havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
31 Ekim 2017 Salı
DHMİ Erzurum Havalimanı’nda yangın tatbikatı yapıldı
DHMİ Erzurum Havalimanı’nda yangın tatbikatı yapıldı DHMİ Erzurum Havalimanı’nda yangın tatbikatı yapıldı. Tatbikatta senaryo gereği, kaza kırım geçiren uçağa ARFF ekiplerince müdahale edildi, ilgili birimlere haber verilerek koordineli şekilde gerekli çalışmalar yapıldı. Başarılı bir şekilde sonuçlanan tatbikat gerçeğini aratmadı.
DHMİ Erzurum Havalimanı’nda yangın tatbikatı yapıldı.
Tatbikatta senaryo gereği, kaza kırım geçiren uçağa ARFF ekiplerince müdahale edildi, ilgili birimlere haber verilerek koordineli şekilde gerekli çalışmalar yapıldı.
Başarılı bir şekilde sonuçlanan tatbikat gerçeğini aratmadı.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2iiQXtm
via IFTTT
Türk Kızılayı ve Türk Hava Yolları’nın, Somali ve Arakan’daki insani yardım konusunda işbirliği
Türk Kızılayı ve Türk Hava Yolları’nın, Somali ve Arakan’daki insani yardım konusunda işbirliği Türk Hava Yolları ve Türk Kızılayı 190 ülkeden yardım gönüllülerini Antalya’da buluşturuyor. Türk Kızılayı’nın ev sahipliğinde 190 ülkeden Kızılay-Kızılhaç dernek başkanları ve delegelerinin katılacağı Yasal Toplantılar, Türk Hava Yolları’nın sponsorluğunda Antalya’da gerçekleştirilecek. Türk Kızılayı ve Türk Hava Yolları, Somali ve Arakan’daki insani yardım çalışmalarında da işbirliği yapmaya devam edecek. Türkiye’nin ev sahipliğinde, dünyanın en çok ülkesine uçan Türk Hava Yolları’nın ulaşım sponsoru olduğu Uluslararası Kızılay ve Kızılhaç Dernekleri Federasyonu (IFRC) Genel Kurulu Yasal Toplantıları 5-11 Kasım 2017 tarihlerinde Antalya’da gerçekleştirilecek. Konuya ilişkin Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı ve Türk Kızılayı Genel Başkanı Dr. Kerem Kınık bir basın toplantısı düzenledi. Düzenlenen basın toplantısında Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, “Afrika’nın bir numaralı uluslararası taşıyıcısı olarak, kıtayla ilişkilerimiz yalnızca insani yardım misyonlarıyla sınırlı değil. Türk Hava Yolları yıllardır Afrika’nın pek çok ülkesinde geniş kapsamlı sosyal sorumluluk projeleri yürütüyor. Bu projeler ile 10 binlerce insana gıda yardımı ulaştırıldı. Yetimhane ve okullar başta olmak üzere, güneş ve enerji panelleri kurulması, sağlık ocakları restorasyonu yürüttüğümüz önemli projelerden bazıları. Türk Hava Yolları, bu yıl Somali’ye sosyal medya fenomenleri tarafından başlatılan yardım çağrısına ilk duyduğu anda kulak vermiş, Somali halkına kargo uçağımız ile birlikte gıda ve erzak takviyesi ulaştırmak üzere #LoveArmyForSomalia adlı küresel kampanyaya tüm çalışanlarımızla birlikte destek olmuştuk. Birincisi Mart, ikincisi Ağustos ayında olmak üzere iki kargo uçağını yardımlarla dolu olarak Somali’ye gönderdik. Son olarak, Arakan’dan kaçarak Bangladeş’e sığınan mülteciler için Türk Hava Yolları bünyesinde bağış kampanyası başlattık ve bugüne kadar çalışanlarımızın desteği ile 1.000.000 TL bağış topladık. Dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu olarak, 190 ülkeden gelen yardım gönüllülerini Antalya’da bir araya getirmekten mutluluk duyuyoruz” dedi. Türk Kızılayı’nın insani yardım çalışmalarında en büyük desteğin Türk Hava Yolları’ndan alındığını ve başta Somali ve Arakan olmak üzere birçok insani yardım projesine destek verildiğini belirten Dr. Kerem Kınık, “Geçtiğimiz Ağustos ayında 400’e yakın insanın ölümüne yol açan sel ve toprak kayması felaketi sebebiyle Sierra Leone’ye Türk Hava Yolları işbirliğiyle insanı yardım malzemesi gönderdik. Şimdi de ev sahipliğini üstlendiğimiz çok önemli bir organizasyonda bizi desteklemeye devam ediyorlar. Sayın M. İlker Aycı’ya bir kez daha teşekkür ediyorum. Ülkemizin prestijli markalarından Türk Hava Yolları’nın yanımızda olması gücümüze güç katıyor. Bildiğiniz gibi Sayın Cumhurbaşkanımızın himayelerinde Antalya’da Uluslararası Kızılhaç ve Kızılay Dernekleri Federasyonu’nun genel toplantılarına ev sahipliği yapacağız. 