18 Mayıs 2020 Pazartesi

Tarihi Yolcuğu THY’nin en genç kaptan pilotu gerçekleşitirecek


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3gaFIjM

Tarihi Yolcuğu THY’nin en genç kaptan pilotu gerçekleşitirecek Atatürk’ü anmak için 19 Mayıs günü İstanbul’dan Samsun’a gerçekleştirilecek TK-1919 sefer sayılı tarihi uçuş için geri sayım başladı. Atatürk’ü anmak için 19 Mayıs günü İstanbul’dan Samsun’a gerçekleştirilecek TK-1919 sefer sayılı tarihi uçuşun kaptan pilotu İzmirli Selin Sevimli, ikinci pilot ise Doğukan Demir olacak. Bornova Anadolu Lisesi mezunu olan 29 yaşındaki Selin Sevimli, Türk Hava Yolları’nın (THY) eğitimde olanlar dâhil toplam 4 bin 974 pilotu arasındaki en genç kaptan pilot unvanını elinde bulunduruyor. Selin Sevimli Kimdir Türk Hava Yolları’nda 2 bin 617’si kaptan, 2 bin 357’si ise ikinci pilotlardan oluşan toplam 4 bin 974 pilot bulunuyor. Bu pilotların içinde eğitim görenler de dahil 39’u kaptan olmak üzere toplam 211 de kadın pilot yer alıyor. Türk Hava Yolları’nda en genç kaptan pilot da bir kadın pilot oldu. THY’de sekiz yıldır uçan Selin Sevimli, 29 yaşında kaptan pilot olmasıyla şirketin en genç kaptanı oldu. İzmir Bornova Anadolu Lisesi’nden mezun olduktan sonra 2008 yılında Anadolu Üniversitesi’nin Pilotaj bölümüne giren Selin Sevimli’nin Türk Hava Yolları ile yolları 2013 yılının ocak ayında kesişti. Dört yıl Boeing 737 ve üç yıl da uzun menzilli Boeing 777 tipi uçaklarda ikinci pilot olarak uçan Sevimli zorlu sınavları geçerek Eylül 2019 yılında kaptan pilotluk koltuğuna oturdu. Selin Sevimli, 29 yaşında kaptanlık eğitimlerini tamamlayıp B737 kaptanı oldu. Aynı zamanda Anadaolu Üniversitesi Pilotaj bölümü mezunu olan Selin Sevimli’yi tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz. Kaynak:https://ift.tt/2WF9TYA

Atatürk’ü anmak için 19 Mayıs günü İstanbul’dan Samsun’a gerçekleştirilecek TK-1919 sefer sayılı tarihi uçuş için geri sayım başladı.

Atatürk’ü anmak için 19 Mayıs günü İstanbul’dan Samsun’a gerçekleştirilecek TK-1919 sefer sayılı tarihi uçuşun kaptan pilotu İzmirli Selin Sevimli, ikinci pilot ise Doğukan Demir olacak. Bornova Anadolu Lisesi mezunu olan 29 yaşındaki Selin Sevimli, Türk Hava Yolları’nın (THY) eğitimde olanlar dâhil toplam 4 bin 974 pilotu arasındaki en genç kaptan pilot unvanını elinde bulunduruyor.

Selin Sevimli Kimdir

Türk Hava Yolları’nda 2 bin 617’si kaptan, 2 bin 357’si ise ikinci pilotlardan oluşan toplam 4 bin 974 pilot bulunuyor. Bu pilotların içinde eğitim görenler de dahil 39’u kaptan olmak üzere toplam 211 de kadın pilot yer alıyor. Türk Hava Yolları’nda en genç kaptan pilot da bir kadın pilot oldu.

THY’de sekiz yıldır uçan Selin Sevimli, 29 yaşında kaptan pilot olmasıyla şirketin en genç kaptanı oldu. İzmir Bornova Anadolu Lisesi’nden mezun olduktan sonra 2008 yılında Anadolu Üniversitesi’nin Pilotaj bölümüne giren Selin Sevimli’nin Türk Hava Yolları ile yolları 2013 yılının ocak ayında kesişti. Dört yıl Boeing 737 ve üç yıl da uzun menzilli Boeing 777 tipi uçaklarda ikinci pilot olarak uçan Sevimli zorlu sınavları geçerek Eylül 2019 yılında kaptan pilotluk koltuğuna oturdu.

Selin Sevimli, 29 yaşında kaptanlık eğitimlerini tamamlayıp B737 kaptanı oldu. Aynı zamanda Anadaolu Üniversitesi Pilotaj bölümü mezunu olan Selin Sevimli’yi tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz.

Kaynak:https://ift.tt/2WF9TYA



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3gaFIjM
via IFTTT

ATATÜRK ANITINA MUHTEŞEM UÇUŞ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Xe10o2

ATATÜRK ANITINA MUHTEŞEM UÇUŞ Artvin’de, yamaç paraşütü sporcusu Cengiz Koçak takım arkadaşı Ferdi Toy desteği ile 22 metre yüksekliği ile Türkiye’nin en büyük Atatürk Anıtı’nın yer aldığı Atatepe’ye wingsuit olarak adlandırılan paraşüt atlayışı gerçekleştirdi. O anlar farklı açılardan anbean görüntülendi. cengiz.kocak Burasi Artvin.⠀ Benim iki dogum gunum var. ⠀ Biri dogdugum gun, ⠀ Digeri ne icin dogdugumu anladigim gun. ⠀ ⠀ Dogdugum gun icin anneme, ⠀ Ne icin dogdugumu anladigim gun icin ise; ⠀ 19 Mayis’a, ⠀ Samsun’a, ⠀ Atmaktan en cok korktugumuz o ‘ilk adim’a… ⠀ Ve hepsi icin ⠀ Mustafa Kemal Ataturk’e, ⠀ ⠀ Sonsuz tesekkur.⠀ 19 mayıs 1919 https://t.co/yBMfzxeRL7 @YouTube aracılığıyla — AirportIST (@AirportIST) May 18, 2020

Artvin’de, yamaç paraşütü sporcusu Cengiz Koçak takım arkadaşı Ferdi Toy desteği ile 22 metre yüksekliği ile Türkiye’nin en büyük Atatürk Anıtı’nın yer aldığı Atatepe’ye wingsuit olarak adlandırılan paraşüt atlayışı gerçekleştirdi. O anlar farklı açılardan anbean görüntülendi.

cengiz.kocak 🐿 Burasi Artvin.⠀ Benim iki dogum gunum var. ⠀ Biri dogdugum gun, ⠀ Digeri ne icin dogdugumu anladigim gun. ⠀ ⠀ Dogdugum gun icin anneme, ⠀ Ne icin dogdugumu anladigim gun icin ise; ⠀ 19 Mayis’a, ⠀ Samsun’a, ⠀ Atmaktan en cok korktugumuz o ‘ilk adim’a… ⠀ Ve hepsi icin ⠀ Mustafa Kemal Ataturk’e, ⠀ ⠀ Sonsuz tesekkur.🙏🏻



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Xe10o2
via IFTTT

Turkish Cargo İzmir’den Seferlerine Başlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2XbbeFH

