2 Mayıs 2017 Salı

İstanbul Yeni Havalimanı’nda Model Uçak Yarışması Finali


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2pT1XUn

İstanbul Yeni Havalimanı’nda Model Uçak Yarışması Finali İGA – İstanbul Yeni Havalimanı, İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ve İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ile birlikte bu yıl ikincisi düzenlenen ‘İstanbul Liseler Arası Model Uçak Yarışması’nda final zamanı…   Yarışmaya başvuru yapan 172 lise öğrencisi arasından ön elemeleri geçen ve son aşamaya kalan 20 genç, sekiz haftalık akademik eğitimden sonra tasarladıkları model uçakları İstanbul Yeni Havalimanı proje sahasında ilk kez gökyüzü ile buluşturacak.   Jüri üyeleri arasında İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Faruk Yelkenci, İTÜ Rektör Yardımcısı İbrahim Özkol ve havacılık sektöründen önemli isimlerin de yer alacağı yarışma finali, İGA Havalimanları İnşaatı Yusuf Akçayoğlu ev sahipliğinde 7 Mayıs Pazar günü gerçekleştirilecek     Program Tarih :7 Mayıs 2017, Pazar Yer :İstanbul Yeni Havalimanı – Terminal Bölgesi Saat :09:30 – 13.30   Akış: 09.30 İGA Ana Yerleşke’den yarışma alanına hareket 09.45 Kayıt – kahvaltı 10.15 Hoş Geldiniz Konuşmaları 10.30 Model Uçak Yarışma Uçuşları 12.30 Jüri Değerlendirmesi ve Model Uçak Gösterisi 13.00 Ödül Töreni

İGAİstanbul Yeni Havalimanı, İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ve İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ile birlikte bu yıl ikincisi düzenlenen ‘İstanbul Liseler Arası Model Uçak Yarışması’nda final zamanı…

 

Yarışmaya başvuru yapan 172 lise öğrencisi arasından ön elemeleri geçen ve son aşamaya kalan 20 genç, sekiz haftalık akademik eğitimden sonra tasarladıkları model uçakları İstanbul Yeni Havalimanı proje sahasında ilk kez gökyüzü ile buluşturacak.

 

Jüri üyeleri arasında İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Faruk Yelkenci, İTÜ Rektör Yardımcısı İbrahim Özkol ve havacılık sektöründen önemli isimlerin de yer alacağı yarışma finali, İGA Havalimanları İnşaatı Yusuf Akçayoğlu ev sahipliğinde 7 Mayıs Pazar günü gerçekleştirilecek

 

 

Program

Tarih :7 Mayıs 2017, Pazar

Yer :İstanbul Yeni Havalimanı – Terminal Bölgesi

Saat :09:30 – 13.30

 

Akış:

