8 Mart 2017 Çarşamba

Eurowings’ten yeni uygun maliyetli seyahat paketleri Eurowings’ten yeni uygun maliyetli seyahat paketleri   Eurowings, kapsamlı bir turizm markasını hayata geçirerek ilerlemesini sürdürüyor. Eurowings, Tropo işbirliği ile yeni tatil markası ‘Eurowings Holidays’i 6 Mart 2017’de hizmete sundu. Bu kapsamda, yüksek kaliteli uygun maliyetli gezi paketleri makul fiyatlarla tüketicilere sunulmaya başlandı. Misafirler, Eurowings web sitesinin daha kapsamlı bir seyahat portalı haline gelmesine katkı sağlayan http://ift.tt/2lDn7Ee adresi üzerinden rezervasyonlarını yapabiliyorlar. Tekliflerin toplanması ve işlenmesi süreci Hamburg’taki deneyimli tur operatörü Tropo tarafından gerçekleştiriliyor. Hali hazırda Eurowings Holidays, tamamı Holidaycheck’de en az yüzde 70 tavsiye oranına sahip 15.000’in üzerinde otel alternatifini ziyaretçilerine sunuyor. Lansmana, Mart 2017’de ProSiebenSat.1 grubu kanalları üzerinden üç haftalık TV kampanyası eşlik edecek.   Eurowings Genel Müdürü Oliver Wagner: “Yeni seyahat portalımız sayesinde müşterilerimiz için daha cazip seçenekler sunuyoruz. Eurowings ile artık yalnızca uygun maliyetli ve yüksek kaliteli uçuşlar değil aynı zamanda tam bir seyahat rezervasyonu gerçekleştirebilirsiniz. Eurowings Holidays ile seyahat ederken, cazip uçuş tekliflerimiz Avrupa’da ve dünyada yaklaşık 150 destinasyonu kapsıyor. Eurowings uçuşlu tatil rezervasyonları, başka hiçbir yerde daha uygun maliyetli sunulmuyor. Biz, uçuş tekliflerimizin çıkış noktasına güveniyoruz: Müşteri yalnızca gerçekten ihtiyacı olan için ödeme yapıyor. Misafirler ayrıca, rezervasyon sırasında ek hizmetlerden de yararlanabiliyorlar”.   Tropo Genel Müdürü Julius Kirscheneder: “Eurowings ile çalışmayı dört gözle bekliyoruz. Eurowings uçuş teklifleri ile Tropo hizmet kombinasyonu sonucunda ortaya çıkan e-ticaret yeteneği, yolculara gerçek bir katma değer vaat ediyor: Profesyonel olarak hazırlanmış, uygun maliyetli, yüksek kaliteli paket turlar sunuluyor”.   Eurowings Holidays programı, hareketli metropollerde kısa şehir gezilerinin yanı sıra dünyanın en güzel tatil destinasyonlarında uzun seyahatleri de içeriyor. Eurowings’in, en uygun maliyetli paket seyahatler için sunduğu özel uçuş tarifelerini incelemek isteyen misafirler, http://ift.tt/2lDn7Ee adresini ziyaret edebilirler. Ayrıca Eurowings Holidays misafirleri, 23 kg’a kadar ücretsiz bagaj hakkı gibi avantajlardan da yararlanabiliyor. Bununla birlikte, sektörün en etkili ödül programlarından biri olan Boomerang Club’ın üyeleri 1 Avro başına 1 mil kazanıyor.   Kendi operatör markasını kurmak, Eurowings’in büyümesindeki bir sonraki kilometre taşını ifade ediyor. Lufthansa grubunun hızla büyüyen havayolu, uygun fiyatlı doğrudan uçuşların lider sağlayıcısı olmayı hedefliyor. Uçuşların yanı sıra gelecekteki seyahat paketleri de, Eurowings markasına giderek artan ilgiden yararlanacak. Havayolu, kendi operatör markasını kurmanın yeni müşteri gruplarına hitap edecek eksiksiz teklifler sunmanın ideal bir aracı olduğunu ifade ediyor.