Turkish Cargo İzmir’den Seferlerine Başlıyor En iyi 25 hava kargo taşıyıcı firması arasında en fazlak büyüme oranına sahip Türk Hava Yolları’nın (THY) kargo markası Turkish Cargo, 28 Mayıs’ta her gün bir uçak olacak olarak İzmir’e sefer tasarlıyor. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nin gerçekleştirdiği video konferansta Turkish Cargo Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, Kargo Satış Başkan Yardımcısı Ahmet Kaya, Ankara, İstanbul, Antalya, İzmir, Adana şehirleri Kargo Müdürleri yaş meyve sebze dış satımcılarının havayolu kargo alakalı sorularını cevapladı, salgın dönemini değerlendirdi. Toplantının moderatörlüğünü yapan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, coronavirüs döneminde Turkish Cargo’nun dış satışçıların bütün gereksinimlerini karşılayabilmek için sefer sayısını artırarak Türkiye’nin üretici ve ihracatı için çözüm ortağı olmayı sürdürdüğünü belirtti. Coronavirüs nedeniyle getirilen seyahat sınırlamasının, yolcu uçaklarının trafiğini azaltırken, kargo uçakları tarafında da yoğunluğu beraberinde getirdiğini belirten Uçak, “Kargo uçaklarının yanı sıra THY’nin yolcu filosunda bulunan uçaklarla da kargo taşınıyor. Dünyanın en büyük 6. hava kargo taşıma kapasitesine sahip olan Turkish Cargo ile raf ömrü az olan katma değerli ürünlerimizi birçok ülkeye hızlı bir şekilde gönderiyoruz. Birim fiyatları ve ücretler sefer sayıları açıldıkça daha makul seviyelere gelecektir. 2019’da 6 bin 213 ton ürün karşılığında 19 milyon 761 bin dolarlık yaş meyve sebze hava yoluyla taşındı. Geçen sene hava yoluyla yapılan yaş meyve sebze ihracatı 2018’e göre değer bazında yüzde 9 artış gösterdi” diye konuştu. 4 MİLYON 309 BİN DOLARLA HONG KONG BİRİNCİ SIRADA Hava yoluyla en çok meyve sebze dış satımının 4 milyon 309 bin dolar ile Hong Kong’a yapıldığını belirten Uçak, Hong Kong’u 2 milyon 525 bin dolarla Norveç, Norveç’i de 1 milyon 656 bin dolar ile Singapur’un takip ettiğini belirterek şu açıklamada bulundu: “Çin’e ise 1 milyon 337 bin dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Fransa ise hava kargoyla yapılan ihracatımızda 1 milyon dolarla beşinci sırada. Türk Hava Yolları’nın uçuş ağının genişlemesi ile Turkish Cargo uluslararası pazarlar da etkisini artırıyor. Böylece bizim pazar ağımız da genişliyor. Geçen sene hava yoluyla yaş meyve sebze ihracatında 10 milyon dolarla ilk sırada yer alan kiraz ihracatı 2018’e göre miktar bazında yüzde 23 değer bazında yüzde 53 arttı. En çok ihraç edilen ikinci ürünümüz ise 2 milyon 349 bin dolarla mantar oldu. İncir ihracatından ise 2019’da yüzde 7’lik yükselişle 2 milyon 569 bin dolar gelir elde edildi.” Yakın zamanda Çin’den sonra Tayvan ve Güney Kore’ye kiraz satışının açıldığını belirten Uçak, “Salgın öncesinde Çin, Güney Kore, Malezya, Singapur başta olmak üzere Uzakdoğu ve Güney Doğu Asya’ya yönelik iki tane Ur-Ge projemiz vardı. Turkish Cargo normalleşme sürecine giren Güney Kore’ye şu an haftada iki sefer gerçekleştiriyor” diye konuştu. İLK UÇUÇ 28 MAYIS’TA Turkish Cargo Bölge Müdürü Faik Deniz de 28 Mayıs’ta her gün bir uçak olacak şekilde İzmir’e uçuş planlandığını bildirerek şu ifadeleri kullandı: “Geniş gövde olursa buradan İstanbul’a 30 tona yakın gönderi yapabileceğiz. Bu da kapasite ihtiyacını bir nebze rahatlatacaktır. Hassas ürünler olduğu için kapasite için önceliğini yaş meyve sebzeye vereceğiz. Çin ile kiraz ihracatında ticaret hacmi artarsa charter ya da ek seferleri koyacağız. Bu yıl düşük bir ihtimal ama önümüzdeki yıllarda talep artışına bağlı olarak charter operasyonlarını yapabileceğimiz düşünüyorum. Bütün operasyonumuz tek bir havalimanında kompakt bir şekilde devam ediyor. Sorunlar daha da azalacak. İzmir’de balık özelinde dezenfeksiyon işlemi uygulayarak paletlerimizi ve yüklerimizi çıkardık. Coronavirüsün etkisini azaltacak, 30 gün muhafazasını sürdürecek bir koruma dezenfeksiyonuydu. Sağlık Bakanlığı onaylı işlem ilk defa İzmir’de uygulandı. Bu durum çapraz bulaşmayı da önlüyor. Virüs karşı tarafa geçmiyor.” ÜRÜNLER UÇAĞA SOĞUK ZİNCİR KIRILMADAN YÜKLENECEK İzmir’de 731 metrekare alana 3 bin 878 metreküp kapasiteye sahip soğuk hava deposunun Şubat ayında bitirildiğini belirten Faik Deniz şu açıklamada bulundu: “Büyüklüğüyle İzmir bölgesinin 20-25 yıllık soğuk hava deposu ihtiyacını karşılayacağı anlamına geliyor. Yenilemediğimiz depoları dahil ettiğimizde 4 bin metreküpe yakın soğuk hava depomuz var. Ürünleri X-ray’den geçirdiğimizde direk depoya alınıyor ve soğuk zincir kırılmıyor. Uçak altına çekeceğimiz özel ekipmanlarla ilgili de taleplerimizi ilettik. Soğuk zincir kırılmadan ürünler uçağa yüklenecek. Depo 0 ile 8 derece arasında. İkinci fazda donuklar için planımız var. Eksi dereceliyi de yapacağız. İlk projenin içinde soğuk havanın içinde düşündük. Ancak eksi dereceyi soğuk havanın içinde yaparsanız buzlanma yapar ondan ayrı bir odada kullanmanız gerekiyor.” GÜNEY KORE’YE EK SEFER GÜNDEMDE Turkish Cargo Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, “Güney Kore’ye seferlerin artırılması konusunda talep varsa en azından kirazın en yoğun olacağı dönemde bir aya kadar ek sefer konulmasını destekleriz. Ege İhracatçı Birlikleri ile 3-4 senedir yapılan çalışmaların meyvelerini alıyoruz. Geçen sene Haziran ayında Çin’e kiraz ihracatının başlamasıyla yakaladığımız bu artışı devam ettirerek, hava kargoda yaş meyve ihracatımızı daha yukarılara götüreceğiz. Yolcu uçaklarımız Haziran’da başlıyor. Bütün dünya ülkeleriyle bağlantı sağlıyoruz. Yaş meyve sebze gibi ürünlerin raf ömrü az maliyeti yüksek. Bu yüzden kapasite ve fiyat olarak yaş meyve sektörüne özel hareket ediyoruz” şeklinde konuştu.

En iyi 25 hava kargo taşıyıcı firması arasında en fazlak büyüme oranına sahip Türk Hava Yolları’nın (THY) kargo markası Turkish Cargo, 28 Mayıs’ta her gün bir uçak olacak olarak İzmir’e sefer tasarlıyor.

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nin gerçekleştirdiği video konferansta Turkish Cargo Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, Kargo Satış Başkan Yardımcısı Ahmet Kaya, Ankara, İstanbul, Antalya, İzmir, Adana şehirleri Kargo Müdürleri yaş meyve sebze dış satımcılarının havayolu kargo alakalı sorularını cevapladı, salgın dönemini değerlendirdi.

Toplantının moderatörlüğünü yapan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, coronavirüs döneminde Turkish Cargo’nun dış satışçıların bütün gereksinimlerini karşılayabilmek için sefer sayısını artırarak Türkiye’nin üretici ve ihracatı için çözüm ortağı olmayı sürdürdüğünü belirtti.

Coronavirüs nedeniyle getirilen seyahat sınırlamasının, yolcu uçaklarının trafiğini azaltırken, kargo uçakları tarafında da yoğunluğu beraberinde getirdiğini belirten Uçak, “Kargo uçaklarının yanı sıra THY’nin yolcu filosunda bulunan uçaklarla da kargo taşınıyor. Dünyanın en büyük 6. hava kargo taşıma kapasitesine sahip olan Turkish Cargo ile raf ömrü az olan katma değerli ürünlerimizi birçok ülkeye hızlı bir şekilde gönderiyoruz. Birim fiyatları ve ücretler sefer sayıları açıldıkça daha makul seviyelere gelecektir. 2019’da 6 bin 213 ton ürün karşılığında 19 milyon 761 bin dolarlık yaş meyve sebze hava yoluyla taşındı. Geçen sene hava yoluyla yapılan yaş meyve sebze ihracatı 2018’e göre değer bazında yüzde 9 artış gösterdi” diye konuştu.

4 MİLYON 309 BİN DOLARLA HONG KONG BİRİNCİ SIRADA

Hava yoluyla en çok meyve sebze dış satımının 4 milyon 309 bin dolar ile Hong Kong’a yapıldığını belirten Uçak, Hong Kong’u 2 milyon 525 bin dolarla Norveç, Norveç’i de 1 milyon 656 bin dolar ile Singapur’un takip ettiğini belirterek şu açıklamada bulundu:

“Çin’e ise 1 milyon 337 bin dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Fransa ise hava kargoyla yapılan ihracatımızda 1 milyon dolarla beşinci sırada. Türk Hava Yolları’nın uçuş ağının genişlemesi ile Turkish Cargo uluslararası pazarlar da etkisini artırıyor. Böylece bizim pazar ağımız da genişliyor. Geçen sene hava yoluyla yaş meyve sebze ihracatında 10 milyon dolarla ilk sırada yer alan kiraz ihracatı 2018’e göre miktar bazında yüzde 23 değer bazında yüzde 53 arttı. En çok ihraç edilen ikinci ürünümüz ise 2 milyon 349 bin dolarla mantar oldu. İncir ihracatından ise 2019’da yüzde 7’lik yükselişle 2 milyon 569 bin dolar gelir elde edildi.”