09.30 İGA Ana Yerleşke’den yarışma alanına hareket

09.45 Kayıt – kahvaltı

10.15 Hoş Geldiniz Konuşmaları

10.30 Model Uçak Yarışma Uçuşları

12.30 Jüri Değerlendirmesi ve Model Uçak Gösterisi

13.00 Ödül Töreni



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2pT1XUn
via IFTTT

17. SMS -GÜNÜMÜZDE HAVACILIK EMNİYET DENETİM PROGRAMLARI VE EMNİYET DENETÇİLERİNİN DURUMU GÜNÜMÜZDE HAVACILIK  EMNİYET  DENETİM PROGRAMLARI VE EMNİYET DENETÇİLERİNİN DURUMU   Havacılıkta Emniyet denetimleri sadece uçaklar için değildir. Bu bir gerçek. Yani; *Havayolları *Havaalanları *Yer Hizmetleri şirketleri *Hava bakım üniteleri *Uçuş okulları dahil edilir. Tekrar hatırlatalım dedik. Aslında  bu denetimler işletmenin uygulamaları, politikaları ve prosedürlerin en azından emniyet standartlarına uygun olmasını sağlar. Bu asgari standartlar havacılık emniyet sürecinin temelidir.   Dünyada sivil havacılık otoriteleri emniyet gözetimini ihmal etmektedir.  Bir çok ülkede Sivil Havacılık Otoriteleri , şirketlere SMS konusunda yaptırım yapmakta ama denetim uygulamamaktadır.   IATA, şirketlerdeki SMS’i geliştirmek amacıyla denetim programları uygular. Bunlar; IOSA (IATA Operational Safety Audit) ISAGO (IATA Safety Audit for Ground Operations) Bu denetim programları SMS’in gelişimini  sağlamakla beraber denetimler başladıktan sonra IATA emniyet denetim eğitimlerinde söylendiği gibi olmuyor. Çünkü 2008 yılında  katıldığım  ‘IATA-ISAGO Training for GSP’ eğitimde anlatılanlarla, denetim uygulamaları tutmuyor. Eğer rutin denetimler  olmazsa, denetimlerde sağlıklı inceleme yapılmazsa SMS gelişemez. Biliyorsunuz ki; gözetim objektif olmalıdır.  Tabii ki bahsettiğim gibi periyodik ve sistematik olmalı. Dolasıyla bu denetim sonuçları şirketlerin SMS gelişimi için yardımcı olur.   Emniyet yönetim sisteminde yönetimin gözden geçirmesi yılda bir kez yapılmalıdır. Toplantıda ; *İç ve dış denetimlerin sonuçları *Çalışan, üst düzey yöneticiler veya şirket sahipleri *Mevzuat uyumu endişeleri *Düzeltici ve önleyici faliyetlerin durumu *Önceki yönetim değerlendirmelerinden gelen işlemler takip edilmesi *Organizasyonel ve düzenleyici değişiklikler *Öneriler(buna önceki önerilerin geliştirilmesi hususu da dahil edilmesi)   Her emniyet gözetiminden sonra emniyet ekibi sonuçlarını belgelemelidir; *SMS programında ve emniyet süreçlerinde belirlenen iyileştirmeler, *SMS programında önerilen geliştirmeler, *İyileştirmeler içinde dateline oluşturmalı, *Önerilen bu iyleştirmeleri uygulamak için gereken ek kaynaklar.   Yılda en az bir kere bile, dünyada  bazı işletmecilerin SMS denetimlerinin  gerçekleştirmediğini  dış denetçiler tarafından itiraf ettiklerini duyuyoruz. Aslında tüm sivil havacılık otoritelerin şirketleri tekrar tekrar denetlemelidir. Diğer bir durumda IATA kayıtlı  Uluslararası bir yabancı havayolu şirketi yüksek riskli bir ortamda düşük ücretli ve eğitimsiz  manpower çalıştırmaktadır. Bu uygulama yeni değil. Sorun yüksek riskli ortamlarda doğru bir şekilde eğitilmediğinden. Böyle bir havayolu IOSA denetiminden nasıl geçiyor? Sadece Havayolu şirketi değil, diğer havacılık kuruluşlarından aynı örnekler var. Dış denetçilerin diğer bir şikayetleride; *Başka bir denetime davet edilmek istiyorsa, olumlu bir denetim raporu sunmak için baskı yapıldığı  söyleniyor. *Denetçiler tatminkar bir ücretle gitmekteler. Herşeyi kabul etmek zorunda kalıyorlar. Bu nedenle IATA denetim programları için önlemlerini almalıdır.   IATA denetim programları üzerine nihai düşünceler süreci fayda sağlamaktadır. Denir ki; Emniyet Kültürleri bir gecede değişmez. Öyleyse bu denetimler de bir gecede iyileşemeyecek.   Dolasıyla şirket üst düzey yöneticileri ve SMS temsilcileri farkındalı olmalılar ki; Günü kurtarmak için değil, şirketin geleceğini düşünmeliler, bunun yanısıra şirket sahipleride çok iyi düşünmeliler!     Mehmet Ali Ataman 1.MAYIS.2017

GÜNÜMÜZDE HAVACILIK  EMNİYET  DENETİM PROGRAMLARI VE EMNİYET DENETÇİLERİNİN DURUMU

 

Havacılıkta Emniyet denetimleri sadece uçaklar için değildir. Bu bir gerçek.

