21 Haziran 2017 Çarşamba

Germania Yaz Uçuçlarına Basladı Germania Havayolları, Almanya’dan yaz uçuşlarını arttırıyor 19 Haziran 2017 tarihinde ST9630/1 Dortmund-Zonguldak-Dortmund uçuşları başladı. 20 Haziran 2017 tarihinde ST2596 Dusseldorf – Hatay ( DUS-HTY ) kalkış 20:45  varış 01:45 21 Haziran 2017 tarihinde ST2597 Hatay – Dusseldorf ( HTY-DUS ) kalkış 02:55 varış 06:05 D-AGER tescilli uçağıyla gerçekleştirdi. Germania Havayolları, Almanya’nın Dresden kentinden tatil uçuşlarında 2018 yaz sezonu için kapasitesini önemli ölçüde artırdı. Germania Sales Manager Turkey İsmail Polat ‘ta aldığımız bilgilere göre ; Aynı şekilde bu hafta Malatya ( MLX ) ve Edremit ( EDO ) uçuşları’da Dusseldorf’tan başlyacak. 2018 yaz uçuşlarının planması devam ediyor. Temmuzun ilk haftasında Antalya / Dalaman / Bodrum / Alanya Gazipaşa uçuşlarımızın satışı sistemimizde açılacak. Anadolu hatlarının çalışması da devam ediyor.  Yaz 2018 için Adana / Edremit / Kütahya / Ankara / Zonguldak / Malatya / Hatay / Samsun / Trabzon / Kayseri ( ADA/EDO/KZR/ESB/ONQ/MLX/HTY/SZF/TZX/ASR ) 2018 de Anadolu hatlarımız olacak dedi.

Germania Havayolları, Almanya’dan yaz uçuşlarını arttırıyor
19 Haziran 2017 tarihinde ST9630/1 Dortmund-Zonguldak-Dortmund uçuşları başladı.
20 Haziran 2017 tarihinde ST2596 Dusseldorf – Hatay ( DUS-HTY ) kalkış 20:45  varış 01:45
21 Haziran 2017 tarihinde ST2597 Hatay – Dusseldorf ( HTY-DUS ) kalkış 02:55 varış 06:05
D-AGER tescilli uçağıyla gerçekleştirdi.

Germania Havayolları, Almanya’nın Dresden kentinden tatil uçuşlarında 2018 yaz sezonu için kapasitesini önemli ölçüde artırdı.

Germania Sales Manager Turkey İsmail Polat ‘ta aldığımız bilgilere göre ;
Aynı şekilde bu hafta Malatya ( MLX ) ve Edremit ( EDO ) uçuşları’da Dusseldorf’tan başlyacak. 2018 yaz uçuşlarının planması devam ediyor. Temmuzun ilk haftasında Antalya / Dalaman / Bodrum / Alanya Gazipaşa uçuşlarımızın satışı sistemimizde açılacak. Anadolu hatlarının çalışması da devam ediyor.  Yaz 2018 için Adana / Edremit / Kütahya / Ankara / Zonguldak / Malatya / Hatay / Samsun / Trabzon / Kayseri ( ADA/EDO/KZR/ESB/ONQ/MLX/HTY/SZF/TZX/ASR ) 2018 de Anadolu hatlarımız olacak dedi.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2rDkT6W
via IFTTT

