13 Temmuz 2020 Pazartesi

Airbus, Avustralya endüstri kapasitesini geliştirmek için Nightjar Takımı’nı kurdu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3fp7cBm

Airbus, Avustralya endüstri kapasitesini geliştirmek için Nightjar Takımı’nı kurdu Airbus 250 milyon AUD’dan fazla ekonomik fayda sağlayacak Airbus Helicopters, Team Nightjar’ı oluşturmak için 20’den fazla Avustralyalı ortağı ile el ele vererek konsorsiyum “Proje LAND 2097”un 4. Aşama çözümünü başlattı. Bu proje kapsamında, Avustralya Milletler Topluluğu, Avustralya Savunma Kuvvetleri Özel Operasyonları’nı desteklemek için bir helikopter filosu arayacak. Avustralya’nın en iyi endüstri yeteneklerini ve akademisini bir araya getiren Team Nightjar üyelerinin isimleri ise şöyle; Cablex, Cyborg Dynamics, Deakin Üniversitesi, DEWC, ECLIPS, Ferra Engineering, Helicopter Logistics, Helimods, Kinetic Fighting, Kratos Australia, Microflite, PREDICT Australia, QinetiQ Australia, Safran Helicopter Engines Australia, Seeing Machines, Sigma Bravo, Rusada, TAFE NSW, Tagai Management Consultants, Toll Helicopters, Technology Sydney Üniversitesi, Varley Group ve Varley Rafael Australia. Avustralya Milletler Topluluğu’nun Avustralya Özel Kuvvetleri’ne yönelik dört tonluk, hızla konuşlandırılabilen, çok rollü helikopter teklif talebine yanıt olarak Team Nightjar, yüksek kabiliyetli Airbus H145M ve ülke içi destek filosu sunacak. Airbus Avustralya Pasifik Genel Müdürü Andrew Mathewson “Bu programda Avustralyalı her partnerimizin Milletler Topluluğu’na niş yetenekler sunduğunu bilmekle birlikte Avustralya firmalarıyla çalışmanın ne kadar önemli olduğunun farkındayız. Avustralya endüstrisine olan kararlılığımızı temel alan Team Nightjar, Avustralya endüstriyel desteği ve yeniliğine güçlü bir şekilde odaklanacaktır.” dedi. “Yerel konsorsiyum, dünyanın önde gelen eğitim çözümlerini sunacak, yerli katılımı güçlendirecek ve program boyunca hızlı tasarım ve geliştirmeler sunacaktır.” “Avustralya liderliğindeki yeniliğe yatırım yapma konusundaki kararlılığıyla, ekip teklifi, 250 milyon AUD’dan fazla ekonomik fayda ve Avustralya’da 170’den fazla iş olanağı sağlayacak.” Bu yetenekler, yerel meslekler, teknoloji transferi ve ihracat fırsatları sunarken, üstün yetenekli H145M helikopterinin temel olarak sunduğu olanakları da büyük ölçüde artıracağına inanıyoruz.” “Avustralya Milletler Topluluğu kanıtlanmış, olgun, güvenilirliği yüksek ve sağlam destek sistemleri sunan bir platform aramaktadır. Programda önerdiğimiz H145M helikopteri, sivil, parapublic ve askeri alanlarda küresel olarak hizmet veren 1.400’den fazla uçakla 5.9 milyon saatin üzerinde uçuş yapan H145 ailesinin en son üyesi olmakla birlikte gelişmiş bir global ağ tarafından da desteklenmektedir.” Mathewson, “H145M, hafif özel operasyonlar için örnek bir platformdur ve Özel Kuvvetler’in gereksinimlerine sağlam bir uyum sağlamakla beraber hatasız, yüksek hazırlıklı görevler için kanıtlanmış yeteneklere sahiptir” diye ekledi. Hafif çift motorlu uçak, Avustralya için operasyonel olarak kanıtlanmış, uygun fiyatlı ve düşük riskli bir seçenek olmakla birlikte MRH90 Taipan’ı özel operasyonlar için geliştirilmiş mobilite ve durumsal farkındalık ile tamamlamaktadır. H145M kompakt boyutu sayesinde, yoğun kentsel arazideki operasyonlar için optimize edilecek ve bir C-17A Globemaster aracılığı ile hızlı bir şekilde konuşlandırılacaktır. H145M denenmiş, test edilmiş ve mükemmel fiyat-performans oranı ile kısa teslim süresi nedeniyle savunma güçleri arasında popülerlik kazanmıştır. Müşterileri arasında Almanya, Macaristan, Lüksemburg, Sırbistan ve Tayland’daki askeri güçler bulunmaktadır. H145M özellikle bugün %99’un üzerinde göreve hazır olan Alman Silahlı Kuvvetleri’nin (Bundeswehr) özel operasyon rollerini desteklemekte; güvenlik, üstün güç ve yük sağlamaktadır.