190 ülkeden 1500’e yakın “good hands” dediğimiz iyilik elçilerini ülkemizde ağırlayacağız” açıklamasında bulundu. Afrika’nın en çok noktasına uçan havayolu olan Türk Hava Yolları, ülkemizin küresel insani yardımlar konusundaki öncü ve güçlü pozisyonu gereği, gerek kurumsal sosyal sorumluluk projeleri kapsamında gerekse bilinçli ve özverili çalışanlarının doğrudan yaptıkları nakdi yardımlarla dünyanın her köşesinde yardıma muhtaç insanlara el uzatmakta, Türkiye’nin Bayrak Taşıyıcısı olarak görev ve sorumluluklarını yerine getirmeye devam etmektedir. Türk Hava Yolları A.O. Basın Müşavirliği Türk Hava Yolları Hakkında: 1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 329 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 251 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 300 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. Geçtiğimiz altı yıl süresince “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” ilân edilmiş olan Türk Hava Yolları, 2017 yılı Skytrax değerlendirmesine göre, art arda olmak üzere 9. kez “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi Sınıfı İkram Servisi” ödülünü almaya hak kazanan Türk Hava Yolları; 2013, 2014 ve 2016 yıllarında olduğu gibi bu yıl da dünyanın “En İyi Business Sınıfı İkram Servisi” ödülünün sahibi oldu. Ve yine bu yılki Skytrax değerlendirme sonuçlarına göre, 2015 yılında da teslim aldığı dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu” ödülü ile birlikte geçtiğimiz iki yılda olduğu gibi bu yıl tekrar dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü almaya lâyık görüldü. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiyehttp://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir. Türk Kızılayı Hakkında: 1868 yılından bu yana hiçbir ayrım gözetmeden, yurt içinde ve yurt dışında insani yardım faaliyetleri gerçekleştiren Türk Kızılayı, ülkemizin en köklü ve güçlü yardım kuruluşudur. Toplumsal dayanışmayı sağlamak, sosyal refahın gelişmesine katkıda bulunmak, yoksul ve muhtaç insanlara barınma, beslenme ve sağlık yardımı ulaştırmak gibi önemli görevler üstlenen Türk Kızılayı, kan, afet müdahale, sağlık, sosyal yardım, gençlik ve eğitim gibi alanlarda hizmetler sunmaktadır. Özellikle kan hizmetleri, doğal ve beşeri afetler konusunda Türkiye’de ilk akla gelen kuruluş olan Türk Kızılayı, 6.500 profesyonel çalışanı, ülke geneline yayılmış yüzbinlerce gönüllüsüyle ihtiyaç sahiplerinin yardımına koşarak kimsesizlerin kimsesi olmaktadır. Somali, Gazze, Pakistan, Bangladeş, Irak ve Yemen’de daimi temsilcilikleri bulunan Kızılay, Uluslararası Kızılhaç Kızılay Dernekleri Federasyonu’nun insani yardım alanında en aktif üyesidir. Star İttifakı Hakkında: Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda yeni bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır. Yönetim Kurulu Başkanımız M. İlker Aycı ve Türk Kızılayı Genel Başkanı Kerem Kınık insani yardım konulu bir basın toplantısı düzenledi. http://pic.twitter.com/JL38DqtlWY — Türk Hava Yolları (@TK_TR) October 31, 2017
Türk Hava Yolları ve Türk Kızılayı 190 ülkeden yardım gönüllülerini Antalya’da buluşturuyor.
