24 Mayıs 2019 Cuma

Nesli Tehlike Altındaki Kuşların Avına İzin Nesli Tehlike Altındaki Kuşların Avına İzin 23 Mayıs 2019 tarihinde toplanan Merkez Av Komisyonu, nesli küresel ölçekte tehlike altında olan üveyik ve elmabaş patka kuş türlerinin avlanmasına izin verdi. 27 doğa koruma kuruluşu bir araya gelerek bir deklarasyon metni yayınlamış ve başlatılan imza kampanyasına katılan 65 binin üzerinde imzacı ile beraber Merkez Av Komisyonu’ndan nesli tehlike altındaki üveyik ve elmabaş patkanın avının tamamen yasaklanmasını talep etmişti. 23 Mayıs 2019 tarihinde gerçekleşen Merkez Av Komisyonu toplantısında, Türkiye doğası ve doğa koruma çalışmaları açısından eleştiri odağı olan kararlara imza atıldı. Nesilleri küresel ölçekte tehlike altında olarak “Kırmızı Liste” türleri içerisinde bulunan üveyik ve elmabaş patkanın avlanmasına izin verilen toplantı kararları, doğa koruma kuruluşları, doğa severler ve hayvan hakları savunucuları tarafından tepkiyle karşılandı. Görevlerinden biri korunacak türleri belirlemek olan ve çoğunluğu avcılardan oluşan Merkez Av Komisyonu, aldığı kararla nesli küresel ölçekte tehlike altında olan kuş türlerinin avlanmasına bir kez daha izin vermiş oldu. Bilim Otoriteleri Korunması Gerektiğini Söylüyor Dünya Doğa ve Doğal Kaynakları Koruma Birliği’nin (IUCN) verilerine göre, üveyik nüfusu son 40 senede %78, elmabaş patka nüfusu ise son 20 yılda %50 gibi çok büyük bir oranda azaldı. Her iki tür de dünya ölçeğinde korunması gereken türler arasında yer alıyor. Konuya dikkat çekmek ve nesli tehlike altındaki kuşların avının yasaklanması amacıyla bir araya gelen 27 kurum ve 65 binin üzerinde imzacının talepleri göz ardı edilerek, 2019-2020 av sezonunda, bir avcının, bir av gününde 3 üveyik Streptopelia turtur, 2 elmabaş patka Aythya ferina vurmasına izin verildi. Yoğun tepkiler üzerine haftalık kuş avı gün sayısının 4 günden 3 güne düşürüldüğü dikkat çekti. Komisyon 2018-2019 av sezonunda bir av gününde 5 üveyik, 6 elmabaş patka vurulmasına izin vermişti. Av günü sayısının ve av kotalarının düşürülmesine rağmen Merkez Av Komisyonu toplantısında alınan kararlar, doğa korumacılar tarafından bilimsel gerçeklikler ve kamu vicdanı gözetilmeden alınmış olmakla eleştiriliyor. Doğa Severler İtiraz Edecek Kararın ardından açıklama yapan 27 kurum ve doğa severler, nesli küresel ölçekte yok olma tehlikesinde olan üveyik ve elmabaş patkanın avına hâlâ izin veriliyor olmasının kabul edilemez olduğunu belirtti. Alınan karara itiraz edeceklerini belirten kurumlar, yaşam hakkının tüm canlılar için pazarlık edilemez en doğal hak olduğunu vurguladı. Nesli tehlike altındaki kuşlar için bir araya gelen 27 kurum ve on binlerce destekçi adına konuşan Türkiye’nin ilk yaban hayatı uzmanlarından Tansu Gürpınar: “Alınan karar hem Türkiye doğası, hem de Türkiye’deki doğa koruma çalışmaları açısından son derece yanlış. Türkiye taraf olduğu Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesi’nin 6. ve 8. maddeleri uyarınca nesli tehlike altındaki türleri korumayı taahhüt etmiştir. Görevlerinden biri koruma altına alınacak türleri belirlemek olan Merkez Av Komisyonu, aldığı bu kararla tarihi bir yanlışın altına imza atmıştır” diyerek sözlerine şöyle devam etti: “23 Mayıs’ta Merkez Av Komisyonu’nda alınan kararlarla maalesef nesli tehlike altındaki üveyik ve elmabaş patka kuşlarının avlanmasına izin verilmiştir. Bu yanlış kararın sebeplerinden biri Merkez Av Komisyonu’nun yapısıdır. Komisyonun 21 üyesinden 9’u avcı, 1’i avlak sahibi, 1’i Atıcılık ve Avcılık Federasyonu, 1’i ise çalışma alanı belirlenmemiş bir sivil toplum kuruluşu. Yani Merkez Av Komisyonu’nun yarısından fazlası avcılardan oluşuyor. Üstelik komisyona konunun uzmanı hiçbir bilim insanı dahil edilmiyor. Türkiye doğası ve doğa koruma çalışmaları için alınacak kararların doğadan yana olabilmesi için komisyonun yapısındaki bu aksaklığın giderilmesi gerekiyor. Nesli tehlike altındaki üveyik ve elmabaş patkanın koruma altına alınmasını isteyen doğa koruma kuruluşları ve bireyler aslında kendilerini savunma imkanı olmayan canlıların sesi oldu. Üveyik ve elmabaş patkanın önümüzdeki av sezonu içerisinde de avlanmasına izin verilerek alınan bu yanlış karardan bir an önce dönülmesini ümit ediyorum.” NOT: 29 Nisan 2019 tarihinde nesli tehlike altındaki kuş türlerinin avının tamamen yasaklanması için aşağıdaki 27 kurum tarafından bir deklarasyon yayınlanmış, change.org/yasasinkuslar adresi üzerinden açılan imza kampanyasına 65 binin üzerinde imzacı destek vermişti. İmzacı Kurumların Listesi AKFOD Alakır Nehri Kardeşliği Antalya Dostları Derneği Artvin Borçka Karagöl Çevre Koruma ve Dayanışma Derneği Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği Cahide Derneği Çiğdemim Derneği Çoruh Vadisi Borçkalılar Derneği Doğa Derneği Doğaya Dönüş Gençlik ve Spor Kulübü Derneği HAYTAP Hayvanlar İçin Projeler Derneği (HİPDER) İstanbul Artvin STK Platformu Kırklareli Kent Konseyi Çevre Meclisi Kızılkaya Yenidünya Derneği KİHAYKO Kuzey Ormanları Savunması Mezopotamya Ekoloji Hareketi MAGMA Dergisi Orhanlı Köyü Kültür Doğa Gençlik ve Spor Kulübü Derneği Orman Melekleri Simurg Kuş Yuvası Derneği Sualtı Araştırmaları Derneği (SAD) TTKD Turgutlu Doğa Kültür ve Yaşam Derneği Van ÇEV-DER WWF-Türkiye

