1 Şubat 2018 Perşembe

THY Komor Adalarına Uçacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2E67sFX

Türk Hava Yolları engelli yolcularına % 25’e varan oranlarda indirimli uçuş imkânı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DUVfjS

Türk Hava Yolları engelli yolcularına % 25’e varan oranlarda indirimli uçuş imkânı Türk Hava Yolları engelli yolcularına Miles&Smiles üyesi olmaları koşuluyla % 25’e varan oranlarda indirimli uçuş imkânı sunuyor. Türk Hava Yolları, engelli yolcularına Miles&Smiles üyesi olmaları ve bir defaya mahsus olmak üzere gerekli engelli belgelerinden biri ile sisteme kayıt yaptırmaları koşuluyla iç hat biletlerde %20, dış hat biletlerde %25 indirim uyguluyor. Türk Hava Yolları ve Anadolujet’in Türkiye çıkışlı seferlerinde (yurt içi ve yurt dışı) geçerli olacak bu uygulama ile indirimden yararlanmak isteyen engelli yolcularımızın her uçuşta belge ibraz zorunluluğu da ortadan kaldırılmaktadır. Beraber seyahat etmek koşuluyla engelli yolcularımızın refakatçileri için de indirimli bilet düzenlenebilecek olup bunun için; Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından engelli yolcuya verilen refakatçi kartının veya “refakatçi hakkı” olduğunu gösteren engelli belgesinin ibraz edilmesi neticesinde yalnızca Türk Hava Yolları Satış Ofislerince düzenlenebilecektir. Bu yolcularımızın da belge ibrazı gerekmeksizin indirimli uçuş gerçekleştirebilmelerine olanak sağlayacak sistemsel altyapı çalışmalarımız devam etmektedir. Ayrıca, web ve mobil kanallardan engelli indirimli bilet düzenlenebilmesi için de gerekli çalışmalar sürmektedir. Engelli indirimli projemiz hakkında detaylı bilgiye www.turkishairlines.com web sitesinden ulaşabilirsiniz. Turkish Airlines Boeing 777-300ER photographed on 6 April 2015 from Wolfe Air Aviation Learjet 25B by Chad Slattery.

THY A.O. Yetiştirilmek Üzere II. Pilot Aday Adayı Arıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DS4q8V

THY A.O. Yetiştirilmek Üzere II. Pilot Aday Adayı Arıyor Genel Özellikler T.C. Vatandaşı olmak, En az lisans derecesi mezunu (örgün veya açık öğretim) olmak, 01.01.1983 tarihinden sonra doğmuş olmak, Erkek adaylar için boy 165 cm’den kısa, 195 cm’den uzun olmamak ve beden-kitle endeksine (20-30 Aralığında) uygun olmak, Bayan adaylar için boy 160 cm’den kısa, 195 cm’den uzun olmamak ve beden-kitle endeksine (20-30 Aralığında) uygun olmak, Askerlik hizmetini tamamlamış veya eğitim başlangıç tarihi itibari ile en az 2 yıl tecil ettirebilmeyi taahhüt etmek, Adli sicil kaydı ve adli sicil arşiv kaydı bulunmamak, Daha önce THY A.O. veya diğer kuruluşlardaki görevlerinden disiplinsizlik nedeniyle ayrılmış olmamak, Daha önce THY A.O. ve THY A.O.‘ nun iştirak şirketlerinden fesih yoluyla ayrılmış olmamak. Yabancı Dil (İngilizce) Şartı Başvuru tarihi itibariyle son 2 yıl içinde aşağıda belirtilen İngilizce dil sınavlarının birinden istenen minimum puanı belgelemek, TOEFL (IBT) : 75 (speaking : min.20) IELTS (Akademik) : 6 (speaking : min.6) Dil belgesini başvuru aşamasında temin edemeyen adaylarımıza, THY A.O tarafından yapılacak dil sınavında başarılı olmaları koşuluyla, CRM süreci öncesine kadar dil belgesini tamamlamaları için süre tanınacaktır. Sağlık Şartı Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı’nın (ICAO) Annex-1’deki ve JAR FCL-3’deki Ticari Havayolu Pilotu şartlarına uygun olmak. (Adaylar bu şartları sağladıklarını belgeleyen raporu, daha sonra duyurulacak tarihte belirtilecek hastanelerden kendi imkânları ile temin edeceklerdir.) Diğer Şartlar THY A.O. tarafından yapılacak olan değerlendirme süreçlerinde başarılı olmak. Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol: Yukarıdaki şartları taşıyan adayların, ilana internet üzerinden başvurmaları gerekmektedir. İnternet başvurusu dışında herhangi bir şekilde başvuru kabul edilmeyecektir. Hâlihazırda dil belgesi bulunan adaylar evrak kontrol ve boy-kilo ölçüm sürecine davet edilecektir. Dil belgesi bulunmayan adaylar THY A.O tarafından gerçekleştirilecek İngilizce sınavına davet edilecektir. Kriterlere uygun olmayan adaylar sürece devam edemeyecektir. Tüm süreç sonunda başarılı olan adaylara iş teklifi yapılacak olup işe başlama belgeleri hazırlamaları istenecek ve adayın istenen belgeleri teslim etmesi akabinde istihdam süreci tamamlanacaktır. Yetiştirilmek Üzere II.Pilot Aday Adayı Değerlendirme Süreçleri: İngilizce Sınavı (Dil belgesini başvuru aşamasında beyan edemeyen adaylar katılacaktır) Evrak Kontrol ve Boy-Kilo Ölçümü DLR-1 Testi (Teknik Yeterliliklerin Değerlendirilmesi) Kurul Mülakatı CRM Değerlendirmesi (Kişilik Özellikleri ve Yetkinliklerin Değerlendirilmesi) Sağlık Kontrolü (Uçuşa Elverişlilik) İlana başvurmak için lütfen tıklayınız.