Yakın zamanda Çin’den sonra Tayvan ve Güney Kore’ye kiraz satışının açıldığını belirten Uçak, “Salgın öncesinde Çin, Güney Kore, Malezya, Singapur başta olmak üzere Uzakdoğu ve Güney Doğu Asya’ya yönelik iki tane Ur-Ge projemiz vardı. Turkish Cargo normalleşme sürecine giren Güney Kore’ye şu an haftada iki sefer gerçekleştiriyor” diye konuştu.

İLK UÇUÇ 28 MAYIS’TA

Turkish Cargo Bölge Müdürü Faik Deniz de 28 Mayıs’ta her gün bir uçak olacak şekilde İzmir’e uçuş planlandığını bildirerek şu ifadeleri kullandı:

“Geniş gövde olursa buradan İstanbul’a 30 tona yakın gönderi yapabileceğiz. Bu da kapasite ihtiyacını bir nebze rahatlatacaktır. Hassas ürünler olduğu için kapasite için önceliğini yaş meyve sebzeye vereceğiz. Çin ile kiraz ihracatında ticaret hacmi artarsa charter ya da ek seferleri koyacağız. Bu yıl düşük bir ihtimal ama önümüzdeki yıllarda talep artışına bağlı olarak charter operasyonlarını yapabileceğimiz düşünüyorum. Bütün operasyonumuz tek bir havalimanında kompakt bir şekilde devam ediyor. Sorunlar daha da azalacak. İzmir’de balık özelinde dezenfeksiyon işlemi uygulayarak paletlerimizi ve yüklerimizi çıkardık. Coronavirüsün etkisini azaltacak, 30 gün muhafazasını sürdürecek bir koruma dezenfeksiyonuydu. Sağlık Bakanlığı onaylı işlem ilk defa İzmir’de uygulandı. Bu durum çapraz bulaşmayı da önlüyor. Virüs karşı tarafa geçmiyor.”

ÜRÜNLER UÇAĞA SOĞUK ZİNCİR KIRILMADAN YÜKLENECEK

İzmir’de 731 metrekare alana 3 bin 878 metreküp kapasiteye sahip soğuk hava deposunun Şubat ayında bitirildiğini belirten Faik Deniz şu açıklamada bulundu:

“Büyüklüğüyle İzmir bölgesinin 20-25 yıllık soğuk hava deposu ihtiyacını karşılayacağı anlamına geliyor. Yenilemediğimiz depoları dahil ettiğimizde 4 bin metreküpe yakın soğuk hava depomuz var. Ürünleri X-ray’den geçirdiğimizde direk depoya alınıyor ve soğuk zincir kırılmıyor. Uçak altına çekeceğimiz özel ekipmanlarla ilgili de taleplerimizi ilettik. Soğuk zincir kırılmadan ürünler uçağa yüklenecek. Depo 0 ile 8 derece arasında. İkinci fazda donuklar için planımız var. Eksi dereceliyi de yapacağız. İlk projenin içinde soğuk havanın içinde düşündük. Ancak eksi dereceyi soğuk havanın içinde yaparsanız buzlanma yapar ondan ayrı bir odada kullanmanız gerekiyor.”

GÜNEY KORE’YE EK SEFER GÜNDEMDE

Turkish Cargo Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, “Güney Kore’ye seferlerin artırılması konusunda talep varsa en azından kirazın en yoğun olacağı dönemde bir aya kadar ek sefer konulmasını destekleriz. Ege İhracatçı Birlikleri ile 3-4 senedir yapılan çalışmaların meyvelerini alıyoruz. Geçen sene Haziran ayında Çin’e kiraz ihracatının başlamasıyla yakaladığımız bu artışı devam ettirerek, hava kargoda yaş meyve ihracatımızı daha yukarılara götüreceğiz. Yolcu uçaklarımız Haziran’da başlıyor. Bütün dünya ülkeleriyle bağlantı sağlıyoruz. Yaş meyve sebze gibi ürünlerin raf ömrü az maliyeti yüksek. Bu yüzden kapasite ve fiyat olarak yaş meyve sektörüne özel hareket ediyoruz” şeklinde konuştu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2XbbeFH
via IFTTT