Nesli Tehlike Altındaki Kuşların Avına İzin

23 Mayıs 2019 tarihinde toplanan Merkez Av Komisyonu, nesli küresel ölçekte tehlike altında olan üveyik ve elmabaş patka kuş türlerinin avlanmasına izin verdi. 27 doğa koruma kuruluşu bir araya gelerek bir deklarasyon metni yayınlamış ve başlatılan imza kampanyasına katılan 65 binin üzerinde imzacı ile beraber Merkez Av Komisyonu’ndan nesli tehlike altındaki üveyik ve elmabaş patkanın avının tamamen yasaklanmasını talep etmişti.

23 Mayıs 2019 tarihinde gerçekleşen Merkez Av Komisyonu toplantısında, Türkiye doğası ve doğa koruma çalışmaları açısından eleştiri odağı olan kararlara imza atıldı. Nesilleri küresel ölçekte tehlike altında olarak “Kırmızı Liste” türleri içerisinde bulunan üveyik ve elmabaş patkanın avlanmasına izin verilen toplantı kararları, doğa koruma kuruluşları, doğa severler ve hayvan hakları savunucuları tarafından tepkiyle karşılandı. Görevlerinden biri korunacak türleri belirlemek olan ve çoğunluğu avcılardan oluşan Merkez Av Komisyonu, aldığı kararla nesli küresel ölçekte tehlike altında olan kuş türlerinin avlanmasına bir kez daha izin vermiş oldu.

Bilim Otoriteleri Korunması Gerektiğini Söylüyor

Dünya Doğa ve Doğal Kaynakları Koruma Birliği’nin (IUCN) verilerine göre, üveyik nüfusu son 40 senede %78, elmabaş patka nüfusu ise son 20 yılda %50 gibi çok büyük bir oranda azaldı. Her iki tür de dünya ölçeğinde korunması gereken türler arasında yer alıyor. Konuya dikkat çekmek ve nesli tehlike altındaki kuşların avının yasaklanması amacıyla bir araya gelen 27 kurum ve 65 binin üzerinde imzacının talepleri göz ardı edilerek, 2019-2020 av sezonunda, bir avcının, bir av gününde 3 üveyik Streptopelia turtur, 2 elmabaş patka Aythya ferina vurmasına izin verildi. Yoğun tepkiler üzerine haftalık kuş avı gün sayısının 4 günden 3 güne düşürüldüğü dikkat çekti. Komisyon 2018-2019 av sezonunda bir av gününde 5 üveyik, 6 elmabaş patka vurulmasına izin vermişti. Av günü sayısının ve av kotalarının düşürülmesine rağmen Merkez Av Komisyonu toplantısında alınan kararlar, doğa korumacılar tarafından bilimsel gerçeklikler ve kamu vicdanı gözetilmeden alınmış olmakla eleştiriliyor.

Doğa Severler İtiraz Edecek

Kararın ardından açıklama yapan 27 kurum ve doğa severler, nesli küresel ölçekte yok olma tehlikesinde olan üveyik ve elmabaş patkanın avına hâlâ izin veriliyor olmasının kabul edilemez olduğunu belirtti. Alınan karara itiraz edeceklerini belirten kurumlar, yaşam hakkının tüm canlılar için pazarlık edilemez en doğal hak olduğunu vurguladı.