  • Genel Özellikler
  • T.C. Vatandaşı olmak,
  • En az lisans derecesi mezunu (örgün veya açık öğretim) olmak,
  • 01.01.1983 tarihinden sonra doğmuş olmak,
  • Erkek adaylar için boy 165 cm’den kısa, 195 cm’den uzun olmamak ve beden-kitle endeksine (20-30 Aralığında) uygun olmak,
  • Bayan adaylar için boy 160 cm’den kısa, 195 cm’den uzun olmamak ve beden-kitle endeksine (20-30 Aralığında) uygun olmak,
  • Askerlik hizmetini tamamlamış veya eğitim başlangıç tarihi itibari ile en az 2 yıl tecil ettirebilmeyi taahhüt etmek,
  • Adli sicil kaydı ve adli sicil arşiv kaydı bulunmamak,
  • Daha önce THY A.O. veya diğer kuruluşlardaki görevlerinden disiplinsizlik nedeniyle ayrılmış olmamak,
  • Daha önce THY A.O. ve THY A.O.‘ nun iştirak şirketlerinden fesih yoluyla ayrılmış olmamak.
  • Yabancı Dil (İngilizce) Şartı
  • Başvuru tarihi itibariyle son 2 yıl içinde aşağıda belirtilen İngilizce dil sınavlarının birinden istenen minimum puanı belgelemek,
    • TOEFL (IBT) : 75 (speaking : min.20)
    • IELTS (Akademik) : 6 (speaking : min.6)
  • Dil belgesini başvuru aşamasında temin edemeyen adaylarımıza, THY A.O tarafından yapılacak dil sınavında başarılı olmaları koşuluyla, CRM süreci öncesine kadar dil belgesini tamamlamaları için süre tanınacaktır.
  • Sağlık Şartı
  • Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı’nın (ICAO) Annex-1’deki ve JAR FCL-3’deki Ticari Havayolu Pilotu şartlarına uygun olmak. (Adaylar bu şartları sağladıklarını belgeleyen raporu, daha sonra duyurulacak tarihte belirtilecek hastanelerden kendi imkânları ile temin edeceklerdir.)
  • Diğer Şartlar
  • THY A.O. tarafından yapılacak olan değerlendirme süreçlerinde başarılı olmak.
  • Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol:
  • Yukarıdaki şartları taşıyan adayların, ilana internet üzerinden başvurmaları gerekmektedir. İnternet başvurusu dışında herhangi bir şekilde başvuru kabul edilmeyecektir.
  • Hâlihazırda dil belgesi bulunan adaylar evrak kontrol ve boy-kilo ölçüm sürecine davet edilecektir. Dil belgesi bulunmayan adaylar THY A.O tarafından gerçekleştirilecek İngilizce sınavına davet edilecektir. Kriterlere uygun olmayan adaylar sürece devam edemeyecektir.
  • Tüm süreç sonunda başarılı olan adaylara iş teklifi yapılacak olup işe başlama belgeleri hazırlamaları istenecek ve adayın istenen belgeleri teslim etmesi akabinde istihdam süreci tamamlanacaktır.
  • Yetiştirilmek Üzere II.Pilot Aday Adayı Değerlendirme Süreçleri:
  • İngilizce Sınavı (Dil belgesini başvuru aşamasında beyan edemeyen adaylar katılacaktır)
  • Evrak Kontrol ve Boy-Kilo Ölçümü
  • DLR-1 Testi (Teknik Yeterliliklerin Değerlendirilmesi)
  • Kurul Mülakatı
  • CRM Değerlendirmesi (Kişilik Özellikleri ve Yetkinliklerin Değerlendirilmesi)
  • Sağlık Kontrolü (Uçuşa Elverişlilik)

