havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
1 Şubat 2017 Çarşamba
Türkiye’nin turizm geliri yüzde 29,7 azaldı
Türkiye’nin turizm geliri yüzde 29,7 azaldı Türkiye’nin turizm geliri, 2016’da bir önceki yıla göre yüzde 29,7 azalarak 22,1 milyar dolar oldu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2016 yılına ilişkin turizm istatistiklerini açıkladı. Buna göre, turizm geliri, geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 29,7 azalarak 22 milyar 107 milyon 440 bin dolar oldu. Söz konusu gelirin (cep telefonu dolaşım ve marina hizmet harcamaları hariç) yüzde 72,8’i yabancı ziyaretçilerden, yüzde 27,2’si ise yurt dışında ikamet eden vatandaş ziyaretçilerden elde edildi. Geçen yılki gelirin 18 milyar 495 milyon 978 bin dolarını kişisel harcamalar, 3 milyar 611 milyon 462 bin dolarını ise paket tur harcamaları oluşturdu. Bu dönemde kişi başına ortalama harcama 705 dolar, yabancıların ortalama harcaması 633 dolar, yurt dışında ikamet eden vatandaşların ortalama harcaması ise 978 dolar oldu. Türkiye’den çıkış yapan ziyaretçi sayısı, 2016’da bir önceki yıla göre yüzde 24,6 azalarak 31 milyon 365 bin 330 kişiye düştü. Bunların yüzde 80,6’sını (25 milyon 265 bin 406 kişi) yabancılar, yüzde 19,4’ünü (6 milyon 99 bin 924 kişi) ise yurt dışında ikamet eden vatandaşlar oluşturdu. Türkiye’nin turizm geliri, geçen yılın dördüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 27,2 azalarak 4 milyar 782 milyon 729 bin dolar oldu. Turizm gideri yüzde 11,4 azaldı Geçen yıl turizm gideri, bir önceki yıla göre yüzde 11,4 azalarak 5 milyar 49 milyon 793 bin dolar oldu. Kaynak:AA
Türkiye’nin turizm geliri, 2016’da bir önceki yıla göre yüzde 29,7 azalarak 22,1 milyar dolar oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2016 yılına ilişkin turizm istatistiklerini açıkladı.
Buna göre, turizm geliri, geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 29,7 azalarak 22 milyar 107 milyon 440 bin dolar oldu. Söz konusu gelirin (cep telefonu dolaşım ve marina hizmet harcamaları hariç) yüzde 72,8’i yabancı ziyaretçilerden, yüzde 27,2’si ise yurt dışında ikamet eden vatandaş ziyaretçilerden elde edildi.
Geçen yılki gelirin 18 milyar 495 milyon 978 bin dolarını kişisel harcamalar, 3 milyar 611 milyon 462 bin dolarını ise paket tur harcamaları oluşturdu. Bu dönemde kişi başına ortalama harcama 705 dolar, yabancıların ortalama harcaması 633 dolar, yurt dışında ikamet eden vatandaşların ortalama harcaması ise 978 dolar oldu.
Türkiye’den çıkış yapan ziyaretçi sayısı, 2016’da bir önceki yıla göre yüzde 24,6 azalarak 31 milyon 365 bin 330 kişiye düştü. Bunların yüzde 80,6’sını (25 milyon 265 bin 406 kişi) yabancılar, yüzde 19,4’ünü (6 milyon 99 bin 924 kişi) ise yurt dışında ikamet eden vatandaşlar oluşturdu.
Türkiye’nin turizm geliri, geçen yılın dördüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 27,2 azalarak 4 milyar 782 milyon 729 bin dolar oldu.
Turizm gideri yüzde 11,4 azaldı
Geçen yıl turizm gideri, bir önceki yıla göre yüzde 11,4 azalarak 5 milyar 49 milyon 793 bin dolar oldu.