Türk Kızılayı’nın ev sahipliğinde 190 ülkeden Kızılay-Kızılhaç dernek başkanları ve delegelerinin katılacağı Yasal Toplantılar, Türk Hava Yolları’nın sponsorluğunda Antalya’da gerçekleştirilecek. Türk Kızılayı ve Türk Hava Yolları, Somali ve Arakan’daki insani yardım çalışmalarında da işbirliği yapmaya devam edecek.
Türkiye’nin ev sahipliğinde, dünyanın en çok ülkesine uçan Türk Hava Yolları’nın ulaşım sponsoru olduğu Uluslararası Kızılay ve Kızılhaç Dernekleri Federasyonu (IFRC) Genel Kurulu Yasal Toplantıları 5-11 Kasım 2017 tarihlerinde Antalya’da gerçekleştirilecek. Konuya ilişkin Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı ve Türk Kızılayı Genel Başkanı Dr. Kerem Kınık bir basın toplantısı düzenledi.
Düzenlenen basın toplantısında Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, “Afrika’nın bir numaralı uluslararası taşıyıcısı olarak, kıtayla ilişkilerimiz yalnızca insani yardım misyonlarıyla sınırlı değil. Türk Hava Yolları yıllardır Afrika’nın pek çok ülkesinde geniş kapsamlı sosyal sorumluluk projeleri yürütüyor. Bu projeler ile 10 binlerce insana gıda yardımı ulaştırıldı. Yetimhane ve okullar başta olmak üzere, güneş ve enerji panelleri kurulması, sağlık ocakları restorasyonu yürüttüğümüz önemli projelerden bazıları. Türk Hava Yolları, bu yıl Somali’ye sosyal medya fenomenleri tarafından başlatılan yardım çağrısına ilk duyduğu anda kulak vermiş, Somali halkına kargo uçağımız ile birlikte gıda ve erzak takviyesi ulaştırmak üzere #LoveArmyForSomalia adlı küresel kampanyaya tüm çalışanlarımızla birlikte destek olmuştuk. Birincisi Mart, ikincisi Ağustos ayında olmak üzere iki kargo uçağını yardımlarla dolu olarak Somali’ye gönderdik. Son olarak, Arakan’dan kaçarak Bangladeş’e sığınan mülteciler için Türk Hava Yolları bünyesinde bağış kampanyası başlattık ve bugüne kadar çalışanlarımızın desteği ile 1.000.000 TL bağış topladık. Dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu olarak, 190 ülkeden gelen yardım gönüllülerini Antalya’da bir araya getirmekten mutluluk duyuyoruz” dedi.
Türk Kızılayı’nın insani yardım çalışmalarında en büyük desteğin Türk Hava Yolları’ndan alındığını ve başta Somali ve Arakan olmak üzere birçok insani yardım projesine destek verildiğini belirten Dr. Kerem Kınık, “Geçtiğimiz Ağustos ayında 400’e yakın insanın ölümüne yol açan sel ve toprak kayması felaketi sebebiyle Sierra Leone’ye Türk Hava Yolları işbirliğiyle insanı yardım malzemesi gönderdik. Şimdi de ev sahipliğini üstlendiğimiz çok önemli bir organizasyonda bizi desteklemeye devam ediyorlar. Sayın M. İlker Aycı’ya bir kez daha teşekkür ediyorum. Ülkemizin prestijli markalarından Türk Hava Yolları’nın yanımızda olması gücümüze güç katıyor. Bildiğiniz gibi Sayın Cumhurbaşkanımızın himayelerinde Antalya’da Uluslararası Kızılhaç ve Kızılay Dernekleri Federasyonu’nun genel toplantılarına ev sahipliği yapacağız. 190 ülkeden 1500’e yakın “good hands” dediğimiz iyilik elçilerini ülkemizde ağırlayacağız” açıklamasında bulundu.
