28 Eylül 2017 Perşembe

Atlasglobal 2018 Yaz tarifesi satışları başladı! Önümüzdeki yazın biletlerini şimdiden alın, tatilinizi son dakikaya bırakmayın.   “Yaza daha çok var” demeyin, planınızı şimdiden yapın! 2018 yazının biletlerini hemen alın, tatili son dakikaya bırakmayın.

Atlasglobal 2018 Yaz tarifesi satışları başladı!

Önümüzdeki yazın biletlerini şimdiden alın, tatilinizi son dakikaya bırakmayın.

 

“Yaza daha çok var” demeyin, planınızı şimdiden yapın!

2018 yazının biletlerini hemen alın, tatili son dakikaya bırakmayın.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2hz1ALR
via IFTTT

Okul Çantası Çocuğunuzun Belini Bükmesin Sırt çantası kullanımı okul çağındaki çocuklar için okul araç-gereç ve kitapların taşınmasında en pratik ve uygun yol. Ancak çocukların bedensel gelişim gösterdiği bu dönemlerde uygunsuz çanta taşıma, ağrı ve önemli kas iskelet sistemi problemlerine yol açıyor. Medical Park Gaziosmanpaşa Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Salih Baran, omurgaya aşırı yüklenmenin ve çantanın uygun olmayan pozisyonda taşınmasının duruş bozukluklarına yol açarak sırt ve boyun ağrılarına neden olabileceği konusunda uyarıda bulundu. Okul dönemindeki öğrencileri en zorlayan konulardan birisi de kitap ve defterleriyle dolu ağır çantaları taşımak zorunda kalmaları. Gelişim çağındaki bu çocukların yüklendikleri bu ağırlık nedeniyle bir takım sağlık sorunları ile karşılaşabileceklerine dikkat çeken Medical Park Gaziosmanpaşa Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Salih Baran, öğrencilere ve ailelere önemli hatırlatmalarda bulundu. AİLELER AĞRI KONTROLÜ YAPMALI Ağır sırt çantası taşıyan çocuklar yükü dengelemek için öne doğru eğilerek kamburlarını artırarak yürürler. Ayrıca çocuklar ağır çanta taşırken oluşan dengesizlik sonucu daha kolay düşüp yaralanabilirler. Ailelerin sık sık çocukların boynunda ve sırtında ağrı olup olmadığını sorgulamaları önem arz eder. Ayrıca ellerde bacaklarda ağrı, güçsüzlük, uyuşma ve karıncalanmaların da olması önemli belirtidir. SKOLYOZA NEDEN OLABİLİR Sırt çantası uygun bir şekilde kullanılmaz ise çocuklarda kas, eklem ve sinir zedelenmelerine yol açarak boyun, sırt, bel ve omuz ağrısıyla beraber kollarda ve bacaklarda ağrı ve uyuşmalara yol açabilir. Bununla beraber ağrı ve uygunsuz sırt çantası kullanımında sırt eğrilikleri (skolyoz), duruş bozuklukları, bozuk yürüyüş ve hatta ciddi süregen omurga ağrılarına neden olabilir. ÇANTANIN AĞIRLIĞI KİLONUN YÜZDE 15’Nİ GEÇMEMELİ Çanta hafif, ancak dayanıklı malzemeden yapılmış olmalıdır. İki adet boynu ayarlanabilir omuz askısı olmalıdır ki, tek taraflı omuz askısı olanlar yükü eşit olarak dağıtamazlar. Bel ve göğüs kemeri mutlaka bulunmalıdır. Ağır yükün daha eşit olarak dağıtılmasını sağlarlar. Çantanın ağırlığı kullanın kişinin ağırlığının en fazla %15’ini geçmemelidir, bu oran ilkokul çocuklarında 3-4 kg, diğer çocuklarda 5-8 kg arasındadır. Çantanın sırt pedi iyi olmalı; aksi takdirde çantadaki sert cisimler veya kitapların sert uçları sırta batarak rahatsızlık verebilir. Tekerlekli sırt çantaları özellikle çok ağır taşıyan çocuklar için daha konforlu olabilir. AĞIR EŞYALAR SIRTA YAKIN YERE KONMALI Sırt çantasının sağa ve sola eşit derecede yük dağıtacak şekilde orantılı yerleştirmek gerekiyor. Tek tarafa atılan çantalar belirli kaslarda zorlanmalara neden olur. Omuz askılarının omuzların üzerinde uygun oturtarak ayarlamak önemlidir. Askılar, çanta vücuda yaklaşacak şekilde sıkılaştırılır ve belin 5 cm üstünde olacak şekilde ayarlanır. Ağır eşyalar sırta yakın ve ortaya yerleştirilmelidir. Sırt çantası taşırken yerden bir şey alınacaksa çömelerek dizler kırılıp alınmalı, öne doğru eğilmekten kaçınmalıdır. Ağır sırt çantası taşıyan çocuklar, düzenli olarak sırt ve bel kaslarını güçlendirici egzersiz yapmalıdır. ÇEKÇEKLİ ÇANTA ALTERNATİFİ… Tekerlekli ve çekçekli çantalar okullarda oldukça yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Eğer okul kuralları ve ulaşım şartları için önemli bir sıkıntı oluşturmuyorsa tekerlekli veya çekçekli sırt çantası iyi bir seçenek olabilir. Ancak çok ağır olup merdiven çıkmakta zorluk ve koridorlarda düşme riski yaratabilir. EN İYİ ÇÖZÜM OKUL DOLABI Son olarak çocuklarda sırt çantasının uygun kullanması konusunda eğitilmelidir. Uygunsuz kullanımın boyun ve omurgaya verdiği zararlar hakkında bilgilendirilmelidir. Sırt çantası taşırken düzgün durmaya alışması için uyarılmalıdır. Çocukta herhangi bir ağrı veya rahatsızlık olması durumunda mutlaka anlatması tavsiye edilmelidir. Öğrenci, aile ve öğretmen mümkün olduğunca az yük taşınması konusunda bilinçlendirilmelidir. Okul eşyaları mümkünse okul dolaplarında bırakılmalıdır.  

