16 Mayıs 2018 Çarşamba

ORTA GELİR TUZAĞINDAN KURTULMAK İÇİN TEK YOL İHRACATTA İSTİKRARLI BİR YAPI! Uluslararası Para Fonu (IMF) üye olan ve olmayan ülkelerin ihracat verilerini inceleyerek 200 ülkenin baz alındığıve 800’den fazla ürünü kapsayan bir veri seti hazırlıyor. Bu veri seti ülkelerin ihracat çeşitliliğini ve ihracat kalitesini ölçen iki ayrı endeksten oluşuyor. Bu veri setinin yıllar içindeki gelişimine bakıldığında Türkiye’nin ihracat çeşitliliği açısından 1990’lardan bu yana gelişmiş ülkelere benzer bir ihracat çeşitliğine sahip olduğu görülüyor. İhracat çeşitliği endeksinin 2.38’in altında olması gerektiği belirlendiğinden Türkiye için 1990’da 2.12 olan endeksin, 2000 yılında 2.07 ve 2014’te ise 1.81’e indiği görülmekte. 2014 itibarıyla aynı endeks ABD için 1.72, Japonya için 2.12, Çin için 2.01, Almanya için 1.74, Hindistan için 2.16 ve Brezilya için 2.56’dır. Karşılaştırmalı olarak bakıldığında ülke ihracatının büyük ölçüde çeşitlendiği ve daha çok imalat sanayi ürünlerinin ihraç edildiği görülüyor. Bu durum ekonomik büyüme rakamlarının da yaklaşık son otuz yıldır ihracat çeşitliliğinden olumlu yönde etkilendiğini gösteriyor. Yrd. Doç Dr. Aziz Murat Hatipağaoğlu, burada üzerinde durulması gereken noktanın ihracat çeşitliliğinin inovasyon ve pazar çeşitliliği ile olan ilişkisi olduğunu belirtti. Yrd. Doç Dr. Hatipağaoğlu bu konuda yaptığı açıklamada şunlara dikkat çekti; “Ülkemiz 90’lı yıllardan bugüne sermaye yoğun ama orta-yüksek teknolojili ürünlerini ihraç eden ülke görünümünü sürdürmekte. Ancak aynı şekilde imalat sanayinin ithal ara malı ihtiyacı da artmakta ve Türkiye yine sermaye yoğun ve orta-yüksek teknolojili malları ithal etme durumunda. Orta-yüksek teknolojili ürünler ihracatının genel ihracat içindeki payı yüzde 44-46 oranında. Net ihracat açısından değerlendirdiğimizde Türkiye’nin istenen ve beklenen gelişimi gösteremediği anlaşılmakta. Pazar çeşitliliği açısından Türkiye daha önceki dönemlerde de olduğu gibi halen ihracatının yaklaşık yüzde 47’sini Avrupa Birliği ülkelerine gerçekleştiriyor. . Diğer Avrupa ülkelerini de eklediğimizde, Avrupa’ya yapılan ihracatın, toplam ihracat içindeki payı yüzde 53’e ulaşıyor. Afrika ülkelerinin payı yüzde7,4, tüm Amerika kıtasının payı yüzde 7,7, Yakın ve Orta Doğu ülkelerinin payı yüzde22,5 düzeyinde. Diğer Asya ülkelerinin payı ise yüzde 7,2’dir. Bu dağılım yaklaşık yirmi yıldır aynı oranlarda seyretmekte. Ayrıca komşu ve Çevre Ülkeler Stratejisi de istenen ve beklenen düzeyde bir ticaret hacmi oluşturmamış. Konu ihracat kalite endeksi açısından değerlendirildiğinde, ihracat çeşitliliği endeksinin aksine bir durumun gerçekleştiği görülüyor. İhracat kalite endeksinin 1’in altında olması dünyadaki lider ülkeden uzaklaşmayı gösteriyor.. Maalesef Türkiye’nin ihracat kalite endeksi 1990’de 0.93 iken 2014’te ancak 0.95 düzeyine yükselmiş. 2014 itibarıyla aynı endeks ABD için 1.02, Japonya için 1.02, Çin için 0.95, Almanya için 1.02, Hindistan için 0.83 ve Brezilya için 0.84’tür. Karşılaştırmalı olarak bakıldığında Türkiye’nin ihracat kalitesi bağlamında maalesef istenen gelişmeyi gösteremediği anlaşılıyor. Sektör bağlamında ihracat çeşitliliğini gerçekleştiren Türkiye, inovasyon ve pazar çeşitliliği açısından potansiyelinin gerisinde kalmış ve bu durum ihracat kalite endeksine de yansımakta. Bu olumsuz ihracat yapısının acilen değiştirilmesi gerekiyor. İhracatın daha rekabetçi, yapısal olarak daha inovatif ve yüksek teknoloji ürünlerini ihraç edebilir bir hale kavuşması, ülkenin ekonomik büyümesinin, tüketim yerine yatırım, üretim ve ihracat kaynaklı olmasını sağlayacaktır. Böylece net ihracat artacak, katma değeri ve teknolojisi yüksek ürünleri üreten ve ihraç eden bir ülke olabileceğiz. Türkiye, ancak bu şekilde orta gelir tuzağından kurtulabilecek ve yüksek gelir grubundaki ülkeler arasına dahil olacaktır. Önümüzdeki seçim bu açıdan da büyük önem taşıyor. Seçim döneminde önerilen ekonomi politikalarının ülkeyi yüksek gelir grubuna konumlandıracak şekilde oluşturulması ve millete sunulması hayati öneme haiz.” cargo container ship