STAR ALLIANCE , EN İYİ HAVAYOLU İTTİFAKI OLDU STAR ALLIANCE TAKES BEST ALLIANCE TITLE AT SKYTRAX  WORLD AIRLINE AWARDS Star Alliance Los Angeles Lounge Best Alliance Lounge Four Star Alliance Airlines ranked among the Top 10 13 Member Carriers Claim a Total of 26 Awards Experience Star Alliance carriers by winning a million miles*   PARIS, FRANCE – June 20th, 2017 – In its 20th Anniversary year, Star Alliance has claimed the Best Airline Alliance title at the Skytrax World Airline Awards for the second year running. The Alliance’s prestigious Los Angeles Lounge also received the Best Airline Alliance Lounge Award for the third year in row.   Accepting the award at the Paris – Le Bourget Air Show, Jeffrey Goh, CEO Star Alliance said: “This is an important accolade to receive in our 20th Anniversary year. It once again shows that our investment into a modern IT infrastructure is paying off, enabling the more than 440,000 member airline employees to provide customers with an even better Alliance travel experience. Our IT hubs are the foundation which will allow us to use digital technology to offer a more individual and a better Alliance travel experience going forward.”   Star Alliance was the first airline alliance to receive the Best Alliance Award from Skytrax when the category was first introduced in 2005 and has since held the award eight times.   The World Airline Awards are managed by international air transport rating organisation, Skytrax Research of London, UK. The latest survey was conducted between August 2016 and May 2017, attracting 19.87 million eligible entries with participants from 105 nationalities. The survey covered over 325 airlines, from largest international airlines to smaller domestic carriers, measuring quality standards for 41 Key Performance Indicators across front-line product and service factors in the airport and on-board environments.   Complementing the Alliance awards, 13 Star Alliance member carriers received distinctions in 26 individual categories, with four achieving top 10 rankings in the Top Airline Category: Singapore Airlines (2), ANA (3), EVA (6) and Lufthansa (7).   Aegean Airlines Best Regional Airline in Europe Air Canada Best Airline in North America ANA World’s Best Airport Services Best Airline Staff in Asia Austrian Airlines Best Airline Staff in Europe Avianca Best Airline in South America Best Regional Airline in South America COPA Airlines Best Airline in Central America / Caribbean Best Airline Staff in Central America Ethiopian Airlines Best Airline in Africa EVA Air Best Business Class Comfort Amenities World’s Best Airline Cabin Cleanliness Lufthansa Best Airline in Europe Best Airline in Western Europe Best First Class Lounge Dining Singapore Airlines Best Airline in Asia Best Business Class Airline Seat Best Premium Economy Onboard Catering South African Airways Best Airline Staff in Africa THAI Best Economy Onboard Catering World’s Best Economy Class Best Airline Lounge Spa Facilities Turkish Airlines Best Airline in Southern Europe Best Business Class Onboard Catering World’s Best Business Class Airline Lounge Best Business Class Lounge Dining     Your chance to become a mileage millionaire! For those looking to experience our Skytrax awarded airlines and Alliance, here is your chance. As part of its 20th Anniversary activities, Star Alliance is currently running a global competition, inspired by the theme of “Connecting People and Cultures”. The prize is one million frequent flyer miles* and each of the Alliance’s 21 Frequent Flyer Programmes are participating.   Taking part in the competition, which runs until July 31st, is easy. Log on to http://ift.tt/2r4OeKf and select the Star Alliance FFP in which you wish to win the million miles. If you are not already a member of a Star Alliance FFP, simply sign up and receive a membership number online. Next, upload a profile picture, or selfie, together with a photo of your favourite cultural experience. A unique built-in photo tool will merge the two pictures and provide you with a choice of two personalised silhouettes, one of which you can use to enter the competition with. Then briefly describe your cultural experience, detailing what made it so special and how it relates to the broader Star Alliance Anniversary campaign theme of connecting people and cultures. The competition is available in all nine Star Alliance digital platform languages: Chinese (Simplified), Chinese (Traditional), English, French, German, Korean, Japanese, Portuguese and Spanish. Judging will be carried out independently, by among others, Star Alliance’s 20th Anniversary partner, National Geographic, and winners will be announced on September 28th, 2017   All entries go through a brief moderation process where they are screened for basic photographic resolution quality and other general criteria as specified in the competition Terms and Conditions. Once approved, they are then posted in the cultural experiences map for other travellers to view and interact with. The Star Alliance FFPs are also providing some inspiration on what can be done with a million miles and are presenting some unique travel experiences at http://ift.tt/2r4OeKf.  

STAR ALLIANCE TAKES BEST ALLIANCE TITLE AT SKYTRAX  WORLD AIRLINE AWARDS
Star Alliance Los Angeles Lounge Best Alliance Lounge
Four Star Alliance Airlines ranked among the Top 10
13 Member Carriers Claim a Total of 26 Awards
Experience Star Alliance carriers by winning a million miles*

 

PARIS, FRANCE – June 20th, 2017 – In its 20th Anniversary year, Star Alliance has claimed the Best Airline Alliance title at the Skytrax World Airline Awards for the second year running. The Alliance’s prestigious Los Angeles Lounge also received the Best Airline Alliance Lounge Award for the third year in row.