Sırt çantası kullanımı okul çağındaki çocuklar için okul araç-gereç ve kitapların taşınmasında en pratik ve uygun yol. Ancak çocukların bedensel gelişim gösterdiği bu dönemlerde uygunsuz çanta taşıma, ağrı ve önemli kas iskelet sistemi problemlerine yol açıyor. Medical Park Gaziosmanpaşa Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Salih Baran, omurgaya aşırı yüklenmenin ve çantanın uygun olmayan pozisyonda taşınmasının duruş bozukluklarına yol açarak sırt ve boyun ağrılarına neden olabileceği konusunda uyarıda bulundu.

Okul dönemindeki öğrencileri en zorlayan konulardan birisi de kitap ve defterleriyle dolu ağır çantaları taşımak zorunda kalmaları. Gelişim çağındaki bu çocukların yüklendikleri bu ağırlık nedeniyle bir takım sağlık sorunları ile karşılaşabileceklerine dikkat çeken Medical Park Gaziosmanpaşa Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Salih Baran, öğrencilere ve ailelere önemli hatırlatmalarda bulundu.

AİLELER AĞRI KONTROLÜ YAPMALI

Ağır sırt çantası taşıyan çocuklar yükü dengelemek için öne doğru eğilerek kamburlarını artırarak yürürler. Ayrıca çocuklar ağır çanta taşırken oluşan dengesizlik sonucu daha kolay düşüp yaralanabilirler. Ailelerin sık sık çocukların boynunda ve sırtında ağrı olup olmadığını sorgulamaları önem arz eder. Ayrıca ellerde bacaklarda ağrı, güçsüzlük, uyuşma ve karıncalanmaların da olması önemli belirtidir.

SKOLYOZA NEDEN OLABİLİR

Sırt çantası uygun bir şekilde kullanılmaz ise çocuklarda kas, eklem ve sinir zedelenmelerine yol açarak boyun, sırt, bel ve omuz ağrısıyla beraber kollarda ve bacaklarda ağrı ve uyuşmalara yol açabilir. Bununla beraber ağrı ve uygunsuz sırt çantası kullanımında sırt eğrilikleri (skolyoz), duruş bozuklukları, bozuk yürüyüş ve hatta ciddi süregen omurga ağrılarına neden olabilir.

