31 Mart 2017 Cuma

Uçaklar Neden Daha Yüksekten Uçmaz? Uçakların 35.000-38.000 feet’ten daha yüksekte uçmamalarının iki önemli sebebi vardır. 1- Kanatlar 2- Motorlar (Aslında yüzlerce küçük hızlı kanatçıktan oluşurlar) Havalanma ve havada tutunma , kanadın üst ve alt kısmı arasındaki hava basıncındaki fark ile sağlanır. Kanattan akan havanın hızı ve havanın yoğunluğundan etkilenir. Daha yüksek rakımlarda havanın yoğunluğu azaldıkça, yeterli kaldırma oluşturmak için kanatların üstündeki havanın daha hızlı uçmasını  yani uçağın daha hızlı gitmesini sağlamanız gerekir. Ancak çok hızlı giderseniz, kanadın üstünden geçen hava ses hızından daha hızlı akar ve kanattan sıyrılıp, kaldırma kaybına neden olur. Bütün bunlar olurken, motorun içerisindeki küçük kanatların tümü daha az yoğun havayla ilişkili aynı süreçten geçer, bu nedenle motor fazla itme gücü üretemez. Ancak, yüksek irtifada daha az sürüklenimden dolayı tasarruf sağlanıyor ve motorlar, yüksek irtifada çok daha az yakıt yakıyor, bu yüzden genel olarak, bu sınırlamalara çok fazla yaklaşmadan elimizden geldiğince yüksek uçmak istiyoruz. Son olarak, motorlar kabin için basınç üretmek için de kullanılır, yolcular için güvenli kabin irtifasını korumak için, daha yüksek rakımlarda daha fazla çalışması ve itme için kullanılabilecek güçten tüketmesi gerekir. Daha fazla itiş gücü olan bir motora sahip olmak mümkün, ancak o zaman, ihtiyacınız olmadığında bile daha büyük, daha ağır bir motor taşımanız ve biraz zaman kazanmak için her zaman daha fazla yakıt harcamanız gerekir.  Ve hala ses hızını kırma probleminizde olacaktır. Yüksek performanslı kanatların ve motorların birleşimi, bazı uçakların daha yüksekten ve hızlı uçmasına olanak tanır; jetler,  iş jetleri ve 747 gibi devasa kanatlı uçaklar. Hafif yüklü yolcu uçakları da azami ağırlığa yakın olduklarında daha yüksek uçabilirler. Yükseklik seçmedeki bir başka husus da “jet akışı” , genellikle otuzbin feet ortalarında oluşan jet akışının yakıt avantajı sağladığı güzergahlarda uçulması durumunda, irtifanın düşük avantajı yerine havayolları jetstream‘ın büyük yakıt tasarrufu avantajını seçmektedir. Bunun ironisi de hakim olan rüzgarlar jet akışının tersinde olduğunda, aynı iki nokta arasında daha fazla yakıt taşımamız gerekmektedir. Çoğu ticari uçağın  “tatlı noktası” 33.000 ve 40.000 feet aralığındadır.  

Uçakların 35.000-38.000 feet’ten daha yüksekte uçmamalarının iki önemli sebebi vardır.

1- Kanatlar

2- Motorlar (Aslında yüzlerce küçük hızlı kanatçıktan oluşurlar)

Havalanma ve havada tutunma , kanadın üst ve alt kısmı arasındaki hava basıncındaki fark ile sağlanır. Kanattan akan havanın hızı ve havanın yoğunluğundan etkilenir.

Daha yüksek rakımlarda havanın yoğunluğu azaldıkça, yeterli kaldırma oluşturmak için kanatların üstündeki havanın daha hızlı uçmasını  yani uçağın daha hızlı gitmesini sağlamanız gerekir. Ancak çok hızlı giderseniz, kanadın üstünden geçen hava ses hızından daha hızlı akar ve kanattan sıyrılıp, kaldırma kaybına neden olur.

Bütün bunlar olurken, motorun içerisindeki küçük kanatların tümü daha az yoğun havayla ilişkili aynı süreçten geçer, bu nedenle motor fazla itme gücü üretemez.

Ancak, yüksek irtifada daha az sürüklenimden dolayı tasarruf sağlanıyor ve motorlar, yüksek irtifada çok daha az yakıt yakıyor, bu yüzden genel olarak, bu sınırlamalara çok fazla yaklaşmadan elimizden geldiğince yüksek uçmak istiyoruz.