Nesli tehlike altındaki kuşlar için bir araya gelen 27 kurum ve on binlerce destekçi adına konuşan Türkiye’nin ilk yaban hayatı uzmanlarından Tansu Gürpınar: “Alınan karar hem Türkiye doğası, hem de Türkiye’deki doğa koruma çalışmaları açısından son derece yanlış. Türkiye taraf olduğu Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesi’nin 6. ve 8. maddeleri uyarınca nesli tehlike altındaki türleri korumayı taahhüt etmiştir. Görevlerinden biri koruma altına alınacak türleri belirlemek olan Merkez Av Komisyonu, aldığı bu kararla tarihi bir yanlışın altına imza atmıştır” diyerek sözlerine şöyle devam etti: “23 Mayıs’ta Merkez Av Komisyonu’nda alınan kararlarla maalesef nesli tehlike altındaki üveyik ve elmabaş patka kuşlarının avlanmasına izin verilmiştir. Bu yanlış kararın sebeplerinden biri Merkez Av Komisyonu’nun yapısıdır. Komisyonun 21 üyesinden 9’u avcı, 1’i avlak sahibi, 1’i Atıcılık ve Avcılık Federasyonu, 1’i ise çalışma alanı belirlenmemiş bir sivil toplum kuruluşu. Yani Merkez Av Komisyonu’nun yarısından fazlası avcılardan oluşuyor. Üstelik komisyona konunun uzmanı hiçbir bilim insanı dahil edilmiyor. Türkiye doğası ve doğa koruma çalışmaları için alınacak kararların doğadan yana olabilmesi için komisyonun yapısındaki bu aksaklığın giderilmesi gerekiyor. Nesli tehlike altındaki üveyik ve elmabaş patkanın koruma altına alınmasını isteyen doğa koruma kuruluşları ve bireyler aslında kendilerini savunma imkanı olmayan canlıların sesi oldu. Üveyik ve elmabaş patkanın önümüzdeki av sezonu içerisinde de avlanmasına izin verilerek alınan bu yanlış karardan bir an önce dönülmesini ümit ediyorum.”

NOT: 29 Nisan 2019 tarihinde nesli tehlike altındaki kuş türlerinin avının tamamen yasaklanması için aşağıdaki 27 kurum tarafından bir deklarasyon yayınlanmış, change.org/yasasinkuslar adresi üzerinden açılan imza kampanyasına 65 binin üzerinde imzacı destek vermişti.

İmzacı Kurumların Listesi

AKFOD

Alakır Nehri Kardeşliği

Antalya Dostları Derneği

Artvin Borçka Karagöl Çevre Koruma ve Dayanışma Derneği

Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği

Cahide Derneği

Çiğdemim Derneği

Çoruh Vadisi Borçkalılar Derneği

Doğa Derneği

Doğaya Dönüş Gençlik ve Spor Kulübü Derneği

HAYTAP

Hayvanlar İçin Projeler Derneği (HİPDER)

İstanbul Artvin STK Platformu

Kırklareli Kent Konseyi Çevre Meclisi

Kızılkaya Yenidünya Derneği

KİHAYKO

Kuzey Ormanları Savunması

Mezopotamya Ekoloji Hareketi

MAGMA Dergisi

Orhanlı Köyü Kültür Doğa Gençlik ve Spor Kulübü Derneği

Orman Melekleri

Simurg Kuş Yuvası Derneği

Sualtı Araştırmaları Derneği (SAD)

