ülkeden 25 takım ve 175 sporcunun katılım gösterdiği Tour Of Antalya, Pazar günü yarışılan Side-Lara etabı ile birlikte tamamlandı. Yarışın son etabına Tour of Antalya’nın resmi sponsoru olan Corendon Airlines’ın bisikletçilere yaptığı sürpriz damga vurdu. Corendon’a ait bir uçak, köprüden geçerken, bisikletçiler de alt geçitten geçtiler. Yarışçıların da ilk kez deneyimlediği bu görüntü, dört günlük yarışın unutulmaz anları arasında yer aldı.
Uluslararası Bisiklet Birliği’nin (UCI) 2.2 kategorisinde gerçekleştirilen ve 175 sporcunun katılım gösterdiği Tour Of Antalya, Pazar günü yarışılan 146,2 kilometrelik Side-Lara etabı ile birlikte toplamda 430 km ile tamamlandı.
Tour of Antalya’nın son gününe ise yarışın resmi sponsoru olan Corendon Airlines damga vurdu. ICF Airports işbirliği ve T.C Antalya Valiliği’nin onayıyla bisikletçilerin geçeceği alt geçit üzerindeki köprüden geçen Corendon Airlines uçağı, sporculara ve izleyicilere unutamayacakları anlar yaşattı. Corendon’un uçağıyla eşine az rastlanan bir görüntüye sahne olan son etabın sonuçlanmasıyla birlikte, Genel Ferdi Klasmanda birinci olan Marathon-Tula Takımı’ndan Artem Oveckhin Tour Of Antalya’yı kazanan isim oldu.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2F9dNAR
via IFTTT
Erbil Uluslararası Havalimanı’nın kapanma riski taşıdığı belirtildi
Rize-Artvin Havalimanı’nın deniz dolgusu için 9 milyon ton taş kullanıldı
Erbil Uluslararası Havalimanı’nın kapanma riski taşıdığı belirtildi 37 milyon dolar borçlanan Erbil Uluslararası Havalimanı’nın kapanma riski taşıdığı belirtildi Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY) Erbil Uluslararası Havalimanı Müdürü Telar Faik, Bağdat’ın kendilerine 37 milyon dolar borçlandığını ve havalimanının kapanma riskiyle karşı karşıya olduğunu bildirdi. Faik, Erbil Havalimanı‘ndaki ofisinde düzenlediği basın toplantısında, Irak Sivil Havacılık Kurumu’nun, Erbil ve Süleymaniye Havalimanlarındaki yurt dışı uçak seferlerini 3 ay daha, 31 Mayıs’a kadar, uzatılmasının kendilerini ciddi sıkıntıya soktuğunu ifade etti. Erbil Uluslararası Havalimanı‘ndan 29 Eylül tarihinden bu yana sadece iç hat seferlerinin yapıldığını aktaran Faik, hükümete ait “Irak Hava Yolları” uçaklarının Erbil’e indiğini ancak yasağın başladığı bu süre içerisinde kendilerine herhangi bir ödemenin yapılmadığını söyledi. “Bağdat’ın bize ödemesi gereken borcu 37 milyon dolara ulaştığını sizlere bildirmek istiyorum.” diyen Faik, hükümetin durumu gözden geçirmesini, bundan sonra havalimanının açık tutulmasının kendileri için zor olacağını ve iç hatlara dahi kapatılması riskiyle karşı karşıya olduklarını kaydetti. Irak Sivil Havacılık Kurumu, dün Erbil Uluslararası Havalimanı‘na gönderdiği bildiri mailinde yurt dışı uçak seferleri yasağının ikici kez 3 ay daha uzatıldığını bildirmişti. Irak Hükümet Sözcüsü Saad el-Hadisi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, IKBY’deki Havalimanlarından güvenlik mekanizmasının kendi denetimlerine geçmesi halinde yurt dışı uçuş yasağının kaldırılabileceğini ifade etmişti. Bağdat hükümeti, IKBY’nin 25 Eylül 2017’de gayrimeşru referanduma gitmesi nedeniyle, 29 Eylül’de Erbil ve Süleymaniye’deki havalimanlarına yurt dışı uçuş yasağı getirmişti. Kaynak:http://www.star.com.tr/
37 milyon dolar borçlanan Erbil Uluslararası Havalimanı’nın kapanma riski taşıdığı belirtildi
Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY) Erbil Uluslararası Havalimanı Müdürü Telar Faik, Bağdat’ın kendilerine 37 milyon dolar borçlandığını ve havalimanının kapanma riskiyle karşı karşıya olduğunu bildirdi.
Faik, Erbil Havalimanı‘ndaki ofisinde düzenlediği basın toplantısında, Irak Sivil Havacılık Kurumu’nun, Erbil ve Süleymaniye Havalimanlarındaki yurt dışı uçak seferlerini 3 ay daha, 31 Mayıs’a kadar, uzatılmasının kendilerini ciddi sıkıntıya soktuğunu ifade etti.
Erbil Uluslararası Havalimanı‘ndan 29 Eylül tarihinden bu yana sadece iç hat seferlerinin yapıldığını aktaran Faik, hükümete ait “Irak Hava Yolları” uçaklarının Erbil’e indiğini ancak yasağın başladığı bu süre içerisinde kendilerine herhangi bir ödemenin yapılmadığını söyledi.