İlana başvurmak için lütfen tıklayınız.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DS4q8V
via IFTTT

Boeing Rekor 2017 Sonuçları ve 2018 Yılına İlişkin Beklentileri


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FC6vCb

Boeing Rekor 2017 Sonuçları ve 2018 Yılına İlişkin Beklentileri Boeing Rekor 2017 Sonuçlarını ve 2018 Yılına İlişkin Beklentilerini Açıkladı. 1 Şubat 2018 2017 Dördüncü Çeyrek Güçlü performans ile 2,9 milyar dolar faaliyet nakit akışıyla işletme kazançları rekor kırarak 3 milyar dolar oldu. Güçlü teslimatlar, performans ve vergi reformu ile GAAP (Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri) EPS (hisse başı kazanç) 5,18 dolar ve esas faaliyet kazancı (GAAP dışı) 4,80 dolar oldu. 2017 Yılı 13,3 milyar dolarlık rekor faaliyet nakit akışı; 46,1 milyon hisse 9,2 milyar dolara geri alındı. 93,4 milyar dolarlık gelir, rekor sayıda 763 ticari uçak teslimatını yansıtmaktadır. Rezervler rekor sayıdaki 5.864 ticari uçak siparişleri de dahil olmak üzere 488 milyar dolar seviyesinde devam etti. 10 milyar dolarlık nakit ve pazarlanabilir hisse güçlü likidite sağlamaktadır. 2018 Yılına Bakış Faaliyet nakit akışının yaklaşık 15 milyar dolara çıkması beklenmektedir. 810-815 arası ticari uçak teslimatıyla 96-98 milyar dolar arasında gelir beklenmektedir. 2018 GKGMİ EPS’nin 15,90 ile $16,10 esas kazanç beklentisinin (GKGMİ dışı) 13,80 ile 14,00 dolar arasında olması beklenmektedir. Tablo 1. Özet Mali Sonuçlar Dördüncü Çeyrek Tam Yıl (Milyon Dolar, hisse başı veri hariç) 2017 2016 Değişim 2017 2016 Değişim Gelirler $25,368 $23,286 9% $93,392 $94,571 (1)% GAAP Faaliyetlerden Elde Edilen Kazanç $3,030 $2,183 39% $10,278 $5,834 76% Faaliyet Karı 11.9% 9.4% 2.5 Pts 11.0% 6.2% 4.8 Pts Net Kazançlar $3,132 $1,631 92% $8,197 $4,895 67% Hisse Başı Kazançlar $5.18 $2.59 100% $13.43 $7.61 76% Faaliyet Nakit Akışı $2,904 $2,832 3% $13,344 $10,499 27% GAAP dışı Esas Faaliyet Gelirleri $2,676 $2,064 30% $8,970 $5,464 64% Esas Faaliyet Karı 10.5% 8.9% 1.6 Pts 9.6% 5.8% 3.8 Pts Hisse Başı Esas Faaliyet Karı $4.80 $2.47 94% $12.04 $7.24 66% The Boeing Company, dördüncü çeyrekte GKGMİ hisse başı kazancını 5,18 $ ve esas (GKGMİ-dışı) hisse başı kazancını 4,80 $ olarak açıkladı. Bu rakamlar hisse başı 1,74 $ getiren olumlu vergi reformunun yanı sıra rekor teslimat programını ve güçlü bir performansı da yansıtmaktadır. (Tablo 1). Güçlü uygulamalar ve olumlu vergi reformu ile 13,43 $ GKGMİ hisse başı kazanç ve 12,01 $ hisse başı kazanç (GKGMİ-dışı) verileriyle tüm yıl için gelir 93,4 milyar dolar oldu. Boeing Yönetim Kurulu Başkanı, Başkan ve CEO’su Dennis Muilenburg, “Boeing’de tüm ekiplerimiz disiplinli üretim, geliştirme programları, geliştirilen hizmetler, müşteriye teslim edilen değerlerle rekor bir finansal ve operasyonel performans yılı geçirdiler. Bu performans çalışanlarımıza ve işimize daha fazla yatırımı, hissedarlarımıza da daha fazla kazancı mümkün kıldı. 