Afrika’nın en çok noktasına uçan havayolu olan Türk Hava Yolları, ülkemizin küresel insani yardımlar konusundaki öncü ve güçlü pozisyonu gereği, gerek kurumsal sosyal sorumluluk projeleri kapsamında gerekse bilinçli ve özverili çalışanlarının doğrudan yaptıkları nakdi yardımlarla dünyanın her köşesinde yardıma muhtaç insanlara el uzatmakta, Türkiye’nin Bayrak Taşıyıcısı olarak görev ve sorumluluklarını yerine getirmeye devam etmektedir.
Türk Hava Yolları A.O.
Basın Müşavirliği
Türk Hava Yolları Hakkında:
1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 329 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 251 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 300 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. Geçtiğimiz altı yıl süresince “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” ilân edilmiş olan Türk Hava Yolları, 2017 yılı Skytrax değerlendirmesine göre, art arda olmak üzere 9. kez “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi Sınıfı İkram Servisi” ödülünü almaya hak kazanan Türk Hava Yolları; 2013, 2014 ve 2016 yıllarında olduğu gibi bu yıl da dünyanın “En İyi Business Sınıfı İkram Servisi” ödülünün sahibi oldu. Ve yine bu yılki Skytrax değerlendirme sonuçlarına göre, 2015 yılında da teslim aldığı dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu” ödülü ile birlikte geçtiğimiz iki yılda olduğu gibi bu yıl tekrar dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü almaya lâyık görüldü. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiyehttp://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.
Türk Kızılayı Hakkında:
1868 yılından bu yana hiçbir ayrım gözetmeden, yurt içinde ve yurt dışında insani yardım faaliyetleri gerçekleştiren Türk Kızılayı, ülkemizin en köklü ve güçlü yardım kuruluşudur. Toplumsal dayanışmayı sağlamak, sosyal refahın gelişmesine katkıda bulunmak, yoksul ve muhtaç insanlara barınma, beslenme ve sağlık yardımı ulaştırmak gibi önemli görevler üstlenen Türk Kızılayı, kan, afet müdahale, sağlık, sosyal yardım, gençlik ve eğitim gibi alanlarda hizmetler sunmaktadır. Özellikle kan hizmetleri, doğal ve beşeri afetler konusunda Türkiye’de ilk akla gelen kuruluş olan Türk Kızılayı, 6.500 profesyonel çalışanı, ülke geneline yayılmış yüzbinlerce gönüllüsüyle ihtiyaç sahiplerinin yardımına koşarak kimsesizlerin kimsesi olmaktadır. Somali, Gazze, Pakistan, Bangladeş, Irak ve Yemen’de daimi temsilcilikleri bulunan Kızılay, Uluslararası Kızılhaç Kızılay Dernekleri Federasyonu’nun insani yardım alanında en aktif üyesidir.
Star İttifakı Hakkında:
Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda yeni bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.