Airbus 250 milyon AUD’dan fazla ekonomik fayda sağlayacak

Airbus Helicopters, Team Nightjar’ı oluşturmak için 20’den fazla Avustralyalı ortağı ile el ele vererek konsorsiyum “Proje LAND 2097”un 4. Aşama çözümünü başlattı. Bu proje kapsamında, Avustralya Milletler Topluluğu, Avustralya Savunma Kuvvetleri Özel Operasyonları’nı desteklemek için bir helikopter filosu arayacak.

Avustralya’nın en iyi endüstri yeteneklerini ve akademisini bir araya getiren Team Nightjar üyelerinin isimleri ise şöyle; Cablex, Cyborg Dynamics, Deakin Üniversitesi, DEWC, ECLIPS, Ferra Engineering, Helicopter Logistics, Helimods, Kinetic Fighting, Kratos Australia, Microflite, PREDICT Australia, QinetiQ Australia, Safran Helicopter Engines Australia, Seeing Machines, Sigma Bravo, Rusada, TAFE NSW, Tagai Management Consultants, Toll Helicopters, Technology Sydney Üniversitesi, Varley Group ve Varley Rafael Australia.

Avustralya Milletler Topluluğu’nun Avustralya Özel Kuvvetleri’ne yönelik dört tonluk, hızla konuşlandırılabilen, çok rollü helikopter teklif talebine yanıt olarak Team Nightjar, yüksek kabiliyetli Airbus H145M ve ülke içi destek filosu sunacak.

Airbus Avustralya Pasifik Genel Müdürü Andrew Mathewson “Bu programda Avustralyalı her partnerimizin Milletler Topluluğu’na niş yetenekler sunduğunu bilmekle birlikte Avustralya firmalarıyla çalışmanın ne kadar önemli olduğunun farkındayız. Avustralya endüstrisine olan kararlılığımızı temel alan Team Nightjar, Avustralya endüstriyel desteği ve yeniliğine güçlü bir şekilde odaklanacaktır.” dedi.

“Yerel konsorsiyum, dünyanın önde gelen eğitim çözümlerini sunacak, yerli katılımı güçlendirecek ve program boyunca hızlı tasarım ve geliştirmeler sunacaktır.”

“Avustralya liderliğindeki yeniliğe yatırım yapma konusundaki kararlılığıyla, ekip teklifi, 250 milyon AUD’dan fazla ekonomik fayda ve Avustralya’da 170’den fazla iş olanağı sağlayacak.”

Bu yetenekler, yerel meslekler, teknoloji transferi ve ihracat fırsatları sunarken, üstün yetenekli H145M helikopterinin temel olarak sunduğu olanakları da büyük ölçüde artıracağına inanıyoruz.”

“Avustralya Milletler Topluluğu kanıtlanmış, olgun, güvenilirliği yüksek ve sağlam destek sistemleri sunan bir platform aramaktadır. Programda önerdiğimiz H145M helikopteri, sivil, parapublic ve askeri alanlarda küresel olarak hizmet veren 1.400’den fazla uçakla 5.9 milyon saatin üzerinde uçuş yapan H145 ailesinin en son üyesi olmakla birlikte gelişmiş bir global ağ tarafından da desteklenmektedir.”