Yani;

  • *Havayolları
  • *Havaalanları
  • *Yer Hizmetleri şirketleri
  • *Hava bakım üniteleri
  • *Uçuş okulları dahil edilir. Tekrar hatırlatalım dedik.

Aslında  bu denetimler işletmenin uygulamaları, politikaları ve prosedürlerin en azından emniyet standartlarına uygun olmasını sağlar. Bu asgari standartlar havacılık emniyet sürecinin temelidir.

 

Dünyada sivil havacılık otoriteleri emniyet gözetimini ihmal etmektedir.  Bir çok ülkede Sivil Havacılık Otoriteleri , şirketlere SMS konusunda yaptırım yapmakta ama denetim uygulamamaktadır.

 

IATA, şirketlerdeki SMS’i geliştirmek amacıyla denetim programları uygular.

Bunlar;

IOSA (IATA Operational Safety Audit)

ISAGO (IATA Safety Audit for Ground Operations)

Bu denetim programları SMS’in gelişimini  sağlamakla beraber denetimler başladıktan sonra IATA emniyet denetim eğitimlerinde söylendiği gibi olmuyor. Çünkü 2008 yılında  katıldığım  ‘IATA-ISAGO Training for GSP’ eğitimde anlatılanlarla, denetim uygulamaları tutmuyor.

Eğer rutin denetimler  olmazsa, denetimlerde sağlıklı inceleme yapılmazsa SMS gelişemez. Biliyorsunuz ki; gözetim objektif olmalıdır.  Tabii ki bahsettiğim gibi periyodik ve sistematik olmalı. Dolasıyla bu denetim sonuçları şirketlerin SMS gelişimi için yardımcı olur.

 

Emniyet yönetim sisteminde yönetimin gözden geçirmesi yılda bir kez yapılmalıdır.

Toplantıda ;

*İç ve dış denetimlerin sonuçları

*Çalışan, üst düzey yöneticiler veya şirket sahipleri

*Mevzuat uyumu endişeleri

*Düzeltici ve önleyici faliyetlerin durumu

*Önceki yönetim değerlendirmelerinden gelen işlemler takip edilmesi

*Organizasyonel ve düzenleyici değişiklikler

*Öneriler(buna önceki önerilerin geliştirilmesi hususu da dahil edilmesi)

 

Her emniyet gözetiminden sonra emniyet ekibi sonuçlarını belgelemelidir;

*SMS programında ve emniyet süreçlerinde belirlenen iyileştirmeler,

*SMS programında önerilen geliştirmeler,

*İyileştirmeler içinde dateline oluşturmalı,

*Önerilen bu iyleştirmeleri uygulamak için gereken ek kaynaklar.

 

Yılda en az bir kere bile, dünyada  bazı işletmecilerin SMS denetimlerinin  gerçekleştirmediğini  dış denetçiler tarafından itiraf ettiklerini duyuyoruz.

Aslında tüm sivil havacılık otoritelerin şirketleri tekrar tekrar denetlemelidir.

Diğer bir durumda IATA kayıtlı  Uluslararası bir yabancı havayolu şirketi yüksek riskli bir ortamda düşük ücretli ve eğitimsiz  manpower çalıştırmaktadır. Bu uygulama yeni değil. Sorun yüksek riskli ortamlarda doğru bir şekilde eğitilmediğinden. Böyle bir havayolu IOSA denetiminden nasıl geçiyor? Sadece Havayolu şirketi değil, diğer havacılık kuruluşlarından aynı örnekler var.

Dış denetçilerin diğer bir şikayetleride;

*Başka bir denetime davet edilmek istiyorsa, olumlu bir denetim raporu sunmak için baskı yapıldığı  söyleniyor.