Yönetim Kurulu Başkanımız M. İlker Aycı ve Türk Kızılayı Genel Başkanı Kerem Kınık insani yardım konulu bir basın toplantısı düzenledi. http://pic.twitter.com/JL38DqtlWY
— Türk Hava Yolları (@TK_TR) October 31, 2017
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2gZ1TPZ
via IFTTT
“Kendin Yap” kültürü Haydarpaşa’da coşkuyla kutlandı! Üretmeye, keşfetmeye, icat çıkarmaya ve merak etmeye teşvik edenleri buluşturan İstanbul Maker Faire, Bahçeşehir Koleji’nin ana sponsorluğunda Haydarpaşa Garı’nda yoğun katılımla gerçekleşti. Kendin Yap (Do It Yourself) kültürünü benimseyenleri buluşturan bir kutlama olan etkinlikte bilim, tasarım, eğitim, teknoloji ve yazılım başta olmak üzere farklı alanlarda 300’den fazla Maker projesi sergilendi. Kendi Bisikletini Kendin Yap, Ahşap Tasarım Atölyesi, 3D Modelleme, Drone Programlamaya Girişi, Robot Programlama, Devre Tasarımı gibi atölye çalışmaları ve dron yarışları ile ziyaretçilere özel deneyimler yaşatan Maker Faire, canlı müzik, tiyatro ve outdoor aktivitelerle 7’den 77’ye tüm ziyaretçilerine keyifli anlar yaşattı. Tüm dünyada insanların “yapma/üretme” eğilimini, “anlat ve göster” eylemine çevirmeyi hedefleyen Maker Faire, İstanbul’da Haydarpaşa Garı’nda yoğun bir katılımla tamamlandı. “Birlikteyap” temasıyla gerçekleştirilen etkinlik boyunca bilim, tasarım, eğitim, teknoloji ve yazılım başta olmak üzere farklı alanlarda 300 Maker projesi sergilendi. Kendi Bisikletini Kendin Yap, Ahşap Tasarım Atölyesi, 3D Modelleme, Drone Programlamaya Girişi, Robot Programlama, Devre Tasarımı gibi atölye çalışmaları meraklılarına özel deneyimler yaşattı. İcat çıkaran mucitler, mühendisler, ustalar, sanatçılar, amatörler, öğrenciler, sanayiciler ve Start-Up’ları biraraya getiren etkinlikte, katılımcılar ve ziyaretçiler Kendin Yap (Do It Yourself) kültürünü yakından tanıma fırsatı buldu. Havadan içilebilir su üreten fanlı sistem, güneş enerjisiyle çalışan ışıklı tişört, elektrikli kay kay, jet motorlu bisiklet, bitki yetiştiren ekolojik akvaryum, 9 yaşından büyük olan herkes için uygun olan ‘Makeblock Mbot’ adındaki robot serisi ilgi çeken projeler arasında öne çıktı. Üretmeye, keşfetmeye, icat çıkarmaya ve merak etmeye teşvik edenlerin buluştuğu büyük bir kutlama olan İstanbul Maker Faire’de Ana Sponsor Bahçeşehir Koleji, Teknoloji ve İletişim İş Ortağı Turkcell, İnovasyon İş Ortağı Türkiye İş Bankası oldu. Radyo İş Ortağı Radyo Voyage’ın keyifli müziğiyle şenlik havasında geçen etkinlikte, Caner Yavaş ve orkestrası, Trio Sonic ve Arda Yıldırım canlı performanslarıyla katılımcılara benzersiz müzik ziyafeti yaşattı. Pet05 street projects ise sokak sanatının önemli bir parçası olan Graffiti performansı gerçekleştirdi. INTEGRA 3646 Projelerini Sergiledi İstanbul Maker Faire Ana Sponsoru Bahçeşehir Koleji’nin uluslararası başarılara imza atan Bahçeşehir Koleji Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi Robotik Takımı INTEGRA-3646’da Maker Faire’de sadece 400 TL’ye mal edilen elektrikli kaykay, jet motorlu bisiklet, tişört fırlatma makinesi gibi özel projelerini sergiledi. Zeka Küpü ve Arıkovanı Turkcell Vagonunda ziyaretçilerle Buluştu Teknoloji ve İletişim İş Ortağı Turkcell, 2 yıldır yürüttüğü Zeka Küpü projesi kapsamında üstün yetenekli çocuklara dağıtılan Maker ve Kodlama Kiti kullanılarak yapılan projeleri ve kitlesel fonlama platformu Arıkovanı’nda fonlama kampanyasını başarıyla tamamlamış ve ürünleşmiş girişimleri, ziyaretçilere ilham vermek üzere sergilendi. Etkinlikte; Turkcell vagonunda kurulacak atölyelerle ziyaretçiler Maker ve Kodlama kitleri kullanarak kendi projelerini hayata geçirdiler. Türkiye İş Bankası kodlama atölyeleri düzenledi İstanbul Maker Faire’in İnovasyon İş Ortağı İş Bankası, ana destekçisi olduğu Workup Girişimcilik Programının girişimlerinden olan Scode’un etkinlik boyunca Workup vagonunda düzenleyeceği kodlama atölyeleri ile katılımcılara kodlama eğitimi verildi. Ayrıca etkinliği ziyaret eden çocuklar, İş Bankası’nın yakın zamanda lanse ettiği Dijital Kumbarası’nı birebir deneyimle şansı buldu. Maker Hareketi A.Ş. Hakkında Yapmak insan doğasında yer alan temel bir eğilimdir. Bu eğilimi ve bunun getirdiği eylemlere Maker kültürü denir. Maker Hareketi A.Ş.’nin tek misyonu bu kültürü yaymaktır, bunun için kurulmuş bir şirkettir. Vizyonu Türkiye’nin en ücra köşesinde dahi Maker kültürünün yaşanması sağlamaktır. Bunun için Maker topluluğunun genişletmek, Maker toplantıları düzenlemek, Maker mekanların açılmasına ön ayak olmaktır. En önemlisi de Türkiye’deki Maker Faire festivallerini düzenleyen ekiptir.