ORTA GELİR TUZAĞINDAN KURTULMAK İÇİN TEK YOL İHRACATTA İSTİKRARLI BİR YAPI!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2GohkIb

Emirates ve Formula 1® Küresel Ortaklıklarını yeniledi Dünyanın en büyük uluslararası havayolu şirketi olan Emirates ve motor sporlarının zirvesi Formula 1®, ortaklıklarını yenilediklerini açıkladılar. 2013 yılından beri Küresel ortaklıklarına devam eden Emirates Havayolu ve Formula 1®, ortaklıklarını yenilediklerini ve 2022 yılına kadar uzattıklarını belirttiler. Emirates yenilenen sözleşme ile Avrupa, Asya, Avustralya, Kuzey Amerika ve Güney Amerika’daki FIA Formula One World Championship takvimi dahilindeki 15’ten fazla yarışta, genişletilmiş markalama ve müşteri aktivasyonunun yer almasının faydalarını görecek. Yenilenen ve Mart ayında, Melbourne’daki Avustralya Grand Prix ile birlikte 2018 sezonunun başlangıcında yürürlüğe giren sözleşme ayrıca, Emirates’in, İspanya Grand Prix’i ve 20-22 Temmuz’dan itibaren Hockenheim’daki Almanya Grand Prix’inin Unvan Sponsorluğunu da içeriyor. Emirates İdari Başkan Yardımcısı ve Ticari İşlemler Başkanı Thierry Antinori konu ile ilgili yaptığı açıklamada: “Destinasyon ağımızın küresel anlamda genişletilmesi ve yarışların gerçekleştiği şehirlerden, sporu destekleyen inovasyon ve teknolojiye olan odaklanma ile müşterilerimiz için ürün ve hizmetlerin geliştirilmesindeki yaklaşımımıza kadar, Emirates ve Formula 1 arasında, kusursuz bir uyum var. Formula 1’in küresel çekiciliği ayrıca, bizlere, birçoğu müşterimiz olan ve bu sporu takip eden milyonlarca hayranının tutkusunu da kazandırıyor” dedi. Formula 1 Ticari İşler bölümünün İdari Müdürü Sean Bratches ise; “2013 yılından beri bu sporumuzun sadık bir dostu ve destekleyicisi olan Emirates ile uzun vadeli küresel ortaklığımızı yenilemekten dolayı memnuniyet duyuyoruz. Formula tarihinde yeni ve yenilikçi bir sayfa açtı ve Emirates gibi ünlü ve önde gelen bir firmayla bu yolculuğu ve heyecanı paylaştığımızdan dolayı mutluyuz,” şeklinde konuştu. Emirates, Formula 1® Küresel Ortağı olarak yarışlarda, Paddock Club’da konukların ağırlanmasında, seçili yerlerdeki F1 Fan Zones ve F1 Fan Festivals etkinliklerinde, sekiz yarıştaki Supercar Hot Laps ve dijital medyada markasını yoğun bir şekilde kullanacak. Emirates ayrıca, Skywards üyelerine, çeşitli yarışlarda, özel VIP deneyimler yaşamak üzere, milleri ile bahis