havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
2 Ocak 2018 Salı
UTİKAD ULUSLARARASI E-TİCARET KONFERANSINDAYDI
IATA, 2018 İÇİN HAVACILIK SEKTÖRÜNE UMUT VERDİ Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), yaptığı son açıklamada havacılık sektörüne umut verdi. Birlik, 2018 yılında küresel anlamda ekonomilerdeki güçlenme ve seyahat talebindeki artışın etkisiyle havayolu şirketlerinin güçlü bir kar elde edeceğini belirtti. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği en son yaptığı açıklamada Avrupa havacılık sektörüne umut verdi. Birlik, 2018 yılında küresel anlamda ekonomilerdeki güçlenme ve seyahat talebindeki artışın etkisiyle havayolu şirketlerinin güçlü bir kar elde edeceğini belirtti. 2017 yılı bir çok Avrupa havayolu şirketi için türbülanslı geçmesine rağmen Türk Hava Yolları, yılın üçüncü çeyreğinde 939 milyon dolar ile tarihinin en yüksek üçüncü çeyrek karını elde etti. Böylece üçüncü çeyrekte hem yolcu hem de kargo gelirleri 2016 yılının aynı dönemine göre yüzde 23 artış gösterdi. İngitere Mint Partners Sermaye Piyasaları Başkanı Bill Blain durumu şöyle açıkladı: “Havayolları için kesinlikle harika bir dönem olacak. İnsanların yeniden seyahat ettiğini göreceğiz. Düşük maliyetli havayolu modeli çok iyi oluşturuldu. Bazı firmaların tek tip filoları gerçekten çok iyi çalışıyor. Ayrıca, görünen o ki yenilikçi yaklaşımlara öncülük eden yatırımlar yapıldığını görüyoruz. Monarch ve Air Berlin gibi zayıf firmaların bazılarının piyasadan uzaklaştığına da şahit olduk.” 2017 yılının Eylül ayında yaşanan kasırga ve doğal afetler sonrasında havayolu taşımacılığı yeniden yükselişe geçti. Avrupa’daki havayolu yolcu trafiğinde ise Ekim ayında yüzde 6.2 oranında artış yaşandı. Bu rakam geçtiğimiz yılın aynı döneminde elde edilen yüzde 7.2 büyüme rakamının gerisinde kaldı. Kaynak: ulasimonline.com
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), yaptığı son açıklamada havacılık sektörüne umut verdi. Birlik, 2018 yılında küresel anlamda ekonomilerdeki güçlenme ve seyahat talebindeki artışın etkisiyle havayolu şirketlerinin güçlü bir kar elde edeceğini belirtti.
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği en son yaptığı açıklamada Avrupa havacılık sektörüne umut verdi. Birlik, 2018 yılında küresel anlamda ekonomilerdeki güçlenme ve seyahat talebindeki artışın etkisiyle havayolu şirketlerinin güçlü bir kar elde edeceğini belirtti.
2017 yılı bir çok Avrupa havayolu şirketi için türbülanslı geçmesine rağmen Türk Hava Yolları, yılın üçüncü çeyreğinde 939 milyon dolar ile tarihinin en yüksek üçüncü çeyrek karını elde etti. Böylece üçüncü çeyrekte hem yolcu hem de kargo gelirleri 2016 yılının aynı dönemine göre yüzde 23 artış gösterdi.
İngitere Mint Partners Sermaye Piyasaları Başkanı Bill Blain durumu şöyle açıkladı:
“Havayolları için kesinlikle harika bir dönem olacak. İnsanların yeniden seyahat ettiğini göreceğiz. Düşük maliyetli havayolu modeli çok iyi oluşturuldu.
Bazı firmaların tek tip filoları gerçekten çok iyi çalışıyor. Ayrıca, görünen o ki yenilikçi yaklaşımlara öncülük eden yatırımlar yapıldığını görüyoruz. Monarch ve Air Berlin gibi zayıf firmaların bazılarının piyasadan uzaklaştığına da şahit olduk.”
2017 yılının Eylül ayında yaşanan kasırga ve doğal afetler sonrasında havayolu taşımacılığı yeniden yükselişe geçti.
Avrupa’daki havayolu yolcu trafiğinde ise Ekim ayında yüzde 6.2 oranında artış yaşandı. Bu rakam geçtiğimiz yılın aynı döneminde elde edilen yüzde 7.2 büyüme rakamının gerisinde kaldı.