Singapur Hava Yolları Krize Rağmen Umut Verdi COVİD-19’UN DÖRDÜNCÜ ÇEYREKTE SEYAHAT TALEBİNİ ENGELLEMESİ SONUCU YIL SONU ZARARI Grup’un işletme kârı geçen yıla nazaran 1.008 milyon dolar (-%94.5) azalarak 59 milyon dolara geriledi Covid-19 salgını nedeniyle düşen talepler sonucu yolcu kapasitesi %97 azaldı. 2020/2021 Mali Yılında beklenen kapasite kesintileri ve yakıt fiyatlarındaki düşüş, piyasaya uygun değerlenen yakıt hedge işlemi zararına yol açmıştır. Rüçhan Haklı Hisse İhracı likiditeyi artıracak ve bilançoyu güçlendirecektir. Hava yolculuğu normal düzenine döndüğünde Grubun daha güçlü bir şekilde faaliyetlerini yürütebilmesini sağlamak için yapılan operasyonların tüm yönlerinin derinlemesine gözden geçirilmesi. GRUP’UN FİNANSAL PERFORMANSI             Grup, güçlü yolcu trafiği sayıları ve Dönüşüm Programı’nın bir parçası olarak yürütülen kapsamlı girişimler sonucu mali yılın ilk dokuz ayında güçlü bir performans sergileyerek 2019/2020 Mali Yılının dördüncü çeyreğine girdi. Ancak Covid-19 salgınının küresel olarak yayılmaya başlaması ile birlikte Şubat 2020’de piyasa koşulları kısa bir süre içerisinde kötüleşti. Virüsün yayılması ile ilgili yaşanan korkular, küresel seyahat kısıtlamaları ve sınır kontrolleri çeyrek dönem boyunca hava yolculuğu talebinde düşüş yaşanmasına neden oldu.             Grup, Şubat ayının başında Anakara Çin’den başlayarak Mart ayı sonuna kadar ağın geri kalanına geniş kapsamlı maliyet düşürme önlemleri ve kapasite azaltımı uygulayarak kararlı bir şekilde aksiyon aldı. Dördüncü çeyrekte yolcu trafiğinde görülen hızlı düşüş, geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında gelirde 894 milyon dolar (%-21,9) tutarında önemli bir düşüşle sonuçlandı. Grup, akabinde Nisan-Haziran 2020 için planlanan yolcu kapasitesinin %96 azaltılacağını duyurdu. Beklenmedik bir fiyat rekabeti ve bunun sonucunda yaşanan arz bolluğunun olduğu dönemde ortaya çıkan Covid-19 salgını nedeniyle petrole olan talebin hızla azalmasıyla yakıt fiyatları bu çeyreğin sonlarına doğru düşmüştür. Bu durum bu çeyrekte vadesi gelen kontratlarda yakıt kaynaklı hedge işlemi zararına neden olmuştur. Ayrıca 2020/2021 Mali Yılında beklenen kapasite kesintileri, normal işletme koşullarına dayalı olarak önceki beklenenden daha az yakıt tüketimlerine yol açarak Grubun aşırı riskten korunma pozisyonuna girmesine neden olacaktır. Sonuç olarak Grup, bu fazla hedge işlemleri üzerine 710 milyon dolar esaslı gerçeğe uygun değer zararı kaydetmek zorunda kalmıştır. Finansal raporlama standartlarına göre bu kayıplar 2019/2020 Mali Yılı Kâr Zarar Bilançosunda muhasebeleştirilmelidir. Gelirdeki bu düşüş ve yakıt hedge işlemi zararları, kapasite kesintilerinden kaynaklanan yakıt dışı harcamalardan sağlanan tasarruflar, devlet destek planları ve diğer maliyet düşürme tedbirleri ile telafi edilememiştir. Sonuç olarak Grup, söz konusu çeyreğe ilişkin olarak, geçen yılki 253 milyon dolarlık kârdan 1.056 milyon dolarlık tersine dönüş anlamına gelen 803 milyon Dolar faaliyet zararına uğramıştır. Grup’un net zararı aynı dönemde 732 milyon dolar olmuştur. Ocak-Mart 2020 işletme performansındaki bozulmanın yılın ilk dokuz ayında yapılan iyileştirmeleri erozyona uğratması nedeniyle, 21 Mart 2020 tarihinde sona eren bütün bir yıla ilişkin Grup’un faaliyet kârı yıllık bazda 1.008 milyon dolar azalarak 59 milyon dolara düşmüştür. Grup’un 2019/2020 Mali Yılına ilişkin net zararı 212 milyon dolar olmuştur ve bu da geçen yılki 683 milyon dolarlık kârdan (-895 milyon dolar) geri gidiş anlamına gelmektedir. Grup’un finansal performansı aşağıdaki şekilde özetlenmiştir: COVİD-19 ÖNLEMLERİ Havayolu taşımacılığında meydana gelecek bir çöküşe karşı harcamaları azaltmak ve nakit tasarrufu yapmak için önceden önlemler aldık.  Bu önlemler yönetsel ücretlerde kesintiler, ihtiyari ve zorunlu ücretsiz izin planları ve tüm yer personeli için daha kısa çalışma ayını kapsarken Yönetim Kurulu Üyeleri gönüllü olarak ücretlerini düşürmüşlerdir. Maliyetleri düşürmek ve ödemeleri ertelemek için tedarikçi ve ortaklarla çalıştık ve önemsiz projeleri erteledik ve ihtiyari harcamalara ilişkin sıkı kontroller uyguladık. Yolcu uçuş operasyonlarındaki sert düşüş genel kargo kapasitesini önemli ölçüde azaltmıştır. Bununla birlikte, kritik tıbbi malzeme ve temel malların taşınması başta olmak üzere havayolu navlununa ilişkin global tedarik zincirinden güçlü bir talep olmuştur.  Bu dönemde kargo uçağının kullanımını maksimum seviyeye çıkarmanın ötesinde, yolcu uçaklarını sırf kargo uçağı olarak kullandık ve yolcu koltuklarında ve baş üstü dolaplarında yük taşımak için düzenleyici onay aldık. Uçak ödemelerinin sermaye harcamalarımızın önemli bir bölümünü oluşturması nedeniyle, mevcut uçak siparişleri için teslimat akışımızdaki ayarlamaları ve yakın vadeli nakit çıkışlarını azaltmak için hak ediş ödemelerini erkenden müzakere etmek amacıyla uçak üreticileri ile irtibata geçtik. Bu da, uzun dönem filo yenileme programımıza bağlılığımızı sürdürürken kısa vadeli kapasite artışının ılımlı olmasına yardımcı olacaktır. Müşterilerimizin destek ve anlayışını çantada keklik olarak görmüyoruz ve onlarla düzenli olarak irtibatta kalmak ve iletişim kurmak için adımlar attık. Ayrıca bu seçeneği tercih edenlere bonus uçuş kredileri sunmak ve geri ödeme yapmak için Global feragat politikamızı revize ettik ve KrisFlyer ve PPS statülerimizin geçerlilik süresini uzattık. Sınırların kapatılması nedeniyle operasyonları azatmış olsak da, Grup, yurt dışında eğitim gören Singapurlu öğrenciler de dâhil olmak üzere müşterilerimizin birçoğunu evlerine götürmek için mümkün olduğunca önemli şehirlere hizmet sunmaya devam etmiştir. Bu kriz süresince yetenekli ve yüksek düzeyde eğitimli personellerimizi tutmanın yolunu aramaktayız. Bu günler atlatıldığında uzmanlıkları ve fedakârlıkları hayati önemde olacaktır. Personellerimizden çoğunun Singapur’da Covid-19’a karşı yapılan mücadelede ön safta yer almak için gönüllü olmalarından gurur duyuyoruz. Sağlık, ulaştırma ve sosyal hizmet sektörlerinde önemli roller üstlenmekteler ve sıkı çalışmaları, yüksek hizmet standartları ve detaylara ilişkin dikkatleri SIA ruhunun somut bir tezahürüdür. 26 Mart 2020 tarihinde Grup, bilançosunda likidite oluşturmak ve bilançosunu güçlendirmek için Rüçhanlı Hisse ve Rüçhanlı Zaruri Hisse Senedine Dönüştürülebilir Tahvil Yoluyla Rüçhan Haklı Hisse İhracı açıklamıştır. Rüçhan Haklı Hisse İhracının 2020 yılı haziran ayına kadar tamamlanması beklenmekte olup yaklaşık 8.8 milyar dolar gayri safi hasılat getirecektir. Grup aynı zamanda Ek Zaruri Hisse Senedine Dönüştürülebilir Tahvil yoluyla ilaveten 6.2 milyar dolara kadar hisse ihracı seçeneğine de sahiptir. Bu, krizin uzaması durumunda Grup’a ek likidite sağlamayı amaçlamakta ve sadece gerekli olması halinde kullanılacaktır. Güvenli finansman ile sat ve geri kirala işlemleri de dâhil olmak üzere eş zamanlı olarak diğer fonlama kaynaklarını araştırmaktayız. Tüm bunlar Grup’un güçlü bir pozisyonda olmasına ve gelecekteki büyüme olanaklarını yakalayabilmesine olanak sağlayacaktır. GENEL GÖRÜNÜM Önümüzdeki aylarda uluslararası hava ulaşımında toparlanma olması, sınır kontrolleri ve seyahat kısıtlamalarının hafifletilmesine bağlıdır. Covid-19 salgınında azalma belirtilerinin az olmasından dolayı bu noktada toparlanmanın zamanı ya da gidişatı konusunda herhangi bir görünürlük bulunmamaktadır. Grup, eğer talepte bir artış meydana gelirse kapasiteyi artırmak için esneklik sağlarken, bu dönemde kendi ağında asgari uçuş bağlantısını sürdürecektir. Bu arada uçak yük yeri kapasitesinde ani düşüşlerden dolayı, tıbbi malzemeler, tıbbi ilaçlar ve taze gıdalar gibi temel mallara ilişkin talep birçok ana hattaki hava taşımacılığı kapasitesini aşmaktadır. Bu durumun kısa vadede kargo gelirlerini sürdürmesi beklenmektedir. Biz aynı zamanda talepteki değişiklikleri yakından takip ederken charter fırsatlarını kollamaya devam edeceğiz. Kısa dönemde yakıt fiyatlarının zayıf seyredeceği muhtemel olması nedeniyle Grup daha fazla yakıt hedge işlemi zararları görmeyi beklemektedir. Grup, herhangi bir ek hedge imzalamadan önce mevcut belirsizlikler karşısında piyasadaki gelişmeleri yakından takip etmeye devam edecektir. Grup, bu belirsizlik döneminde kararlılığını ve çevikliğini korumaktadır ve gelişen piyasa koşullarına cevap vermede çevik davranmaya devam edecektir. Hem tam hizmet primi hem de düşük ücret segmentlerinde var olan Grubun portföy stratejisi bize toparlanma gerçekleştiğinde talebe uygun doğru ürünleri sunma olanağı sağlamaktadır. Hava taşımacılığı toparlandığında hizmetlerimizi artırmak için hazır olmamızı sağlamak için operasyonlarımızı her yönüyle incelemek üzere dahili bir görev gücü kurduk Bu, müşterilerimize ve personelimize ilave sağlık ve güvenlik teminatları sunmak amacıyla uçak içi ürünlerimizde ve uçtan uca hizmet sunumunda her türlü değişikliği içermektedir. * * * FİNANSAL SONUÇLARA İLİŞKİN YÖNETİM YORUMU 2019/20 Mali Yılı Grup’un işletme kârı geçen yıla nazaran 1.008 milyon dolar (-%94.5) azalarak 59 milyon