Kaynak:AA
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jVjcOo
via IFTTT
Ocakta ihracat yüzde 15 arttı Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre, ocakta ihracat geçen yılın aynı ayına göre yüzde 15 artarak 10 milyar 528 milyon 47 bin dolar oldu. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, ocak ayında ihracat geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 15 artarak 10 milyar 528 milyon 47 bin dolara ulaştı. TİM, 2017’nin ocak ayına ilişkin ihracat verilerini açıkladı. Buna göre, ocakta ihracat geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 15 artışla 10 milyar 528 milyon 47 bin dolar oldu. Son 12 aylık dönemde ise ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,8 yükselerek 143 milyar 588 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti. Otomotiv endüstrisi en fazla ihracat gerçekleştiren sektör oldu TİM verilerine göre, 2017’nin ocak ayında 2 milyar 69 milyon 424 bin dolarlık ihracata imza atan otomotiv endüstrisi, bu sonuçla en fazla ihracatın gerçekleştirildiği sektör oldu. Bunu 1 milyar 253 milyon 7 bin dolarla hazır giyim ve konfeksiyon, 1 milyar 233 milyon 868 bin dolarla da kimyevi maddeler ve mamulleri sektörleri takip etti. Ocak ayında en fazla ihracat artışı yüzde 146,3’le zeytin ve zeytinyağı, yüzde 57,2’le de gemi ve yat sektörlerinde kaydedildi. Geçen ay Türkiye’nin toplam ihracatının yüzde 81,1’ini gerçekleştiren sanayi grubunda 2016’nın aynı ayına göre yüzde 14,3’lük artışla 8 milyar 538 milyon 111 bin dolarlık ihracat yapıldı. Aynı dönemde toplam ihracatın yüzde 15,8’ini oluşturan tarım grubunda yüzde 14,4 yükselişle 1 milyar 661 milyon 216 bin dolar ihracat gerçekleştirildi. Toplam ihracattan yüzde 3,1 pay alan madencilik grubunda ise yüzde 39,2 artışla 328 milyon 720 bin dolar ihracat gerçekleştirildi. “Rusya ve Irak pazarlarındaki kayıpları telafi etmeye başladık” Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, ocak ayında atağa kalkan ihracatın, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 15 artışla 10 milyar 528 milyon dolar olduğunu belirterek, “Artık kimse bizim bileğimizi bükemez. Moralimizi bozmak isteyenlere ihracatçımız dersini verdi. Ne diyoruz? Nota değil üretime bakın, Fitch’e değil ihracata bakın.” dedi. Böylelikle son 12 aylık ihracatın, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1,8 artışla 143,6 milyar dolar olduğu bilgisini veren Büyükekşi, ihracatın miktar bazında ise yüzde 21,2 artış gösterdiğini dile getirdi. Büyükekşi, “En fazla ihracat yaptığımız ilk 5 ülkeye baktığımızda, Almanya’ya ihracatımız yüzde 4,1, İngiltere’ye yüzde 6,4, Irak’a yüzde 42,4, İtalya’ya yüzde 10, ABD’ye ise yüzde 13,6 arttı. En fazla ihracat yaptığımız 20 ülke arasında, en yüksek ihracat artışını yüzde 57 ile Rusya’yla yakaladık. Rusya’yı yüzde 42,4 ile Irak ve yüzde 37 ile Çin takip etti. Böylelikle, geçtiğimiz yıl Rusya ve Irak pazarlarında yaşadığımız kayıpları 2017 yılında telafi etmeye başlamış olduk.” değerlendirmesinde bulundu. “AB’ye ihracat yüzde 12,8 artış gösterdi” Büyükekşi, Türkiye’nin en önemli ticaret partneri olan Avrupa Birliği’ne (AB) ihracatın ocak ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 12,8 artış gösterdiğini söyledi. İhracatın aynı dönemde Orta Doğu’ya yüzde 15, Kuzey Amerika’ya yüzde 13, Bağımsız Devletler Topluluğu’na yüzde 20, Afrika’ya ise binde 4 arttığı bilgisini veren Büyükekşi, ocak ayında 56 ilin ihracatında artış olduğunu bildirdi. Büyükekşi, “En fazla ihracat yapan ilk 10 ilimize gelince; ocak ayında bu illerimizden 2’sinde ihracat gerilerken, 8 ilimiz ihracatını artırdı. Ocak ayında Sakarya yüzde 267, Kocaeli yüzde 36, Bursa yüzde 31, Hatay yüzde 22, Gaziantep yüzde 16 oranında ihracatını yükseltti.” diye konuştu. İhracat açısından 4 yıl sonra bir ilk yaşandığını ve 2017 yılına yüzde 15 gibi önemli bir artışla başladıklarını anlatan Büyükekşi, “İhracatımızda tam 49 aydır bu seviyelerde bir artış oranı görmemiştik. 