havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
21 Eylül 2020 Pazartesi
Airbus yeni sıfır emisyon konsept uçağını duyurdu
20 Eylül 2020 Pazar
Güney Afrika 1 Ekim’den itibaren uluslararası uçuşlara açılacak

Güney Afrika 1 Ekim’den itibaren uluslararası uçuşlara açılacak Güney Afrika Başkanı Cyril Ramaphosa bu hafta Güney Afrika’nın 1 Ekim’den itibaren uluslararası uçuşlara açılacağını duyurdu. Başlangıçta uçuşlar Johannesburg OR Tambo, Durban King Shaka ve Cape Town ana uluslararası havalimanlarıyla sınırlı olacak. Havalimanları Şirketi Güney Afrika (ACSA) duyuruyu memnuniyetle karşıladı. “Üç uluslararası havalimanımız OR Tambo, King Shaka ve Cape Town sınır ötesi seyahatleri kolaylaştırmaya hazır ve son birkaç aydır yurt içi seyahatler için uygulanan önlemlere ve protokollere uymaya devam edecek.” Yolculara Covid Alert South Africa mobil uygulamasını indirmeleri ve aşağıdaki gereksinimlere uymaları istenecektir: Varışta, yolcuların, kalkış saatinden itibaren 72 saatten daha eski olmayan bir Covid-19 test sonucu sunmaları gerekecektir; Tüm yolcular varışta taranacak ve semptomlarla başvuranların Covid-19 testi yaptırmaları gerekecek; ve Gerektiğinde, yolcuların masrafları kendilerine ait olacak şekilde zorunlu karantina tesislerine girmeleri gerekecektir. ACSA şunları ekledi: “Uluslararası yolcu sayısının kademeli olarak artmasını bekliyoruz, çünkü bu iyileşme yolunda önemli bir adım. Uluslararası ziyaretçileri Uluslararası Havaalanlarımızda ve Güney Afrika’da bir kez daha ağırlamayı dört gözle bekliyoruz. “ Photo by Pixabay on Pexels.com The post Güney Afrika 1 Ekim'den itibaren uluslararası uçuşlara açılacak first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
Güney Afrika Başkanı Cyril Ramaphosa bu hafta Güney Afrika’nın 1 Ekim’den itibaren uluslararası uçuşlara açılacağını duyurdu.
Başlangıçta uçuşlar Johannesburg OR Tambo, Durban King Shaka ve Cape Town ana uluslararası havalimanlarıyla sınırlı olacak.
Havalimanları Şirketi Güney Afrika (ACSA) duyuruyu memnuniyetle karşıladı. “Üç uluslararası havalimanımız OR Tambo, King Shaka ve Cape Town sınır ötesi seyahatleri kolaylaştırmaya hazır ve son birkaç aydır yurt içi seyahatler için uygulanan önlemlere ve protokollere uymaya devam edecek.” Yolculara Covid Alert South Africa mobil uygulamasını indirmeleri ve aşağıdaki gereksinimlere uymaları istenecektir:
- Varışta, yolcuların, kalkış saatinden itibaren 72 saatten daha eski olmayan bir Covid-19 test sonucu sunmaları gerekecektir;
- Tüm yolcular varışta taranacak ve semptomlarla başvuranların Covid-19 testi yaptırmaları gerekecek; ve
- Gerektiğinde, yolcuların masrafları kendilerine ait olacak şekilde zorunlu karantina tesislerine girmeleri gerekecektir.
ACSA şunları ekledi: “Uluslararası yolcu sayısının kademeli olarak artmasını bekliyoruz, çünkü bu iyileşme yolunda önemli bir adım. Uluslararası ziyaretçileri Uluslararası Havaalanlarımızda ve Güney Afrika’da bir kez daha ağırlamayı dört gözle bekliyoruz. “
The post Güney Afrika 1 Ekim'den itibaren uluslararası uçuşlara açılacak first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2HchCI9
via IFTTT
Türk Hava Yolları, 25 EYLÜL20’de İran uçuşlarına devam ediyor!

Airbus’ın Copernicus Sentinel-6 Michael Freilich uydusu Vandenberg için fırlatılmaya hazır

Türk Hava Yolları, 25 EYLÜL20’de İran uçuşlarına devam ediyor! Türk Hava Yolları, 25 EYLÜL20’de İran uçuşlarına devam ediyor! Finally, Turkish Airlines resumes flights on 25SEP20! https://t.co/FJ1iEhI73m pic.twitter.com/6Wlhmbatri — Aviation Iran (@aviationirancom) September 20, 2020 The post Türk Hava Yolları, 25 EYLÜL20'de İran uçuşlarına devam ediyor! first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
Türk Hava Yolları, 25 EYLÜL20’de İran uçuşlarına devam ediyor!