Üretmeye, keşfetmeye, icat çıkarmaya ve merak etmeye teşvik edenleri buluşturan İstanbul Maker Faire, Bahçeşehir Koleji’nin ana sponsorluğunda Haydarpaşa Garı’nda yoğun katılımla gerçekleşti. Kendin Yap (Do It Yourself) kültürünü benimseyenleri buluşturan bir kutlama olan etkinlikte bilim, tasarım, eğitim, teknoloji ve yazılım başta olmak üzere farklı alanlarda 300’den fazla Maker projesi sergilendi. Kendi Bisikletini Kendin Yap, Ahşap Tasarım Atölyesi, 3D Modelleme, Drone Programlamaya Girişi, Robot Programlama, Devre Tasarımı gibi atölye çalışmaları ve dron yarışları ile ziyaretçilere özel deneyimler yaşatan Maker Faire, canlı müzik, tiyatro ve outdoor aktivitelerle 7’den 77’ye tüm ziyaretçilerine keyifli anlar yaşattı.
Tüm dünyada insanların “yapma/üretme” eğilimini, “anlat ve göster” eylemine çevirmeyi hedefleyen Maker Faire, İstanbul’da Haydarpaşa Garı’nda yoğun bir katılımla tamamlandı. “Birlikteyap” temasıyla gerçekleştirilen etkinlik boyunca bilim, tasarım, eğitim, teknoloji ve yazılım başta olmak üzere farklı alanlarda 300 Maker projesi sergilendi. Kendi Bisikletini Kendin Yap, Ahşap Tasarım Atölyesi, 3D Modelleme, Drone Programlamaya Girişi, Robot Programlama, Devre Tasarımı gibi atölye çalışmaları meraklılarına özel deneyimler yaşattı. İcat çıkaran mucitler, mühendisler, ustalar, sanatçılar, amatörler, öğrenciler, sanayiciler ve Start-Up’ları biraraya getiren etkinlikte, katılımcılar ve ziyaretçiler Kendin Yap (Do It Yourself) kültürünü yakından tanıma fırsatı buldu.
Havadan içilebilir su üreten fanlı sistem, güneş enerjisiyle çalışan ışıklı tişört, elektrikli kay kay, jet motorlu bisiklet, bitki yetiştiren ekolojik akvaryum, 9 yaşından büyük olan herkes için uygun olan ‘Makeblock Mbot’ adındaki robot serisi ilgi çeken projeler arasında öne çıktı.
Üretmeye, keşfetmeye, icat çıkarmaya ve merak etmeye teşvik edenlerin buluştuğu büyük bir kutlama olan İstanbul Maker Faire’de Ana Sponsor Bahçeşehir Koleji, Teknoloji ve İletişim İş Ortağı Turkcell, İnovasyon İş Ortağı Türkiye İş Bankası oldu. Radyo İş Ortağı Radyo Voyage’ın keyifli müziğiyle şenlik havasında geçen etkinlikte, Caner Yavaş ve orkestrası, Trio Sonic ve Arda Yıldırım canlı performanslarıyla katılımcılara benzersiz müzik ziyafeti yaşattı. Pet05 street projects ise sokak sanatının önemli bir parçası olan Graffiti performansı gerçekleştirdi.