 

Accepting the award at the Paris – Le Bourget Air Show, Jeffrey Goh, CEO Star Alliance said: “This is an important accolade to receive in our 20th Anniversary year. It once again shows that our investment into a modern IT infrastructure is paying off, enabling the more than 440,000 member airline employees to provide customers with an even better Alliance travel experience. Our IT hubs are the foundation which will allow us to use digital technology to offer a more individual and a better Alliance travel experience going forward.”

 

Star Alliance was the first airline alliance to receive the Best Alliance Award from Skytrax when the category was first introduced in 2005 and has since held the award eight times.

 

The World Airline Awards are managed by international air transport rating organisation, Skytrax Research of London, UK. The latest survey was conducted between August 2016 and May 2017, attracting 19.87 million eligible entries with participants from 105 nationalities. The survey covered over 325 airlines, from largest international airlines to smaller domestic carriers, measuring quality standards for 41 Key Performance Indicators across front-line product and service factors in the airport and on-board environments.

 

Complementing the Alliance awards, 13 Star Alliance member carriers received distinctions in 26 individual categories, with four achieving top 10 rankings in the Top Airline Category: Singapore Airlines (2), ANA (3), EVA (6) and Lufthansa (7).

 

Aegean Airlines Best Regional Airline in Europe
Air Canada Best Airline in North America
ANA World’s Best Airport Services
Best Airline Staff in Asia
Austrian Airlines Best Airline Staff in Europe
Avianca Best Airline in South America
Best Regional Airline in South America
COPA Airlines Best Airline in Central America / Caribbean
Best Airline Staff in Central America
Ethiopian Airlines Best Airline in Africa
EVA Air Best Business Class Comfort Amenities
World’s Best Airline Cabin Cleanliness
Lufthansa Best Airline in Europe
Best Airline in Western Europe
Best First Class Lounge Dining
Singapore Airlines Best Airline in Asia
Best Business Class Airline Seat
Best Premium Economy Onboard Catering
South African Airways Best Airline Staff in Africa
THAI Best Economy Onboard Catering
World’s Best Economy Class
Best Airline Lounge Spa Facilities
Turkish Airlines Best Airline in Southern Europe
Best Business Class Onboard Catering
World’s Best Business Class Airline Lounge
Best Business Class Lounge Dining

 

 

Your chance to become a mileage millionaire!

For those looking to experience our Skytrax awarded airlines and Alliance, here is your chance. As part of its 20th Anniversary activities, Star Alliance is currently running a global competition, inspired by the theme of “Connecting People and Cultures”. The prize is one million frequent flyer miles* and each of the Alliance’s 21 Frequent Flyer Programmes are participating.

 

Taking part in the competition, which runs until July 31st, is easy. Log on to http://ift.tt/2r4OeKf and select the Star Alliance FFP in which you wish to win the million miles. If you are not already a member of a Star Alliance FFP, simply sign up and receive a membership number online. Next, upload a profile picture, or selfie, together with a photo of your favourite cultural experience. A unique built-in photo tool will merge the two pictures and provide you with a choice of two personalised silhouettes, one of which you can use to enter the competition with. Then briefly describe your cultural experience, detailing what made it so special and how it relates to the broader Star Alliance Anniversary campaign theme of connecting people and cultures.
The competition is available in all nine Star Alliance digital platform languages: Chinese (Simplified), Chinese (Traditional), English, French, German, Korean, Japanese, Portuguese and Spanish. Judging will be carried out independently, by among others, Star Alliance’s 20th Anniversary partner, National Geographic, and winners will be announced on September 28th, 2017

 

All entries go through a brief moderation process where they are screened for basic photographic resolution quality and other general criteria as specified in the competition Terms and Conditions. Once approved, they are then posted in the cultural experiences map for other travellers to view and interact with.