ÇANTANIN AĞIRLIĞI KİLONUN YÜZDE 15’Nİ GEÇMEMELİ

Çanta hafif, ancak dayanıklı malzemeden yapılmış olmalıdır. İki adet boynu ayarlanabilir omuz askısı olmalıdır ki, tek taraflı omuz askısı olanlar yükü eşit olarak dağıtamazlar. Bel ve göğüs kemeri mutlaka bulunmalıdır. Ağır yükün daha eşit olarak dağıtılmasını sağlarlar. Çantanın ağırlığı kullanın kişinin ağırlığının en fazla %15’ini geçmemelidir, bu oran ilkokul çocuklarında 3-4 kg, diğer çocuklarda 5-8 kg arasındadır. Çantanın sırt pedi iyi olmalı; aksi takdirde çantadaki sert cisimler veya kitapların sert uçları sırta batarak rahatsızlık verebilir. Tekerlekli sırt çantaları özellikle çok ağır taşıyan çocuklar için daha konforlu olabilir.

AĞIR EŞYALAR SIRTA YAKIN YERE KONMALI

Sırt çantasının sağa ve sola eşit derecede yük dağıtacak şekilde orantılı yerleştirmek gerekiyor. Tek tarafa atılan çantalar belirli kaslarda zorlanmalara neden olur. Omuz askılarının omuzların üzerinde uygun oturtarak ayarlamak önemlidir. Askılar, çanta vücuda yaklaşacak şekilde sıkılaştırılır ve belin 5 cm üstünde olacak şekilde ayarlanır. Ağır eşyalar sırta yakın ve ortaya yerleştirilmelidir. Sırt çantası taşırken yerden bir şey alınacaksa çömelerek dizler kırılıp alınmalı, öne doğru eğilmekten kaçınmalıdır. Ağır sırt çantası taşıyan çocuklar, düzenli olarak sırt ve bel kaslarını güçlendirici egzersiz yapmalıdır.

ÇEKÇEKLİ ÇANTA ALTERNATİFİ…

Tekerlekli ve çekçekli çantalar okullarda oldukça yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Eğer okul kuralları ve ulaşım şartları için önemli bir sıkıntı oluşturmuyorsa tekerlekli veya çekçekli sırt çantası iyi bir seçenek olabilir. Ancak çok ağır olup merdiven çıkmakta zorluk ve koridorlarda düşme riski yaratabilir.

EN İYİ ÇÖZÜM OKUL DOLABI

Son olarak çocuklarda sırt çantasının uygun kullanması konusunda eğitilmelidir. Uygunsuz kullanımın boyun ve omurgaya verdiği zararlar hakkında bilgilendirilmelidir. Sırt çantası taşırken düzgün durmaya alışması için uyarılmalıdır. Çocukta herhangi bir ağrı veya rahatsızlık olması durumunda mutlaka anlatması tavsiye edilmelidir. Öğrenci, aile ve öğretmen mümkün olduğunca az yük taşınması konusunda bilinçlendirilmelidir. Okul eşyaları mümkünse okul dolaplarında bırakılmalıdır.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2hyAYdS
via IFTTT