4 yıldan beri böyle bir artış yaşamamıştık. Ama biz aralık ayında, ‘2017 yılını atılım yılımız ilan edeceğiz’ dedik ve bu başarıları öngördük. İnşallah bu yıl böyle de devam eder. Notumuzu indirenlerin yüzünü kara çıkarırız inşallah. Bu tahminlerimizin bir bir gerçekleşmeye başlaması hedeflerimize ne kadar yakın olduğumuzu gösteriyor.” ifadelerini kullandı. Kaynak:AA
Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre, ocakta ihracat geçen yılın aynı ayına göre yüzde 15 artarak 10 milyar 528 milyon 47 bin dolar oldu.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, ocak ayında ihracat geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 15 artarak 10 milyar 528 milyon 47 bin dolara ulaştı.
TİM, 2017’nin ocak ayına ilişkin ihracat verilerini açıkladı.
Buna göre, ocakta ihracat geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 15 artışla 10 milyar 528 milyon 47 bin dolar oldu. Son 12 aylık dönemde ise ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,8 yükselerek 143 milyar 588 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti.
Otomotiv endüstrisi en fazla ihracat gerçekleştiren sektör oldu
TİM verilerine göre, 2017’nin ocak ayında 2 milyar 69 milyon 424 bin dolarlık ihracata imza atan otomotiv endüstrisi, bu sonuçla en fazla ihracatın gerçekleştirildiği sektör oldu. Bunu 1 milyar 253 milyon 7 bin dolarla hazır giyim ve konfeksiyon, 1 milyar 233 milyon 868 bin dolarla da kimyevi maddeler ve mamulleri sektörleri takip etti.
Ocak ayında en fazla ihracat artışı yüzde 146,3’le zeytin ve zeytinyağı, yüzde 57,2’le de gemi ve yat sektörlerinde kaydedildi.
Geçen ay Türkiye’nin toplam ihracatının yüzde 81,1’ini gerçekleştiren sanayi grubunda 2016’nın aynı ayına göre yüzde 14,3’lük artışla 8 milyar 538 milyon 111 bin dolarlık ihracat yapıldı.
Aynı dönemde toplam ihracatın yüzde 15,8’ini oluşturan tarım grubunda yüzde 14,4 yükselişle 1 milyar 661 milyon 216 bin dolar ihracat gerçekleştirildi. Toplam ihracattan yüzde 3,1 pay alan madencilik grubunda ise yüzde 39,2 artışla 328 milyon 720 bin dolar ihracat gerçekleştirildi.
“Rusya ve Irak pazarlarındaki kayıpları telafi etmeye başladık”
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, ocak ayında atağa kalkan ihracatın, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 15 artışla 10 milyar 528 milyon dolar olduğunu belirterek, “Artık kimse bizim bileğimizi bükemez. Moralimizi bozmak isteyenlere ihracatçımız dersini verdi. Ne diyoruz? Nota değil üretime bakın, Fitch’e değil ihracata bakın.” dedi.
Böylelikle son 12 aylık ihracatın, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1,8 artışla 143,6 milyar dolar olduğu bilgisini veren Büyükekşi, ihracatın miktar bazında ise yüzde 21,2 artış gösterdiğini dile getirdi.
Büyükekşi, “En fazla ihracat yaptığımız ilk 5 ülkeye baktığımızda, Almanya’ya ihracatımız yüzde 4,1, İngiltere’ye yüzde 6,4, Irak’a yüzde 42,4, İtalya’ya yüzde 10, ABD’ye ise yüzde 13,6 arttı. En fazla ihracat yaptığımız 20 ülke arasında, en yüksek ihracat artışını yüzde 57 ile Rusya’yla yakaladık. Rusya’yı yüzde 42,4 ile Irak ve yüzde 37 ile Çin takip etti. Böylelikle, geçtiğimiz yıl Rusya ve Irak pazarlarında yaşadığımız kayıpları 2017 yılında telafi etmeye başlamış olduk.” değerlendirmesinde bulundu.