TTKD

Turgutlu Doğa Kültür ve Yaşam Derneği

Van ÇEV-DER

WWF-Türkiye



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2YQVGWR
via IFTTT

Nesli Tehlike Altındaki Kuşların Avına İzin


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2YQVGWR

Pegasus Hava Yolları, İstanbul Okan Üniversitesi İş birliği Pegasus Hava Yolları, İstanbul Okan Üniversitesi Pilotaj Bölümü öğrencilerine kariyer imkânı sunuyor İstanbul Okan Üniversitesi ve Pegasus Hava Yolları’nın iş birliği kapsamında, Pegasus’un seçim sürecinde başarılı olan İstanbul Okan Üniversitesi pilotaj öğrencileri, mezun olduktan sonra Pegasus Hava Yolları’nda pilot olarak çalışma imkânı bulacak. Pegasus Hava Yolları, pilot ihtiyacını karşılamak için eğitim kurumlarıyla anlaşma kararı aldı. Bu kapsamda Pilotaj Programı’ndan mezun olacak öğrencilere Pegasus Hava Yolları’nda çalışma imkânı sunulacak. Böylece hızla gelişen bir sektör olarak öne çıkan sivil havacılığın pilot ihtiyaçlarının iç kaynaklardan temin imkanları zenginleşecek. 26 bin öğrenciye sahip İstanbul Okan Üniversitesi ile Pegasus Hava Yolları’nın iş birliği anlaşması kapsamında, İstanbul Okan Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Pilotaj Bölümü öğrencilerinden Pegasus’un kriterlerini karşılayanlara İkinci Pilot olarak çalışma imkânı sağlanacak. Pegasus’ta pilot olma şansı Pilotaj eğitimi devam eden İstanbul Okan Üniversitesi öğrencilerinden Pegasus’un işe alım ve seçim kriterlerini karşılayanlar ve işe alım süreçlerini başarıyla tamamlayanlar, Pegasus’ta İkinci Pilot adayı olma hakkını kazanacak. Eğitimlerini başarıyla tamamlayan mezunlar Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü onaylı pilot lisanslarını aldıktan ve Pegasus bünyesinde Tip eğitimlerini tamamladıktan sonra, İkinci Pilot kadrolarında değerlendirilebilecek. Halen İstanbul Okan Üniversitesi Pilotaj Bölümü’ne devam eden ve programa yeni katılacak öğrencilerin tamamı, bu iş birliği kapsamında kriterleri karşılamaları durumunda Pegasus’a başvuru yapma hakkına sahip olacak. Türk Sivil Havacılık Mevzuatı çerçevesinde İstanbul Okan Üniversitesi’nde kurulan Uçuş Eğitim Organizasyonu’nun sorumluluğunda ve pilotaj lisans eğitimi kapsamında teorik eğitimlerini alan Pilotaj Bölümü öğrencileri, Atlantik Uçuş Akademisi (AFA) bünyesinde de uçuş eğitimlerini tamamlıyor. Bahçelievler Kampüsü’nde faaliyet gösteren Okan Havacılık’ta pilot adayları iki pilotun birbirleriyle olan ilişkisi, pilotlar arası görev dağılımı gibi konularda prosedür eğitici Boeing 737 NG Simülatörü ile eğitim alıyor. Dört yıllık eğitimleri kapsamında simülatörden yararlanan Pilotaj Bölümü öğrencilerinin yanı sıra, İstanbul Okan Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi OKSEM aracılığıyla üniversite öğrencisi olmayanlar da pilot sertifikası alabiliyor. Pegasus Hava Yolları Hakkında: 1990 yılında havacılık sektörüne giriş yapan Pegasus, 2005’te ESAS Holding tarafından satın alınarak düşük maliyetli iş modelini benimsedi. Türkiye’nin lider düşük maliyetli hava yolu olan Pegasus, hava yolu ile yolculuğun herkesin hakkı olduğuna olan inancıyla ve uyguladığı “low cost (düşük maliyetli hava yolu)” modeliyle misafirlerine uygun fiyatlı ve genç uçaklarla seyahat etme imkânı sağlıyor. 2018 itibarıyla “Türkiye’nin Dijital Hava Yolu” söylemiyle faaliyet gösteren Pegasus, misafirlerini 35’i yurt içinde, 75’i yurt dışında olmak üzere toplam 42 ülkede 110 noktaya ulaştırıyor; İstanbul Sabiha Gökçen üzerinden Türkiye ile Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya, Orta Asya arasında bağlantılı uçuşlar gerçekleştiriyor. Pegasus, misafir deneyimini odak alan yaklaşımıyla onların seyahat deneyimlerini kolaylaştıracak dijital teknolojiler ve benzersiz yenilikler sunuyor.

Pegasus Hava Yolları, İstanbul Okan Üniversitesi Pilotaj Bölümü öğrencilerine kariyer imkânı sunuyor

İstanbul Okan Üniversitesi ve Pegasus Hava Yolları’nın iş birliği kapsamında, Pegasus’un seçim sürecinde başarılı olan İstanbul Okan Üniversitesi pilotaj öğrencileri, mezun olduktan sonra Pegasus Hava Yolları’nda pilot olarak çalışma imkânı bulacak.

Pegasus Hava Yolları, pilot ihtiyacını karşılamak için eğitim kurumlarıyla anlaşma kararı aldı. Bu kapsamda Pilotaj Programı’ndan mezun olacak öğrencilere Pegasus Hava Yolları’nda çalışma imkânı sunulacak. Böylece hızla gelişen bir sektör olarak öne çıkan sivil havacılığın pilot ihtiyaçlarının iç kaynaklardan temin imkanları zenginleşecek.

26 bin öğrenciye sahip İstanbul Okan Üniversitesi ile Pegasus Hava Yolları’nın iş birliği anlaşması kapsamında, İstanbul Okan Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Pilotaj Bölümü öğrencilerinden Pegasus’un kriterlerini karşılayanlara İkinci Pilot olarak çalışma imkânı sağlanacak.