dolara gerilemiştir ve bu ağırlıklı olarak Covid-19 salgının 2019/20 Mali Yılının dördüncü çeyreğinde havacılık endüstrisi üzerindeki etkisinden kaynaklanmaktadır. Grup gelirleri özellikle daha düşük uçuş gelirleri (-422 milyon dolar) ile yıllık bazda 347 milyon dolar (%-2.1) düşmüştür. Söz konusu mali yılın ilk dokuz ayında elde edilen 753 milyon dolarlık iyileşme son çeyrekteki düşüşler (-906 milyon dolar) tarafından silip süpürüldüğü için yıllık yolcu uçuş gelirleri geçen yıla göre 153 milyon dolar ya da %1,2 daha az olmuştur. Uluslararası ticarette yaşanan gerginlikler ve önemli ekonomilerde ihracat üretimi yavaşlamasının etkileri nedeniyle, büyük ölçüde 2019 yılı Nisan Aralık arasındaki düşük performansa bağlı olarak kargo uçuş gelirleri de zayıflamıştır (-269 milyon dolar). Grup harcamaları 661 milyon dolar (+%4,3) artarak 15,917 milyon dolara yükselmiştir bu artış 2020/21 Mali Yılında ilişkin etkisiz yakıt hedge işlemlerine ait 710 milyon dolarlık gerçeğe uygun değerleme zararlarından kaynaklanmaktadır. Söz konusu mali yıla ilişkin net yakıt maliyeti (etkisiz hedge işlemleri zararları hariç), daha düşük brüt yakıt maliyetleri (-494 milyon dolar) söz konusu mali yıla ilişkin yakıt hedge işlemleri zararı ile dengelendiğinden biraz artmıştır (+49 milyon dolar+%1,1) (önceki yılki 413 milyon dolarlık kazanca kıyasla 130 milyon dolarlık zarar). Yakıt dışı maliyetler yıllık bazda biraz azalmıştır (-98 milyon dolar ya da -%0,9). Grup, tüm bir yıla ilişkin 21.2 milyon dolarlık net zarar bildirmiştir bu da 683 milyon dolarlık geçen yılki kârdan 895 milyon dolarlık bozulma anlamına gelmektedir. Bu durum, Uluslararası Finansal Raporlama Standartları 16 Kiralama ve sermaye harcamaları için ek finansman kabulü ile temel olarak zayıf işletme performansından (-1.008 milyon dolar) ve kira yükümlülüklerinden kaynaklanan faiz masraflarının muhasebeleştirilmesi nedeniyle meydana gelen net finansman ücretlerindeki artıştan (-105 milyon dolar) kaynaklanmaktadır. Vergi giderinden vergi indirimine (+198 milyon dolar) dönüş ve işletme dışı kalemlerdeki gelişmeler (+20 milyon) kısmen zararları dengelemiştir. 2019/20 Mali Yılına İlişkin Ana Şirketlerin Faaliyet Sonuçları Grupta yer alan tüm yolcu havayolları, söz konusu mali yıla ilişkin faaliyet performansındaki keskin bozulmaya yol açan 2019/20 Mali Yılının son çeyreğinde Covid-19 salgınından olumsuz şekilde etkilenmiştir. Ana Havayolu Şirketine ilişkin faaliyet kârı yıllık olarak 697 milyon dolar (-%70,3) azalarak 294 milyon dolara gerilemiştir. Yılın ilk dokuz ayında gözlemlenen güçlü yolcu gelirleri performansının son çeyrekteki yolcu gelirlerindeki düşüşü hafifletmesi nedeniyle yolcu uçuş gelirleri 8 milyon dolar (+%0,1) olarak biraz artmıştır. Söz konusu yıla ilişkin yolcu doluluk oranı, hafif trafik artışının (%+1,5) kapasite artışını (+3,0%) geciktirdiğinden dolayı %1,2 puan düşmüştür. Gelir %1,0 düşmüş olup bu da %2,4 oranında RASK bozulmasına yol açmıştır. Hem kargo yükünde hem de gelirde sırasıyla %8,8 ve 3,8 düşüşü takiben tüm yıla ilişkin daha düşük kargo gelirleri (-269 milyon dolar) ve daha yüksek diğer gelirler (+129 milyon dolar), toplam 132 milyon dolarlık gelirde bir düşüşe neden olmuştur. Toplam harcamalar temel olarak 587 milyon dolarlık etkisiz yakıt hedge işlemlerindeki zararlardan kaynaklı olarak 565 milyon dolar artmıştır. Ayrıca geçen yılki 332 milyonluk (-437 milyon dolar) kazanca kıyasla 105 milyon dolarlık yakıt hedge işlemi zararı doğmuştur. Bu durum, daha düşük brüt yakıt maliyetleri (+380 milyon dolar) ile kısmen dengelenmiştir ve bu da net yakıt maliyetinde 57 milyon dolarlık bir artışa neden olmuştur. Yakıt hariç giderlerdeki düşüş (+79 milyon dolar veya %0,9), büyük ölçüde Covid-19 kaynaklı kapasite kesintilerinden ve personel maliyetlerini ve diğer değişken maliyetleri azaltmak için hükümet tarafından verilen desteklerden dolayı, harcamalardaki artışı azaltmaya yardımcı olmuştur. SilkAir, işletme performansında geçen yılki 15 milyon dolarlık kârdan 112 milyon dolarlık (-127 milyon $) zararla geriye gidiş kaydetmiştir. Yıl boyunca, 737 MAX 8 filosunun uçuşlardan çekilmesi, rotaların aşamalı olarak Scoot’a transferi ve Covid-19 salgınının patlak vermesi sonrası yaşanan uçuş iptallerinden dolayı taşıma kapasitesi %9,7 düşmüştür. Trafik daha küçük ölçüde (-%8,3) düşerken yolcu doluluk oranı yüzde 1.1 puan yükselmiştir. Gelirin %1,8 düşmesi ve RASK’ın %1,2 azalmasından dolayı yolcu uçuş gelirleri 104 milyon dolar (-%10,6) düşmüştür. Tarifesiz hizmetler ve diğer işletme gelirlerinden elde edilen gelir de 21 milyon dolar düşmüş ve bu da 125 milyon dolar (-%12,1) toplam gelir düşüşüne katkı sağlamıştır. Etkisiz yakıt hedge işlemi (53 milyon dolar) ve geçen yıl elde edilen kazanca karşı gerçekleşen yakıt hedge işlemi zararından (+31 milyon dolar) oluşan ana katkıda bulunanlarla birlikte harcamalar 2 milyon dolar artmıştır. Kapasitedeki azalma ve hükümet destek programları sonrası, yakıt hariç maliyetlerde (-39 milyon dolar) gerçekleşen bir düşüş ile birlikte daha düşük brüt yakıt maliyetleri (-43 milyon dolar) maliyet artışlarının bir kısmını dengelemeye yardımcı olmuştur. Scoot, önceki yıla göre 183 milyon dolar daha yüksek olan 198 milyon dolarlık işletme açığı kaydetmiştir. Hem trafikte (%-2,2) hem de gelirde (%-1,8) yıllık bazda meydana gelen azalma sonrası yolcu uçuş gelirleri 59 milyon dolara düşmüştür. Kargo ve diğer işletme gelirleri de toplamda 41 milyon dolar düşerek 100 milyon dolarlık toplam gelirde bir azalmaya yol açmıştır. Söz konusu yıla ilişkin zayıf gelir performansı büyük ölçüde dördüncü çeyrekte patlak veren Covid-19 kaynaklıdır. Harcamalar, temel olarak etkisiz yakıt hedge işlemlerindeki zararlardan (70 milyon dolar) kaynaklı olarak 83 milyon dolar artmıştır. Net yakıt maliyeti, hedge sonrası yüksek yakıt fiyatları ve güçlü Dolar nedeniyle 4 milyon dolar artmıştır. Yakıt hariç maliyetler daha büyük bir filonun amortismanındaki artış nedeniyle geçen yıla nazaran 9 milyon dolar yüksek olmuş bu da kapasite azalması (-%2,7) ve hükümet destek programları sonrasında düşük işletme maliyetleri ile kısmen dengelenmiştir SIA Engineering’in faaliyet kârı geçen yıldan beri 11 milyon dolar (+%19,3) artarak 68 milyon dolara yükselmiştir. Temel olarak uçak gövdesi ve hat bakım gelirlerindeki (-24 milyon dolar) düşüşler nedeniyle gelir 27 milyon dolar (-%2,6) azalmıştır. Bununla birlikte harcamalarda daha az malzeme ve alt sözleşme maliyetleri ile personel ve departman masraflarından 38 milyon dolarlık geniş bir azalma ve geçen yıl uğranılan 1 milyon dolarlık kambiyo zarar ile karşılaştırıldığında elde edilen 3 milyon dolarlık kambiyo kârı, işletme performansında bir iyileşmeye yol açmıştır. 2019/20 Dördüncü Çeyrek Söz konusu mali yılın sonuncu çeyreğinde Grup bu yıl 253 milyon dolarlık işletme kârından 803 milyon dolarlık zarara savrulmuştur. Covid-19 salgını nedeniyle yolcu gelirlerindeki düşüş (-906 milyon dolar ya da (-%27,4) işletme performansında yaşanan bozulmanın ana faktörü olmuştur. Yolcu uçuşlarındaki önemli düşüşten kaynaklanan uçak yük yeri kapasitesindeki keskin düşüşlerin kargo uçağının artan kullanımı ve yolcu uçakları kullanılarak yalnızca kargo uçuşlarının işletilmesi ile kısmen azaltıldığından, söz konusu çeyreğe ilişkin kargo gelirleri hafif düşmüştür (-19 milyon dolar veya -%4,0). Bu durum, geçen yılın aynı dönemine göre kargo yüklerinde %13,4 azalmaya ve kargo gelirlerinde %10.7 artışa yol açmıştır. Esasen etkisiz yakıt hedge işlemlerine ilişkin zararlardan kaynaklanan toplam harcamalar 162 milyon dolar (+%4,2) artmıştır. Brüt yakıt maliyetindeki düşüşün geçen yılki yakıt hedge işlemlerinden elde edilen kârdan bu yıl dönülen zararı dengelemesi nedeniyle net yakıt maliyeti hafifçe 19 milyon dolar (-%1.7) düşmüştür. Yolcu kapasitesinin azalması (%-13,6), sıkı maliyet azaltma önlemleri ve devlet destek programlarından kaynaklanan düşük işletme maliyetleri sonucunda yakıt dışı masraflar da 529 milyon dolar ya da %19,4 azalmıştır. Grup, söz konusu çeyreğe ilişkin olarak732 milyon dolar net zarar açıklamıştır bu da geçen yılki 203 milyon dolarlık kârdan (-935 milyon dolar) bir geriye gidiş anlamına gelmektedir. Temel olarak işletme performansındaki bozulmadan (-1,056 milyon dolar) kaynaklanan bu artış yüksek vergi indirimi ile (+184 milyon dolar) kısmen dengelenmiştir. SON TEMETTÜ Yönetim Kurulu 2019/20 mali yılına ilişki son temettü önerisinde bulunmamaktadır. 27 Kasım 2019 tarihinde ödenen ara temettüden bu yana, söz konusu yıla ilişkin toplam temettü hisse başına 8 senttir. BİLANÇO TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR 26 Mart 2020 tarihinde ilan edilen rüçhan haklı hisse ihracı 30 Nisan 2020 tarihinde yapılan Olağanüstü Genel Kurulda hissedarlar tarafından onaylanmıştır. Ödemesi yapılmamış bu hisselerin alım-satımının son günü 21 Mayıs 2020’dir. Rüçhan Haklı Hisse İhracının kabulü ve bunun ödemesinin son günü 28 Mayıs 2020’dir. Sermaye iştirakin nihai sonuçlarının 3 Haziran 2020 tarihinde ya da bu tarih civarında açıklanması beklenmektedir.