The Star Alliance FFPs are also providing some inspiration on what can be done with a million miles and are presenting some unique travel experiences at http://ift.tt/2r4OeKf.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ttgkxl
via IFTTT

STAR ALLIANCE , EN İYİ HAVAYOLU İTTİFAKI OLDU


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ttgkxl

İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN’DEN YOLCU DOSTU UYGULAMALAR İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN’DE YOLCU DOSTU UYGULAMALAR SÜRÜYOR İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda yolcu dostu uygulamalara her geçen gün yenileri ekleniyor. Terminal içinde bulunan İç Hatlar Fast Track girişi yeni yerine alınırken, check-in kontuarlarının üstüne konan yeşil-kırmızı ışıklar sayesinde kontuarlar daha işlevsel kullanılacak. Türkiye’nin dünyaya açılan en önemli kapılarından biri olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda yolcuların yaz yoğunluğundan daha az etkilenmelerini sağlamak için yeni uygulamalar devreye giriyor. İç hatlar uçuşlarında fast track (hızlı geçiş) hizmetini satın alarak kullanan yolcular, bu geçişlerini artık iç hatlar giden yolcu asma katında bulunan özel geçiş noktasından yapacaklar. Asma katta yeni hizmete geçecek olan bu noktayı kullanan misafirler, böylece satın almış oldukları hızlı geçiş ayrıcalığından daha da avantajlı bir şekilde faydalanacaklar. Öte yandan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı terminal binası içinde bulunan tüm check-in kontuarlarının daha etkili ve verimli şekilde kullanılmalarına olanak sağlayan sinyalizasyon uygulaması da hizmete girdi. Buna göre iç ve dış hatlarda check-in işlemini yapmak için kontuar önlerinde sırada bekleyen misafirler, kontuar üzerinde yanan yeşil ya da kırmızı ışığa göre hangi kontuarın uygun olup olmadığını görebilecek. Böylece kontuar önlerinde yığılmalar ortadan kalkarak, sistemin daha hızlı hareket etmesi sağlanacak.  

İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN’DE

YOLCU DOSTU UYGULAMALAR SÜRÜYOR

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda yolcu dostu uygulamalara her geçen gün yenileri ekleniyor. Terminal içinde bulunan İç Hatlar Fast Track girişi yeni yerine alınırken, check-in kontuarlarının üstüne konan yeşil-kırmızı ışıklar sayesinde kontuarlar daha işlevsel kullanılacak.

Türkiye’nin dünyaya açılan en önemli kapılarından biri olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda yolcuların yaz yoğunluğundan daha az etkilenmelerini sağlamak için yeni uygulamalar devreye giriyor. İç hatlar uçuşlarında fast track (hızlı geçiş) hizmetini satın alarak kullanan yolcular, bu geçişlerini artık iç hatlar giden yolcu asma katında bulunan özel geçiş noktasından yapacaklar. Asma katta yeni hizmete geçecek olan bu noktayı kullanan misafirler, böylece satın almış oldukları hızlı geçiş ayrıcalığından daha da avantajlı bir şekilde faydalanacaklar.

Öte yandan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı terminal binası içinde bulunan tüm check-in kontuarlarının daha etkili ve verimli şekilde kullanılmalarına olanak sağlayan sinyalizasyon uygulaması da hizmete girdi. Buna göre iç ve dış hatlarda check-in işlemini yapmak için kontuar önlerinde sırada bekleyen misafirler, kontuar üzerinde yanan yeşil ya da kırmızı ışığa göre hangi kontuarın uygun olup olmadığını görebilecek. Böylece kontuar önlerinde yığılmalar ortadan kalkarak, sistemin daha hızlı hareket etmesi sağlanacak.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sqyqRQ
via IFTTT

İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN’DEN YOLCU DOSTU UYGULAMALAR


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sqyqRQ

Avrupa’nın En İyi Havayolu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2rPjBtC