Engelleri Ortadan Kaldıracak Uygulama: Freepark Engellilerin özgürce park etmesini sağlayacak uygulama Freepark, Buluşum’da destek bekliyor Engelleri Ortadan Kaldıracak Uygulama: Freepark Görme engelli bireyler için otobüs bilgilerini bildiren Sesli Durak uygulaması ile dikkat çeken sosyal girişimci Onur Kılıç, bu sefer de engelli bireylere ayrılan park alanlarının işgalini önlemeye odaklandı. Kılıç tarafından geliştirilen ve park alanlarındaki akıllı bariyerleri kontrol eden mobil uygulama Freepark tüm park alanlarında yerini alabilmek için Buluşum’da destekçilerini bekliyor. Engelli bireylerin günlük yaşamlarını kolaylaştıracak uygulamalar geliştiren sosyal girişimci Onur Kılıç, görme engellilerin duraklara gelen otobüslerden ve hangi hata ait olduklarından sesli olarak haberdar olmalarını sağlayan Sesli Durak projesiyle tanınmıştı. Onur Kılıç şimdi de engelli bireyler için ayrılan otopark alanlarının amacına uygun kullanılması için Freepark’ı geliştirdi. Engelli park alanlarına yerleştirilecek akıllı bariyerler ve bunların kontrolünü sağlayan bir mobil uygulama sayesinde Freepark, engelli park alanlarını gerçek sahiplerinin kullanımına sunmayı hedefliyor. Freepark alacağı desteklerle daha fazla park noktasında olacak Freepark, tüm otoparklarda yer alabilmek için Boyner Grup’un sosyal girişimcilere kitlesel fonlama sağlamak amacıyla kurduğu ‘’Buluşum’’ platformunda destek topluyor. Engellilerin günlük hayatını kolaylaştırmaya çalışan projelerin yaygınlaşması gerektiğini söyleyen, Freepark’ın yaratıcısı sosyal girişimci Onur Kılıç; ‘’Ankara’da evime yakın olan bir AVM’nin otopark alanında engelliler için ayrılan park alanlarının sık sık işgal edildiğini görüyordum. Bu durum beni, bir çözüm oluşturmaya yöneltti. Maalesef bugün engelli bireylerin hayatını kolaylaştırmak yerine onları görmezden gelerek alanlarını işgal ediyoruz. Onları da toplumun bir üyesi olarak görmeli ve attığımız her adımda engelli bireylere destek olmalıyız” diyor. Onur Kılıç, projesinin yaygınlaşması için Buluşum’da 25bin TL’lik bir destek toplayacak. Türkiye’den sonra Meksika’ya da kurulacak Freepark’ın hedefi; toplumsal bir soruna dönüşen bu problemin olduğu Türkiye, Meksika gibi tüm ülkelerde bu çözümü yaygınlaştırmak ve herkes için daha ulaşılabilir, özgürlüklerin kısıtlanmadığı alanlar yaratmak. Türkiye’de yer alan onlarca AVM içerisinde engellilere ayrılan sınırlı sayıda park alanı bulunuyor. Bu alanların da pek çoğu amacına uygun şekilde kullanılmıyor, diğer sürücüler tarafından işgal edilebiliyor. Onur Kılıç, Freepark sayesinde bu alanların gerçek amacına uygun kullanımını garanti altına almayı hedefliyor. Projenin hedefi Türkiye’den sonra Meksika’ya da yayılmak. FreePark’a destek olmak için: http://ift.tt/2xyblA8etay/freepark  

Engellilerin özgürce park etmesini sağlayacak uygulama Freepark, Buluşum’da destek bekliyor

Engelleri Ortadan Kaldıracak Uygulama: Freepark

Görme engelli bireyler için otobüs bilgilerini bildiren Sesli Durak uygulaması ile dikkat çeken sosyal girişimci Onur Kılıç, bu sefer de engelli bireylere ayrılan park alanlarının işgalini önlemeye odaklandı. Kılıç tarafından geliştirilen ve park alanlarındaki akıllı bariyerleri kontrol eden mobil uygulama Freepark tüm park alanlarında yerini alabilmek için Buluşum’da destekçilerini bekliyor.

Engelli bireylerin günlük yaşamlarını kolaylaştıracak uygulamalar geliştiren sosyal girişimci Onur Kılıç, görme engellilerin duraklara gelen otobüslerden ve hangi hata ait olduklarından sesli olarak haberdar olmalarını sağlayan Sesli Durak projesiyle tanınmıştı. Onur Kılıç şimdi de engelli bireyler için ayrılan otopark alanlarının amacına uygun kullanılması için Freepark’ı geliştirdi. Engelli park alanlarına yerleştirilecek akıllı bariyerler ve bunların kontrolünü sağlayan bir mobil uygulama sayesinde Freepark, engelli park alanlarını gerçek sahiplerinin kullanımına sunmayı hedefliyor.

Freepark alacağı desteklerle daha fazla park noktasında olacak

Freepark, tüm otoparklarda yer alabilmek için Boyner Grup’un sosyal girişimcilere kitlesel fonlama sağlamak amacıyla kurduğu ‘’Buluşum’’ platformunda destek topluyor. Engellilerin günlük hayatını kolaylaştırmaya çalışan projelerin yaygınlaşması gerektiğini söyleyen, Freepark’ın yaratıcısı sosyal girişimci Onur Kılıç; ‘’Ankara’da evime yakın olan bir AVM’nin otopark alanında engelliler için ayrılan park alanlarının sık sık işgal edildiğini görüyordum. Bu durum beni, bir çözüm oluşturmaya yöneltti. Maalesef bugün engelli bireylerin hayatını kolaylaştırmak yerine onları görmezden gelerek alanlarını işgal ediyoruz. Onları da toplumun bir üyesi olarak görmeli ve attığımız her adımda engelli bireylere destek olmalıyız” diyor. Onur Kılıç, projesinin yaygınlaşması için Buluşum’da 25bin TL’lik bir destek toplayacak.