Pegasus’ta pilot olma şansı

Pilotaj eğitimi devam eden İstanbul Okan Üniversitesi öğrencilerinden Pegasus’un işe alım ve seçim kriterlerini karşılayanlar ve işe alım süreçlerini başarıyla tamamlayanlar, Pegasus’ta İkinci Pilot adayı olma hakkını kazanacak. Eğitimlerini başarıyla tamamlayan mezunlar Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü onaylı pilot lisanslarını aldıktan ve Pegasus bünyesinde Tip eğitimlerini tamamladıktan sonra, İkinci Pilot kadrolarında değerlendirilebilecek. Halen İstanbul Okan Üniversitesi Pilotaj Bölümü’ne devam eden ve programa yeni katılacak öğrencilerin tamamı, bu iş birliği kapsamında kriterleri karşılamaları durumunda Pegasus’a başvuru yapma hakkına sahip olacak.

Türk Sivil Havacılık Mevzuatı çerçevesinde İstanbul Okan Üniversitesi’nde kurulan Uçuş Eğitim Organizasyonu’nun sorumluluğunda ve pilotaj lisans eğitimi kapsamında teorik eğitimlerini alan Pilotaj Bölümü öğrencileri, Atlantik Uçuş Akademisi (AFA) bünyesinde de uçuş eğitimlerini tamamlıyor.

Bahçelievler Kampüsü’nde faaliyet gösteren Okan Havacılık’ta pilot adayları iki pilotun birbirleriyle olan ilişkisi, pilotlar arası görev dağılımı gibi konularda prosedür eğitici Boeing 737 NG Simülatörü ile eğitim alıyor. Dört yıllık eğitimleri kapsamında simülatörden yararlanan Pilotaj Bölümü öğrencilerinin yanı sıra, İstanbul Okan Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi OKSEM aracılığıyla üniversite öğrencisi olmayanlar da pilot sertifikası alabiliyor.

Pegasus Hava Yolları Hakkında:

1990 yılında havacılık sektörüne giriş yapan Pegasus, 2005’te ESAS Holding tarafından satın alınarak düşük maliyetli iş modelini benimsedi. Türkiye’nin lider düşük maliyetli hava yolu olan Pegasus, hava yolu ile yolculuğun herkesin hakkı olduğuna olan inancıyla ve uyguladığı “low cost (düşük maliyetli hava yolu)” modeliyle misafirlerine uygun fiyatlı ve genç uçaklarla seyahat etme imkânı sağlıyor. 2018 itibarıyla “Türkiye’nin Dijital Hava Yolu” söylemiyle faaliyet gösteren Pegasus, misafirlerini 35’i yurt içinde, 75’i yurt dışında olmak üzere toplam 42 ülkede 110 noktaya ulaştırıyor; İstanbul Sabiha Gökçen üzerinden Türkiye ile Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya, Orta Asya arasında bağlantılı uçuşlar gerçekleştiriyor. Pegasus, misafir deneyimini odak alan yaklaşımıyla onların seyahat deneyimlerini kolaylaştıracak dijital teknolojiler ve benzersiz yenilikler sunuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2HOJY7Z
via IFTTT

Pegasus Hava Yolları, İstanbul Okan Üniversitesi İş birliği


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2HOJY7Z

SunExpress’in ilk A320 uçağı bugün ilk uçuşunu gerçekleştiriyor SunExpress’in ilk A320 uçağı bugün ilk uçuşunu gerçekleştiriyor   Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress’in bu sezon filosuna katılacak olan ilk Airbus A320 uçağı bugün Antalya’dan ilk uçuşunu gerçekleştiriyor.   Bu yıl Antalya’ya 3.7 milyon gibi rekor bir sayıda koltuk kapasitesi sunan SunExpress, Litvanyalı Avion Express ile bu yaz sezonu için gerçekleştirdiği kiralama anlaşması çerçevesinde 11 adet Airbus A320 uçağını filosuna katılıyor. İlk A320 bugün ilk uçuşunu gerçekleştirirken geriye kalan uçaklar da sırasıyla Haziran ayının sonuna kadar SunExpress filosuna katılacak.   SunExpress filosundaki uçak sayısı 84’e çıkıyor   Yaz sezonu için yapılan bu anlaşma ile birlikte SunExpress filosundaki uçak sayısı 84’e ulaşacak ve şirket, tarihinin en büyük filosuna sahip olmuş olacak. Filoya katılacak olan yeni uçaklar Antalya’ya konuşlandırılacak ve Antalya’dan yurt dışı uçuşları gerçekleştirilecek.   Antalya’dan tarifeli ve direkt seferlerle hem iç hatlarda hem de dış hatlarda en fazla noktaya bağlayan SunExpress, bu yaz sezonuyla Antalya’dan Avrupa’ya 36 noktaya, Türkiye içinde ise 8 noktaya uçuş düzenleyecek.  

SunExpress’in ilk A320 uçağı bugün ilk uçuşunu gerçekleştiriyor

 

Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress’in bu sezon filosuna katılacak olan ilk Airbus A320 uçağı bugün Antalya’dan ilk uçuşunu gerçekleştiriyor.