oynama imkânı da sunacak. Emirates şu anda, Dubai’deki merkezinden, altı kıtadaki 155 destinasyona uçuş düzenliyor ve Avusturya, Birleşik Krallık, Almanya, İtalya, Belçika, Macaristan, Singapur, Japonya, Avustralya, Rusya, Brezilya ve ABD de dahil, yarış düzenleyen ülkelerin çoğunda hayranları bir araya getirebiliyor. Yarış takviminin tamamına buradan ulaşabilirsiniz. Formula 1® hakkında Formula 1® yarışları 1950 yılında başladı ve dünyanın en prestijli motor sporları karşılaşması olmasının yanı sıra, yine dünyanın en popüler yıllık spor serisi. 2018 FIA Formula One World Championship Mart ve Kasım ayları arasında, dört kıtadaki 21 ülkede, 21 yarış şeklinde düzenleniyor. Formula One World Championship Limited, Formula 1’in bir parçası ve FIA Formula One World Championship’in münhasır ticari haklarını elinde bulunduruyor. Formula 1, Formula One Group hisselerine (NASDAQ: LSXMA, LSXMB, LSXMK, BATRA, BATRK, FWONA, FWONK) sahip olduğu belirtilen Liberty Media Corporation’un bir bağlı kuruluşudur. F1 FORMULA 1 logosu, FORMULA 1, F1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX ve ilişkili işaretler, bir Formula 1 şirketi olan Formula One Licensing BV’nin ticari markalarıdır. Tüm hakları gizlidir. Emirates Sponsorlukları Emirates hakkında Emirates, dünyanın en büyük uluslararası havayolu şirketi ve altı kıtadaki 85 ülkede bulunan 155’ten fazla destinatinasyona yönelik bir rota ağına sahip. Hepsi Airbus A380 ve Boeing 777’ten oluşan 260 uçaklık bir filoyu işletiyor ve bu hava taşıtlarının dünyadaki en büyük işleticisi. Emirates’in geniş uluslararası spor ve kültür sponsorluklarından oluşan geniş portföyü, zengindeneyimleri keşfetmek, keyfini çıkarmak ve paylaşmak üzere insanları bir araya getiriyor. Arsenal FC, Real Madrid C.F., AC Milan, Paris Saint-Germain, Hamburger SV ve SL Benfica da dahil, futbol kulüpleri, ‘Fly Emirates’ bulunan formaları giyiyor. Şirketin diğer spor türlerine yönelik taahhüdü, At Yarışı (Dubai Dünya Kupası, Team Godolphin), Tenis (ATP Dünya Turu, ABD Açık, Fransız Açık, Avustralya Açık), Golf (DP Dünya Turu Şampiyonası, Avrupa Turu), Kriket (Tüm büyük çaplı ICC etkinlikleri ve ICC Elit Umpires Paneli), Rugby (Emirates Airline Dubai Rugby Sevens, Cape Town Sevens, Rugby Dünya Kupası 2019, Dünya Rugby Hakemleri ve Görevlileri,) Yelken (Emirates Team New Zealand) ve Baseball’u (LA Dodgers) içeriyor.