Mathewson, “H145M, hafif özel operasyonlar için örnek bir platformdur ve Özel Kuvvetler’in gereksinimlerine sağlam bir uyum sağlamakla beraber hatasız, yüksek hazırlıklı görevler için kanıtlanmış yeteneklere sahiptir” diye ekledi.

Hafif çift motorlu uçak, Avustralya için operasyonel olarak kanıtlanmış, uygun fiyatlı ve düşük riskli bir seçenek olmakla birlikte MRH90 Taipan’ı özel operasyonlar için geliştirilmiş mobilite ve durumsal farkındalık ile tamamlamaktadır. H145M kompakt boyutu sayesinde, yoğun kentsel arazideki operasyonlar için optimize edilecek ve bir C-17A Globemaster aracılığı ile hızlı bir şekilde konuşlandırılacaktır.

H145M denenmiş, test edilmiş ve mükemmel fiyat-performans oranı ile kısa teslim süresi nedeniyle savunma güçleri arasında popülerlik kazanmıştır. Müşterileri arasında Almanya, Macaristan, Lüksemburg, Sırbistan ve Tayland’daki askeri güçler bulunmaktadır.

H145M özellikle bugün %99’un üzerinde göreve hazır olan Alman Silahlı Kuvvetleri’nin (Bundeswehr) özel operasyon rollerini desteklemekte; güvenlik, üstün güç ve yük sağlamaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3fp7cBm
via IFTTT

12 Temmuz 2020 Pazar

Pakistan’a bilet fiyatları % 300 arttı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/329ZG9w

Pakistan’a bilet fiyatları % 300 arttı Pakistan Uluslararası Havayolları’nın (PIA) İngiltere’deki üç noktaya uçması yasaklandıktan sonra İngiltere’den Pakistan’a uçak bilet fiyatları üç katına çıktı. Bayrak taşıyıcısı ayrıca Avrupa Birliği’nden altı ay uzaklaştırma ve Amerika Birleşik Devletleri’nden her türlü uçuş yasağı ile karşı karşıya. Londra, Manchester ve Birmingham’dan Lahore, İslamabad ve Karaçi’ye dönüş uçuşunun ortalama 500-650 £ maliyeti vardı, ancak PIA İngiltere Sivil Havacılık Otoritesi tarafından uçuşlarına ara verildikten sonra bilet fiyatları üç kat görüldü 1.500-2.700 £ ‘a yükseldi. Seyahat sitesi olan Skyscanner’a göre, Londra’dan Lahor’a en ucuz dönüş bileti, Türk Hava Yolları tarafından 1.445 £ – neredeyse 300.000 Rs’ye eşit olan bir maliyetle sunuluyor. Pakistan’da kısa süre önce faaliyete geçen British Airways, aynı uçuşu 2.000 £ ‘dan fazla bir fiyatla sunuyor ve bu da yolcuya 400.000 Rupi’den fazla mal olacak. Qatar Airways ve Emirates tarafından sunulan İngiltere’den Pakistan’a dönüş biletleri, dönüş bileti için benzeri görülmemiş bir fiyat olan 2.500 £ ‘dan fazladır. Qatar Airways ve British Airways tarafından yapılan bir başka uçuşun maliyeti 2.796 £. Havacılık Bakanı Ghulam Sarwar Khan, Pakistan pilotlarının yaklaşık üçte birinin şüpheli lisanslara sahip olduğunu iddia ettikten sonra, PIA için ciddi bir kriz döneminde geliyor. Duyuru, tüm dünyada paniğe neden oldu ve Pakistan Taşıyıcı Havacılık Otoritesi tarafından lisans verilen bayrak taşıyıcısının uçuşlarının askıya alınması ve küresel olarak çalışan pilotların açığa alınması ile sonuçlanan bir olaylar zincirine yol açtı. İngiltere’de, düzenli olarak Pakistan’a seyahat eden ve bilet fiyatlarındaki artıştan ciddi bir şekilde hayal kırıklığına uğrayan 1,5 milyondan fazla Pakistan kökenli İngiliz var. İngiliz hükümetine göre, Pakistan’da her zaman yaklaşık 100.000 İngiliz Pakistanlı var. COVID-19 kilitlenmesinden sonra, yaklaşık 60.000 İngiliz Pakistan’dan Birleşik Krallık’taki üç noktaya charter uçuşlarında uçtu.