COVİD-19’UN DÖRDÜNCÜ ÇEYREKTE SEYAHAT TALEBİNİ ENGELLEMESİ SONUCU YIL SONU ZARARI

Grup’un işletme kârı geçen yıla nazaran 1.008 milyon dolar (-%94.5) azalarak 59 milyon dolara geriledi

  • Covid-19 salgını nedeniyle düşen talepler sonucu yolcu kapasitesi %97 azaldı.
  • 2020/2021 Mali Yılında beklenen kapasite kesintileri ve yakıt fiyatlarındaki düşüş, piyasaya uygun değerlenen yakıt hedge işlemi zararına yol açmıştır.
  • Rüçhan Haklı Hisse İhracı likiditeyi artıracak ve bilançoyu güçlendirecektir.
  • Hava yolculuğu normal düzenine döndüğünde Grubun daha güçlü bir şekilde faaliyetlerini yürütebilmesini sağlamak için yapılan operasyonların tüm yönlerinin derinlemesine gözden geçirilmesi.

GRUP’UN FİNANSAL PERFORMANSI

            Grup, güçlü yolcu trafiği sayıları ve Dönüşüm Programı’nın bir parçası olarak yürütülen kapsamlı girişimler sonucu mali yılın ilk dokuz ayında güçlü bir performans sergileyerek 2019/2020 Mali Yılının dördüncü çeyreğine girdi. Ancak Covid-19 salgınının küresel olarak yayılmaya başlaması ile birlikte Şubat 2020’de piyasa koşulları kısa bir süre içerisinde kötüleşti. Virüsün yayılması ile ilgili yaşanan korkular, küresel seyahat kısıtlamaları ve sınır kontrolleri çeyrek dönem boyunca hava yolculuğu talebinde düşüş yaşanmasına neden oldu.            

Grup, Şubat ayının başında Anakara Çin’den başlayarak Mart ayı sonuna kadar ağın geri kalanına geniş kapsamlı maliyet düşürme önlemleri ve kapasite azaltımı uygulayarak kararlı bir şekilde aksiyon aldı. Dördüncü çeyrekte yolcu trafiğinde görülen hızlı düşüş, geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında gelirde 894 milyon dolar (%-21,9) tutarında önemli bir düşüşle sonuçlandı. Grup, akabinde Nisan-Haziran 2020 için planlanan yolcu kapasitesinin %96 azaltılacağını duyurdu.

Beklenmedik bir fiyat rekabeti ve bunun sonucunda yaşanan arz bolluğunun olduğu dönemde ortaya çıkan Covid-19 salgını nedeniyle petrole olan talebin hızla azalmasıyla yakıt fiyatları bu çeyreğin sonlarına doğru düşmüştür. Bu durum bu çeyrekte vadesi gelen kontratlarda yakıt kaynaklı hedge işlemi zararına neden olmuştur. Ayrıca 2020/2021 Mali Yılında beklenen kapasite kesintileri, normal işletme koşullarına dayalı olarak önceki beklenenden daha az yakıt tüketimlerine yol açarak Grubun aşırı riskten korunma pozisyonuna girmesine neden olacaktır. Sonuç olarak Grup, bu fazla hedge işlemleri üzerine 710 milyon dolar esaslı gerçeğe uygun değer zararı kaydetmek zorunda kalmıştır. Finansal raporlama standartlarına göre bu kayıplar 2019/2020 Mali Yılı Kâr Zarar Bilançosunda muhasebeleştirilmelidir. Gelirdeki bu düşüş ve yakıt hedge işlemi zararları, kapasite kesintilerinden kaynaklanan yakıt dışı harcamalardan sağlanan tasarruflar, devlet destek planları ve diğer maliyet düşürme tedbirleri ile telafi edilememiştir.

Sonuç olarak Grup, söz konusu çeyreğe ilişkin olarak, geçen yılki 253 milyon dolarlık kârdan 1.056 milyon dolarlık tersine dönüş anlamına gelen 803 milyon Dolar faaliyet zararına uğramıştır. Grup’un net zararı aynı dönemde 732 milyon dolar olmuştur.

Ocak-Mart 2020 işletme performansındaki bozulmanın yılın ilk dokuz ayında yapılan iyileştirmeleri erozyona uğratması nedeniyle, 21 Mart 2020 tarihinde sona eren bütün bir yıla ilişkin Grup’un faaliyet kârı yıllık bazda 1.008 milyon dolar azalarak 59 milyon dolara düşmüştür. Grup’un 2019/2020 Mali Yılına ilişkin net zararı 212 milyon dolar olmuştur ve bu da geçen yılki 683 milyon dolarlık kârdan (-895 milyon dolar) geri gidiş anlamına gelmektedir.

Grup’un finansal performansı aşağıdaki şekilde özetlenmiştir:

COVİD-19 ÖNLEMLERİ

Havayolu taşımacılığında meydana gelecek bir çöküşe karşı harcamaları azaltmak ve nakit tasarrufu yapmak için önceden önlemler aldık.  Bu önlemler yönetsel ücretlerde kesintiler, ihtiyari ve zorunlu ücretsiz izin planları ve tüm yer personeli için daha kısa çalışma ayını kapsarken Yönetim Kurulu Üyeleri gönüllü olarak ücretlerini düşürmüşlerdir. Maliyetleri düşürmek ve ödemeleri ertelemek için tedarikçi ve ortaklarla çalıştık ve önemsiz projeleri erteledik ve ihtiyari harcamalara ilişkin sıkı kontroller uyguladık.

Yolcu uçuş operasyonlarındaki sert düşüş genel kargo kapasitesini önemli ölçüde azaltmıştır. Bununla birlikte, kritik tıbbi malzeme ve temel malların taşınması başta olmak üzere havayolu navlununa ilişkin global tedarik zincirinden güçlü bir talep olmuştur.  Bu dönemde kargo uçağının kullanımını maksimum seviyeye çıkarmanın ötesinde, yolcu uçaklarını sırf kargo uçağı olarak kullandık ve yolcu koltuklarında ve baş üstü dolaplarında yük taşımak için düzenleyici onay aldık.

Uçak ödemelerinin sermaye harcamalarımızın önemli bir bölümünü oluşturması nedeniyle, mevcut uçak siparişleri için teslimat akışımızdaki ayarlamaları ve yakın vadeli nakit çıkışlarını azaltmak için hak ediş ödemelerini erkenden müzakere etmek amacıyla uçak üreticileri ile irtibata geçtik. Bu da, uzun dönem filo yenileme programımıza bağlılığımızı sürdürürken kısa vadeli kapasite artışının ılımlı olmasına yardımcı olacaktır.