Avrupa’nın En İyi Havayolu Avrupa’nın en iyi havayolu ‘Lufthansa’   Lufthansa, 18 milyon yolcunun katıldığı ankette ‘Avrupa’nın En İyi Havayolu’ seçildi Lufthansa Group havayolları, toplamda dört adet Skytrax ödülüne layık görüldü     Lufthansa, 20 Haziran 2017 tarihinde Le Bourget’te düzenlenen Paris Havacılık Fuarı sırasında verilen ödül ile ‘Avrupa’nın En İyi Havayolu’ seçildi. Havacılık konusunda uzmanlaşmış piyasa araştırma enstitüsü Skytrax tarafından yapılan araştırmaya dünya çapında 160’dan fazla ülkeden yaklaşık 18 milyon yolcu katıldı.   Dünyanın dört bir yanından ankete katılan yolcular, tercihini Alman taşıyıcıdan yana kullanarak Lufthansa’nın sunduğu hizmetleri onayladı. Deutsche Lufthansa AG Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Carsten Spohr, “Hizmet ve dijitalleşmenin yanı sıra son birkaç yıldır kabin ve lounge’larımızın iyileştirilmesi için ​​yaptığımız yatırımlar ve ayrıca ekibimiz tarafından kabin içinde ve yerde sunulan servisler karşılığını verdi. Skytrax ödülü, Lufthansa yolcularının kalitemizi takdir ettiklerinin bir göstergesidir. Üstün hizmet ve mükemmel tesislerin birleşimi, dünya genelinde yolcuları etkilemiş ve bizi, Avrupa’nın bir numarası yapmıştır” dedi. Ödülü alan Carsten Spohr, özellikle, özverili çalışmalarıyla bu başarıyı mümkün kıldıkları için Lufthansa çalışanlarına teşekkür etti.   Lufthansa ayrıca ‘Batı Avrupa’nın En İyi Havayolu’ ve ‘En İyisi First Class Lounge İkramı’ ödüllerinin de sahibi oldu. Lufthansa, Swiss ve Austrian Airlines, Batı Avrupa’nın En İyi Havayolu ödülüne aday gösterildi. Austrian Airlines çalışanları, ‘Avrupa’nın En İyi Personeli’ ödülüne layık görüldü.   Anket, havacılık konusunda uzmanlaşmış piyasa araştırma enstitüsü Skytrax tarafından gerçekleştirildi. Bu kapsamda kabin içi servisler ve havalimanlarındaki havayolu hizmetleri değerlendirildi.  

Avrupa’nın en iyi havayolu ‘Lufthansa’

 

  • Lufthansa, 18 milyon yolcunun katıldığı ankette ‘Avrupa’nın En İyi Havayolu’ seçildi
  • Lufthansa Group havayolları, toplamda dört adet Skytrax ödülüne layık görüldü

 

 

Lufthansa, 20 Haziran 2017 tarihinde Le Bourget’te düzenlenen Paris Havacılık Fuarı sırasında verilen ödül ile ‘Avrupa’nın En İyi Havayolu’ seçildi. Havacılık konusunda uzmanlaşmış piyasa araştırma enstitüsü Skytrax tarafından yapılan araştırmaya dünya çapında 160’dan fazla ülkeden yaklaşık 18 milyon yolcu katıldı.

 

Dünyanın dört bir yanından ankete katılan yolcular, tercihini Alman taşıyıcıdan yana kullanarak Lufthansa’nın sunduğu hizmetleri onayladı. Deutsche Lufthansa AG Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Carsten Spohr, “Hizmet ve dijitalleşmenin yanı sıra son birkaç yıldır kabin ve lounge’larımızın iyileştirilmesi için ​​yaptığımız yatırımlar ve ayrıca ekibimiz tarafından kabin içinde ve yerde sunulan servisler karşılığını verdi. Skytrax ödülü, Lufthansa yolcularının kalitemizi takdir ettiklerinin bir göstergesidir. Üstün hizmet ve mükemmel tesislerin birleşimi, dünya genelinde yolcuları etkilemiş ve bizi, Avrupa’nın bir numarası yapmıştır” dedi. Ödülü alan Carsten Spohr, özellikle, özverili çalışmalarıyla bu başarıyı mümkün kıldıkları için Lufthansa çalışanlarına teşekkür etti.

 

Lufthansa ayrıca ‘Batı Avrupa’nın En İyi Havayolu’ ve ‘En İyisi First Class Lounge İkramı’ ödüllerinin de sahibi oldu. Lufthansa, Swiss ve Austrian Airlines, Batı Avrupa’nın En İyi Havayolu ödülüne aday gösterildi. Austrian Airlines çalışanları, ‘Avrupa’nın En İyi Personeli’ ödülüne layık görüldü.

 

Anket, havacılık konusunda uzmanlaşmış piyasa araştırma enstitüsü Skytrax tarafından gerçekleştirildi. Bu kapsamda kabin içi servisler ve havalimanlarındaki havayolu hizmetleri değerlendirildi.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2rPjBtC
via IFTTT