2017’de ilk 737 MAX uçaklarını teslim ettik, 737 MAX 10 programını başlattık ve 787-10’un ilk uçuşunu tamamladık ve bu süre zarfında her zamankinden daha fazla ticari uçak teslim ettik. ABD Hava Kuvvetleri’ne teslim edilecek ilk KC-46 Tanker’i uçurduk, Kara Temelli Stratejik Caydırıcı program için ön sözleşme imzaladık. Katar’la 36 adet F-15 uçağı için sözleşme imzaladık. Yıl içinde ürünlerimizin daha uzun ömürlü olması için Boeing Global Services’i başlattık ve pazarın çok önünde bir büyümeyi başardık.” dedi. Muilenburg yaptığı açıklamada, “Aurora Flight Sciences’ın satın alınması da dâhil olmak üzere yeni kapasiteler geliştirerek ve HorizonX inovasyon organizasyonunu başlatarak birbirini tamamlayan kapasiteler geliştirmeye yatırım yaptık. Böylece, yeni hizmetler ve ürünler geliştirerek gelecek pazarlar ve büyüme için kendimizi aktif olarak konumlandırdık. Ekiplerimiz, geleceğe dönük olarak, müşterilerimize, çalışanlarımıza ve hissedarlarımıza en iyi değeri sunmak üzere odaklanmaya, inovasyon, büyüme ve verimlilik yoluyla kazanmaya ve pozisyonumuzu dünyanın lider havacılık ve uzay firması olarak sürdürmeye devam etmektedirler.” diye belirtti. Dördüncü çeyrekteki 2,9 milyar dolarlık faaliyet nakit akışı güçlü işletme performansından kaynaklanmaktadır. Bu çeyrekte şirket 1,7 milyar dolar karşılığı 6,7 milyon hisseyi geri satın almıştır ve hissedarlarına 0,8 milyar dolar temettü ödemiştir. Tüm yılda şirket 9,2 milyar dolar karşılığı 46,1 milyon hisse geri satın almıştır ve 3,4 milyar dolar temettü ödemiştir. Güçlü nakit üretimi ve firma görünümüne güvene dayalı olarak, yönetim kurulu Aralık ayında çeyrek dönem için hisse başı temettü oranını yüzde 20 artırmış, var olan hisse geri alım programını 18 milyar dolarlık yeni yetkilendirmeyle değiştirmiştir. Yeni yetkilendirme altında hisse geri satın alımlarının önümüzdeki 24-30 ay içinde yapılması beklenmektedir. Nakit ve pazarlanabilir hisseler tutarı, çeyreğin başından bu yana değişmeyerek 10 milyar dolarda kalmıştır. Çeyreğin başında 10,8 milyar dolar olan borç tutarı 11,1 milyar dolar olmuştur. Şirketin çeyrek başında 474 milyar dolar olan teslim edilecek sipariş tutarları, dördüncü çeyrekteki 40 milyar dolarlık net sipariş tutarı da dahil olmak üzere çeyrek sonunda 488 milyar dolara çıkmıştır. Segment Sonuçları Ticari Uçaklar Dördüncü çeyrek için Ticari Uçak gelirleri planlı yüksek teslimat hacmi ve karmasıyla 15,5 milyar dolara yükselmiştir. Dördüncü çeyrek faaliyet karı güçlü uygulamaları yansıtacak şekilde %11,5’e yükselmiştir. Çeyrek boyunca, Ticari Uçaklar rekor sayıda 209 uçak teslim etmiştir. 787 programı, ilk müşterisi Singapur Havayolları’na teslim edilmesi beklenen 787-10’un tanıtımını yaptı. 737 programı çeyrek boyunca 44 adet MAX uçağı teslimatını gerçekleştirmiştir. 737 MAX başlangıcından bu yana, flydubai’den yeni 177 uçak siparişi de dâhil olmak üzere, 4.300 sipariş almıştır. 