Kaynak: ulasimonline.com
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DQBMkh
via IFTTT
IATA, 2018 İÇİN HAVACILIK SEKTÖRÜNE UMUT VERDİ
“2018’de Yoğun Bir Gündem Bizi Bekliyor” Türkiye ekonomisi ve lojistik sektörü açısından olumlu gelişmelere sahne olan bir yılı geride bıraktık. 2015-2016 hem ülkemiz hem de çevre coğrafyadaki ülkeler için oldukça zorlu yıllardı. 2017’yi bu olumsuz etkileri geride bıraktığımız, önümüzdeki süreçlere adapte olabildiğimiz bir yıl olarak tanımlayabiliriz. Uluslararası taşımacılık ve lojistik faaliyetlerin ekonomik gelişmeler paralelinde eğilimler gösterdiği göz önüne alındığında gerek ekonomik istikrarın gerekse çevre ülkelerdeki siyasi sorunların geride bırakılması ile lojistik sektörü daha iyi performans gösterdi. Bunun yanı sıra 2017’nin gündemini oluşturan mevzuat değişiklikleri ve alt yapı yatırımlarının tamamlanmasını da sektörümüz açısından umut verici gelişmeler olarak nitelendirebiliriz. Geçtiğimiz yıl boyunca Türkiye Lojistik Master Planı, yeni Gümrük Kanunu taslağı, yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliği taslağı, demiryolu ulaştırmasının serbestleştirilmesi gibi yasal düzenlemeler devam ederken İstanbul Yeni Havalimanı, liman yatırımları ve lojistik köy projeleri gibi fiziki altyapı yatırımları lojistik sektörünün gelişimi açısından önemli adımlar olarak karşımıza çıktı. Aynı zamanda uzun süredir beklenen Bakü-Tiflis-Kars hattının açılması da ülkemizin coğrafi konumundan kaynaklanan ‘hub’ olma iddiasını güçlendirdi. UTİKAD olarak özellikle mevzuat çalışmalarında görev almak ve sektörümüzün önünü açacak görüşlerimizi kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşmak için yoğun emek harcadık. 2017 yılına baktığımızda Türkiye Lojistik Master Planı’ndaki ilerleme de bizler açısından önemliydi. Aynı şekilde Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu’ndaki temsilimize de büyük önem verdik. Kuruldaki birçok farklı çalışma grubuna katılarak destek verdik. Ekonomi Bakanlığı ile görüşmelerimiz de olumlu sonuçlar verdi. Sektörümüzün devlet teşviklerinden yararlanmasının önü açıldı. FIATA Dünya Kongresi’ne devlet desteği alarak UTİKAD Ticaret Heyeti kapsamında katılım sağlandı. Aralık ayında ise lojistik sektörünün yararlanabileceği devlet desteklerini üyelerimizle detaylı bir şekilde paylaşabilmek için ‘Lojistik Sektörüne Yönelik Devlet Destekleri Semineri’ni düzenledik. Tüm bu çalışmaların yanı sıra derneğimizin kuruluşunun 31. yılında logomuzu değiştirdik. Modern çizgilere sahip yeni logomuzu 35. Olağan Genel Kurulumuzda üyelerimiz ile paylaştık. Çağdaş ve kullanıcı dostu yeni internet sitemizi de logomuzla eş zamanlı olarak yayına aldık. 2018’in ilk günlerinde ise UTİKAD olarak gündemimiz yine yoğun. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımız tarafından çalışmaları sürdürülen Taşıma İşleri Organizatörleri Yönetmeliği ve Ordino Belgesi, geçtiğimiz yılın son aylarında gündemimizin önemli başlıkları haline gelmişti. 2018 yılında da her iki madde de sektörümüzün dikkate alacağı konuların başında gelecek gibi görünüyor. Türk lojistik sektörümüzün ve paydaşlarımızın iş yapış şekillerini kolaylaştıracağına inandığımız yeni yönetmelikle ilgili çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bunun yanı sıra 4458 sayılı Gümrük Kanunu’nda yapılan değişiklikler ve Avrupa Birliği Gümrük Kodu’nda yapılan değişiklikler ile uyumlaştırılması süreci de yakından takip ettiğimiz konular arasında yer alacak. Öte yandan Karayolu Taşıma Yönetmeliği de 2018 yılında beklediğimiz yeni mevzuat metinlerinden birisi olacak. Taslak metinde yetki belgelerinde önemli ölçüde sadeleşmeye gidildiğini gördük. Taslak yönetmeliğe yönelik yaptığımız çalışmalar sonucu görüşümüzü idare ile paylaştık. 