Eurowings’ten yeni uygun maliyetli seyahat paketleri

 

Eurowings, kapsamlı bir turizm markasını hayata geçirerek ilerlemesini sürdürüyor. Eurowings, Tropo işbirliği ile yeni tatil markası ‘Eurowings Holidays’i 6 Mart 2017’de hizmete sundu. Bu kapsamda, yüksek kaliteli uygun maliyetli gezi paketleri makul fiyatlarla tüketicilere sunulmaya başlandı. Misafirler, Eurowings web sitesinin daha kapsamlı bir seyahat portalı haline gelmesine katkı sağlayan http://ift.tt/2lDn7Ee adresi üzerinden rezervasyonlarını yapabiliyorlar. Tekliflerin toplanması ve işlenmesi süreci Hamburg’taki deneyimli tur operatörü Tropo tarafından gerçekleştiriliyor. Hali hazırda Eurowings Holidays, tamamı Holidaycheck’de en az yüzde 70 tavsiye oranına sahip 15.000’in üzerinde otel alternatifini ziyaretçilerine sunuyor. Lansmana, Mart 2017’de ProSiebenSat.1 grubu kanalları üzerinden üç haftalık TV kampanyası eşlik edecek.

 

Eurowings Genel Müdürü Oliver Wagner: “Yeni seyahat portalımız sayesinde müşterilerimiz için daha cazip seçenekler sunuyoruz. Eurowings ile artık yalnızca uygun maliyetli ve yüksek kaliteli uçuşlar değil aynı zamanda tam bir seyahat rezervasyonu gerçekleştirebilirsiniz. Eurowings Holidays ile seyahat ederken, cazip uçuş tekliflerimiz Avrupa’da ve dünyada yaklaşık 150 destinasyonu kapsıyor. Eurowings uçuşlu tatil rezervasyonları, başka hiçbir yerde daha uygun maliyetli sunulmuyor. Biz, uçuş tekliflerimizin çıkış noktasına güveniyoruz: Müşteri yalnızca gerçekten ihtiyacı olan için ödeme yapıyor. Misafirler ayrıca, rezervasyon sırasında ek hizmetlerden de yararlanabiliyorlar”.

 

Tropo Genel Müdürü Julius Kirscheneder: “Eurowings ile çalışmayı dört gözle bekliyoruz. Eurowings uçuş teklifleri ile Tropo hizmet kombinasyonu sonucunda ortaya çıkan e-ticaret yeteneği, yolculara gerçek bir katma değer vaat ediyor: Profesyonel olarak hazırlanmış, uygun maliyetli, yüksek kaliteli paket turlar sunuluyor”.

 

Eurowings Holidays programı, hareketli metropollerde kısa şehir gezilerinin yanı sıra dünyanın en güzel tatil destinasyonlarında uzun seyahatleri de içeriyor. Eurowings’in, en uygun maliyetli paket seyahatler için sunduğu özel uçuş tarifelerini incelemek isteyen misafirler, http://ift.tt/2lDn7Ee adresini ziyaret edebilirler. Ayrıca Eurowings Holidays misafirleri, 23 kg’a kadar ücretsiz bagaj hakkı gibi avantajlardan da yararlanabiliyor. Bununla birlikte, sektörün en etkili ödül programlarından biri olan Boomerang Club’ın üyeleri 1 Avro başına 1 mil kazanıyor.

 

Kendi operatör markasını kurmak, Eurowings’in büyümesindeki bir sonraki kilometre taşını ifade ediyor. Lufthansa grubunun hızla büyüyen havayolu, uygun fiyatlı doğrudan uçuşların lider sağlayıcısı olmayı hedefliyor. Uçuşların yanı sıra gelecekteki seyahat paketleri de, Eurowings markasına giderek artan ilgiden yararlanacak. Havayolu, kendi operatör markasını kurmanın yeni müşteri gruplarına hitap edecek eksiksiz teklifler sunmanın ideal bir aracı olduğunu ifade ediyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2m1PYyf
via IFTTT