 

Bu yıl Antalya’ya 3.7 milyon gibi rekor bir sayıda koltuk kapasitesi sunan SunExpress, Litvanyalı Avion Express ile bu yaz sezonu için gerçekleştirdiği kiralama anlaşması çerçevesinde 11 adet Airbus A320 uçağını filosuna katılıyor. İlk A320 bugün ilk uçuşunu gerçekleştirirken geriye kalan uçaklar da sırasıyla Haziran ayının sonuna kadar SunExpress filosuna katılacak.

 

SunExpress filosundaki uçak sayısı 84’e çıkıyor

 

Yaz sezonu için yapılan bu anlaşma ile birlikte SunExpress filosundaki uçak sayısı 84’e ulaşacak ve şirket, tarihinin en büyük filosuna sahip olmuş olacak. Filoya katılacak olan yeni uçaklar Antalya’ya konuşlandırılacak ve Antalya’dan yurt dışı uçuşları gerçekleştirilecek.

 

Antalya’dan tarifeli ve direkt seferlerle hem iç hatlarda hem de dış hatlarda en fazla noktaya bağlayan SunExpress, bu yaz sezonuyla Antalya’dan Avrupa’ya 36 noktaya, Türkiye içinde ise 8 noktaya uçuş düzenleyecek.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2HOLJ5a
via IFTTT

SunExpress’in ilk A320 uçağı bugün ilk uçuşunu gerçekleştiriyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2HOLJ5a

23 Mayıs 2019 Perşembe

Mehmet Koç: Vatandaşın cebine 1 milyar TL tasarruf sağlandı “Vatandaşın cebine 1 milyar lira tasarruf sağladık” Deniz ve kara taşımacılığında Türkiye’nin en önemli firmaları arasında yer alan Negmar Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Koç, “2013 yılı Temmuz ayından bu yana Eskihisar-Tavşanlı (Yalova) hattında kaliteli hizmetimizle yaptığımız indirimlerimizle vatandaşımıza 1 milyar Türk Lirası tasarruf sağladık” dedi. Negmar Şirketler Grubu, ekonomi basını temsilcileriyle iftar sofrasında bir araya geldi. Hilton Bomonti Hotel’de gerçekleşen iftar yemeğine Negmar Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Koç ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sefa Koç ,Etis Lojistik Genel Müdürü Sabri Yıldız, Negmar Şirketler Grubu Teknoloji Yatırımları Danışmanı Cihan Nazmi Bıyıklı katıldı. İftar öncesi basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Mehmet Koç, Negmar Denizcilik Şirketi ile Eskihisar-Tavşanlı/Yalova arasında hızlı ekonomik ve rahat deniz ulaşımını tesis ettiklerini bu 5 yılı aşkın süre zarfında vatandaşın cebine 1 milyar TL tasarruf sağladıklarını söyledi. 450 ÇALIŞANLA DEV HİZMET Negmar’ın esasen bir denizcilik grubu olduğunu ancak bünyesinde başka şirketleri de barındırdığını vurgulayan Koç, “Bünyesinde 450 civarında çalışanı olan daha çok yolcu taşımacılığı, denizde araç taşımacılığı ve kara lojistiği yapan bir grubuz. Aynı zamanda bilgi işlem ile ilgilenen bir yönümüz de var. Bünyemizde Etis Lojistik şirketimizle karayolu lojistik taşımacılığı yapıyoruz. Bisar yazılım firmamız teknoloji çalışmaları yapıyor ve yazılım üretiyor. Gök Denizcilik şirketimiz ise liman işletmeciliği yapıyor, iskeleleri işletiyor. Erdeniz şirketimiz, Türkiye’de Marmara denizinde tek olan ve sadece tren taşıyabilen, içerisinde raylı sistemi bulunan ve 40 vagon taşıyan 200 metrelik gemilerimiz ile Derince-Tekirdağ arasında çalışmalar yürütüyor” diye konuştu. “18 MİLYON YOLCU TAŞIDIK” Tren ile taşımacılık alanında yakın gelecekte büyük bir atılım yapacaklarını dile getiren Koç, “İlerleyen dönemlerde Ege Bölgesi’nin de Avrupa ticaretine katkı sunacağı Bandırma-Tekirdağ hattını açıyor olacağız. Eskihisar-Tavşanlı (Yalova) arabalı feribot taşımacılığı yaptığımız hattımız ise Negmar’ın ana yapısını oluşturuyor. Bu hatta yıllık 1 milyon araç taşıyoruz. 