2018 yılında yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliği de takibinde olacağımız bir diğer önemli mevzuat metni. 2018 yılında ayrıca Türkiye Lojistik Master Planı (TLMP) çalışmalarının sonuçlandırılması amaçlanıyor. Geçtiğimiz Temmuz ayında gerçekleştirilen 1. TLMP Çalıştayı bu doğrultuda UTİKAD olarak içinde yer aldığımız bir süreçti. Bu yöndeki çalışmalarımız da aktif olarak devam edecek. Yeni dönemde Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu’nda da sektörümüzü farklı çalışma gruplarında temsil etmeye devam edeceğiz. TKK’daki çalışmaların sektörümüzün geleceğine büyük faydası olacağına inanıyoruz. Bu konuda bize destek olan ve düzenlenen toplantılarda görev alan üyelerimize de ayrıca teşekkür ederiz. Bunun yanı sıra 11. Kalkınma Planı Çalışmaları kapsamında 2017 yılının son aylarında katılım sağladığımız Gümrük İşlemlerinin İyileştirilmesi Çalışma Grubu ve Lojistik Hizmetlerinin Geliştirilmesi Özel İhtisas Komisyonu Toplantıları’na da katılmayı sürdüreceğiz. Hepimiz adına yoğun gündem ve çalışmalar ile başlayan 2018 yılının, barış içinde, sağlıkla ve bol kazançlı geçmesini temenni ederim. Emre Eldener
Türkiye ekonomisi ve lojistik sektörü açısından olumlu gelişmelere sahne olan bir yılı geride bıraktık. 2015-2016 hem ülkemiz hem de çevre coğrafyadaki ülkeler için oldukça zorlu yıllardı. 2017’yi bu olumsuz etkileri geride bıraktığımız, önümüzdeki süreçlere adapte olabildiğimiz bir yıl olarak tanımlayabiliriz. Uluslararası taşımacılık ve lojistik faaliyetlerin ekonomik gelişmeler paralelinde eğilimler gösterdiği göz önüne alındığında gerek ekonomik istikrarın gerekse çevre ülkelerdeki siyasi sorunların geride bırakılması ile lojistik sektörü daha iyi performans gösterdi.
Bunun yanı sıra 2017’nin gündemini oluşturan mevzuat değişiklikleri ve alt yapı yatırımlarının tamamlanmasını da sektörümüz açısından umut verici gelişmeler olarak nitelendirebiliriz. Geçtiğimiz yıl boyunca Türkiye Lojistik Master Planı, yeni Gümrük Kanunu taslağı, yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliği taslağı, demiryolu ulaştırmasının serbestleştirilmesi gibi yasal düzenlemeler devam ederken İstanbul Yeni Havalimanı, liman yatırımları ve lojistik köy projeleri gibi fiziki altyapı yatırımları lojistik sektörünün gelişimi açısından önemli adımlar olarak karşımıza çıktı. Aynı zamanda uzun süredir beklenen Bakü-Tiflis-Kars hattının açılması da ülkemizin coğrafi konumundan kaynaklanan ‘hub’ olma iddiasını güçlendirdi.
UTİKAD olarak özellikle mevzuat çalışmalarında görev almak ve sektörümüzün önünü açacak görüşlerimizi kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşmak için yoğun emek harcadık. 2017 yılına baktığımızda Türkiye Lojistik Master Planı’ndaki ilerleme de bizler açısından önemliydi. Aynı şekilde Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu’ndaki temsilimize de büyük önem verdik. Kuruldaki birçok farklı çalışma grubuna katılarak destek verdik.
Ekonomi Bakanlığı ile görüşmelerimiz de olumlu sonuçlar verdi. Sektörümüzün devlet teşviklerinden yararlanmasının önü açıldı. FIATA Dünya Kongresi’ne devlet desteği alarak UTİKAD Ticaret Heyeti kapsamında katılım sağlandı. Aralık ayında ise lojistik sektörünün yararlanabileceği devlet desteklerini üyelerimizle detaylı bir şekilde paylaşabilmek için ‘Lojistik Sektörüne Yönelik Devlet Destekleri Semineri’ni düzenledik.
Tüm bu çalışmaların yanı sıra derneğimizin kuruluşunun 31. yılında logomuzu değiştirdik. Modern çizgilere sahip yeni logomuzu 35. Olağan Genel Kurulumuzda üyelerimiz ile paylaştık. Çağdaş ve kullanıcı dostu yeni internet sitemizi de logomuzla eş zamanlı olarak yayına aldık.