Türk tatilciler için; global otel fiyatları 2016’da düştü YURT DIŞINDA TÜRK ZİYARETÇİLER İÇİN GÖZDE DESTİNASYONLARDAKİ GLOBAL OTEL FİYATLARI 2016’DA DÜŞTÜ Son Hotels.com ‘Hotel Price Index™’ne (HPI™) göre tüm dünyada seyahat edenler tarafından ödenen global otel fiyatları 2016’da sabit kaldı. Türkiye’de yaşayan seyahat severler, 2016’da bir önceki yıla kıyasla yurt dışı tercihleri arasında yer alan Gürcistan, İtalya, İngiltere ve Hırvatistan da dahil olmak üzere en popüler seyahat noktalarında %54’e kadar daha az ödediler. Seyahatlerinde yurt içini tercih edenler ise, 2016 yılında otellere %22 daha az ödediler. Son Hotels.com™ ‘Hotel Price Index™’ine (HPI™) göre, 2016 yılında dünyada yaşanan büyük politik değişimler ve kur oynamalarına rağmen, seyahat edenler dünya çapında ortalama gecelik otel konaklaması için 2015’te uygulanan aynı fiyatları ödediler. 2016’da 114 dolarda kalan global indeks, böylece üst üste 3 yıl aynı fiyatta sabitlendi. Kuzey Amerika ve Karayipler yıl boyunca ortalama olarak küçük fiyat artışları (her ikisi de %1) gösteren tek bölgeler olarak dikkat çekti. Ancak diğer bölgelerdeki fiyat düşüşleri genel global fotoğrafı yumuşattı. Türkiye’deki seyahat severler, 2016 yılında en gözde seyahat noktalarında daha uygun fiyatlara konaklamanın tadını çıkardılar. İngiltere’ye seyahat edenler, bir önceki yıla oranla oranla %11 daha az fiyat ödedi. 2016’da İzlanda, Mauritus ve Seyşeller seyahatlerinin maliyeti de bir önceki yıla göre daha az olurken; ortalama fiyatlar sırasıyla %23, %46 ve %54 oranında düşüş gösterdi. Vize olmadan seyahat edilebildiği için Türkiye’deki seyahat tutkunlarının yurt dışı gezileri için tercih ettikleri Gürcistan’da da otel konaklamalarına bir önceki yıla kıyasla %5 daha az ödendi. Türkiye’den giden ziyaretçiler tarafından ödenen ortalama fiyat düşüş gösterdi ve bir önceki yıl 315 TL olan bu rakam, 2016’da 298 TL’ye geriledi. Yurt dışında en gözde 100 destinasyondaki ilk 5 fiyat düşüşü analizi Ülke Ortalama Fiyat 2016 (₺) Ortalama Fiyat 2015 (₺) Ortalama Fiyattaki düşüş İngiltere 486 548 -11% Vietnam 157 204 -23% İzlanda 453 587 -23% Mauritius 664 1,219 -46% Seyşeller 1,036 2,271 -54% Türkiye’deki tatilciler yurt içindeki birçok uygun seçenekten yararlandılar Türkiye’nin gözde beldelerine güzel bir seyahati tercih edenler ise 2016’da, kendilerine sunulan birçok uygun seçenekten ve yeni açılan tesislerin gerçekleştirdiği özel kampanyalardan yararlandılar. 2016 yılında Alanya, yerli konukların en çok tercih ettiği tatil beldesi oldu. Konuklar 2015’te Alanya’da ortalama gecelik otel konaklamalarına 195 TL öderken; bu rakam 2016’da 175 TL olarak gerçekleşti. Dünya turizminin de en gözde bölgelerinden olan Bodrum’da ise ortalama gecelik otel konaklamaları %3 oranında bir değişimle 2015’te 363TL iken, 2016’da 373TL olarak gerçekleşti. Yukarıda belirtilen fiyatlar, vergi ve ücretler dahil olmak üzere gecelik ortalama fiyatlardır. Hotel Price Index™ (HPI™) Hakkında Dünya çapında büyük destinasyonlardaki otel fiyatları üzerine hazırlanan, insanların konaklama için ödedikleri fiyat hareketlerinin takibini yapan ve fiyat değişimlerinin ardındaki nedenlere ilişkin değerli fikirler sunan yıllık bir rapordur. Hotels.com Hakkında Hotels. Com L.P., uluslararası zincirler ve her şey dahil resort’lardan yerel butik ve pansiyonlara, yüzbinlerce konaklama seçeneğinin yanı sıra kusursuz bir konaklama için gereken tüm bilgileri de içeren öncü bir online rezervasyon platformudur. Müşterilerin, hareket halindeyken 20.000 son dakika fırsatına erişimine imkan sağlayan ve cep telefonları ile tabletler için hazırlanan uygulamalar da indirilebilir.