Son olarak, motorlar kabin için basınç üretmek için de kullanılır, yolcular için güvenli kabin irtifasını korumak için, daha yüksek rakımlarda daha fazla çalışması ve itme için kullanılabilecek güçten tüketmesi gerekir.

Daha fazla itiş gücü olan bir motora sahip olmak mümkün, ancak o zaman, ihtiyacınız olmadığında bile daha büyük, daha ağır bir motor taşımanız ve biraz zaman kazanmak için her zaman daha fazla yakıt harcamanız gerekir.  Ve hala ses hızını kırma probleminizde olacaktır.

Yüksek performanslı kanatların ve motorların birleşimi, bazı uçakların daha yüksekten ve hızlı uçmasına olanak tanır; jetler,  iş jetleri ve 747 gibi devasa kanatlı uçaklar. Hafif yüklü yolcu uçakları da azami ağırlığa yakın olduklarında daha yüksek uçabilirler.

Yükseklik seçmedeki bir başka husus da “jet akışı” , genellikle otuzbin feet ortalarında oluşan jet akışının yakıt avantajı sağladığı güzergahlarda uçulması durumunda, irtifanın düşük avantajı yerine havayolları jetstream‘ın büyük yakıt tasarrufu avantajını seçmektedir. Bunun ironisi de hakim olan rüzgarlar jet akışının tersinde olduğunda, aynı iki nokta arasında daha fazla yakıt taşımamız gerekmektedir.

Çoğu ticari uçağın  “tatlı noktası” 33.000 ve 40.000 feet aralığındadır.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2nCnjBm
via IFTTT

Uçaklar Neden Daha Yüksekten Uçmaz?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2nCnjBm

AVUSTRALYA KARGO FİYATLARI


via Uçak Kargo | Hava Kargo | Kargo Taşımacılığı | Hava Kargo Türkiye http://ift.tt/2og3SB4

KAM AIR ANKARA ESENBOĞA UÇUŞLARINA BAŞLADI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ohLtEx

KAM AIR ANKARA ESENBOĞA UÇUŞLARINA BAŞLADI İlk uçuşu olan Kabil – İstanbul – Kabil uçuşunu 28 Mart Salı sabaha karşı gerçekleştiren Kam Air , Kabil – Ankara – Kabil uçuşlarına başladı. Ankara Esenboğa havalimanı uçuşunu 31 Mart bu akşam gerçekleştirecek Kam Air’in haftanın 7 günü İstanbul slotu mevcut. Şimdilik haftanın 2 günü İstanbul 1 günü de Ankara yapacak havayolu talebin yoğunluğuna göre uçuşları arttıracak. İlk uçuşunda Kabil merkezinden Kam Air yetkilileride hazır bulundu. Kam Air Genel Müdürü , Kam Air Genel Müdür Yardımcısı ve Kam Air Ticari Muhasebe Müdürü ilk uçuşa eşlik. etti. Havayolunun temsil ve gözetimini hizmetini hem Ankara’da hem de İstanbul’da Fly Servis üstlemiş durumda. Afganistan‘ın ilk ve en büyük özel havayolu şirketi Kam Air İstanbul ve Ankara uçuşlarına başlıyor.Filosundaki 7 uçakla 11 uçuş noktasına günde 13 sefer yapmaktadır. Kam Air‘in uçruğu noktalar arasında Afganistan’daki uçuşlar yanı sıra Delhi Uluslararası, Dubai Uluslararası ve Duşanbe uçuşlarında bir B767-200, bir MD-82, iki MD-83 ve iki MD-87 kullanıyor. Esenboğa İlk uçuşunda su takı ile karşılanan havayolunun karşılama videosu da aşağıdadır. Movvlana Turizm Hakkında Movvlana Turizm 2013 yılında İstanbul’da turizm alanında faaliyet gösteren bir firma olarak Sn. Gülşirin BEYLER tarafından kurulmuş. Movvlana Turizm İstanbul Merkez Ofisi ve Movlana Afganistan Ofisi ile turizm alanında uzman bir kadroya sahip olan şirket; vize işlemleri, uçak bileti, otel rezervasyonu, yurt içi ve yurt dışı tatil turları, araç kiralama, hac-umre organizasyonu, hava kargo taşımacılığı, tercüme hizmetleri, toplantı grupları organizasyonu, kurumsal firma danışmanlık hizmetlerini profesyonel ekibimiz ile işlemlerinizi hızlı ve zamanında gerçekleştirmektedir. Kurulduğu günden itibaren kaliteli hizmet anlayışı, müşteri memnuniyeti odaklı çalışma ve zoru başarma azmi sayesinde sektörde tanınmış bir firma olarak yerimizi aldık, bu ilkelerimizden asla vazgeçmeden yolumuza devam etmektedir. Movvlana Turizm yakaladığı bu başarıyı sizlerden aldığı güç ve enerji ile daha iyi ve kaliteli hizmet vermek amacıyla teknolojiyide en iyi şekilde kullanarak sizlere en iyisini sunmak gayretindedir.   Movvlana Turizm İletişim Nuripaşa mah. 61/1 sok.No:21/A Zeytinburnu-İstanbul 02125222725-05462256050 info@movvlana.com Movvlana Turizm Kabul İletişim Shar e now ansari square opp, LG company. movvlanakabul@outlook.com +93794212222 Movvlana Turizm Mazar-e Sharif İletişim East of Rawza,Sia Gerd Street,opp.to azizi Bank, Mazar-e-Sharif movvlanaistanbul@outlook.com Phone :  0093(0)796 21 22 22  