Dünyanın en büyük uluslararası havayolu şirketi olan Emirates ve motor sporlarının zirvesi Formula 1®, ortaklıklarını yenilediklerini açıkladılar.

2013 yılından beri Küresel ortaklıklarına devam eden Emirates Havayolu ve Formula 1®, ortaklıklarını yenilediklerini ve 2022 yılına kadar uzattıklarını belirttiler.

Emirates yenilenen sözleşme ile Avrupa, Asya, Avustralya, Kuzey Amerika ve Güney Amerika’daki FIA Formula One World Championship™ takvimi dahilindeki 15’ten fazla yarışta, genişletilmiş markalama ve müşteri aktivasyonunun yer almasının faydalarını görecek.

Yenilenen ve Mart ayında, Melbourne’daki Avustralya Grand Prix ile birlikte 2018 sezonunun başlangıcında yürürlüğe giren sözleşme ayrıca, Emirates’in, İspanya Grand Prix’i ve 20-22 Temmuz’dan itibaren Hockenheim’daki Almanya Grand Prix’inin Unvan Sponsorluğunu da içeriyor.

Emirates İdari Başkan Yardımcısı ve Ticari İşlemler Başkanı Thierry Antinori konu ile ilgili yaptığı açıklamada: “Destinasyon ağımızın küresel anlamda genişletilmesi ve yarışların gerçekleştiği şehirlerden, sporu destekleyen inovasyon ve teknolojiye olan odaklanma ile müşterilerimiz için ürün ve hizmetlerin geliştirilmesindeki yaklaşımımıza kadar, Emirates ve Formula 1 arasında, kusursuz bir uyum var. Formula 1’in küresel çekiciliği ayrıca, bizlere, birçoğu müşterimiz olan ve bu sporu takip eden milyonlarca hayranının tutkusunu da kazandırıyor” dedi.

Formula 1 Ticari İşler bölümünün İdari Müdürü Sean Bratches ise; “2013 yılından beri bu sporumuzun sadık bir dostu ve destekleyicisi olan Emirates ile uzun vadeli küresel ortaklığımızı yenilemekten dolayı memnuniyet duyuyoruz. Formula tarihinde yeni ve yenilikçi bir sayfa açtı ve Emirates gibi ünlü ve önde gelen bir firmayla bu yolculuğu ve heyecanı paylaştığımızdan dolayı mutluyuz,” şeklinde konuştu.

Emirates, Formula 1® Küresel Ortağı olarak yarışlarda, Paddock Club’da konukların ağırlanmasında, seçili yerlerdeki F1 Fan Zones ve F1 Fan Festivals etkinliklerinde, sekiz yarıştaki Supercar Hot Laps ve dijital medyada markasını yoğun bir şekilde kullanacak. Emirates ayrıca, Skywards üyelerine, çeşitli yarışlarda, özel VIP deneyimler yaşamak üzere, milleri ile bahis oynama imkânı da sunacak.

Emirates şu anda, Dubai’deki merkezinden, altı kıtadaki 155 destinasyona uçuş düzenliyor ve Avusturya, Birleşik Krallık, Almanya, İtalya, Belçika, Macaristan, Singapur, Japonya, Avustralya, Rusya, Brezilya ve ABD de dahil, yarış düzenleyen ülkelerin çoğunda hayranları bir araya getirebiliyor. Yarış takviminin tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Formula 1® hakkında

Formula 1® yarışları 1950 yılında başladı ve dünyanın en prestijli motor sporları karşılaşması olmasının yanı sıra, yine dünyanın en popüler yıllık spor serisi. 2018 FIA Formula One World Championship™ Mart ve Kasım ayları arasında, dört kıtadaki 21 ülkede, 21 yarış şeklinde düzenleniyor. Formula One World Championship Limited, Formula 1’in bir parçası ve FIA Formula One World Championship™’in münhasır ticari haklarını elinde bulunduruyor.