YURT DIŞINDA TÜRK ZİYARETÇİLER İÇİN GÖZDE DESTİNASYONLARDAKİ GLOBAL OTEL FİYATLARI 2016’DA DÜŞTÜ

  • Son Hotels.com ‘Hotel Price Index™’ne (HPI™) göre tüm dünyada seyahat edenler tarafından ödenen global otel fiyatları 2016’da sabit kaldı.
  • Türkiye’de yaşayan seyahat severler, 2016’da bir önceki yıla kıyasla yurt dışı tercihleri arasında yer alan Gürcistan, İtalya, İngiltere ve Hırvatistan da dahil olmak üzere en popüler seyahat noktalarında %54’e kadar daha az ödediler.
  • Seyahatlerinde yurt içini tercih edenler ise, 2016 yılında otellere %22 daha az ödediler.

Son Hotels.com™ ‘Hotel Price Index™’ine (HPI™) göre, 2016 yılında dünyada yaşanan büyük politik değişimler ve kur oynamalarına rağmen, seyahat edenler dünya çapında ortalama gecelik otel konaklaması için 2015’te uygulanan aynı fiyatları ödediler.

2016’da 114 dolarda kalan global indeks, böylece üst üste 3 yıl aynı fiyatta sabitlendi. Kuzey Amerika ve Karayipler yıl boyunca ortalama olarak küçük fiyat artışları (her ikisi de %1) gösteren tek bölgeler olarak dikkat çekti. Ancak diğer bölgelerdeki fiyat düşüşleri genel global fotoğrafı yumuşattı.

Türkiye’deki seyahat severler, 2016 yılında en gözde seyahat noktalarında daha uygun fiyatlara konaklamanın tadını çıkardılar. İngiltere’ye seyahat edenler, bir önceki yıla oranla oranla %11 daha az fiyat ödedi. 2016’da İzlanda, Mauritus ve Seyşeller seyahatlerinin maliyeti de bir önceki yıla göre daha az olurken; ortalama fiyatlar sırasıyla %23, %46 ve %54 oranında düşüş gösterdi.

Vize olmadan seyahat edilebildiği için Türkiye’deki seyahat tutkunlarının yurt dışı gezileri için tercih ettikleri Gürcistan’da da otel konaklamalarına bir önceki yıla kıyasla %5 daha az ödendi. Türkiye’den giden ziyaretçiler tarafından ödenen ortalama fiyat düşüş gösterdi ve bir önceki yıl 315 TL olan bu rakam, 2016’da 298 TL’ye geriledi.

Yurt dışında en gözde 100 destinasyondaki ilk 5 fiyat düşüşü analizi

Ülke Ortalama Fiyat 2016 (₺) Ortalama Fiyat 2015 (₺) Ortalama Fiyattaki düşüş
İngiltere 486 548 -11%
Vietnam 157 204 -23%
İzlanda 453 587 -23%
Mauritius 664 1,219 -46%
Seyşeller 1,036 2,271 -54%

Türkiye’deki tatilciler yurt içindeki birçok uygun seçenekten yararlandılar

Türkiye’nin gözde beldelerine güzel bir seyahati tercih edenler ise 2016’da, kendilerine sunulan birçok uygun seçenekten ve yeni açılan tesislerin gerçekleştirdiği özel kampanyalardan yararlandılar.