Türkiye’den sonra Meksika’ya da kurulacak

Freepark’ın hedefi; toplumsal bir soruna dönüşen bu problemin olduğu Türkiye, Meksika gibi tüm ülkelerde bu çözümü yaygınlaştırmak ve herkes için daha ulaşılabilir, özgürlüklerin kısıtlanmadığı alanlar yaratmak. Türkiye’de yer alan onlarca AVM içerisinde engellilere ayrılan sınırlı sayıda park alanı bulunuyor. Bu alanların da pek çoğu amacına uygun şekilde kullanılmıyor, diğer sürücüler tarafından işgal edilebiliyor. Onur Kılıç, Freepark sayesinde bu alanların gerçek amacına uygun kullanımını garanti altına almayı hedefliyor. Projenin hedefi Türkiye’den sonra Meksika’ya da yayılmak.

FreePark’a destek olmak için: http://ift.tt/2xyblA8etay/freepark

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2k47eqc
via IFTTT

GÜNDE BİR DAKİKA KİTAP OKURKEN ÜÇ SAATİMİZİ TELEFON BAŞINDA GEÇİRİYORUZ Günün ortalama 2 saat 59 dakikasını cep telefonu ile geçirirken kitap okumaya sadece bir dakika ayırıyoruz. Günlük ortalama 2 saat 14 dakikamız ise televizyon başında geçiyor. Medya takibinin öncü kuruluşu Ajans Press, Türkiye’nin günlük alışkanlıklarına yönelik bir araştırma gerçekleştirdi. Ajans Press’in We Are Social verilerini derlediği araştırmada, Türkiye’de bulunan 71 milyon mobil kullanıcının yüzde 75’i akıllı telefon kullanıyor. Türk halkının cep telefonu başında geçirdiği süre son bir yılda yüzde 15,4 artarak günde 2 saat 59 dakika oldu. Cep telefonlarının internet hizmeti sağlamada ileri seviyelere ulaşması, bilgisayar trafiğini de etkiledi; internete bilgisayar üzerinden girenlerin oranı geçtiğimiz yıla göre yüzde 29 oranında geriledi. Mobilden internete girenlerin oluşturduğu trafik ise yüzde 33 oranında artarak yüzde 61’e çıktı. Mobil internet kullanımın artması mobilden yapılan alışverişleri de etkilerken, mobil alışverişte Almanya, Fransa, Japonya gibi devleri geride bıraktık. Türkiye İstatistik Kurumu’ndan elde edilen bilgilere göre ise Türkiye’de bireylerin kitap okumak içinde günce sadece bir dakika vakit ayırdıkları belirtildi. Ajans Press ve PRNet’in bu yıl içerisinde gerçekleştirdiği medya analizinde ise kitap konulu 96 bin 563 haber yansıması tespit edilirken, internet konulu 118 bin 985 haber çıkışı saptandı. Medyada internetin daha çok yer alması araştırmanın dikkat çekici başlıklarından birisi oldu.

Günün ortalama 2 saat 59 dakikasını cep telefonu ile geçirirken kitap okumaya sadece bir dakika ayırıyoruz. Günlük ortalama 2 saat 14 dakikamız ise televizyon başında geçiyor.

Medya takibinin öncü kuruluşu Ajans Press, Türkiye’nin günlük alışkanlıklarına yönelik bir araştırma gerçekleştirdi. Ajans Press’in We Are Social verilerini derlediği araştırmada, Türkiye’de bulunan 71 milyon mobil kullanıcının yüzde 75’i akıllı telefon kullanıyor. Türk halkının cep telefonu başında geçirdiği süre son bir yılda yüzde 15,4 artarak günde 2 saat 59 dakika oldu.

Cep telefonlarının internet hizmeti sağlamada ileri seviyelere ulaşması, bilgisayar trafiğini de etkiledi; internete bilgisayar üzerinden girenlerin oranı geçtiğimiz yıla göre yüzde 29 oranında geriledi. Mobilden internete girenlerin oluşturduğu trafik ise yüzde 33 oranında artarak yüzde 61’e çıktı. Mobil internet kullanımın artması mobilden yapılan alışverişleri de etkilerken, mobil alışverişte Almanya, Fransa, Japonya gibi devleri geride bıraktık.