“AB’ye ihracat yüzde 12,8 artış gösterdi”
Büyükekşi, Türkiye’nin en önemli ticaret partneri olan Avrupa Birliği’ne (AB) ihracatın ocak ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 12,8 artış gösterdiğini söyledi.
İhracatın aynı dönemde Orta Doğu’ya yüzde 15, Kuzey Amerika’ya yüzde 13, Bağımsız Devletler Topluluğu’na yüzde 20, Afrika’ya ise binde 4 arttığı bilgisini veren Büyükekşi, ocak ayında 56 ilin ihracatında artış olduğunu bildirdi.
Büyükekşi, “En fazla ihracat yapan ilk 10 ilimize gelince; ocak ayında bu illerimizden 2’sinde ihracat gerilerken, 8 ilimiz ihracatını artırdı. Ocak ayında Sakarya yüzde 267, Kocaeli yüzde 36, Bursa yüzde 31, Hatay yüzde 22, Gaziantep yüzde 16 oranında ihracatını yükseltti.” diye konuştu.
İhracat açısından 4 yıl sonra bir ilk yaşandığını ve 2017 yılına yüzde 15 gibi önemli bir artışla başladıklarını anlatan Büyükekşi, “İhracatımızda tam 49 aydır bu seviyelerde bir artış oranı görmemiştik. 4 yıldan beri böyle bir artış yaşamamıştık. Ama biz aralık ayında, ‘2017 yılını atılım yılımız ilan edeceğiz’ dedik ve bu başarıları öngördük. İnşallah bu yıl böyle de devam eder. Notumuzu indirenlerin yüzünü kara çıkarırız inşallah. Bu tahminlerimizin bir bir gerçekleşmeye başlaması hedeflerimize ne kadar yakın olduğumuzu gösteriyor.” ifadelerini kullandı.
Kaynak:AA
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jw2lp5
via IFTTT
Etihad ve Lufthansa ticari ortaklığının ayrıntıları açıklandı
Etihad ve Lufthansa ticari ortaklığının ayrıntıları açıklandı Etihad Havacılık Grubu ve Lufthansa Grubu İşbirliğini Genişletti Beklenen açıklama geldi 100 milyon dolarlık küresel ikram anlaşması Uçak bakım, onarım ve revizyon için Lufthansa Teknik ile mutabakat 1 Şubat’tan itibaren Frankfurt, Münih ve Abu Dhabi arasındaki kod paylaşım uçuşları, Rio de Janeiro ve Bogota satışları yakın zamanda başlayacak. Etihad operasyonları, Frankfurt ve Münih’teki Lufthansa terminallerine taşınacak Etihad Aviation Group ve Avrupa’nın en büyük havacılık grubunun bir parçası olan Lufthansa German Airlines, bugün yeni bir ticari ortaklığın ayrıntılarını açıkladı. İki havayolu grubu, uçak bakım, onarım ve revizyonunda işbirliği yapmak üzere anlaştılar ayrıca 100 milyon dolarlık küresel ikram anlaşması ve mutabakatı imzaladılar. Abu Dhabi’de düzenlediği basın toplantısında, her iki havayolu grupunun yöneticileri ticari ortaklığını genişletme planlarını açıkladılar. Etihad Havacılık Grubu Başkanı ve CEO’su James Hogan, ” partner olmak stratejimizin merkezinde yer alıyor ve karmaşık – rekabetçi bir küresel pazarda etkili ve verimli bir şekilde rekabet etmemizin temelini oluşturuyor. Havacılık endüstrisinin en köklü ve tanınmış markalarından biriyle yaptığımız işbirliği şüphesiz şimdiye kadar duyurduğumuz bir havayolu şirketi ile en önemli özsermaye dışı ortaklıktır. Bu ortaklık, iki kuruluşumuz arasında çok daha geniş bir stratejik işbirliği platformu. Bu işbirliği Etihad Havacılık Grubu Kurulu ve Abu Dhabi’nin Avrupada büyüme stratejisinin