2016 yılında Alanya, yerli konukların en çok tercih ettiği tatil beldesi oldu. Konuklar 2015’te Alanya’da ortalama gecelik otel konaklamalarına 195 TL öderken; bu rakam 2016’da 175 TL olarak gerçekleşti.

Dünya turizminin de en gözde bölgelerinden olan Bodrum’da ise ortalama gecelik otel konaklamaları %3 oranında bir değişimle 2015’te 363TL iken, 2016’da 373TL olarak gerçekleşti.

 Yukarıda belirtilen fiyatlar, vergi ve ücretler dahil olmak üzere gecelik ortalama fiyatlardır. 

Hotel Price Index™ (HPI™) Hakkında

Dünya çapında büyük destinasyonlardaki otel fiyatları üzerine hazırlanan, insanların konaklama için ödedikleri fiyat hareketlerinin takibini yapan ve fiyat değişimlerinin ardındaki nedenlere ilişkin değerli fikirler sunan yıllık bir rapordur.

Hotels.com Hakkında

Hotels. Com L.P., uluslararası zincirler ve her şey dahil resort’lardan yerel butik ve pansiyonlara, yüzbinlerce konaklama seçeneğinin yanı sıra kusursuz bir konaklama için gereken tüm bilgileri de içeren öncü bir online rezervasyon platformudur. Müşterilerin, hareket halindeyken 20.000 son dakika fırsatına erişimine imkan sağlayan ve cep telefonları ile tabletler için hazırlanan uygulamalar da indirilebilir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lDuefM
via IFTTT

Eurowings’ten yeni uygun maliyetli seyahat paketleri


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2m1PYyf

Türk tatilciler için; global otel fiyatları 2016’da düştü


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lDuefM

TAV’dan çiçeklerle ‘Kadınlar Günü’ kutlaması


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mliQnF

TAV’dan çiçeklerle ‘Kadınlar Günü’ kutlaması TAV Havalimanları, işlettiği İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Milas-Bodrum ve Gazipaşa Alanya havalimanlarında kadın yolcuları çiçeklerle karşılayarak Dünya Kadınlar Günü’nü kutladı. TAV çalışanları tarafından terminal giriş-çıkış noktalarında çiçeklerle karşılanan yolcular şaşkınlık ve memnuniyetlerini dile getirdiler.   TAV Havalimanları, her yıl 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde kadın yolcuları çiçeklerle kutlamayı gelenek haline getirdi. Bu yıl da İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Milas-Bodrum ve Gazipaşa Alanya havalimanlarında bu geleneği sürdürerek, yolculara rengarenk karanfiller hediye etti.   TAV Havalimanları tarafından Dünya Kadınlar Günü’nde yolculara yaklaşık 8 bin karanfil dağıtıldı.

TAV Havalimanları, işlettiği İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Milas-Bodrum ve Gazipaşa Alanya havalimanlarında kadın yolcuları çiçeklerle karşılayarak Dünya Kadınlar Günü’nü kutladı. TAV çalışanları tarafından terminal giriş-çıkış noktalarında çiçeklerle karşılanan yolcular şaşkınlık ve memnuniyetlerini dile getirdiler.

 

TAV Havalimanları, her yıl 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde kadın yolcuları çiçeklerle kutlamayı gelenek haline getirdi. Bu yıl da İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Milas-Bodrum ve Gazipaşa Alanya havalimanlarında bu geleneği sürdürerek, yolculara rengarenk karanfiller hediye etti.

 

TAV Havalimanları tarafından Dünya Kadınlar Günü’nde yolculara yaklaşık 8 bin karanfil dağıtıldı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mliQnF
via IFTTT