Pakistan Uluslararası Havayolları’nın (PIA) İngiltere’deki üç noktaya uçması yasaklandıktan sonra İngiltere’den Pakistan’a uçak bilet fiyatları üç katına çıktı.

Bayrak taşıyıcısı ayrıca Avrupa Birliği’nden altı ay uzaklaştırma ve Amerika Birleşik Devletleri’nden her türlü uçuş yasağı ile karşı karşıya.

Londra, Manchester ve Birmingham’dan Lahore, İslamabad ve Karaçi’ye dönüş uçuşunun ortalama 500-650 £ maliyeti vardı, ancak PIA İngiltere Sivil Havacılık Otoritesi tarafından uçuşlarına ara verildikten sonra bilet fiyatları üç kat görüldü 1.500-2.700 £ ‘a yükseldi.

Seyahat sitesi olan Skyscanner’a göre, Londra’dan Lahor’a en ucuz dönüş bileti, Türk Hava Yolları tarafından 1.445 £ – neredeyse 300.000 Rs’ye eşit olan bir maliyetle sunuluyor.

Pakistan’da kısa süre önce faaliyete geçen British Airways, aynı uçuşu 2.000 £ ‘dan fazla bir fiyatla sunuyor ve bu da yolcuya 400.000 Rupi’den fazla mal olacak.

Qatar Airways ve Emirates tarafından sunulan İngiltere’den Pakistan’a dönüş biletleri, dönüş bileti için benzeri görülmemiş bir fiyat olan 2.500 £ ‘dan fazladır. Qatar Airways ve British Airways tarafından yapılan bir başka uçuşun maliyeti 2.796 £.

Havacılık Bakanı Ghulam Sarwar Khan, Pakistan pilotlarının yaklaşık üçte birinin şüpheli lisanslara sahip olduğunu iddia ettikten sonra, PIA için ciddi bir kriz döneminde geliyor. Duyuru, tüm dünyada paniğe neden oldu ve Pakistan Taşıyıcı Havacılık Otoritesi tarafından lisans verilen bayrak taşıyıcısının uçuşlarının askıya alınması ve küresel olarak çalışan pilotların açığa alınması ile sonuçlanan bir olaylar zincirine yol açtı.

İngiltere’de, düzenli olarak Pakistan’a seyahat eden ve bilet fiyatlarındaki artıştan ciddi bir şekilde hayal kırıklığına uğrayan 1,5 milyondan fazla Pakistan kökenli İngiliz var. İngiliz hükümetine göre, Pakistan’da her zaman yaklaşık 100.000 İngiliz Pakistanlı var. COVID-19 kilitlenmesinden sonra, yaklaşık 60.000 İngiliz Pakistan’dan Birleşik Krallık’taki üç noktaya charter uçuşlarında uçtu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/329ZG9w
via IFTTT