2013 yılı Temmuz ayından itibaren çalışıyoruz. 4 feribotumuzla vatandaşlarımıza hizmet veriyoruz. Hatta bir hizmet kalitesi getirdik, yüksek ölçüde indirimlerimizle, 40 dakikalık yolculuğu 25 dakikaya indirerek ve alternatif ödeme imkanlarıyla rekabeti oluşturarak bugüne kadar vatandaşın cebine 1 milyar TL tasarruf sağladık. Biz bu hata başladığımızda tır ücreti 170 TL’ydi, 5 yıldır hala zam yapmadan 155 TL’ye hizmet veriyoruz. Bu bizim açımızdan büyük bir hizmet. Yolcu taşımacılığı da bizim için çok önemli. Marmara denizi bu açıdan çok yoğun bir yolcu kapasitesine sahip. Son teknoloji ürünü 4 gemimizle hizmet veriyoruz. Eskihisar-Tavşanlı hattımızda 18 milyon yolcu taşıdık” dedi. YÜK TAŞIMACILIĞINDA EGE İLE MÜNİH ARASI 48 SAATE DÜŞECEK “Erdeniz şirketimiz Türkiye’de büyük öneme sahip deniz üzerinden tren taşımacılığı gerçekleştiren şirketimiz” diyen Mehmet Koç, “15 yıllık dönemde demir yolu yatırımları çok büyük ölçüde artışa geçti. Trenle yük taşımacılığını Erdeniz şirketimizle Tekirdağ-Derince arasında gerçekleştiriyoruz. Burası Çin’den Londra’ya bağlanan tren yolunun bir parçası. Bu yönüyle stratejik bir yer. Asıl önemli nokta ise Tekirdağ-Bandırma hattımızın yapımını tamamladık. Çok az bir bölümü kaldı ve yakında tamamlanacak. Bu hat faaliyete geçtiği zaman Ege’den trene yüklenen bir yük, Erdeniz tren feribotları sayesinde 48 saat içerisinde Münih’e ulaşacak. Bu çok ciddi anlamda bir zaman, maliyet ve iş gücü kazanımı sağlayacak. Yıllardır Türkiye’de yapılmaya çalışılan ancak hep aksaklık gösteren bu projeyi faaliyete geçireceğiz. Bandırma’da son testlerimizi de bu anlamda gerçekleştirdik” ifadelerini kullandı. Kara lojistiği olarak Etis Lojistik Şirketi’nin çalışmalar yaptığını belirten Koç, 241 personel ile faaliyet gösteren Etis ile lojistik konusunda önemli bir oyuncu olduklarını ve 8 farklı limanda dökme yükleri paketleme yaptıklarını söyledi. ÇOCUKLAR İÇİN GÜVENLİ İNTERNET CİHAZI GELİŞTİRİLDİ Mehmet Koç toplantıda yeni bir yerli ve milli teknoloji ürününün de müjdesini verdi. Çocukların güvenli internet kullanımı için bir cihaz geliştirdiklerini açıklayan Koç, “Bisar Yazılım ve Teknoloji Şirketimiz dünyada şu ana kadar sadece Amerika’da bir benzer örneği bulunan ve evdeki her cihaz için istediğiniz noktadan ayrı ayrı internet filtresi yapabilecek bir cihaz geliştirdi. Temiz Aile Filtresi (TAFİ) adını verdiğimiz bu cihazı modeme takarak, çocukların girebileceği uygunsuz içerikleri filtreleyebiliyorsunuz. Goople Play Store ve App Store’dan Tafi Safe adlı uygulamayı yükleyerek dünyanın her yerinden tek tıkla çocuğunuzun internet erişimini kontrol edebiliyorsunuz. Şuan test aşaması devam eden Tafi, yakın zamanda kamuoyuna sunulacak” dedi.