*Denetçiler tatminkar bir ücretle gitmekteler. Herşeyi kabul etmek zorunda kalıyorlar.

Bu nedenle IATA denetim programları için önlemlerini almalıdır.

 

IATA denetim programları üzerine nihai düşünceler süreci fayda sağlamaktadır.

Denir ki; Emniyet Kültürleri bir gecede değişmez. Öyleyse bu denetimler de bir gecede iyileşemeyecek.

 

Dolasıyla şirket üst düzey yöneticileri ve SMS temsilcileri farkındalı olmalılar ki; Günü kurtarmak için değil, şirketin geleceğini düşünmeliler, bunun yanısıra şirket sahipleride çok iyi düşünmeliler!

 

 

Mehmet Ali Ataman

1.MAYIS.2017



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qt5rtT
via IFTTT

17. SMS -GÜNÜMÜZDE HAVACILIK EMNİYET DENETİM PROGRAMLARI VE EMNİYET DENETÇİLERİNİN DURUMU


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qt5rtT

THY , Okan Üniversitesi pilotaj bölümü öğrencilerine kariyer imkanı sunacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qyNcCn

THY , Okan Üniversitesi pilotaj bölümü öğrencilerine kariyer imkanı sunacak Okan Üniversitesi, THY’nin seçim sürecinde başarılı olan pilotaj öğrencilerine mezun olduktan sonra Türk Hava Yollarında pilot olarak çalışma imkanı sunacak. Dünyanın en büyük havayolları şirketlerinden biri olan Türk Hava Yolları (THY), pilot ihtiyacını karşılamak için eğitim kurumlarıyla anlaşma kararı aldı. Bu kapsamda Pilotaj programından mezun olacak öğrencilere Türk Hava Yollarında çalışma imkanı sunacaktır. Böylece hızla gelişen bir sektör olarak öne çıkan sivil havacılığın pilot ihtiyaçlarının iç kaynaklardan temin imkanları zenginleşecek. 25 bin öğrenciye sahip Okan Üniversitesi ile işbirliği anlaşması 3 Mayıs 2017 Çarşamba günü imzalanacak. THY ile Okan Üniversitesi arasında imzalanacak işbirliği anlaşması kapsamında Okan Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Pilotaj Bölümü öğrencilerinden THY’nin kriterlerini karşılayanlara II. Pilot olarak çalışmalarına imkanı sağlanacak. Protokol, THY ve Okan Üniversitesi tarafından 3 Mayıs 2017 tarihinde THY Genel Müdürlüğü’nde düzenlenen bir törenle imzalanacak.  

Okan Üniversitesi, THY’nin seçim sürecinde başarılı olan pilotaj öğrencilerine mezun olduktan sonra Türk Hava Yollarında pilot olarak çalışma imkanı sunacak.

Dünyanın en büyük havayolları şirketlerinden biri olan Türk Hava Yolları (THY), pilot ihtiyacını karşılamak için eğitim kurumlarıyla anlaşma kararı aldı. Bu kapsamda Pilotaj programından mezun olacak öğrencilere Türk Hava Yollarında çalışma imkanı sunacaktır. Böylece hızla gelişen bir sektör olarak öne çıkan sivil havacılığın pilot ihtiyaçlarının iç kaynaklardan temin imkanları zenginleşecek.

25 bin öğrenciye sahip Okan Üniversitesi ile işbirliği anlaşması 3 Mayıs 2017 Çarşamba günü imzalanacak. THY ile Okan Üniversitesi arasında imzalanacak işbirliği anlaşması kapsamında Okan Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Pilotaj Bölümü öğrencilerinden THY’nin kriterlerini karşılayanlara II. Pilot olarak çalışmalarına imkanı sağlanacak.

Protokol, THY ve Okan Üniversitesi tarafından 3 Mayıs 2017 tarihinde THY Genel Müdürlüğü’nde düzenlenen bir törenle imzalanacak.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qyNcCn
via IFTTT