777X geliştirme çalışmaları devam etmekte olup ilk 777X test uçağının üretimi başlamıştır. Ticari Uçaklar çeyrek boyunca 414 net sipariş almıştır. Teslim edilecek siparişlerin sayısı, 421 milyar dolar tutarında 5.800 uçaktır. Savunma, Uzay & Güvenlik Savunma, Uzay ve Güvenlik dördüncü çeyrek gelirleri yüksek sayıdaki silah teslimatları ile 5,5 milyar dolara çıkmıştır ve dördüncü çeyrek faaliyet karı yüzde 10’a olmuştur. Dördüncü çeyrek boyunca, Savunma, Uzay ve Güvenlik Katar’a 36 gelişmiş F-15 satmak için ABD Hava Kuvvetleri ile bir sözleşme imzalamıştır. KC-46 Tanker programı çerçevesinde ilk KC-46 Tanker uçağını Japonya’ya satmak için bir sözleşme imzalanmıştır. 767-2C uçağı için, KC-46 Tanker uçağının temel tasarımının güvenilir olduğunu onaylayan FAA sertifikası alınmıştır. Ek olarak, Uluslararası Uzay İstasyonu’na kenetlenmeden önce bir gereklilik olan Design Certification Review başarılı bir şekilde tamamlanmış ve Ticari (Kabin) Ekibi programında ilerleme sağlanmıştır. Savunma, Uzay ve Güvenlik bölümünün teslim edilecek siparişler tutarı, yüzde 40’ı uluslararası müşterilere ait olmak üzerev 50 milyar dolardır.   Küresel Hizmetler Küresel Hizmetler dördüncü çeyrekte portföyümüzde büyümeyi yansıtacak şekilde gelirlerini 4 milyar dolara çıkarmıştır. Dördüncü çeyrek faaliyet karı, ticari parçalar karmasını yansıtacak şekilde yüzde 15.4’e çıkmıştır. Çeyrekte, Küresel Hizmetler, F-15 Katar Destek Programı sözleşmesi ve All Nippon ile 787 iniş takımları değişim programı için bir anlaşma imzaladı. Hindistan, P-8I Poseidon eğitimi için BGS’yi (Boeing Küresel Hizmetler) seçti. Küresel Hizmetler ilk 737-800 Boeing Converted Freighter uçuş testine başladı ve GECAS’dan yedi dönüştürme siparişi aldı. Çeyrekte 1 milyar dolar yıllık gelire ulaşan portföy ile büyümenin anahtarı dijital çözümler genişlemeye devam etti. Görünüm Şirket, daha önce planlandığı gibi, 2018’in ilk çeyreğinde gelir takdir standardı (ASC 606) ve emekli aylığı ve emeklilik sonrası muhasebe değişiklikleri (ASC 715) olmak üzere iki yeni muhasebe standardı benimsemektedir. Şirket yatırımcıların 2018 finansal görünümünü anlamalarına yardımcı olmak amacıyla ibraz edilen belgelerde ve aşağıda (Tablo 8) bu karşılaştırmalı bilgiyi sunmaktadır. Tablo 8. 2018 Finansal Görünüm Yenilenmiş (Milyar Dolar, hisse başı veri hariç) 2018 2017 Sonuçları The Boeing Company Gelir $96.0 – 98,0 $94.0 GAAP Hisse Başı Kazançları $15.90 – 16.10 $13.85 Hisse Başı Esas Faaliyet Kazancı * $13.80 – 14.00 $12.33 Faaliyet Nakit Akışı ~$15.0 $13.3 Ticari Uçaklar Teslimatlar 810 – 815 763 Gelir $59.5 – 60,5 $58.0 Faaliyet Karı >11.0% 9.4% Savunma, Uzay & Güvenlik Gelir $21.5 – 22,5 $20.6 Faaliyet Karı ~11.0% 10.7% Küresel Hizmetler       Gelir $15.0 – 15,5 $14.6       Faaliyet Karı ~15.5% 15.4% Boeing Sermaye Portföy Boyutu İstikrarlı $3.0 Gelir ~$0.2 $0.3 Vergi-Öncesi Kazançlar ~$0.05 $0.1 Araştırma & Geliştirme ~$3.7 $3.2 Sermaye Harcamaları ~$2.2 $1.7 Emeklilik Giderleri 1 ~$0.1 $0.4 Efektif Vergi Oranı ~16.0% 16.3%  