“Vatandaşın cebine 1 milyar lira tasarruf sağladık”

Deniz ve kara taşımacılığında Türkiye’nin en önemli firmaları arasında yer alan Negmar Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Koç, “2013 yılı Temmuz ayından bu yana Eskihisar-Tavşanlı (Yalova) hattında kaliteli hizmetimizle yaptığımız indirimlerimizle vatandaşımıza 1 milyar Türk Lirası tasarruf sağladık” dedi.

Negmar Şirketler Grubu, ekonomi basını temsilcileriyle iftar sofrasında bir araya geldi. Hilton Bomonti Hotel’de gerçekleşen iftar yemeğine Negmar Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Koç ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sefa Koç ,Etis Lojistik Genel Müdürü Sabri Yıldız, Negmar Şirketler Grubu Teknoloji Yatırımları Danışmanı Cihan Nazmi Bıyıklı katıldı. İftar öncesi basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Mehmet Koç, Negmar Denizcilik Şirketi ile Eskihisar-Tavşanlı/Yalova arasında hızlı ekonomik ve rahat deniz ulaşımını tesis ettiklerini bu 5 yılı aşkın süre zarfında vatandaşın cebine 1 milyar TL tasarruf sağladıklarını söyledi.

450 ÇALIŞANLA DEV HİZMET

Negmar’ın esasen bir denizcilik grubu olduğunu ancak bünyesinde başka şirketleri de barındırdığını vurgulayan Koç, “Bünyesinde 450 civarında çalışanı olan daha çok yolcu taşımacılığı, denizde araç taşımacılığı ve kara lojistiği yapan bir grubuz. Aynı zamanda bilgi işlem ile ilgilenen bir yönümüz de var. Bünyemizde Etis Lojistik şirketimizle karayolu lojistik taşımacılığı yapıyoruz. Bisar yazılım firmamız teknoloji çalışmaları yapıyor ve yazılım üretiyor. Gök Denizcilik şirketimiz ise liman işletmeciliği yapıyor, iskeleleri işletiyor. Erdeniz şirketimiz, Türkiye’de Marmara denizinde tek olan ve sadece tren taşıyabilen, içerisinde raylı sistemi bulunan ve 40 vagon taşıyan 200 metrelik gemilerimiz ile Derince-Tekirdağ arasında çalışmalar yürütüyor” diye konuştu.

“18 MİLYON YOLCU TAŞIDIK”

Tren ile taşımacılık alanında yakın gelecekte büyük bir atılım yapacaklarını dile getiren Koç, “İlerleyen dönemlerde Ege Bölgesi’nin de Avrupa ticaretine katkı sunacağı Bandırma-Tekirdağ hattını açıyor olacağız. Eskihisar-Tavşanlı (Yalova) arabalı feribot taşımacılığı yaptığımız hattımız ise Negmar’ın ana yapısını oluşturuyor. Bu hatta yıllık 1 milyon araç taşıyoruz. 2013 yılı Temmuz ayından itibaren çalışıyoruz. 4 feribotumuzla vatandaşlarımıza hizmet veriyoruz. Hatta bir hizmet kalitesi getirdik, yüksek ölçüde indirimlerimizle, 40 dakikalık yolculuğu 25 dakikaya indirerek ve alternatif ödeme imkanlarıyla rekabeti oluşturarak bugüne kadar vatandaşın cebine 1 milyar TL tasarruf sağladık. Biz bu hata başladığımızda tır ücreti 170 TL’ydi, 5 yıldır hala zam yapmadan 155 TL’ye hizmet veriyoruz. Bu bizim açımızdan büyük bir hizmet. Yolcu taşımacılığı da bizim için çok önemli. Marmara denizi bu açıdan çok yoğun bir yolcu kapasitesine sahip. Son teknoloji ürünü 4 gemimizle hizmet veriyoruz. Eskihisar-Tavşanlı hattımızda 18 milyon yolcu taşıdık” dedi.

YÜK TAŞIMACILIĞINDA EGE İLE MÜNİH ARASI 48 SAATE DÜŞECEK

“Erdeniz şirketimiz Türkiye’de büyük öneme sahip deniz üzerinden tren taşımacılığı gerçekleştiren şirketimiz” diyen Mehmet Koç, “15 yıllık dönemde demir yolu yatırımları çok büyük ölçüde artışa geçti. Trenle yük taşımacılığını Erdeniz şirketimizle Tekirdağ-Derince arasında gerçekleştiriyoruz. Burası Çin’den Londra’ya bağlanan tren yolunun bir parçası. Bu yönüyle stratejik bir yer. Asıl önemli nokta ise Tekirdağ-Bandırma hattımızın yapımını tamamladık. Çok az bir bölümü kaldı ve yakında tamamlanacak. Bu hat faaliyete geçtiği zaman Ege’den trene yüklenen bir yük, Erdeniz tren feribotları sayesinde 48 saat içerisinde Münih’e ulaşacak. Bu çok ciddi anlamda bir zaman, maliyet ve iş gücü kazanımı sağlayacak. Yıllardır Türkiye’de yapılmaya çalışılan ancak hep aksaklık gösteren bu projeyi faaliyete geçireceğiz. Bandırma’da son testlerimizi de bu anlamda gerçekleştirdik” ifadelerini kullandı. Kara lojistiği olarak Etis Lojistik Şirketi’nin çalışmalar yaptığını belirten Koç, 241 personel ile faaliyet gösteren Etis ile lojistik konusunda önemli bir oyuncu olduklarını ve 8 farklı limanda dökme yükleri paketleme yaptıklarını söyledi.

ÇOCUKLAR İÇİN GÜVENLİ İNTERNET CİHAZI GELİŞTİRİLDİ

Mehmet Koç toplantıda yeni bir yerli ve milli teknoloji ürününün de müjdesini verdi. Çocukların güvenli internet kullanımı için bir cihaz geliştirdiklerini açıklayan Koç, “Bisar Yazılım ve Teknoloji Şirketimiz dünyada şu ana kadar sadece Amerika’da bir benzer örneği bulunan ve evdeki her cihaz için istediğiniz noktadan ayrı ayrı internet filtresi yapabilecek bir cihaz geliştirdi. Temiz Aile Filtresi (TAFİ) adını verdiğimiz bu cihazı modeme takarak, çocukların girebileceği uygunsuz içerikleri filtreleyebiliyorsunuz. Goople Play Store ve App Store’dan Tafi Safe adlı uygulamayı yükleyerek dünyanın her yerinden tek tıkla çocuğunuzun internet erişimini kontrol edebiliyorsunuz. Şuan test aşaması devam eden Tafi, yakın zamanda kamuoyuna sunulacak” dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2EtKAPs
via IFTTT