INTEGRA 3646 Projelerini Sergiledi
İstanbul Maker Faire Ana Sponsoru Bahçeşehir Koleji’nin uluslararası başarılara imza atan Bahçeşehir Koleji Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi Robotik Takımı INTEGRA-3646’da Maker Faire’de sadece 400 TL’ye mal edilen elektrikli kaykay, jet motorlu bisiklet, tişört fırlatma makinesi gibi özel projelerini sergiledi.
Zeka Küpü ve Arıkovanı Turkcell Vagonunda ziyaretçilerle Buluştu
Teknoloji ve İletişim İş Ortağı Turkcell, 2 yıldır yürüttüğü Zeka Küpü projesi kapsamında üstün yetenekli çocuklara dağıtılan Maker ve Kodlama Kiti kullanılarak yapılan projeleri ve kitlesel fonlama platformu Arıkovanı’nda fonlama kampanyasını başarıyla tamamlamış ve ürünleşmiş girişimleri, ziyaretçilere ilham vermek üzere sergilendi. Etkinlikte; Turkcell vagonunda kurulacak atölyelerle ziyaretçiler Maker ve Kodlama kitleri kullanarak kendi projelerini hayata geçirdiler.
Türkiye İş Bankası kodlama atölyeleri düzenledi
İstanbul Maker Faire’in İnovasyon İş Ortağı İş Bankası, ana destekçisi olduğu Workup Girişimcilik Programının girişimlerinden olan Scode’un etkinlik boyunca Workup vagonunda düzenleyeceği kodlama atölyeleri ile katılımcılara kodlama eğitimi verildi. Ayrıca etkinliği ziyaret eden çocuklar, İş Bankası’nın yakın zamanda lanse ettiği Dijital Kumbarası’nı birebir deneyimle şansı buldu.
Maker Hareketi A.Ş. Hakkında
Yapmak insan doğasında yer alan temel bir eğilimdir. Bu eğilimi ve bunun getirdiği eylemlere Maker kültürü denir. Maker Hareketi A.Ş.’nin tek misyonu bu kültürü yaymaktır, bunun için kurulmuş bir şirkettir. Vizyonu Türkiye’nin en ücra köşesinde dahi Maker kültürünün yaşanması sağlamaktır. Bunun için Maker topluluğunun genişletmek, Maker toplantıları düzenlemek, Maker mekanların açılmasına ön ayak olmaktır. En önemlisi de Türkiye’deki Maker Faire festivallerini düzenleyen ekiptir.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2zTl41m
via IFTTT
“Kendin Yap” kültürü Haydarpaşa’da coşkuyla kutlandı!
İnternetten alışveriş yüzde 38 arttı Outlet yazlık ürünler online ticareti artırırken reklam pastasını da büyüttü Sonbaharda markalar, yaz sezonunun ürünleri için promosyon çalışmalarına hız verdi. Son yaz alışverişi avantajından faydalanmak isteyenler de online sitelerdeki indirimlerden yararlanarak sektörün gelişimine önemli ölçüde katkı sağladı. Bu katkı rakamlara pozitif yönde yansıdı ve markaların reklam tıklama oranları yüzde 20 ve yüzde 23 artış gösterdi. Markalar ise bu dönüşümden yüzde 38 oranda fayda sağladı. Markaların pazarlama kampanyaları her sezon değişiklik gösterdiği gibi tüketicilerin de bu kampanyalara göre alışveriş alışkanlıkları değişmiş durumda. Bu değişim sayesindedir ki sonbahara girdiğimiz bu günlerde markalar, yaz sezonunun ürünleri için takipçilerine önemli ölçüde indirim fırsatı sundu. Peki, tüketiciler mağazaları mı? Yoksa online kanalları mı tercih etti? Açıklanan son verilere göre tüketiciler online kanalları tercih etti ve markaların reklam tıklanma oranları yüzde 20 ve yüzde 23 artış gösterdi. “Online alışveriş, markaların gücüne güç katıyor” Ağustos ayının markaların yaz indirimleri için son ay olduğunun altını çizen CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, bu