— Aviation Iran (@aviationirancom) September 20, 2020
Finally, Turkish Airlines resumes flights on 25SEP20! https://t.co/FJ1iEhI73m pic.twitter.com/6Wlhmbatri
The post Türk Hava Yolları, 25 EYLÜL20'de İran uçuşlarına devam ediyor! first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35PHHXW
via IFTTT
Airbus’ın Copernicus Sentinel-6 Michael Freilich uydusu Vandenberg için fırlatılmaya hazır @AirbusSpace @ESA_EO @CopernicusEU @NASAJPL #SpaceMatters #Sentinel-6 Airbus uzay mühendisleri, Kaliforniya’daki Vandenberg fırlatma tesisine yapacağı yolculuk için Avrupa okyanus uydusu “Copernicus Sentinel-6 Michael Freilich” i hazırlıyor. Önümüzdeki hafta uydu, Münih Havalimanı’ndaki bir kargo uçağına yüklenecek ve ABD’ye uçacak. Airbus tarafından inşa edilen uydunun 10 Kasım 2020’de fırlatılması planlanıyor. Copernicus Sentinel-6, okyanus yüzeyi topografyasının yüksek hassasiyetli ölçümlerini gerçekleştirmekle birlikte okyanus yüzeyine olan mesafesini birkaç santimetre hassasiyetle ölçerek bu verileri haritalamak için kullanacak ve yedi yıla kadar süren görevle döngüyü her 10 günde bir tekrarlayacak. Uydu aynı zamanda deniz yüzeyi yüksekliğindeki değişiklikleri belgeleyecek, deniz seviyelerindeki değişiklikleri kaydedip analiz edecek ve okyanus akıntılarını gözlemleyecek. Deniz yüzeyi yüksekliğindeki değişikliklerin kesin gözlemleri, küresel deniz seviyeleri, okyanus fırtına durumu, okyanus rüzgar hızı, okyanus jeostrofik akıntılarının hızı ve yönü ve okyanus ısı depolaması hakkında bilgi sağlayacak. Bu ölçümler, okyanusları modellemek ve deniz seviyelerindeki yükselmeleri izlemek / tahmin etmek için büyük önem taşıyacak. Ek olarak Sentinel-6, su kaynakları yönetimi uygulamalarını desteklemek için büyük nehirler ve göller üzerinde ölçümler sağlayacak. Bulgular, hükümetlerin ve kurumların kıyı bölgelerini etkili şekilde koruyabilmelerini sağlayacak. Veriler yalnızca afet yardım kuruluşları için değil, aynı zamanda kentsel planlama, binaların güvenliğini sağlama ve bentleri işletmeye alma ile ilgilenen yetkililer için de paha biçilmez değerde olacak. Küresel deniz seviyeleri şu anda küresel ısınmanın bir sonucu olarak yılda ortalama 3,3 milimetre yükseliyor ve bu yoğun nüfuslu kıyı bölgelerine sahip ülkeler için potansiyel olarak dramatik sonuçlar doğuruyor. Sentinel-6 misyonu, çevre için geliştirilen Avrupa Birliği Kopernik Programı’nın bir parçasıdır. Bu görev iki uydudan oluşmakta ve Airbus’ın endüstriyel liderliği altında geliştirilmektedir. Sentinel-6, bir Avrupa misyonu olsa da, uluslararası işbirliğin gerçek bir örneğidir ve CNES’in desteğiyle ESA, NASA, EUMETSAT ve NOAA tarafından ortaklaşa geliştirilmiştir. Her uydu, radar darbesinin yüzeye çıkıp tekrar uyduya gitmesi için geçen süreyi ölçerek çalışan bir radar altimetresi taşımaktadır. Hassas uydu konum verileriyle birleştirildiğinde, altimetre ölçümleri deniz yüzeyinin yüksekliğini vermektedir. Uyduların cihaz paketi, altimetrenin radar darbelerinin hızını etkileyen, atmosferdeki su buharı miktarını hesaplayan gelişmiş bir mikrodalga radyometresi de içermektedir. Uydu yaklaşık 1,5 ton ağırlığındadır. Sentinel-6 Michael Freilich ile Kasım 2020’de başlayacak Sentinel-6 uyduları, okyanus yüzeylerinin uydu tabanlı ölçümlerini toplayacak ve ilk olarak 1992’de başlayan görevi sürdürmeye devam edecek. İkinci Sentinel-6 uzay aracının ise 2025’te fırlatılması bekleniyor. Uydu Ocak 2020’de, NASA’nın yer bilimi alanındaki çalışmalarına uzun yıllar liderlik eden ve Ağustos 2020’de vefat eden Michael H. Freilich’in adını almıştır. The post Airbus’ın Copernicus Sentinel-6 Michael Freilich uydusu Vandenberg için fırlatılmaya hazır first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
@AirbusSpace @ESA_EO @CopernicusEU @NASAJPL #SpaceMatters #Sentinel-6
Airbus uzay mühendisleri, Kaliforniya’daki Vandenberg fırlatma tesisine yapacağı yolculuk için Avrupa okyanus uydusu “Copernicus Sentinel-6 Michael Freilich” i hazırlıyor. Önümüzdeki hafta uydu, Münih Havalimanı’ndaki bir kargo uçağına yüklenecek ve ABD’ye uçacak. Airbus tarafından inşa edilen uydunun 10 Kasım 2020’de fırlatılması planlanıyor.