Müşterilerimizin destek ve anlayışını çantada keklik olarak görmüyoruz ve onlarla düzenli olarak irtibatta kalmak ve iletişim kurmak için adımlar attık. Ayrıca bu seçeneği tercih edenlere bonus uçuş kredileri sunmak ve geri ödeme yapmak için Global feragat politikamızı revize ettik ve KrisFlyer ve PPS statülerimizin geçerlilik süresini uzattık.

Sınırların kapatılması nedeniyle operasyonları azatmış olsak da, Grup, yurt dışında eğitim gören Singapurlu öğrenciler de dâhil olmak üzere müşterilerimizin birçoğunu evlerine götürmek için mümkün olduğunca önemli şehirlere hizmet sunmaya devam etmiştir.

Bu kriz süresince yetenekli ve yüksek düzeyde eğitimli personellerimizi tutmanın yolunu aramaktayız. Bu günler atlatıldığında uzmanlıkları ve fedakârlıkları hayati önemde olacaktır.

Personellerimizden çoğunun Singapur’da Covid-19’a karşı yapılan mücadelede ön safta yer almak için gönüllü olmalarından gurur duyuyoruz. Sağlık, ulaştırma ve sosyal hizmet sektörlerinde önemli roller üstlenmekteler ve sıkı çalışmaları, yüksek hizmet standartları ve detaylara ilişkin dikkatleri SIA ruhunun somut bir tezahürüdür.

26 Mart 2020 tarihinde Grup, bilançosunda likidite oluşturmak ve bilançosunu güçlendirmek için Rüçhanlı Hisse ve Rüçhanlı Zaruri Hisse Senedine Dönüştürülebilir Tahvil Yoluyla Rüçhan Haklı Hisse İhracı açıklamıştır. Rüçhan Haklı Hisse İhracının 2020 yılı haziran ayına kadar tamamlanması beklenmekte olup yaklaşık 8.8 milyar dolar gayri safi hasılat getirecektir. Grup aynı zamanda Ek Zaruri Hisse Senedine Dönüştürülebilir Tahvil yoluyla ilaveten 6.2 milyar dolara kadar hisse ihracı seçeneğine de sahiptir. Bu, krizin uzaması durumunda Grup’a ek likidite sağlamayı amaçlamakta ve sadece gerekli olması halinde kullanılacaktır.

Güvenli finansman ile sat ve geri kirala işlemleri de dâhil olmak üzere eş zamanlı olarak diğer fonlama kaynaklarını araştırmaktayız. Tüm bunlar Grup’un güçlü bir pozisyonda olmasına ve gelecekteki büyüme olanaklarını yakalayabilmesine olanak sağlayacaktır.

GENEL GÖRÜNÜM

Önümüzdeki aylarda uluslararası hava ulaşımında toparlanma olması, sınır kontrolleri ve seyahat kısıtlamalarının hafifletilmesine bağlıdır. Covid-19 salgınında azalma belirtilerinin az olmasından dolayı bu noktada toparlanmanın zamanı ya da gidişatı konusunda herhangi bir görünürlük bulunmamaktadır. Grup, eğer talepte bir artış meydana gelirse kapasiteyi artırmak için esneklik sağlarken, bu dönemde kendi ağında asgari uçuş bağlantısını sürdürecektir.

Bu arada uçak yük yeri kapasitesinde ani düşüşlerden dolayı, tıbbi malzemeler, tıbbi ilaçlar ve taze gıdalar gibi temel mallara ilişkin talep birçok ana hattaki hava taşımacılığı kapasitesini aşmaktadır. Bu durumun kısa vadede kargo gelirlerini sürdürmesi beklenmektedir. Biz aynı zamanda talepteki değişiklikleri yakından takip ederken charter fırsatlarını kollamaya devam edeceğiz.

Kısa dönemde yakıt fiyatlarının zayıf seyredeceği muhtemel olması nedeniyle Grup daha fazla yakıt hedge işlemi zararları görmeyi beklemektedir. Grup, herhangi bir ek hedge imzalamadan önce mevcut belirsizlikler karşısında piyasadaki gelişmeleri yakından takip etmeye devam edecektir.

Grup, bu belirsizlik döneminde kararlılığını ve çevikliğini korumaktadır ve gelişen piyasa koşullarına cevap vermede çevik davranmaya devam edecektir. Hem tam hizmet primi hem de düşük ücret segmentlerinde var olan Grubun portföy stratejisi bize toparlanma gerçekleştiğinde talebe uygun doğru ürünleri sunma olanağı sağlamaktadır.

Hava taşımacılığı toparlandığında hizmetlerimizi artırmak için hazır olmamızı sağlamak için operasyonlarımızı her yönüyle incelemek üzere dahili bir görev gücü kurduk Bu, müşterilerimize ve personelimize ilave sağlık ve güvenlik teminatları sunmak amacıyla uçak içi ürünlerimizde ve uçtan uca hizmet sunumunda her türlü değişikliği içermektedir.

* * *

FİNANSAL SONUÇLARA İLİŞKİN YÖNETİM YORUMU

2019/20 Mali Yılı

Grup’un işletme kârı geçen yıla nazaran 1.008 milyon dolar (-%94.5) azalarak 59 milyon dolara gerilemiştir ve bu ağırlıklı olarak Covid-19 salgının 2019/20 Mali Yılının dördüncü çeyreğinde havacılık endüstrisi üzerindeki etkisinden kaynaklanmaktadır.

Grup gelirleri özellikle daha düşük uçuş gelirleri (-422 milyon dolar) ile yıllık bazda 347 milyon dolar (%-2.1) düşmüştür. Söz konusu mali yılın ilk dokuz ayında elde edilen 753 milyon dolarlık iyileşme son çeyrekteki düşüşler (-906 milyon dolar) tarafından silip süpürüldüğü için yıllık yolcu uçuş gelirleri geçen yıla göre 153 milyon dolar ya da %1,2 daha az olmuştur. Uluslararası ticarette yaşanan gerginlikler ve önemli ekonomilerde ihracat üretimi yavaşlamasının etkileri nedeniyle, büyük ölçüde 2019 yılı Nisan Aralık arasındaki düşük performansa bağlı olarak kargo uçuş gelirleri de zayıflamıştır (-269 milyon dolar).

Grup harcamaları 661 milyon dolar (+%4,3) artarak 15,917 milyon dolara yükselmiştir bu artış 2020/21 Mali Yılında ilişkin etkisiz yakıt hedge işlemlerine ait 710 milyon dolarlık gerçeğe uygun değerleme zararlarından kaynaklanmaktadır. Söz konusu mali yıla ilişkin net yakıt maliyeti (etkisiz hedge işlemleri zararları hariç), daha düşük brüt yakıt maliyetleri (-494 milyon dolar) söz konusu mali yıla ilişkin yakıt hedge işlemleri zararı ile dengelendiğinden biraz artmıştır (+49 milyon dolar+%1,1) (önceki yılki 413 milyon dolarlık kazanca kıyasla 130 milyon dolarlık zarar). Yakıt dışı maliyetler yıllık bazda biraz azalmıştır (-98 milyon dolar ya da -%0,9). Grup, tüm bir yıla ilişkin 21.2 milyon dolarlık net zarar bildirmiştir bu da 683 milyon dolarlık geçen yılki kârdan 895 milyon dolarlık bozulma anlamına gelmektedir. Bu durum, Uluslararası Finansal Raporlama Standartları 16 Kiralama ve sermaye harcamaları için ek finansman kabulü ile temel olarak zayıf işletme performansından (-1.008 milyon dolar) ve kira yükümlülüklerinden kaynaklanan faiz masraflarının muhasebeleştirilmesi nedeniyle meydana gelen net finansman ücretlerindeki artıştan (-105 milyon dolar) kaynaklanmaktadır. Vergi giderinden vergi indirimine (+198 milyon dolar) dönüş ve işletme dışı kalemlerdeki gelişmeler (+20 milyon) kısmen zararları dengelemiştir.

2019/20 Mali Yılına İlişkin Ana Şirketlerin Faaliyet Sonuçları

Grupta yer alan tüm yolcu havayolları, söz konusu mali yıla ilişkin faaliyet performansındaki keskin bozulmaya yol açan 2019/20 Mali Yılının son çeyreğinde Covid-19 salgınından olumsuz şekilde etkilenmiştir.