2018’in ilk günlerinde ise UTİKAD olarak gündemimiz yine yoğun. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımız tarafından çalışmaları sürdürülen Taşıma İşleri Organizatörleri Yönetmeliği ve Ordino Belgesi, geçtiğimiz yılın son aylarında gündemimizin önemli başlıkları haline gelmişti. 2018 yılında da her iki madde de sektörümüzün dikkate alacağı konuların başında gelecek gibi görünüyor. Türk lojistik sektörümüzün ve paydaşlarımızın iş yapış şekillerini kolaylaştıracağına inandığımız yeni yönetmelikle ilgili çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bunun yanı sıra 4458 sayılı Gümrük Kanunu’nda yapılan değişiklikler ve Avrupa Birliği Gümrük Kodu’nda yapılan değişiklikler ile uyumlaştırılması süreci de yakından takip ettiğimiz konular arasında yer alacak. Öte yandan Karayolu Taşıma Yönetmeliği de 2018 yılında beklediğimiz yeni mevzuat metinlerinden birisi olacak. Taslak metinde yetki belgelerinde önemli ölçüde sadeleşmeye gidildiğini gördük. Taslak yönetmeliğe yönelik yaptığımız çalışmalar sonucu görüşümüzü idare ile paylaştık. 2018 yılında yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliği de takibinde olacağımız bir diğer önemli mevzuat metni. 2018 yılında ayrıca Türkiye Lojistik Master Planı (TLMP) çalışmalarının sonuçlandırılması amaçlanıyor. Geçtiğimiz Temmuz ayında gerçekleştirilen 1. TLMP Çalıştayı bu doğrultuda UTİKAD olarak içinde yer aldığımız bir süreçti. Bu yöndeki çalışmalarımız da aktif olarak devam edecek. Yeni dönemde Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu’nda da sektörümüzü farklı çalışma gruplarında temsil etmeye devam edeceğiz. TKK’daki çalışmaların sektörümüzün geleceğine büyük faydası olacağına inanıyoruz. Bu konuda bize destek olan ve düzenlenen toplantılarda görev alan üyelerimize de ayrıca teşekkür ederiz.
Bunun yanı sıra 11. Kalkınma Planı Çalışmaları kapsamında 2017 yılının son aylarında katılım sağladığımız Gümrük İşlemlerinin İyileştirilmesi Çalışma Grubu ve Lojistik Hizmetlerinin Geliştirilmesi Özel İhtisas Komisyonu Toplantıları’na da katılmayı sürdüreceğiz.
Hepimiz adına yoğun gündem ve çalışmalar ile başlayan 2018 yılının, barış içinde, sağlıkla ve bol kazançlı geçmesini temenni ederim.
Emre Eldener
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lESOuP
via IFTTT
“2018’de Yoğun Bir Gündem Bizi Bekliyor”
Limak Turizm Grubu 10,000 yeni fidan dikti
Limak Turizm Grubu 10,000 yeni fidan dikti LİMAK HATIRA ORMANI’NDA HEDEF 100 BİN AĞAÇ Turizm sektörünün önde gelen gruplarından Limak, Antalya’da şehre miras kalacak Limak Hatıra Ormanı’nı büyütüyor. 14 farklı ülkeden gelen misafirlerle dikilen fidanlarla hedef 10 yıl içinde 100 bin ağaca ulaşmak. İnşaat, çimento, altyapı ve enerji yatırımları, enerji taahhüt, havacılık ve gıda alanlarının yanı sıra turizmde başarılı faaliyetlerini sürdüren Limak, tüm alanlarda olduğu gibi bu alanda da sürdürülebilir ve doğaya katkı sağlayan projelere de imza atıyor. Antalya Bölgesi’nde sahip olduğu 4 tesisle resort otelciliğinin en iddialı isimlerinden olan Limak Turizm Grubu, bu kapsamda gelenekselleştirdiği fidan dikimini bu yıl da gerçekleştirdi. Otel yöneticileri ve personelin yanı sıra 14 farklı ülkeden gelen misafirlerin de katıldığı bu keyifli etkinlikte, Limak Ormanı’na 10 bin fidan daha dikildi. Etkinlikle ilgili bir açıklama yapan Limak Turizm Grubu Koordinatörü Kaan Kavaloğlu, “Orman Bakanlığı tarafından Antalya’nın Serik ilçesinde tahsis edilen 100 dönümlük alana, müşterilerimiz adına bugüne kadar on binlerce fidan diktik. 