IranAir Bugün İstanbul Uçuşlarına Başlıyor Türk sivil havacılık otoritesinden izin alan IranAir, Tahran ve İstanbul arasındaki uçuşlara 13 Temmuz’dan itibaren devam edecek.  Havayolu, Pazartesi ve Cuma günleri, saat 09: 25’te İmam Humeyni Uluslararası Havalimanı’ndan kalkan ve aynı gün yerel saate göre 00: 40’da dönen iki haftada bir uçuş sunacak.  Diğer iki havayolu şirketi Meraj Airlines ve Iran Airtour da sırasıyla 12 ve 13 Temmuz’dan itibaren haftalık İstanbul-Tebriz-İstanbul uçuşları gerçekleştirecek. Türkiye Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, İran ile Türkiye arasındaki uçuşların 26 Şubat’ta koronavirüsün potansiyel yayılmasını durdurma tedbiri olarak durdurmuştu. İran Sivil Havacılık Örgütü sözcüsü Reza Jafarzadeh, Türkiye’nin İranlı turistler için sınırlarını yeniden açmadığını, sadece Türk vatandaşlarının ve çalışma vizesi olanların komşu ülkeye seyahat etmesine izin verildiğini söyledi.  İran Hava Yolları Birliği Sekreteri Maqsoud Asadi-Samani’ye göre, Türkiye’nin ulusal bayrak taşıyıcı havayolu şirketi Türk Hava Yolları, 16 Temmuz’dan itibaren Tahran-İstanbul güzergahı için bilet satmaya başladı. “Şu anda Qatar Airways, fiyatları 60 milyon rial [267 $] ile 150 milyon rial [669 $] arasında değişen Tahran-Doha-İstanbul biletleri satıyor; Türk Hava Yolları’nın Tahran ve İstanbul arasındaki doğrudan uçuşlar için 16 Temmuz’dan itibaren fiyatları 25 milyon riyalden [111 $] 38,5 milyon riale [171 $]. Şu anda İran yerel havayolu şirketi 15 ile 19 milyon riali (67-85 $) arasında fiyatla biletler sunuyor “dedi.

Türk sivil havacılık otoritesinden izin alan IranAir, Tahran ve İstanbul arasındaki uçuşlara 13 Temmuz’dan itibaren devam edecek. 

Havayolu, Pazartesi ve Cuma günleri, saat 09: 25’te İmam Humeyni Uluslararası Havalimanı’ndan kalkan ve aynı gün yerel saate göre 00: 40’da dönen iki haftada bir uçuş sunacak. 

Diğer iki havayolu şirketi Meraj Airlines ve Iran Airtour da sırasıyla 12 ve 13 Temmuz’dan itibaren haftalık İstanbul-Tebriz-İstanbul uçuşları gerçekleştirecek.

Türkiye Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, İran ile Türkiye arasındaki uçuşların 26 Şubat’ta koronavirüsün potansiyel yayılmasını durdurma tedbiri olarak durdurmuştu.

İran Sivil Havacılık Örgütü sözcüsü Reza Jafarzadeh, Türkiye’nin İranlı turistler için sınırlarını yeniden açmadığını, sadece Türk vatandaşlarının ve çalışma vizesi olanların komşu ülkeye seyahat etmesine izin verildiğini söyledi. 

İran Hava Yolları Birliği Sekreteri Maqsoud Asadi-Samani’ye göre, Türkiye’nin ulusal bayrak taşıyıcı havayolu şirketi Türk Hava Yolları, 16 Temmuz’dan itibaren Tahran-İstanbul güzergahı için bilet satmaya başladı.

“Şu anda Qatar Airways, fiyatları 60 milyon rial [267 $] ile 150 milyon rial [669 $] arasında değişen Tahran-Doha-İstanbul biletleri satıyor; Türk Hava Yolları’nın Tahran ve İstanbul arasındaki doğrudan uçuşlar için 16 Temmuz’dan itibaren fiyatları 25 milyon riyalden [111 $] 38,5 milyon riale [171 $]. Şu anda İran yerel havayolu şirketi 15 ile 19 milyon riali (67-85 $) arasında fiyatla biletler sunuyor “dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/38RKnno
via IFTTT

IranAir Bugün İstanbul Uçuşlarına Başlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/38RKnno

ŞAHİN DOĞMAZER VEFAT ETTİ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3en5Ci2