Boeing Rekor 2017 Sonuçlarını ve 2018 Yılına İlişkin Beklentilerini Açıkladı.

1 Şubat 2018

2017 Dördüncü Çeyrek

  • Güçlü performans ile 2,9 milyar dolar faaliyet nakit akışıyla işletme kazançları rekor kırarak 3 milyar dolar oldu.
  • Güçlü teslimatlar, performans ve vergi reformu ile GAAP (Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri) EPS (hisse başı kazanç) 5,18 dolar ve esas faaliyet kazancı (GAAP dışı) 4,80 dolar oldu.

2017 Yılı

  • 13,3 milyar dolarlık rekor faaliyet nakit akışı; 46,1 milyon hisse 9,2 milyar dolara geri alındı.
  • 93,4 milyar dolarlık gelir, rekor sayıda 763 ticari uçak teslimatını yansıtmaktadır.
  • Rezervler rekor sayıdaki 5.864 ticari uçak siparişleri de dahil olmak üzere 488 milyar dolar seviyesinde devam etti.
  • 10 milyar dolarlık nakit ve pazarlanabilir hisse güçlü likidite sağlamaktadır.

2018 Yılına Bakış

  • Faaliyet nakit akışının yaklaşık 15 milyar dolara çıkması beklenmektedir.
  • 810-815 arası ticari uçak teslimatıyla 96-98 milyar dolar arasında gelir beklenmektedir.
  • 2018 GKGMİ EPS’nin 15,90 ile $16,10 esas kazanç beklentisinin (GKGMİ dışı) 13,80 ile 14,00 dolar arasında olması beklenmektedir.
Tablo 1. Özet Mali Sonuçlar Dördüncü Çeyrek Tam Yıl
(Milyon Dolar, hisse başı veri hariç) 2017 2016 Değişim 2017 2016 Değişim
Gelirler $25,368 $23,286 9% $93,392 $94,571 (1)%
GAAP
Faaliyetlerden Elde Edilen Kazanç $3,030 $2,183 39% $10,278 $5,834 76%
Faaliyet Karı 11.9% 9.4% 2.5 Pts 11.0% 6.2% 4.8 Pts
Net Kazançlar $3,132 $1,631 92% $8,197 $4,895 67%
Hisse Başı Kazançlar $5.18 $2.59 100% $13.43 $7.61 76%
Faaliyet Nakit Akışı $2,904 $2,832 3% $13,344 $10,499 27%
GAAP dışı
Esas Faaliyet Gelirleri $2,676 $2,064 30% $8,970 $5,464 64%
Esas Faaliyet Karı 10.5% 8.9% 1.6 Pts 9.6% 5.8% 3.8 Pts
Hisse Başı Esas Faaliyet Karı $4.80 $2.47 94% $12.04 $7.24 66%

The Boeing Company, dördüncü çeyrekte GKGMİ hisse başı kazancını 5,18 $ ve esas (GKGMİ-dışı) hisse başı kazancını 4,80 $ olarak açıkladı. Bu rakamlar hisse başı 1,74 $ getiren olumlu vergi reformunun yanı sıra rekor teslimat programını ve güçlü bir performansı da yansıtmaktadır. (Tablo 1).

Güçlü uygulamalar ve olumlu vergi reformu ile 13,43 $ GKGMİ hisse başı kazanç ve 12,01 $ hisse başı kazanç (GKGMİ-dışı) verileriyle tüm yıl için gelir 93,4 milyar dolar oldu.