Copernicus Sentinel-6, okyanus yüzeyi topografyasının yüksek hassasiyetli ölçümlerini gerçekleştirmekle birlikte okyanus yüzeyine olan mesafesini birkaç santimetre hassasiyetle ölçerek bu verileri haritalamak için kullanacak ve yedi yıla kadar süren görevle döngüyü her 10 günde bir tekrarlayacak. Uydu aynı zamanda deniz yüzeyi yüksekliğindeki değişiklikleri belgeleyecek, deniz seviyelerindeki değişiklikleri kaydedip analiz edecek ve okyanus akıntılarını gözlemleyecek. Deniz yüzeyi yüksekliğindeki değişikliklerin kesin gözlemleri, küresel deniz seviyeleri, okyanus fırtına durumu, okyanus rüzgar hızı, okyanus jeostrofik akıntılarının hızı ve yönü ve okyanus ısı depolaması hakkında bilgi sağlayacak. Bu ölçümler, okyanusları modellemek ve deniz seviyelerindeki yükselmeleri izlemek / tahmin etmek için büyük önem taşıyacak. Ek olarak Sentinel-6, su kaynakları yönetimi uygulamalarını desteklemek için büyük nehirler ve göller üzerinde ölçümler sağlayacak.
Bulgular, hükümetlerin ve kurumların kıyı bölgelerini etkili şekilde koruyabilmelerini sağlayacak. Veriler yalnızca afet yardım kuruluşları için değil, aynı zamanda kentsel planlama, binaların güvenliğini sağlama ve bentleri işletmeye alma ile ilgilenen yetkililer için de paha biçilmez değerde olacak.
Küresel deniz seviyeleri şu anda küresel ısınmanın bir sonucu olarak yılda ortalama 3,3 milimetre yükseliyor ve bu yoğun nüfuslu kıyı bölgelerine sahip ülkeler için potansiyel olarak dramatik sonuçlar doğuruyor.
Sentinel-6 misyonu, çevre için geliştirilen Avrupa Birliği Kopernik Programı’nın bir parçasıdır. Bu görev iki uydudan oluşmakta ve Airbus’ın endüstriyel liderliği altında geliştirilmektedir. Sentinel-6, bir Avrupa misyonu olsa da, uluslararası işbirliğin gerçek bir örneğidir ve CNES’in desteğiyle ESA, NASA, EUMETSAT ve NOAA tarafından ortaklaşa geliştirilmiştir.
Her uydu, radar darbesinin yüzeye çıkıp tekrar uyduya gitmesi için geçen süreyi ölçerek çalışan bir radar altimetresi taşımaktadır. Hassas uydu konum verileriyle birleştirildiğinde, altimetre ölçümleri deniz yüzeyinin yüksekliğini vermektedir.
Uyduların cihaz paketi, altimetrenin radar darbelerinin hızını etkileyen, atmosferdeki su buharı miktarını hesaplayan gelişmiş bir mikrodalga radyometresi de içermektedir.
Uydu yaklaşık 1,5 ton ağırlığındadır. Sentinel-6 Michael Freilich ile Kasım 2020’de başlayacak Sentinel-6 uyduları, okyanus yüzeylerinin uydu tabanlı ölçümlerini toplayacak ve ilk olarak 1992’de başlayan görevi sürdürmeye devam edecek. İkinci Sentinel-6 uzay aracının ise 2025’te fırlatılması bekleniyor.
Uydu Ocak 2020’de, NASA’nın yer bilimi alanındaki çalışmalarına uzun yıllar liderlik eden ve Ağustos 2020’de vefat eden Michael H. Freilich’in adını almıştır.

The post Airbus’ın Copernicus Sentinel-6 Michael Freilich uydusu Vandenberg için fırlatılmaya hazır first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FWkw33
via IFTTT