Formula 1, Formula One Group hisselerine (NASDAQ: LSXMA, LSXMB, LSXMK, BATRA, BATRK, FWONA, FWONK) sahip olduğu belirtilen Liberty Media Corporation’un bir bağlı kuruluşudur.

F1 FORMULA 1 logosu, FORMULA 1, F1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX ve ilişkili işaretler, bir Formula 1 şirketi olan Formula One Licensing BV’nin ticari markalarıdır. Tüm hakları gizlidir.

Emirates Sponsorlukları

Emirates hakkında

Emirates, dünyanın en büyük uluslararası havayolu şirketi ve altı kıtadaki 85 ülkede bulunan 155’ten fazla destinatinasyona yönelik bir rota ağına sahip. Hepsi Airbus A380 ve Boeing 777’ten oluşan 260 uçaklık bir filoyu işletiyor ve bu hava taşıtlarının dünyadaki en büyük işleticisi.

Emirates’in geniş uluslararası spor ve kültür sponsorluklarından oluşan geniş portföyü, zengindeneyimleri keşfetmek, keyfini çıkarmak ve paylaşmak üzere insanları bir araya getiriyor. Arsenal FC, Real Madrid C.F., AC Milan, Paris Saint-Germain, Hamburger SV ve SL Benfica da dahil, futbol kulüpleri, ‘Fly Emirates’ bulunan formaları giyiyor.

Şirketin diğer spor türlerine yönelik taahhüdü, At Yarışı (Dubai Dünya Kupası, Team Godolphin), Tenis (ATP Dünya Turu, ABD Açık, Fransız Açık, Avustralya Açık), Golf (DP Dünya Turu Şampiyonası, Avrupa Turu), Kriket (Tüm büyük çaplı ICC etkinlikleri ve ICC Elit Umpires Paneli), Rugby (Emirates Airline Dubai Rugby Sevens, Cape Town Sevens, Rugby Dünya Kupası 2019, Dünya Rugby Hakemleri ve Görevlileri,) Yelken (Emirates Team New Zealand) ve Baseball’u (LA Dodgers) içeriyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2L2PxAC
via IFTTT

Emirates ve Formula 1® Küresel Ortaklıklarını yeniledi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2L2PxAC

15 Mayıs 2018 Salı

Onur Air Yaz 2018’de Polonya ağını genişletiyor Türk havayolu şirketi Onur Air, 2018 yaz sezonunda 3 yeni güzergah ekleyerek Antalya’dan Polonya’ya olan uçuş ağını genişletiyor. Antalya – Bydgoszcz 20JUN18 – 10OCT18 haftada 1 A321 8Q983 AYT1510 – 1725BZG 321 3 8Q984 BZG1825 – 2230AYT 321 3 Antalya – Lodz 20JUN18 – 10OCT18 haftada 1 A321 8Q969 AYT1225 – 1430LCJ 321 3 8Q970 LCJ1530 – 1925AYT 321 3 Antalya – Szczecin 20JUN18 – 10OCT18 haftada 1 A321 8Q981 AYT1525 – 1755SZZ 321 3 8Q982 SZZ1855 – 2305AYT 321 3 Ayrıca bu ayın başlarında havayolu Bodrum’dan da yeni Polonya servisi başlattı: Bodrum – Gdansk 03MAY18 – 04OCT18 haftada 1 A320 8Q985 BJV0805 – 1020GDN 320 4 8Q986 GDN1120 – 1520BJV 320 4 İçerik:www.routesonline.com   by Mehmet Kali

Onur Air Yaz 2018’de Polonya ağını genişletiyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2wHD3Lt

Eurasia Airshow Ceo’su Ferhat Yenibertiz istifa etti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2GhP0qQ