Boeing Yönetim Kurulu Başkanı, Başkan ve CEO’su Dennis Muilenburg, “Boeing’de tüm ekiplerimiz disiplinli üretim, geliştirme programları, geliştirilen hizmetler, müşteriye teslim edilen değerlerle rekor bir finansal ve operasyonel performans yılı geçirdiler. Bu performans çalışanlarımıza ve işimize daha fazla yatırımı, hissedarlarımıza da daha fazla kazancı mümkün kıldı. 2017’de ilk 737 MAX uçaklarını teslim ettik, 737 MAX 10 programını başlattık ve 787-10’un ilk uçuşunu tamamladık ve bu süre zarfında her zamankinden daha fazla ticari uçak teslim ettik. ABD Hava Kuvvetleri’ne teslim edilecek ilk KC-46 Tanker’i uçurduk, Kara Temelli Stratejik Caydırıcı program için ön sözleşme imzaladık. Katar’la 36 adet F-15 uçağı için sözleşme imzaladık. Yıl içinde ürünlerimizin daha uzun ömürlü olması için Boeing Global Services’i başlattık ve pazarın çok önünde bir büyümeyi başardık.” dedi.

Muilenburg yaptığı açıklamada, “Aurora Flight Sciences’ın satın alınması da dâhil olmak üzere yeni kapasiteler geliştirerek ve HorizonX inovasyon organizasyonunu başlatarak birbirini tamamlayan kapasiteler geliştirmeye yatırım yaptık. Böylece, yeni hizmetler ve ürünler geliştirerek gelecek pazarlar ve büyüme için kendimizi aktif olarak konumlandırdık. Ekiplerimiz, geleceğe dönük olarak, müşterilerimize, çalışanlarımıza ve hissedarlarımıza en iyi değeri sunmak üzere odaklanmaya, inovasyon, büyüme ve verimlilik yoluyla kazanmaya ve pozisyonumuzu dünyanın lider havacılık ve uzay firması olarak sürdürmeye devam etmektedirler.” diye belirtti.

Dördüncü çeyrekteki 2,9 milyar dolarlık faaliyet nakit akışı güçlü işletme performansından kaynaklanmaktadır. Bu çeyrekte şirket 1,7 milyar dolar karşılığı 6,7 milyon hisseyi geri satın almıştır ve hissedarlarına 0,8 milyar dolar temettü ödemiştir. Tüm yılda şirket 9,2 milyar dolar karşılığı 46,1 milyon hisse geri satın almıştır ve 3,4 milyar dolar temettü ödemiştir. Güçlü nakit üretimi ve firma görünümüne güvene dayalı olarak, yönetim kurulu Aralık ayında çeyrek dönem için hisse başı temettü oranını yüzde 20 artırmış, var olan hisse geri alım programını 18 milyar dolarlık yeni yetkilendirmeyle değiştirmiştir. Yeni yetkilendirme altında hisse geri satın alımlarının önümüzdeki 24-30 ay içinde yapılması beklenmektedir.

Nakit ve pazarlanabilir hisseler tutarı, çeyreğin başından bu yana değişmeyerek 10 milyar dolarda kalmıştır. Çeyreğin başında 10,8 milyar dolar olan borç tutarı 11,1 milyar dolar olmuştur.

Şirketin çeyrek başında 474 milyar dolar olan teslim edilecek sipariş tutarları, dördüncü çeyrekteki 40 milyar dolarlık net sipariş tutarı da dahil olmak üzere çeyrek sonunda 488 milyar dolara çıkmıştır.

Segment Sonuçları

Ticari Uçaklar

Dördüncü çeyrek için Ticari Uçak gelirleri planlı yüksek teslimat hacmi ve karmasıyla 15,5 milyar dolara yükselmiştir. Dördüncü çeyrek faaliyet karı güçlü uygulamaları yansıtacak şekilde %11,5’e yükselmiştir.

Çeyrek boyunca, Ticari Uçaklar rekor sayıda 209 uçak teslim etmiştir. 787 programı, ilk müşterisi Singapur Havayolları’na teslim edilmesi beklenen 787-10’un tanıtımını yaptı. 737 programı çeyrek boyunca 44 adet MAX uçağı teslimatını gerçekleştirmiştir. 737 MAX başlangıcından bu yana, flydubai’den yeni 177 uçak siparişi de dâhil olmak üzere, 4.300 sipariş almıştır. 777X geliştirme çalışmaları devam etmekte olup ilk 777X test uçağının üretimi başlamıştır.