7 Mart 2017 Salı

BAKÜ-TİFLİS-KARS HATTINDAKİ İLERLEME UMUT VERDİ Türkiye’nin dünya lojistik arenasındaki yeri ve önemi her geçen gün artıyor. Dünya ticaretinin özellikle Güney Doğu Avrupa-Afrika-Kafkaslar ve Orta Doğu’da hedef pazarlara doğru yönelmesi, Türkiye’nin de tam bu bölgenin göbeğinde yer alması lojistik faaliyetlerinin gelişmesi için büyük fırsatlar sunuyor. Hem ülkemiz hem de komşu coğrafyalarda zor geçen 2016 yılının ardından lojistik sektörünün 2017’ye dair beklentileri yüksek. Türkiye önemli lojistik koridorlara yakın oluşu, ticaret yollarının ortasında ve tüm taşıma modlarına hâkim konumu sayesinde önemli bir geçiş noktası olma özelliği taşıyor.  Türk ihracatçısının ülkesinin bu özel konumunu avantaja çevirmesi için modlar arası bağlantıların sağlanması ve kombine taşımacılığın geliştirilmesi gerekiyor. Lojistik zincirin bileşenlerinde hız ve maliyet ekseninde iyileştirmeler yaptığımız takdirde bu özel konumu avantaja çevirebiliriz. Demiryolu taşımacılığının serbestleşmesi, ülkemiz üzerinden geçebilecek Çin-AB ve AB-İran arasındaki transit taşımacılık hizmetinin maliyet ve hız ekseninde gelişmesi adına önemli bir fırsat. Aynı zamanda UTİKAD olarak her zaman önemine vurgu yaptığımız intermodal taşımacılık da daha ön plana çıkacak, bunu takiben maliyet anlamında olumlu yansımalar görülecektir Maliyetteki düşüşün rekabette elimizi güçlendireceğini de öngörebiliyoruz. Bu noktada Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Ahmet Arslan’ın Bakü-Tiflis-Kars hattının Haziran ayında devreye gireceğini açıklaması da bizim açımızdan umut verici bir gelişmedir. Çünkü Çin ile Türkiye arasındaki demiryolu ağının tamamlanması sektör gündeminin en önemli konu başlıklarından biri. Çin ile Avrupa arasında kurulan hattın, Türkiye üzerinden geçirilmesi, yük trafiğinin ülkemize çekilmesi ve Türkiye’nin döviz gelirinin arttırılması açısından büyük önem taşımaktadır. BTK’nın devreye alınmasındaki gecikme sonucunda Gürcistan’ın Karadeniz üzerinden Avrupa’ya ulaşması ile mevcut yük potansiyelini çekme ihtimali artmaktadır. Transit ticarette ‘aktarma merkezi’ olma iddiamızı kuvvetlendirecek bir diğer yatırım ise yeni İstanbul havalimanı şüphesiz. Bu havalimanıyla Türkiye’de ilk kez ‘kargo şehri’ uygulaması başlamış olacak. Rusya ile girilen yeni dönemde ilişkilerin geliştirilmesi de olumlu sonuçlar verecek. Gerek taze sebze meyve ihracatında gerek de Rusya’ya gönderilen diğer ürünlerde meydana gelecek artış önümüzdeki aylarda ihracatçımızı dolayısıyla lojistik sektörünü memnun edecek. Ayrıca tüm dünyanın iş yapma şekillerini hızla değiştiren dijitalleşme, nesnelerin interneti, endüstri 4.0 gibi kavramlar pek çok sektörde olduğu gibi lojistik sektörü için de bir dizi tehdidin yanı sıra büyük bir fırsatlar denizi de yaratıyor. Sektörün geleneksel iş süreçlerinden yeni sürüm iş yapış şekillerine hazırlanması gerekiyor. Bu hazırlığın en önemli boyutu da sektörümüzün en önemli üretici unsuru olan insanın bu yönde donatılması ve teknolojik araçlarla birlikte uyumlu iş yapış şekillerinin bir an önce devreye alınmasıdır. Bu çerçevede bu yıl başında kurduğumuz e-ticaret odak grubuyla bu yöndeki gelişmeleri değerlendirerek gerek mevzuatta yapılması gereken güncellemeler gerekse dünyadaki iyi uygulamaların ülkemize kazandırılması yönünde çalışıyoruz. Emre ELDENER UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Kaynak:UTİKAD

Türkiye’nin dünya lojistik arenasındaki yeri ve önemi her geçen gün artıyor. Dünya ticaretinin özellikle Güney Doğu Avrupa-Afrika-Kafkaslar ve Orta Doğu’da hedef pazarlara doğru yönelmesi, Türkiye’nin de tam bu bölgenin göbeğinde yer alması lojistik faaliyetlerinin gelişmesi için büyük fırsatlar sunuyor. Hem ülkemiz hem de komşu coğrafyalarda zor geçen 2016 yılının ardından lojistik sektörünün 2017’ye dair beklentileri yüksek.