aylarda internet alışverişlerinde gözle görülür bir şekilde artış yaşandığını söyledi. Markaların bu bilinçle online reklamcılığa önemli ölçüde yatırım yaptığının altını çizen Ramazan Becer, “İnsanlar artık alışverişlerini bir ‘tık’ sesiyle gerçekleştirebiliyor. Bu gelişim hem markalar için hem de vatandaşlar için zamandan tasarruf anlamına geliyor. Dolayısıyla kullanıcı davranışıyla ilgili veri miktarı büyüdükçe ve teknoloji değişimiyle alışveriş trendlerinin değiştiğini söylemek yanlış olmaz. Öte yandan online dünya, markların hedef kitlesine ulaşmasındaki en önemli kanallardan biri. Bunu göz ardı etmemek gerekiyor. Türkiye olarak bu konuda henüz çok yol kat etmemiz gereken bir durumdayız. Dolayısıyla bu ‘dünya’nın farkında varan yeni nesil firmalar, dijital alandaki güçlerini katlamak için stratejik işbirliklerine imza atıyor. Çünkü artık dijital pazarlamada etkisini gösteremeyen kurumların reel alanda fark yaratmasını beklemek hayal oldu” dedi.
Outlet yazlık ürünler online ticareti artırırken reklam pastasını da büyüttü
Sonbaharda markalar, yaz sezonunun ürünleri için promosyon çalışmalarına hız verdi. Son yaz alışverişi avantajından faydalanmak isteyenler de online sitelerdeki indirimlerden yararlanarak sektörün gelişimine önemli ölçüde katkı sağladı. Bu katkı rakamlara pozitif yönde yansıdı ve markaların reklam tıklama oranları yüzde 20 ve yüzde 23 artış gösterdi. Markalar ise bu dönüşümden yüzde 38 oranda fayda sağladı.
Markaların pazarlama kampanyaları her sezon değişiklik gösterdiği gibi tüketicilerin de bu kampanyalara göre alışveriş alışkanlıkları değişmiş durumda. Bu değişim sayesindedir ki sonbahara girdiğimiz bu günlerde markalar, yaz sezonunun ürünleri için takipçilerine önemli ölçüde indirim fırsatı sundu. Peki, tüketiciler mağazaları mı? Yoksa online kanalları mı tercih etti? Açıklanan son verilere göre tüketiciler online kanalları tercih etti ve markaların reklam tıklanma oranları yüzde 20 ve yüzde 23 artış gösterdi.
“Online alışveriş, markaların gücüne güç katıyor”
Ağustos ayının markaların yaz indirimleri için son ay olduğunun altını çizen CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, bu aylarda internet alışverişlerinde gözle görülür bir şekilde artış yaşandığını söyledi. Markaların bu bilinçle online reklamcılığa önemli ölçüde yatırım yaptığının altını çizen Ramazan Becer, “İnsanlar artık alışverişlerini bir ‘tık’ sesiyle gerçekleştirebiliyor. Bu gelişim hem markalar için hem de vatandaşlar için zamandan tasarruf anlamına geliyor. Dolayısıyla kullanıcı davranışıyla ilgili veri miktarı büyüdükçe ve teknoloji değişimiyle alışveriş trendlerinin değiştiğini söylemek yanlış olmaz. Öte yandan online dünya, markların hedef kitlesine ulaşmasındaki en önemli kanallardan biri. Bunu göz ardı etmemek gerekiyor. Türkiye olarak bu konuda henüz çok yol kat etmemiz gereken bir durumdayız. Dolayısıyla bu ‘dünya’nın farkında varan yeni nesil firmalar, dijital alandaki güçlerini katlamak için stratejik işbirliklerine imza atıyor. Çünkü artık dijital pazarlamada etkisini gösteremeyen kurumların reel alanda fark yaratmasını beklemek hayal oldu” dedi.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2zSHkZu
via IFTTT