Ticari Uçaklar çeyrek boyunca 414 net sipariş almıştır. Teslim edilecek siparişlerin sayısı, 421 milyar dolar tutarında 5.800 uçaktır.

Savunma, Uzay & Güvenlik

Savunma, Uzay ve Güvenlik dördüncü çeyrek gelirleri yüksek sayıdaki silah teslimatları ile 5,5 milyar dolara çıkmıştır ve dördüncü çeyrek faaliyet karı yüzde 10’a olmuştur.

Dördüncü çeyrek boyunca, Savunma, Uzay ve Güvenlik Katar’a 36 gelişmiş F-15 satmak için ABD Hava Kuvvetleri ile bir sözleşme imzalamıştır. KC-46 Tanker programı çerçevesinde ilk KC-46 Tanker uçağını Japonya’ya satmak için bir sözleşme imzalanmıştır. 767-2C uçağı için, KC-46 Tanker uçağının temel tasarımının güvenilir olduğunu onaylayan FAA sertifikası alınmıştır. Ek olarak, Uluslararası Uzay İstasyonu’na kenetlenmeden önce bir gereklilik olan Design Certification Review başarılı bir şekilde tamamlanmış ve Ticari (Kabin) Ekibi programında ilerleme sağlanmıştır.

Savunma, Uzay ve Güvenlik bölümünün teslim edilecek siparişler tutarı, yüzde 40’ı uluslararası müşterilere ait olmak üzerev 50 milyar dolardır.

 

Küresel Hizmetler

Küresel Hizmetler dördüncü çeyrekte portföyümüzde büyümeyi yansıtacak şekilde gelirlerini 4 milyar dolara çıkarmıştır. Dördüncü çeyrek faaliyet karı, ticari parçalar karmasını yansıtacak şekilde yüzde 15.4’e çıkmıştır.

Çeyrekte, Küresel Hizmetler, F-15 Katar Destek Programı sözleşmesi ve All Nippon ile 787 iniş takımları değişim programı için bir anlaşma imzaladı. Hindistan, P-8I Poseidon eğitimi için BGS’yi (Boeing Küresel Hizmetler) seçti. Küresel Hizmetler ilk 737-800 Boeing Converted Freighter uçuş testine başladı ve GECAS’dan yedi dönüştürme siparişi aldı. Çeyrekte 1 milyar dolar yıllık gelire ulaşan portföy ile büyümenin anahtarı dijital çözümler genişlemeye devam etti.

Görünüm

Şirket, daha önce planlandığı gibi, 2018’in ilk çeyreğinde gelir takdir standardı (ASC 606) ve emekli aylığı ve emeklilik sonrası muhasebe değişiklikleri (ASC 715) olmak üzere iki yeni muhasebe standardı benimsemektedir. Şirket yatırımcıların 2018 finansal görünümünü anlamalarına yardımcı olmak amacıyla ibraz edilen belgelerde ve aşağıda (Tablo 8) bu karşılaştırmalı bilgiyi sunmaktadır.

Tablo 8. 2018 Finansal Görünüm Yenilenmiş
(Milyar Dolar, hisse başı veri hariç) 2018 2017 Sonuçları
The Boeing Company
Gelir $96.0 – 98,0 $94.0
GAAP Hisse Başı Kazançları $15.90 – 16.10 $13.85
Hisse Başı Esas Faaliyet Kazancı * $13.80 – 14.00 $12.33
Faaliyet Nakit Akışı ~$15.0 $13.3
Ticari Uçaklar
Teslimatlar 810 – 815 763
Gelir $59.5 – 60,5 $58.0
Faaliyet Karı >11.0% 9.4%
Savunma, Uzay & Güvenlik
Gelir $21.5 – 22,5 $20.6
Faaliyet Karı ~11.0% 10.7%
Küresel Hizmetler
      Gelir $15.0 – 15,5 $14.6
      Faaliyet Karı ~15.5% 15.4%
Boeing Sermaye
Portföy Boyutu İstikrarlı $3.0
Gelir ~$0.2 $0.3
Vergi-Öncesi Kazançlar ~$0.05 $0.1
Araştırma & Geliştirme ~$3.7 $3.2
Sermaye Harcamaları ~$2.2 $1.7
Emeklilik Giderleri 1 ~$0.1 $0.4
Efektif Vergi Oranı ~16.0% 16.3%

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FC6vCb
via IFTTT