7 yıldır devam eden bu gelenek artık Limak Ailesi için önemli bir etkinlik olmayı başardı. Turizm grubu olarak çevreye değer katan bu tür çalışmalarımızı önümüzdeki dönemde de sürdüreceğiz. Limak olarak doğaya uyumlu ve çevreye zarar vermeyen tesisler inşa ediyoruz. Ama bu yeterli değil. Aynı zamanda faaliyette bulunduğumuz şehirlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlıyoruz. Bu vizyonla oluşturduğumuz hatıra ormanımız her geçen yıl daha da büyüyecek” dedi. HER MİSAFİRE BİR FİDAN Limak Turizm Grubu’nun çatısı altındaki Limra, Arcadia, Atlantis Otelleri ve Tatil Köyleri ile Lara De Luxe Otel’in 12 ay boyunca yerli ve yabancı binlerce turisti ağırladığını vurgulayan Kavaloğlu, şöyle devam etti: “Bu etkinliğin bizim için en güzel yanı, konuklarımızın da bu değerli projede bizimle birlikte olması. Bu vesileyle onların hem Antalya hem Limak’la bağlarını güçlendirmeyi hedefliyoruz. Hatıra Ormanımızı müşterilerimiz adına oluşturmamız, onların Limak markasına ilgilerini de artırıyor. Hedefimiz her yıl dikilen yeni fidanlarla birlikte 10 yılda toplam 100 bin ağaca ulaşmak.”
LİMAK HATIRA ORMANI’NDA HEDEF 100 BİN AĞAÇ
Turizm sektörünün önde gelen gruplarından Limak, Antalya’da şehre miras kalacak Limak Hatıra Ormanı’nı büyütüyor. 14 farklı ülkeden gelen misafirlerle dikilen fidanlarla hedef 10 yıl içinde 100 bin ağaca ulaşmak.
İnşaat, çimento, altyapı ve enerji yatırımları, enerji taahhüt, havacılık ve gıda alanlarının yanı sıra turizmde başarılı faaliyetlerini sürdüren Limak, tüm alanlarda olduğu gibi bu alanda da sürdürülebilir ve doğaya katkı sağlayan projelere de imza atıyor.
Antalya Bölgesi’nde sahip olduğu 4 tesisle resort otelciliğinin en iddialı isimlerinden olan Limak Turizm Grubu, bu kapsamda gelenekselleştirdiği fidan dikimini bu yıl da gerçekleştirdi. Otel yöneticileri ve personelin yanı sıra 14 farklı ülkeden gelen misafirlerin de katıldığı bu keyifli etkinlikte, Limak Ormanı’na 10 bin fidan daha dikildi.
Etkinlikle ilgili bir açıklama yapan Limak Turizm Grubu Koordinatörü Kaan Kavaloğlu, “Orman Bakanlığı tarafından Antalya’nın Serik ilçesinde tahsis edilen 100 dönümlük alana, müşterilerimiz adına bugüne kadar on binlerce fidan diktik. 7 yıldır devam eden bu gelenek artık Limak Ailesi için önemli bir etkinlik olmayı başardı. Turizm grubu olarak çevreye değer katan bu tür çalışmalarımızı önümüzdeki dönemde de sürdüreceğiz. Limak olarak doğaya uyumlu ve çevreye zarar vermeyen tesisler inşa ediyoruz. Ama bu yeterli değil. Aynı zamanda faaliyette bulunduğumuz şehirlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlıyoruz. Bu vizyonla oluşturduğumuz hatıra ormanımız her geçen yıl daha da büyüyecek” dedi.
HER MİSAFİRE BİR FİDAN
Limak Turizm Grubu’nun çatısı altındaki Limra, Arcadia, Atlantis Otelleri ve Tatil Köyleri ile Lara De Luxe Otel’in 12 ay boyunca yerli ve yabancı binlerce turisti ağırladığını vurgulayan Kavaloğlu, şöyle devam etti: “Bu etkinliğin bizim için en güzel yanı, konuklarımızın da bu değerli projede bizimle birlikte olması. Bu vesileyle onların hem Antalya hem Limak’la bağlarını güçlendirmeyi hedefliyoruz. Hatıra Ormanımızı müşterilerimiz adına oluşturmamız, onların Limak markasına ilgilerini de artırıyor. Hedefimiz her yıl dikilen yeni fidanlarla birlikte 10 yılda toplam 100 bin ağaca ulaşmak.”
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CFeI8J
via IFTTT