göstergesidir.” dedi. Lufthansa Group Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Carsten Spohr, “Etihad Havacılık Grubu ile olan işbirliğimizi geliştirme fırsatı bulduk. Birlikte müşterilerimiz ve hissedarlarımız için katma değer yaratabiliriz. Etihad Aviation Group ile ortaklık kurmak, Lufthansa Grubu’nun havayolu ve servis şirketleri için oluşturduğu küresel stratejiyle mükemmel bir uyum içindedir. “ Dört yıllık ikram sözleşmesi, Lufthansa’nın LSG Sky Chef‘lerinin Avrupa, Asya ve Amerika’daki 16 uçuş noktasında Etihad Airways’e ikram hizmeti sunacak. Bu LSG’yi , BAE’nin ulusal havayolu ile Abu Dhabi ana üssünün dışındaki ikram hizmetlerini veren en büyük servis sağlayıcısı yapıyor. Etihad Aviation Group ve Lufthansa Technik (LHT) şirketleri arasındaki bakım, onarım ve revizyon hizmetlerinde işbirliği ve Etihad Airways Engineering ile sinerji yaratma fırsatlarını keşfetmek üzere bir mutabakat imzaladılar. Ayrıca Etihad Havayolları ve Lufthansa, kargo operasyonları, tedarik ve yolcu hizmetleri gibi birçok alanda, dünya çapında ve Avrupa pazarındaki rekabetçi teklifleri iyileştirmek için daha fazla işbirliği araştırıyor. İki hava yolu grubu arasındaki önceden ilan edilen kod paylaşımı, bugün 1 Şubat günü Abu Dabi ile Almanya arasındaki uçuşlar için satışa çıktı. Lufthansa, ‘LH’ kodunu Etihad Airways’in hem Abu Dhabi – Frankfurt hem de Abu Dhabi – Münih arasında günde iki kez gerçekleşen uçuşlarında kullanacak. Etihad, ‘EY’ kodunu, Lufthansa’nın Almanya’nın ticari başkenti Frankfurt – Brezilya Rio de Janeiro ile Frankfurt -Kolombiya Bogota arasındaki uzun mesafeli uçuşlara, kıtalar arası servsilere verecek. Tabiki hükümet onayı alınır alınmaz. Kod paylaşımı anlaşması, Lufthansa’nın Abu Dhabi üzerinden Hint Yarımadası boyunca önemli besleyici piyasalara erişimi artırırken, Etihad Almanya vasıtasıyla Güney Amerika’ya erişim sağlayarak her iki taşıyıcının da küresel ağları büyüyecek. Abu Dhabi merkezli Etihad, hem bağlantıyı hem de müşteri deneyimini kolaylaştırmak için Lufthansa’nın merkezlerinden Frankfurt’ta Terminal 2’den Terminal 1’e ve Münih’teki Terminal 1’den Terminal 2’ye taşımacak. Lufthansa Group, 2016 yılının Aralık ayında Etihad Havacılık Grubu’nun yüzde 29 hissesini elinde bulundurduğu Airberlin ile 38 adet uçağın ” wet lease ” anlaşması imzalamıştı. Lufthansa’nın point to point taşıyıcısı Eurowings için bu uçakların 33 uçak tanesi kiralanacak. Kiralanan 5 uçakta Lufthansa Grubun diğer havayolu Avusturya Havayolları tarafından kullanılacak. 16 Aralık 2016’da imzalanan Eurowings ve Airberlin arasındaki sözleşme altı yıl sürecek ve ilk uçak Eurowings için 10 Şubat 2017’te uçacak.
Etihad Havacılık Grubu ve Lufthansa Grubu İşbirliğini Genişletti
Beklenen açıklama geldi
- 100 milyon dolarlık küresel ikram anlaşması
- Uçak bakım, onarım ve revizyon için Lufthansa Teknik ile mutabakat
- 1 Şubat’tan itibaren Frankfurt, Münih ve Abu Dhabi arasındaki kod paylaşım uçuşları, Rio de Janeiro ve Bogota satışları yakın zamanda başlayacak.