“Bağdat’ın bize ödemesi gereken borcu 37 milyon dolara ulaştığını sizlere bildirmek istiyorum.” diyen Faik, hükümetin durumu gözden geçirmesini, bundan sonra havalimanının açık tutulmasının kendileri için zor olacağını ve iç hatlara dahi kapatılması riskiyle karşı karşıya olduklarını kaydetti.
Irak Sivil Havacılık Kurumu, dün Erbil Uluslararası Havalimanı‘na gönderdiği bildiri mailinde yurt dışı uçak seferleri yasağının ikici kez 3 ay daha uzatıldığını bildirmişti.
Irak Hükümet Sözcüsü Saad el-Hadisi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, IKBY’deki Havalimanlarından güvenlik mekanizmasının kendi denetimlerine geçmesi halinde yurt dışı uçuş yasağının kaldırılabileceğini ifade etmişti.
Bağdat hükümeti, IKBY’nin 25 Eylül 2017’de gayrimeşru referanduma gitmesi nedeniyle, 29 Eylül’de Erbil ve Süleymaniye’deki havalimanlarına yurt dışı uçuş yasağı getirmişti.
Kaynak:http://www.star.com.tr/
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FzWMgZ
via IFTTT
Rize-Artvin Havalimanı’nın deniz dolgusu için 9 milyon ton taş kullanıldı Temeli 3 Nisan 2017’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı törenle atılan Rize-Artvin Havalimanı’nın deniz dolgusu için 6 ayda 9 milyon ton taş kullanıldı. Rize’nin Pazar ilçesi Yeşilköy sahilinde 266 hektarlık alanda 88.5 milyon ton taş dolgu kullanılarak yapılacak olan proje sahasında dolgu çalışmaları sürüyor. Dolgu çalışmaları için yakın mesafedeki Hisarlı, Kanlımezra ve Kuzeyce köylerindeki taş ocaklarından ve bu taş ocaklarına ilave olarak aynı bölgede özel firmalara tahsisli iki ocaktan bölgeye taş nakli yapılıyor. Havalimanı deniz dolgusu için 6 ayda 9 milyon ton taş kullanılırken, dolgu çalışmalarının yüzde 10’luk kısmı tamamlandı. 17 metrelik bir dolgu oluşturulacak Öte yandan Türkiye’nin deniz dolgusuna inşa edilecek ikinci havalimanı olacak Rize-Artvin Havalimanı için en derin yeri 22 metre olmak üzere 17 metrelik bir dolgu oluşturulacak. Havalimanı, terminal binası ve diğer üst yapı tesisleriyle yılda 2 milyon yolcuya hizmet verecek. Türkiye’nin 56. havalimanı olacak 3 bin metre uzunluğunda piste sahip olacak havalimanı tamamlandığında Türkiye’nin 56. havalimanı olacak. Rize-Artvin Havalimanı inşaatı 1 milyar 87 milyon 434 bin liraya mal olacak ve Cengiz İnşaat-Aga Enerji İş Ortaklığı ile gerçekleştirilecek. Havalimanının 29 Ekim 2020 tarihinde tamamlanması hedefleniyor. Kaynak:http://ift.tt/wP9huc
Temeli 3 Nisan 2017’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı törenle atılan Rize-Artvin Havalimanı’nın deniz dolgusu için 6 ayda 9 milyon ton taş kullanıldı.
Rize’nin Pazar ilçesi Yeşilköy sahilinde 266 hektarlık alanda 88.5 milyon ton taş dolgu kullanılarak yapılacak olan proje sahasında dolgu çalışmaları sürüyor. Dolgu çalışmaları için yakın mesafedeki Hisarlı, Kanlımezra ve Kuzeyce köylerindeki taş ocaklarından ve bu taş ocaklarına ilave olarak aynı bölgede özel firmalara tahsisli iki ocaktan bölgeye taş nakli yapılıyor. Havalimanı deniz dolgusu için 6 ayda 9 milyon ton taş kullanılırken, dolgu çalışmalarının yüzde 10’luk kısmı tamamlandı.
17 metrelik bir dolgu oluşturulacak
Öte yandan Türkiye’nin deniz dolgusuna inşa edilecek ikinci havalimanı olacak Rize-Artvin Havalimanı için en derin yeri 22 metre olmak üzere 17 metrelik bir dolgu oluşturulacak. Havalimanı, terminal binası ve diğer üst yapı tesisleriyle yılda 2 milyon yolcuya hizmet verecek.
Türkiye’nin 56. havalimanı olacak
3 bin metre uzunluğunda piste sahip olacak havalimanı tamamlandığında Türkiye’nin 56. havalimanı olacak. Rize-Artvin Havalimanı inşaatı 1 milyar 87 milyon 434 bin liraya mal olacak ve Cengiz İnşaat-Aga Enerji İş Ortaklığı ile gerçekleştirilecek. Havalimanının 29 Ekim 2020 tarihinde tamamlanması hedefleniyor.
Kaynak:http://ift.tt/wP9huc
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CNsPr3
via IFTTT