Türkiye önemli lojistik koridorlara yakın oluşu, ticaret yollarının ortasında ve tüm taşıma modlarına hâkim konumu sayesinde önemli bir geçiş noktası olma özelliği taşıyor.  Türk ihracatçısının ülkesinin bu özel konumunu avantaja çevirmesi için modlar arası bağlantıların sağlanması ve kombine taşımacılığın geliştirilmesi gerekiyor. Lojistik zincirin bileşenlerinde hız ve maliyet ekseninde iyileştirmeler yaptığımız takdirde bu özel konumu avantaja çevirebiliriz. Demiryolu taşımacılığının serbestleşmesi, ülkemiz üzerinden geçebilecek Çin-AB ve AB-İran arasındaki transit taşımacılık hizmetinin maliyet ve hız ekseninde gelişmesi adına önemli bir fırsat. Aynı zamanda UTİKAD olarak her zaman önemine vurgu yaptığımız intermodal taşımacılık da daha ön plana çıkacak, bunu takiben maliyet anlamında olumlu yansımalar görülecektir Maliyetteki düşüşün rekabette elimizi güçlendireceğini de öngörebiliyoruz. Bu noktada Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Ahmet Arslan’ın Bakü-Tiflis-Kars hattının Haziran ayında devreye gireceğini açıklaması da bizim açımızdan umut verici bir gelişmedir.

Çünkü Çin ile Türkiye arasındaki demiryolu ağının tamamlanması sektör gündeminin en önemli konu başlıklarından biri. Çin ile Avrupa arasında kurulan hattın, Türkiye üzerinden geçirilmesi, yük trafiğinin ülkemize çekilmesi ve Türkiye’nin döviz gelirinin arttırılması açısından büyük önem taşımaktadır. BTK’nın devreye alınmasındaki gecikme sonucunda Gürcistan’ın Karadeniz üzerinden Avrupa’ya ulaşması ile mevcut yük potansiyelini çekme ihtimali artmaktadır.

Transit ticarette ‘aktarma merkezi’ olma iddiamızı kuvvetlendirecek bir diğer yatırım ise yeni İstanbul havalimanı şüphesiz. Bu havalimanıyla Türkiye’de ilk kez ‘kargo şehri’ uygulaması başlamış olacak.

Rusya ile girilen yeni dönemde ilişkilerin geliştirilmesi de olumlu sonuçlar verecek. Gerek taze sebze meyve ihracatında gerek de Rusya’ya gönderilen diğer ürünlerde meydana gelecek artış önümüzdeki aylarda ihracatçımızı dolayısıyla lojistik sektörünü memnun edecek.

Ayrıca tüm dünyanın iş yapma şekillerini hızla değiştiren dijitalleşme, nesnelerin interneti, endüstri 4.0 gibi kavramlar pek çok sektörde olduğu gibi lojistik sektörü için de bir dizi tehdidin yanı sıra büyük bir fırsatlar denizi de yaratıyor. Sektörün geleneksel iş süreçlerinden yeni sürüm iş yapış şekillerine hazırlanması gerekiyor. Bu hazırlığın en önemli boyutu da sektörümüzün en önemli üretici unsuru olan insanın bu yönde donatılması ve teknolojik araçlarla birlikte uyumlu iş yapış şekillerinin bir an önce devreye alınmasıdır. Bu çerçevede bu yıl başında kurduğumuz e-ticaret odak grubuyla bu yöndeki gelişmeleri değerlendirerek gerek mevzuatta yapılması gereken güncellemeler gerekse dünyadaki iyi uygulamaların ülkemize kazandırılması yönünde çalışıyoruz.

Emre ELDENER

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı

Kaynak:UTİKAD



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2n21n24
via IFTTT