- Etihad operasyonları, Frankfurt ve Münih’teki Lufthansa terminallerine taşınacak
Etihad Aviation Group ve Avrupa’nın en büyük havacılık grubunun bir parçası olan Lufthansa German Airlines, bugün yeni bir ticari ortaklığın ayrıntılarını açıkladı.
İki havayolu grubu, uçak bakım, onarım ve revizyonunda işbirliği yapmak üzere anlaştılar ayrıca 100 milyon dolarlık küresel ikram anlaşması ve mutabakatı imzaladılar.
Abu Dhabi’de düzenlediği basın toplantısında, her iki havayolu grupunun yöneticileri ticari ortaklığını genişletme planlarını açıkladılar.
Etihad Havacılık Grubu Başkanı ve CEO’su James Hogan,
” partner olmak stratejimizin merkezinde yer alıyor ve karmaşık – rekabetçi bir küresel pazarda etkili ve verimli bir şekilde rekabet etmemizin temelini oluşturuyor. Havacılık endüstrisinin en köklü ve tanınmış markalarından biriyle yaptığımız işbirliği şüphesiz şimdiye kadar duyurduğumuz bir havayolu şirketi ile en önemli özsermaye dışı ortaklıktır. Bu ortaklık, iki kuruluşumuz arasında çok daha geniş bir stratejik işbirliği platformu. Bu işbirliği Etihad Havacılık Grubu Kurulu ve Abu Dhabi’nin Avrupada büyüme stratejisinin göstergesidir.” dedi.
Lufthansa Group Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Carsten Spohr,
“Etihad Havacılık Grubu ile olan işbirliğimizi geliştirme fırsatı bulduk. Birlikte müşterilerimiz ve hissedarlarımız için katma değer yaratabiliriz. Etihad Aviation Group ile ortaklık kurmak, Lufthansa Grubu’nun havayolu ve servis şirketleri için oluşturduğu küresel stratejiyle mükemmel bir uyum içindedir. “
Dört yıllık ikram sözleşmesi, Lufthansa’nın LSG Sky Chef‘lerinin Avrupa, Asya ve Amerika’daki 16 uçuş noktasında Etihad Airways’e ikram hizmeti sunacak. Bu LSG’yi , BAE’nin ulusal havayolu ile Abu Dhabi ana üssünün dışındaki ikram hizmetlerini veren en büyük servis sağlayıcısı yapıyor.
Etihad Aviation Group ve Lufthansa Technik (LHT) şirketleri arasındaki bakım, onarım ve revizyon hizmetlerinde işbirliği ve Etihad Airways Engineering ile sinerji yaratma fırsatlarını keşfetmek üzere bir mutabakat imzaladılar.
Ayrıca Etihad Havayolları ve Lufthansa, kargo operasyonları, tedarik ve yolcu hizmetleri gibi birçok alanda, dünya çapında ve Avrupa pazarındaki rekabetçi teklifleri iyileştirmek için daha fazla işbirliği araştırıyor.
İki hava yolu grubu arasındaki önceden ilan edilen kod paylaşımı, bugün 1 Şubat günü Abu Dabi ile Almanya arasındaki uçuşlar için satışa çıktı. Lufthansa, ‘LH’ kodunu Etihad Airways’in hem Abu Dhabi – Frankfurt hem de Abu Dhabi – Münih arasında günde iki kez gerçekleşen uçuşlarında kullanacak. Etihad, ‘EY’ kodunu, Lufthansa’nın Almanya’nın ticari başkenti Frankfurt – Brezilya Rio de Janeiro ile Frankfurt -Kolombiya Bogota arasındaki uzun mesafeli uçuşlara, kıtalar arası servsilere verecek. Tabiki hükümet onayı alınır alınmaz.
Kod paylaşımı anlaşması, Lufthansa’nın Abu Dhabi üzerinden Hint Yarımadası boyunca önemli besleyici piyasalara erişimi artırırken, Etihad Almanya vasıtasıyla Güney Amerika’ya erişim sağlayarak her iki taşıyıcının da küresel ağları büyüyecek.