Türkiye İstatistik Kurumu’ndan elde edilen bilgilere göre ise Türkiye’de bireylerin kitap okumak içinde günce sadece bir dakika vakit ayırdıkları belirtildi. Ajans Press ve PRNet’in bu yıl içerisinde gerçekleştirdiği medya analizinde ise kitap konulu 96 bin 563 haber yansıması tespit edilirken, internet konulu 118 bin 985 haber çıkışı saptandı. Medyada internetin daha çok yer alması araştırmanın dikkat çekici başlıklarından birisi oldu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2xCplqi
via IFTTT

Engelleri Ortadan Kaldıracak Uygulama: Freepark


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2k47eqc

GÜNDE BİR DAKİKA KİTAP OKURKEN ÜÇ SAATİMİZİ TELEFON BAŞINDA GEÇİRİYORUZ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2xCplqi

27 Eylül 2017 Çarşamba

Milli ATM İle Vatandaş Tek ATM’den Yüzlerce İşlem Yapabilecek Türk mühendislerin TÜBİTAK desteği ve Ekonomi Bakanlığı’nın teşvikleriyle ürettikleri Milli ATM, 140 farklı işlemi aynı cihaz üzerinden yapabiliyor. Milli ATM, bütün bankacılık işlemlerinin yanında, bir dakikada ehliyet çıkarabiliyor, devlet kurumu ödemelerini gerçekleştirebiliyor, altın, döviz, çek-senet bozdurma,evrak tarama, hatta İstanbulkart gibi toplu taşıma kartı dolumu gerçekleştirebiliyor. Yüzde yüz yerli sermaye ile kurulan ve dünyaya teknoloji ihraç eden bir Türk firması olan Elektronet A.Ş. tarafından geliştirilen ve üretilen Milli ATM, halihazırda 7 ülkede kullanılıyor. ABD dahil bir çok ülke, geleneksel ATM’leri rafa kaldıracak olan Milli ATM için sıraya girmiş durumda. Birleşik Arap Emirlikleri’nde ehliyetlerin yarısı, araç ruhsatlarının tamamı bu cihazlarda basılıyor ve vergilerin yarısı bu makinede tahsil ediliyor. Üstelik firma, sadece teknoloji ihraç etmiyor, cihazların operatörlüğünü de üstlenerek yapılan her işlemden yüzde 10 ile 30 arasında hizmet ücreti almaya devam ediyor. Milli ATM, 6 Ay İçinde Türkiye’de Kullanılmaya Başlanacak… Milli ATM’yi geliştiren ve üreten Elektronet İcra Kuru Başkanı Can Yanyalı, geleneksel ATM’lerin teknik gelişmeleri ve müşterilerin artan isteklerini karşılamakta yetersiz kaldığına dikkat çekiyor ve şöyle devam ediyor: “Son 30 yıldır aynı ATM’ler üretiliyor. Para alıyor, para veriyor. Bizde de durum çok farklı değil, ATM’ler sadece bankacılık işlemleri için kullanıyor. Oysa yüzlerce işlem gerçekleştirmek mümkün. Milli ATM ile bu önyargıyı kırdık. Kuruluşumuzdan bu yana ATM’ler için 20 milyon dolar yatırım yaptık. Elektronet olarak 300’ü yurtdışında 1.000 patente sahibiz ve 20’den fazla ülkeden mühendisle çalışıyoruz. Türk mühendislerin dünyadaki meslektaşlarından bilgi olarak hiçbir eksiği yok. Hatta risk alma kabiliyetleri çok yüksek, her zaman yapacaklarına inanıyorlar ve çoğu zaman da bunu başarıyorlar. Ekonomi Bakanlığımızın destekleri ile Milli ATM’miz, altı ay içinde Türkiye’de de kamu kurum ve bankalarında kullanılmaya başlanacak. Vakıfbak ile görüşmelere başladık, bir cihaz kuruyoruz 6 ay kadar bir test sürecimiz olacak. Bizim için öncelik kamu, onlar Milli ATM’ye öncülük ediyor” dedi. Neden onlarca farklı ATM’den işlem yapıyoruz?.. Her bankanın kendi ATM’sine sahip olması, bakım ve güvenlik konularında hizmet alması gerektiği için ciddi bir maliyet getiriyor ve bu maliyet de vatandaşa yansıyor diyen Can Yanyalı, Dünyada ATM Operatörlüğü sistemi uygulanmaya başlandı. Bu sistemde bankaların ATM sahibi olmasına gerek yok. Böylelikle bakım ve güvenlikle ilgili maliyetler ortadan kalkıyor. Sistem tüm bankaların ve kurumların aynı ATM’leri kullanmasına olanak sağlıyor. Bankaların her mahalleye bir ATM kurmaları sürdürülebilir bir sistem değil. Üstelik teknoloji sürekli geliştiği için yenilenmesi de gerekiyor. Neden onlarca farklı ATM’den işlem yapıyoruz? İşlemleri aynı makinede yapmamızın önünde hiçbir engel yok. İlgili kurumun entegrasyonu yeterli. Bu hem bankalara hem de vatandaşlara hem büyük kolaylık sağlıyor. Biz Elektronet A.Ş. olarak Türkiye’nin ATM Operatörü olmaya adayız” dedi. Türkiye’de 50 bin civarında ATM var ve pazar yılda yüzde 10 büyüyor… Türkiye’de yeni ATM’lerin öncülüğünü yapan Elektronet’in şu anda Türkiye’de 6 bin ATM’si var. Bu yıl 3 bin civarında üretim yapmayı hedefliyorlar. Türkiye pazarından yüzde 10 pay alıyorlar. Türkiye’deki pazarın yüzde 90’lık kısmı 2 yabancı firmanın elinde. ABD’nde ise bugün itibariyle 500.000 bin ATM var. Dünya üzerinde kişi başına en çok ATM’nin düştüğü ülke ABD. ABD’deki 500.000 bin ATM’nin hiçbiri bankalara ait değil, hepsi bağımsız özel yatırımlar. Elektronet Hakkında Yaklaşık 25 yıllık bir geçmişi olan Elektronet A.Ş., banka-finans, toplu taşıma-biletleme, gıda teknolojileri ve akıllı devlet alanlarında faaliyet gösteren köklü bir teknoloji, bilişim ve haberleşme firması. Cirosu 120 milyon TL olan şirket, bu tutarın ortalama yüzde 10’unu AR-GE faaliyetlerine ayırıyor. Microsoft, Google, JCM Global, AZKOYEN Group, MEI, Amazon gibi dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinin çözüm ortağı ve partneriler. Şirketin 300’ü yurtdışında toplam 1000 patenti bulunuyor, Bünyelerinde 20’den fazla ülkeden mühendis çalışıyor.