İlk uçuşu olan Kabil – İstanbul – Kabil uçuşunu 28 Mart Salı sabaha karşı gerçekleştiren Kam Air , Kabil – Ankara – Kabil uçuşlarına başladı.

Ankara Esenboğa havalimanı uçuşunu 31 Mart bu akşam gerçekleştirecek Kam Air’in haftanın 7 günü İstanbul slotu mevcut.

Şimdilik haftanın 2 günü İstanbul 1 günü de Ankara yapacak havayolu talebin yoğunluğuna göre uçuşları arttıracak.

İlk uçuşunda Kabil merkezinden Kam Air yetkilileride hazır bulundu. Kam Air Genel Müdürü , Kam Air Genel Müdür Yardımcısı ve Kam Air Ticari Muhasebe Müdürü ilk uçuşa eşlik. etti.

Havayolunun temsil ve gözetimini hizmetini hem Ankara’da hem de İstanbul’da Fly Servis üstlemiş durumda.

Afganistan‘ın ilk ve en büyük özel havayolu şirketi Kam Air İstanbul ve Ankara uçuşlarına başlıyor.Filosundaki 7 uçakla 11 uçuş noktasına günde 13 sefer yapmaktadır. Kam Air‘in uçruğu noktalar arasında Afganistan’daki uçuşlar yanı sıra Delhi Uluslararası, Dubai Uluslararası ve Duşanbe uçuşlarında bir B767-200, bir MD-82, iki MD-83 ve iki MD-87 kullanıyor.

Esenboğa İlk uçuşunda su takı ile karşılanan havayolunun karşılama videosu da aşağıdadır.

Movvlana Turizm Hakkında

Movvlana Turizm 2013 yılında İstanbul’da turizm alanında faaliyet gösteren bir firma olarak Sn. Gülşirin BEYLER tarafından kurulmuş.

Movvlana Turizm İstanbul Merkez Ofisi ve Movlana Afganistan Ofisi ile turizm alanında uzman bir kadroya sahip olan şirket; vize işlemleri, uçak bileti, otel rezervasyonu, yurt içi ve yurt dışı tatil turları, araç kiralama, hac-umre organizasyonu, hava kargo taşımacılığı, tercüme hizmetleri, toplantı grupları organizasyonu, kurumsal firma danışmanlık hizmetlerini profesyonel ekibimiz ile işlemlerinizi hızlı ve zamanında gerçekleştirmektedir.

Kurulduğu günden itibaren kaliteli hizmet anlayışı, müşteri memnuniyeti odaklı çalışma ve zoru başarma azmi sayesinde sektörde tanınmış bir firma olarak yerimizi aldık, bu ilkelerimizden asla vazgeçmeden yolumuza devam etmektedir.

Movvlana Turizm yakaladığı bu başarıyı sizlerden aldığı güç ve enerji ile daha iyi ve kaliteli hizmet vermek amacıyla teknolojiyide en iyi şekilde kullanarak sizlere en iyisini sunmak gayretindedir.

 

Movvlana Turizm İletişim
Nuripaşa mah. 61/1 sok.No:21/A Zeytinburnu-İstanbul

02125222725-05462256050

info@movvlana.com

Movvlana Turizm Kabul İletişim
Shar e now ansari square opp, LG company.
movvlanakabul@outlook.com
+93794212222

Movvlana Turizm Mazar-e Sharif İletişim

East of Rawza,Sia Gerd Street,opp.to azizi Bank, Mazar-e-Sharif
movvlanaistanbul@outlook.com
Phone :  0093(0)796 21 22 22

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ohLtEx
via IFTTT