Ana Havayolu Şirketine ilişkin faaliyet kârı yıllık olarak 697 milyon dolar (-%70,3) azalarak 294 milyon dolara gerilemiştir. Yılın ilk dokuz ayında gözlemlenen güçlü yolcu gelirleri performansının son çeyrekteki yolcu gelirlerindeki düşüşü hafifletmesi nedeniyle yolcu uçuş gelirleri 8 milyon dolar (+%0,1) olarak biraz artmıştır. Söz konusu yıla ilişkin yolcu doluluk oranı, hafif trafik artışının (%+1,5) kapasite artışını (+3,0%) geciktirdiğinden dolayı %1,2 puan düşmüştür. Gelir %1,0 düşmüş olup bu da %2,4 oranında RASK bozulmasına yol açmıştır. Hem kargo yükünde hem de gelirde sırasıyla %8,8 ve 3,8 düşüşü takiben tüm yıla ilişkin daha düşük kargo gelirleri (-269 milyon dolar) ve daha yüksek diğer gelirler (+129 milyon dolar), toplam 132 milyon dolarlık gelirde bir düşüşe neden olmuştur.

Toplam harcamalar temel olarak 587 milyon dolarlık etkisiz yakıt hedge işlemlerindeki zararlardan kaynaklı olarak 565 milyon dolar artmıştır. Ayrıca geçen yılki 332 milyonluk (-437 milyon dolar) kazanca kıyasla 105 milyon dolarlık yakıt hedge işlemi zararı doğmuştur. Bu durum, daha düşük brüt yakıt maliyetleri (+380 milyon dolar) ile kısmen dengelenmiştir ve bu da net yakıt maliyetinde 57 milyon dolarlık bir artışa neden olmuştur. Yakıt hariç giderlerdeki düşüş (+79 milyon dolar veya %0,9), büyük ölçüde Covid-19 kaynaklı kapasite kesintilerinden ve personel maliyetlerini ve diğer değişken maliyetleri azaltmak için hükümet tarafından verilen desteklerden dolayı, harcamalardaki artışı azaltmaya yardımcı olmuştur.

SilkAir, işletme performansında geçen yılki 15 milyon dolarlık kârdan 112 milyon dolarlık (-127 milyon $) zararla geriye gidiş kaydetmiştir. Yıl boyunca, 737 MAX 8 filosunun uçuşlardan çekilmesi, rotaların aşamalı olarak Scoot’a transferi ve Covid-19 salgınının patlak vermesi sonrası yaşanan uçuş iptallerinden dolayı taşıma kapasitesi %9,7 düşmüştür. Trafik daha küçük ölçüde (-%8,3) düşerken yolcu doluluk oranı yüzde 1.1 puan yükselmiştir. Gelirin %1,8 düşmesi ve RASK’ın %1,2 azalmasından dolayı yolcu uçuş gelirleri 104 milyon dolar (-%10,6) düşmüştür. Tarifesiz hizmetler ve diğer işletme gelirlerinden elde edilen gelir de 21 milyon dolar düşmüş ve bu da 125 milyon dolar (-%12,1) toplam gelir düşüşüne katkı sağlamıştır. Etkisiz yakıt hedge işlemi (53 milyon dolar) ve geçen yıl elde edilen kazanca karşı gerçekleşen yakıt hedge işlemi zararından (+31 milyon dolar) oluşan ana katkıda bulunanlarla birlikte harcamalar 2 milyon dolar artmıştır. Kapasitedeki azalma ve hükümet destek programları sonrası, yakıt hariç maliyetlerde (-39 milyon dolar) gerçekleşen bir düşüş ile birlikte daha düşük brüt yakıt maliyetleri (-43 milyon dolar) maliyet artışlarının bir kısmını dengelemeye yardımcı olmuştur.

Scoot, önceki yıla göre 183 milyon dolar daha yüksek olan 198 milyon dolarlık işletme açığı kaydetmiştir. Hem trafikte (%-2,2) hem de gelirde (%-1,8) yıllık bazda meydana gelen azalma sonrası yolcu uçuş gelirleri 59 milyon dolara düşmüştür. Kargo ve diğer işletme gelirleri de toplamda 41 milyon dolar düşerek 100 milyon dolarlık toplam gelirde bir azalmaya yol açmıştır. Söz konusu yıla ilişkin zayıf gelir performansı büyük ölçüde dördüncü çeyrekte patlak veren Covid-19 kaynaklıdır. Harcamalar, temel olarak etkisiz yakıt hedge işlemlerindeki zararlardan (70 milyon dolar) kaynaklı olarak 83 milyon dolar artmıştır. Net yakıt maliyeti, hedge sonrası yüksek yakıt fiyatları ve güçlü Dolar nedeniyle 4 milyon dolar artmıştır. Yakıt hariç maliyetler daha büyük bir filonun amortismanındaki artış nedeniyle geçen yıla nazaran 9 milyon dolar yüksek olmuş bu da kapasite azalması (-%2,7) ve hükümet destek programları sonrasında düşük işletme maliyetleri ile kısmen dengelenmiştir

SIA Engineering’in faaliyet kârı geçen yıldan beri 11 milyon dolar (+%19,3) artarak 68 milyon dolara yükselmiştir. Temel olarak uçak gövdesi ve hat bakım gelirlerindeki (-24 milyon dolar) düşüşler nedeniyle gelir 27 milyon dolar (-%2,6) azalmıştır. Bununla birlikte harcamalarda daha az malzeme ve alt sözleşme maliyetleri ile personel ve departman masraflarından 38 milyon dolarlık geniş bir azalma ve geçen yıl uğranılan 1 milyon dolarlık kambiyo zarar ile karşılaştırıldığında elde edilen 3 milyon dolarlık kambiyo kârı, işletme performansında bir iyileşmeye yol açmıştır.

2019/20 Dördüncü Çeyrek

Söz konusu mali yılın sonuncu çeyreğinde Grup bu yıl 253 milyon dolarlık işletme kârından 803 milyon dolarlık zarara savrulmuştur. Covid-19 salgını nedeniyle yolcu gelirlerindeki düşüş (-906 milyon dolar ya da (-%27,4) işletme performansında yaşanan bozulmanın ana faktörü olmuştur. Yolcu uçuşlarındaki önemli düşüşten kaynaklanan uçak yük yeri kapasitesindeki keskin düşüşlerin kargo uçağının artan kullanımı ve yolcu uçakları kullanılarak yalnızca kargo uçuşlarının işletilmesi ile kısmen azaltıldığından, söz konusu çeyreğe ilişkin kargo gelirleri hafif düşmüştür (-19 milyon dolar veya -%4,0). Bu durum, geçen yılın aynı dönemine göre kargo yüklerinde %13,4 azalmaya ve kargo gelirlerinde %10.7 artışa yol açmıştır.

Esasen etkisiz yakıt hedge işlemlerine ilişkin zararlardan kaynaklanan toplam harcamalar 162 milyon dolar (+%4,2) artmıştır. Brüt yakıt maliyetindeki düşüşün geçen yılki yakıt hedge işlemlerinden elde edilen kârdan bu yıl dönülen zararı dengelemesi nedeniyle net yakıt maliyeti hafifçe 19 milyon dolar (-%1.7) düşmüştür. Yolcu kapasitesinin azalması (%-13,6), sıkı maliyet azaltma önlemleri ve devlet destek programlarından kaynaklanan düşük işletme maliyetleri sonucunda yakıt dışı masraflar da 529 milyon dolar ya da %19,4 azalmıştır.

Grup, söz konusu çeyreğe ilişkin olarak732 milyon dolar net zarar açıklamıştır bu da geçen yılki 203 milyon dolarlık kârdan (-935 milyon dolar) bir geriye gidiş anlamına gelmektedir. Temel olarak işletme performansındaki bozulmadan (-1,056 milyon dolar) kaynaklanan bu artış yüksek vergi indirimi ile (+184 milyon dolar) kısmen dengelenmiştir.

SON TEMETTÜ

Yönetim Kurulu 2019/20 mali yılına ilişki son temettü önerisinde bulunmamaktadır. 27 Kasım 2019 tarihinde ödenen ara temettüden bu yana, söz konusu yıla ilişkin toplam temettü hisse başına 8 senttir.

BİLANÇO TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR

26 Mart 2020 tarihinde ilan edilen rüçhan haklı hisse ihracı 30 Nisan 2020 tarihinde yapılan Olağanüstü Genel Kurulda hissedarlar tarafından onaylanmıştır. Ödemesi yapılmamış bu hisselerin alım-satımının son günü 21 Mayıs 2020’dir. Rüçhan Haklı Hisse İhracının kabulü ve bunun ödemesinin son günü 28 Mayıs 2020’dir. Sermaye iştirakin nihai sonuçlarının 3 Haziran 2020 tarihinde ya da bu tarih civarında açıklanması beklenmektedir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2zQHIwY
via IFTTT