Türk mühendislerin TÜBİTAK desteği ve Ekonomi Bakanlığı’nın teşvikleriyle ürettikleri Milli ATM, 140 farklı işlemi aynı cihaz üzerinden yapabiliyor. Milli ATM, bütün bankacılık işlemlerinin yanında, bir dakikada ehliyet çıkarabiliyor, devlet kurumu ödemelerini gerçekleştirebiliyor, altın, döviz, çek-senet bozdurma,evrak tarama, hatta İstanbulkart gibi toplu taşıma kartı dolumu gerçekleştirebiliyor.

Yüzde yüz yerli sermaye ile kurulan ve dünyaya teknoloji ihraç eden bir Türk firması olan Elektronet A.Ş. tarafından geliştirilen ve üretilen Milli ATM, halihazırda 7 ülkede kullanılıyor. ABD dahil bir çok ülke, geleneksel ATM’leri rafa kaldıracak olan Milli ATM için sıraya girmiş durumda. Birleşik Arap Emirlikleri’nde ehliyetlerin yarısı, araç ruhsatlarının tamamı bu cihazlarda basılıyor ve vergilerin yarısı bu makinede tahsil ediliyor. Üstelik firma, sadece teknoloji ihraç etmiyor, cihazların operatörlüğünü de üstlenerek yapılan her işlemden yüzde 10 ile 30 arasında hizmet ücreti almaya devam ediyor.