Abu Dhabi merkezli Etihad, hem bağlantıyı hem de müşteri deneyimini kolaylaştırmak için Lufthansa’nın merkezlerinden Frankfurt’ta Terminal 2’den Terminal 1’e ve Münih’teki Terminal 1’den Terminal 2’ye taşımacak.
Lufthansa Group, 2016 yılının Aralık ayında Etihad Havacılık Grubu’nun yüzde 29 hissesini elinde bulundurduğu Airberlin ile 38 adet uçağın ” wet lease ” anlaşması imzalamıştı.
Lufthansa’nın point to point taşıyıcısı Eurowings için bu uçakların 33 uçak tanesi kiralanacak. Kiralanan 5 uçakta Lufthansa Grubun diğer havayolu Avusturya Havayolları tarafından kullanılacak.
16 Aralık 2016’da imzalanan Eurowings ve Airberlin arasındaki sözleşme altı yıl sürecek ve ilk uçak Eurowings için 10 Şubat 2017’te uçacak.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jXBXTN
via IFTTT
ABD Başkanı Trump: F-35 uçağından 600 milyon dolar tasarruf yaptık ABD Başkanı Trump, “F-35 uçağından 600 milyon dolar tasarruf yaptık ve bu üç bin civarındaki toplam uçaktan sadece 90’ında yapılan tasarruf.” dedi. ABD Başkanı Donald Trump, sabah kahvaltısında bir araya geldiği küçük işletme liderlerine açıklamalarda bulundu. Lockheed Martin şirketi ile birlikte tasarrufa gittiklerini dile getiren Trump “F-35 uçağından 600 milyon dolar tasarruf yaptık ve bu üç bin civarındaki toplam uçaktan sadece 90’ında yapılan tasarruf.” ifadelerini kullandı. Trump, yüksek maliyeti ve operasyonel hale getirilmesinde yaşanan aksaklıklardan dolayı 400 milyar dolarlık F-35 programını hedef almış ve başkanlık koltuğuna oturduktan sonra programda tasarrufa gideceğini söylemişti. Aralarında Türkiye, Japonya, Güney Kore, İsrail ve birçok Avrupa ülkesinin de bulunduğu ortak programın maliyeti 400 milyar doları geçmiş durumda. Zaman zaman yüksek maliyeti ve operasyonel duruma getirilmesinde yaşanan aksaklıklar dolayısıyla gündeme gelen F-35 savaş uçağı programı en son ABD Başkanı seçilen Donald Trump’ın hedefi haline gelmişti. Kaynak:AA
ABD Başkanı Trump, “F-35 uçağından 600 milyon dolar tasarruf yaptık ve bu üç bin civarındaki toplam uçaktan sadece 90’ında yapılan tasarruf.” dedi.
ABD Başkanı Donald Trump, sabah kahvaltısında bir araya geldiği küçük işletme liderlerine açıklamalarda bulundu.
Lockheed Martin şirketi ile birlikte tasarrufa gittiklerini dile getiren Trump “F-35 uçağından 600 milyon dolar tasarruf yaptık ve bu üç bin civarındaki toplam uçaktan sadece 90’ında yapılan tasarruf.” ifadelerini kullandı.
Trump, yüksek maliyeti ve operasyonel hale getirilmesinde yaşanan aksaklıklardan dolayı 400 milyar dolarlık F-35 programını hedef almış ve başkanlık koltuğuna oturduktan sonra programda tasarrufa gideceğini söylemişti.
Aralarında Türkiye, Japonya, Güney Kore, İsrail ve birçok Avrupa ülkesinin de bulunduğu ortak programın maliyeti 400 milyar doları geçmiş durumda.
Zaman zaman yüksek maliyeti ve operasyonel duruma getirilmesinde yaşanan aksaklıklar dolayısıyla gündeme gelen F-35 savaş uçağı programı en son ABD Başkanı seçilen Donald Trump’ın hedefi haline gelmişti.
Kaynak:AA
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jXajWG
via IFTTT