Milli ATM, 6 Ay İçinde Türkiye’de Kullanılmaya Başlanacak…

Milli ATM’yi geliştiren ve üreten Elektronet İcra Kuru Başkanı Can Yanyalı, geleneksel ATM’lerin teknik gelişmeleri ve müşterilerin artan isteklerini karşılamakta yetersiz kaldığına dikkat çekiyor ve şöyle devam ediyor: “Son 30 yıldır aynı ATM’ler üretiliyor. Para alıyor, para veriyor. Bizde de durum çok farklı değil, ATM’ler sadece bankacılık işlemleri için kullanıyor. Oysa yüzlerce işlem gerçekleştirmek mümkün. Milli ATM ile bu önyargıyı kırdık. Kuruluşumuzdan bu yana ATM’ler için 20 milyon dolar yatırım yaptık. Elektronet olarak 300’ü yurtdışında 1.000 patente sahibiz ve 20’den fazla ülkeden mühendisle çalışıyoruz. Türk mühendislerin dünyadaki meslektaşlarından bilgi olarak hiçbir eksiği yok. Hatta risk alma kabiliyetleri çok yüksek, her zaman yapacaklarına inanıyorlar ve çoğu zaman da bunu başarıyorlar. Ekonomi Bakanlığımızın destekleri ile Milli ATM’miz, altı ay içinde Türkiye’de de kamu kurum ve bankalarında kullanılmaya başlanacak. Vakıfbak ile görüşmelere başladık, bir cihaz kuruyoruz 6 ay kadar bir test sürecimiz olacak. Bizim için öncelik kamu, onlar Milli ATM’ye öncülük ediyor” dedi.

Neden onlarca farklı ATM’den işlem yapıyoruz?..

Her bankanın kendi ATM’sine sahip olması, bakım ve güvenlik konularında hizmet alması gerektiği için ciddi bir maliyet getiriyor ve bu maliyet de vatandaşa yansıyor diyen Can Yanyalı, Dünyada ATM Operatörlüğü sistemi uygulanmaya başlandı. Bu sistemde bankaların ATM sahibi olmasına gerek yok. Böylelikle bakım ve güvenlikle ilgili maliyetler ortadan kalkıyor. Sistem tüm bankaların ve kurumların aynı ATM’leri kullanmasına olanak sağlıyor. Bankaların her mahalleye bir ATM kurmaları sürdürülebilir bir sistem değil. Üstelik teknoloji sürekli geliştiği için yenilenmesi de gerekiyor. Neden onlarca farklı ATM’den işlem yapıyoruz? İşlemleri aynı makinede yapmamızın önünde hiçbir engel yok. İlgili kurumun entegrasyonu yeterli. Bu hem bankalara hem de vatandaşlara hem büyük kolaylık sağlıyor. Biz Elektronet A.Ş. olarak Türkiye’nin ATM Operatörü olmaya adayız” dedi.

Türkiye’de 50 bin civarında ATM var ve pazar yılda yüzde 10 büyüyor…

Türkiye’de yeni ATM’lerin öncülüğünü yapan Elektronet’in şu anda Türkiye’de 6 bin ATM’si var. Bu yıl 3 bin civarında üretim yapmayı hedefliyorlar. Türkiye pazarından yüzde 10 pay alıyorlar. Türkiye’deki pazarın yüzde 90’lık kısmı 2 yabancı firmanın elinde. ABD’nde ise bugün itibariyle 500.000 bin ATM var. Dünya üzerinde kişi başına en çok ATM’nin düştüğü ülke ABD. ABD’deki 500.000 bin ATM’nin hiçbiri bankalara ait değil, hepsi bağımsız özel yatırımlar.


Elektronet Hakkında

Yaklaşık 25 yıllık bir geçmişi olan Elektronet A.Ş., banka-finans, toplu taşıma-biletleme, gıda teknolojileri ve akıllı devlet alanlarında faaliyet gösteren köklü bir teknoloji, bilişim ve haberleşme firması. Cirosu 120 milyon TL olan şirket, bu tutarın ortalama yüzde 10’unu AR-GE faaliyetlerine ayırıyor. Microsoft, Google, JCM Global, AZKOYEN Group, MEI, Amazon gibi dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinin çözüm ortağı ve partneriler. Şirketin 300’ü yurtdışında toplam 1000 patenti bulunuyor, Bünyelerinde 20’den fazla ülkeden mühendis çalışıyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2yJ4h1s
via IFTTT